Filament spoelen en mijn printer

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070965

Topicstarter
Ik heb een Dremel 3d20 printer gekocht en ben benieuwd of ik ook grotere rollen filament kan gebruiken als die van 500gram (162mtr)
Grotere rollen zijn namelijk een stuk goedkoper.
...

Ik heb dus de Dremel 3d20 en ik gebruik het bijgeleverde programma Ideabuilder
...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op Tweakers. We verwachten hier een actieve eigen inzet. Ofwel: eerst zelf op onderzoek, en vermeld dan ook in je vraag wat je al gevonden hebt en wat wel of niet werkt.

Ik neem aan dat je dus Dremel zelf al hierover benaderd hebt? Of op Google hebt gezocht? En wat was de uitkomst daarvan?

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 10-05-2018 18:08 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Als je al moeite hebt om zo'n simpele vraag te beantwoorden, ga je het nog moeilijk krijgen met je 3D printer.
Om goede prints te kunnen maken zal je eerst heel veel kleine probleempjes moeten oplossen/ weg tweaken. En om dat te kunnen doen zal je heel veel moeten googlen.

Met andere woorden: Een 3d printer vergt heeft veel vooronderzoek.

Maargoed, antwoord op je vraag: Ja, grotere rollen is zeker mogelijk. Waarom zou dat niet kunnen? De hoeveelheid maakt voor de printer niet uit.

Ow, en kijk ook ff hier:
OpenSource 3D Printing - Deel 2

Hier kan je heel veel leren. En geloof me: Dat zal ook echt nodig zijn. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Anoniem: 1070965 Op Google was de eerste tweede hit een review van Tweakers: reviews: Vijf 3d-printers onder de 1000 euro: welke kwaliteit bieden 'goedkop...
Net als Cel, Flashforge en XYZ dwingt Dremel tot het gebruik van eigen merk filament. Dremel levert het filament op een rol die net iets andere afmetingen heeft dan gebruikelijk, zodat rollen van een ander merk niet passen. Dremel buit dat flink uit; het vraagt 60 euro per kilo. Alleen Cel is nipt duurder. Opvallend is vooral dat Flashforge, dat ook het gebruik van eigen filament afdwingt, een stuk goedkoper is.
Ik zou deze printer dus links laten liggen...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:54
ChojinZ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:16:

Maargoed, antwoord op je vraag: Ja, grotere rollen is zeker mogelijk. Waarom zou dat niet kunnen? De hoeveelheid maakt voor de printer niet uit.
Beetje kort door de bocht. Zoals hier boven ook al blijkt, omdat het gewoon niet past. Als je foto's van deze printer bekijkt, kan je ook zien waarom. De spoelen zitten onder de kap, dus niet alles past zomaar.

Ik zou ook deze printer gewoon terugbrengen als het nog kan, spoelen specifiek van dremel moeten kopen schiet niet echt op. Duur, en gewoon niet handig.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 10-05-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk161
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Als het filament echt "onder de motorkap" moet kan je de originele spoelen hergebruiken met het andere filament.
Ook kan je de spoelen namaken in het 3d programma van jouw keuze en zelf uitprinten. Aangezien je waarschijnlijk een enkele extruder hebt, zal je geen support materiaal printen. In dat geval is het waarschijnlijk het makkelijkste om 2 helften te printen die je in elkaar klikt/lijmt.
Als je je filament ook buiten de printer kunt plaatsen wordt het alleen maar makkelijker: op thingiverse staan genoeg filamenthouders, maar zelf ontwerpen is natuurlijk leuker.

edit: de diameter is uiteraard wel van belang. Standaard zijn 1,75mm en 3mm. Als de dremel iets anders gebruikt, kan het lastig worden.

[ Voor 10% gewijzigd door dirk161 op 10-05-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dirk161 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:22:
Als het filament echt "onder de motorkap" kan je de originele spoelen hergebruiken met het andere filament. [...]
Je was waarschijnlijk even afgeleid tijdens het typen van deze zin :? ;)

Maar als de Dremel net zo'n geintje als XYZprinting uithaalt op hun printers, dan zit er DRM in de rollen en kun je die enkel met moeite kraken en dan haalt dat de lol er alweer snel vanaf.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
We zijn geen helpdesk. Neem het beleid eens door voor een idee hoe een goed topic eruit hoort te zien, met name het stuk over eigen inzet. Aangezien je topic daar niet aan voldoet gaat het dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 10-05-2018 19:28 ]

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.