Helaas kwam ik filmpje tegen met de Ghost S1 MkII case van JaysTwoCents. Dit sloot aan bij mijn gedachte om een mooie meeneem Pc te maken. Stevig, klein en strak design.
Link voor case :
http://www.louqe.com/
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze Pc zal voornamelijk gebruikt worden om mee te nemen richting vrienden voor een avondje gamen.
1080p diverse multiplayers PUBG/RL/Fortnite. Dus 100+fps met degelijke instellingen. PUBG zal ik wat op moeten inleveren.
Ik ben geen fan van laptops dus geen optie.
En wil zelf bouwen
Wellicht ga ik deze pc ook gebruiken om mijn gameplay van mijn andere pc te op te nemen / streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil exclusief case toch wel onder de €1500 blijven aan onderdelen. Geen keiharde eis, beetje meer voor een nodige upgrade kan over nagedacht worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De gehele build. Monitor is niet nodig.
Hieronder heb ik een Intel en AMD build gemaakt.
In beide builds zit een 960 samsung SSD. Hier zal mijn windows en een aantal games op gaan draaien de andere SSD voor rest. Ik weet dat het nu kwa merkbaar verschil niet veel doet. Maar aangezien ruimte gebrekkig is in de case leek me dit wel een handige keuze.
AMD:
Intel:
Ga je overklokken?
Hier twijfel ik nog over.
De case heeft een goede airflow dus daar zal het niet aan liggen. Zelfde geldt dus voor de koeling.
Is het nodig? is meer het geval.
Nogmaals geen ervaring met AMD. Volgens mij kan mijn gekozen moederbord alleen kleine overclocks aan dus tenzij het een merkbaar verschil zal geven, zal ik niet een X350 moederbord nemen(geloof ik). Natuurlijk altijd leuk om beetje te klooien, maar hier heb ik mijn andere pc voor..
Dus dit staat geheel open voor discussie
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op de build zelf.
Ik verwacht dat ik voldoende heb aan 450W ook al zou ik een lichte overclock draaien op de AMD CPU?
Betere suggestie voor de Gskill voor de AMD build? Blijkbaar van belang bij AMD.
Wellicht iemand al ervaring met deze case? En heeft dus wat tips voor me
Ps: De case zou in mei binnen moeten komen dus ik heb nog even.
Link voor case :
http://www.louqe.com/
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze Pc zal voornamelijk gebruikt worden om mee te nemen richting vrienden voor een avondje gamen.
1080p diverse multiplayers PUBG/RL/Fortnite. Dus 100+fps met degelijke instellingen. PUBG zal ik wat op moeten inleveren.
Ik ben geen fan van laptops dus geen optie.
En wil zelf bouwen
Wellicht ga ik deze pc ook gebruiken om mijn gameplay van mijn andere pc te op te nemen / streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil exclusief case toch wel onder de €1500 blijven aan onderdelen. Geen keiharde eis, beetje meer voor een nodige upgrade kan over nagedacht worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De gehele build. Monitor is niet nodig.
Hieronder heb ik een Intel en AMD build gemaakt.
In beide builds zit een 960 samsung SSD. Hier zal mijn windows en een aantal games op gaan draaien de andere SSD voor rest. Ik weet dat het nu kwa merkbaar verschil niet veel doet. Maar aangezien ruimte gebrekkig is in de case leek me dit wel een handige keuze.
AMD:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 201,- | € 201,- |
1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 112,40 | € 112,40 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 399,- | € 399,- |
1 | NZXT Kraken X31 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB | € 189,35 | € 189,35 |
1 | Corsair SF450 | € 77,50 | € 77,50 |
1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 233,76 | € 233,76 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 114,88 | € 114,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.402,79 |
Intel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8400 Tray | € 167,50 | € 167,50 |
1 | ASRock Z370M-ITX/ac | € 131,10 | € 131,10 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 399,- | € 399,- |
1 | NZXT Kraken X31 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 201,55 | € 201,55 |
1 | Corsair SF450 | € 77,50 | € 77,50 |
1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 233,76 | € 233,76 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 114,88 | € 114,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.400,19 |
Ga je overklokken?
Hier twijfel ik nog over.
De case heeft een goede airflow dus daar zal het niet aan liggen. Zelfde geldt dus voor de koeling.
Is het nodig? is meer het geval.
Nogmaals geen ervaring met AMD. Volgens mij kan mijn gekozen moederbord alleen kleine overclocks aan dus tenzij het een merkbaar verschil zal geven, zal ik niet een X350 moederbord nemen(geloof ik). Natuurlijk altijd leuk om beetje te klooien, maar hier heb ik mijn andere pc voor..
Dus dit staat geheel open voor discussie
Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op de build zelf.
Ik verwacht dat ik voldoende heb aan 450W ook al zou ik een lichte overclock draaien op de AMD CPU?
Betere suggestie voor de Gskill voor de AMD build? Blijkbaar van belang bij AMD.
Wellicht iemand al ervaring met deze case? En heeft dus wat tips voor me
Ps: De case zou in mei binnen moeten komen dus ik heb nog even.