Boete wordt thuis gestuurd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.407 views

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Technomania schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Zou kunnen als er een storing zat in die zgn lussen in het wegdek waarmee ze het verkeer sneller kunnen laten doorstromen. (groene golf)
Toevallig heb ik een halfjaar geleden in Enschede een storing meegemaakt. Alles bleef op rood staan en een verkeersregelaar kwam het verkeer regelen. Als het bijzonder rustig is op het industrieterrein door een vakantiedag, blijft die storing wellicht lang onopgemerkt?
MicGlou schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:13:
[...]

Dat staat in de startpost :o
Euhm, daar staat niet dat hij 2x lang heeft staan wachten, wat dus mijn punt was* 8)7 Wel mijn hele reactie lezen, want misschien mis je anders wat belangrijke informatie. ;)

* Mijn punt was dus: het maakt nogal uit hoe je door rood rijdt: na lang wachten op groen, bij een duidelijk niet functionerend verkeerslicht / detectielus: helemaal begrijpelijk. Door rood omdat het net nog oranje was en je niet wilde stoppen: gevaarlijk bezig.

Wat betreft het meerdere keren verkondigen van mijn mening: ik zie even zoveel reacties van jou op mijn mening waarin je aantoont het niet te snappen. Zolang mijn punt blijkbaar niet duidelijk is, staat het mij vrij om te reageren toch?

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2018 18:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:14:
[...]

Toevallig heb ik een halfjaar geleden in Enschede een storing meegemaakt. Alles bleef op rood staan en een verkeersregelaar kwam het verkeer regelen. Als het bijzonder rustig is op het industrieterrein door een vakantiedag, blijft die storing wellicht lang onopgemerkt?

[...]

Euhm, daar staat niet dat hij 2x lang heeft staan wachten, wat dus mijn punt was 8)7 Wel mijn hele reactie lezen, want misschien mis je anders wat belangrijke informatie. ;)
Wij eens op de N250 (dat karrespoor naar de Tesselse boot). Heel Den Helder liep vast omdat verkeer ontwricht was.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Blerp schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Volgens mij was de reden dat er zo tegen de 'administratiekosten' werd geageerd dezelfde reden als dat de boete vaak binnen 1 a 2 weken in huis kan zijn: zo goed als het hele proces is geautomatiseerd en hoeft eigenlijk niemand tussen te komen. Tijdje geleden al dat ik een boete had (3 km/h te hard na correctie |:( ) maar die was toen aardig vlot binnen.
Volgens mij komt er bij de meeste zaken nog wel een persoon bij om te controleren of het klopt. Los van dat gaat alles inderdaad vrijwel automatisch. Als je een automatisch incasso op een boete zou laten lopen en er hoeft geen agent tussen te komen heb je de boete al betaald voordat je thuis bent van de rit waarbij je de boete opgelopen hebt :P

Verder zit helaas een groot deel van die administratiekosten in het feit dat er idioten zijn die overal maar bezwaar op maken ookal zitten ze gewoon flink fout. Een boete die niet klopt aanvechten is prima, maar er zitten genoeg gasten bij die alles aanvechten. Die dingen in behandeling nemen kost heel veel geld wat zulke mensen dan vaak ook nog leuk vinden.

Edit: Het kost meestal inderdaad 2 weken voor de brief op de mat valt. Op CJIB online staat ie meestal binnen 48 uur al.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2018 18:18 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:14:
Euhm, daar staat niet dat hij 2x lang heeft staan wachten, wat dus mijn punt was 8)7 Wel mijn hele reactie lezen, want misschien mis je anders wat belangrijke informatie. ;)
Ehh... nu geef je er wel een hele rare draai aan, sowieso blijkt dat geheel niet uit je reacties, zeker niet uit je eerste. Puur omdat dit 2x achter elkaar gebeurde zegt eigenlijk al genoeg.

Maar los daarvan, TS probeert er ook helemaal niet van te maken dat het niet de schuld van TS is vanwege 'omstandigheden'... waarom zou jij dat wel doen?

Stop aub met de anti-moraalridder uithangen.

• Grrrrrene
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Ehh... nu geef je er wel een hele rare draai aan, sowieso blijkt dat geheel niet uit je reacties, zeker niet uit je eerste.
Omdat je niet goed leest speciaal voor jou mijn eerste reactie nog een keer:
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:00:
[...]

[knip]
Wat betreft de moraalridders hierboven: zolang de TS niet heeft uitgelegd hoe lang hij al stond te wachten vind ik het knap dat je erover kunt oordelen dat hij gevaarlijk of ongeduldig was.
[/knip]
Ik snap niet wat daar onduidelijk aan is, maar het zal ongetwijfeld niet aan jou liggen :*
Puur omdat dit 2x achter elkaar gebeurde zegt eigenlijk al genoeg.
Volgens mij zijn daar hierboven (o.a. door @Technomania) al prima plausibele verklaringen voor gegeven: gelinkte verkeerslichten in een groene zone. Die worden centraal aangestuurd en zo'n systeem kan (het blijft een computer) vastlopen / in storing gaan. Gevolg: alles op rood en dat blijft zo, zie ook de anekdotes hierboven.
Maar los daarvan, TS probeert er ook helemaal niet van te maken dat het niet de schuld van TS is vanwege 'omstandigheden'... waarom zou jij dat wel doen?
Ik ontken toch ook nergens dat hij door rood is gereden? Ik leg enkel de reageerders die hun mening al klaar hebben over gevaarlijk rijgedrag en terecht dat hij zoveel boete moet betalen uit dat je verschillende gradaties hebt van door rood rijden.
Stop aub met de anti-moraalridder uithangen.
Gelukkig hoef ik niet naar jou te luisteren, maar je windt je aardig op om niks :)

• stepan12
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 16:15
Voor de mensen die zeggen toevallig 2x

Heb dit in maart ook al meegemaakt maar dan de verkeerslichten tegenover. En voor mn werk moest ik daar 3x langs en 3x moest ik letterlijk 5 min wachten omdat de autos voor mij ook aan het wachten waren en hun besefte het ook en reden ook gewoon door

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57

Aganim

I have a cunning plan..

Tja, dan moet je bezwaar aantekenen ivm defecte stoplichten. Bezwaar wordt standaard afgewezen, waarna je je verhaal in beroep voor de rechter kan doen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Teleluvr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:05:
Had zomaar het einde voor iemand anders kunnen zijn... Wat mij betreft had de boete hoger mogen zijn en rijbewijs afpakken. Ga maar opnieuw lessen...
Zeker, elke door rood actie is levens gevaarlijk.. :?
Ik had laatst dat de stoplichten mij niet Detecteerde (2 wieler, waarschijnlijk net langs de lussen gereden) sta je dan. Heb 2 rondjes stoplicht gewacht, toen netjes op een vrij moment door rood overgestoken.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het is wel raadzaam om die 500 euro gewoon te betalen, waarna je in beroep kan gaan.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:59
Dacuuu schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Zeker, elke door rood actie is levens gevaarlijk.. :?
Ik had laatst dat de stoplichten mij niet Detecteerde (2 wieler, waarschijnlijk net langs de lussen gereden) sta je dan. Heb 2 rondjes stoplicht gewacht, toen netjes op een vrij moment door rood overgestoken.
Heb ik ook wel eens op de motor. Als er echt niets gebeurd en er komen ook geen auto's achter mij dan rij ik ook gewoon door rood wanneer het kan.

Maar ik snap het probleem van TS echt niet. Je ouders zullen ook vast wel een keer een boete hebben gehad. Als ze hier een groot probleem van maken heb ik echt medelijden met je. Het heeft afaik geen consequenties voor je ouders, jij betaald gewoon de boete.

Zie het probleem totaal niet. /topic

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-10 18:09
hij wil gewoon gezellig kletsen over boetes.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:00:
[...]

Totaal slechts €460 dus valt mee.
+ €95 voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs + administratiekosten €9. Of die x3 gaan weet ik niet.

• PilatuS
  • Niet online
stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:42:

Heb dit in maart ook al meegemaakt maar dan de verkeerslichten tegenover. En voor mn werk moest ik daar 3x langs en 3x moest ik letterlijk 5 min wachten omdat de autos voor mij ook aan het wachten waren en hun besefte het ook en reden ook gewoon door
Maak hier ook melding van bij de wegbeheerder. Zeker als je vaak op die plek komt is het wel zo handig dat de stoplichten goed werken. Als je een melding maakt doen ze er wat aan, anders gebeurt er niets.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Heb je dit bij de wegbeheerder al aangekaart?

• Grrrrrene
  • Niet online

Melding van maken. Al is het niet voor jezelf (je bent al beboet en hebt de agent of niet kunnen overtuigen of hebt dit niet geprobeerd), maar een ander die daar voor niks staat te wachten en door rood rijdt loopt hetzelfde risico: hij kan beboet worden door een overijverige agent :)

• stepan12
pacificocean schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:57:
[...]

+ €95 voor het niet kunnen tonen van het rijbewijs + administratiekosten €9. Of die x3 gaan weet ik niet.
Agent zei je krijgt 2 boetes

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Als het verkeerslicht echt kapot was en je stond daar meerdere minuten te wachten, dan ziet de politie die jouw staande gehouden heeft dat natuurlijk ook. Misschien heb ik een te positief beeld van onze blauwe dienders, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een boete geven als ze zelf ook zien dat het licht defect is.
En dat dit 2 keer achter elkaar zou gebeuren is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:34

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Technomania schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Zou kunnen als er een storing zat in die zgn lussen in het wegdek waarmee ze het verkeer sneller kunnen laten doorstromen. (groene golf)
Nee, verkeersregelinstallaties merken het als een lus niet meer werkt, dan gaat die richting elke cyclus een keer op groen. Daarnaast werkt een groene golf juist niet met detectielussen, dat gaat op tijd.
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:25:

[...]

Volgens mij zijn daar hierboven (o.a. door @Technomania) al prima plausibele verklaringen voor gegeven: gelinkte verkeerslichten in een groene zone. Die worden centraal aangestuurd en zo'n systeem kan (het blijft een computer) vastlopen / in storing gaan. Gevolg: alles op rood en dat blijft zo, zie ook de anekdotes hierboven.
Nee, niet plausibel.

[ Voor 33% gewijzigd door Bart ® op 10-05-2018 19:12 ]

Cunning linguist.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:10:
Stoplicht ging niet op groen terwijl er niemand anders is op het weg dus ben ik gewoon door rood gegaan (heb nog best lang gewacht) dordrecht industrie
BS.... Ja, op de industrie-terreinen in Dordt kan het soms wat langer duren, maar vermoed dat jouw een tijdje wachten max 30 seconden is geweest. Want heel veel langer staan ze niet op rood als er nauwelijks verkeersaanbod is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AW_Bos schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:48:
Het is wel raadzaam om die 500 euro gewoon te betalen, waarna je in beroep kan gaan.
Nope, je hoeft niet te betalen binnen de eerste beroepstermijn. Staat ook op het papiertje wat je (digitaal) krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KVYZ1uGHmTjvb6LtDZlWeM2d/medium.jpg
* MAX3400 had nog CJIB fanmail liggen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
Als er zo’n ‘groene golf’ is dan moet je soms even op de ‘golf’ wachten. Anders zijn stoplichten in Nl gelukkig al een hele poos efficient.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
Sorry hoor... maar hier kan ik gewoon niet normaal op antwoorden...

Welke staatsmon#@@l rijdt dan ook 2x door rood? Als je daardoor 2 mensen voor hun sokken had gereden met dood tot gevolg, had je dan ook jezelf dood laten verklaren zodat je ouders er niet achter kwamen dat je in de cel zat?

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
Aschtra schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:50:
[...]

Heb ik ook wel eens op de motor. Als er echt niets gebeurd en er komen ook geen auto's achter mij dan rij ik ook gewoon door rood wanneer het kan.

Maar ik snap het probleem van TS echt niet. Je ouders zullen ook vast wel een keer een boete hebben gehad. Als ze hier een groot probleem van maken heb ik echt medelijden met je. Het heeft afaik geen consequenties voor je ouders, jij betaald gewoon de boete.

Zie het probleem totaal niet. /topic
Jij ziet het probleem ook niet he... rood licht betekend ergens anders groen licht. Je bent dan echt een sukkel als je denkt dat je door rood kan rijden, zonder gevolgen. Het zal heus wel 9 van de 10 keer goed gaan.... maar wat als het misgaat? Je bent voor je leven getekend he!

Etuuuuuh!

• AW_Bos

AW_Bos

CRpt3r55 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:48:

Welke staatsmon#@@l rijdt dan ook 2x door rood? Als je daardoor 2 mensen voor hun sokken had gereden met dood tot gevolg, had je dan ook jezelf dood laten verklaren zodat je ouders er niet achter kwamen dat je in de cel zat?
Rustig... rustig..... :)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik begrijp het probleem niet? De TS is 18+ en woont blijkbaar nog bij z'n ouders? Als je 18+ bent hoef je helemaal niks aan je ouders uit te leggen. Je bent staande gehouden en hebt je naam opgegeven, dat betekent dat je de beschikking op jouw naam thuisgestuurd krijgt. Je ouders laten die brief dus voor je liggen (als ze 'm openmaken is dat schending van briefgeheim), jij maakt 'm open en betaalt de boete. Klaar. Je hoeft je ouders helemaal niks uit te leggen, die zijn niet meer verantwoordelijk voor je.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47
Niet heel relevant maar in theorie kan hij ook prima 17 zijn en zat er een coach naast hem (8>

Verder, waar komt 2boetes nou vandaan? 1x door rood in maart en 1x in mei, zo ja dan zou die boete van maart toch allang binnen moeten zijn?

CISSP! Drop your encryption keys!

• stepan12
laurens0619 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:08:
Niet heel relevant maar in theorie kan hij ook prima 17 zijn en zat er een coach naast hem (8>

Verder, waar komt 2boetes nou vandaan? 1x door rood in maart en 1x in mei, zo ja dan zou die boete van maart toch allang binnen moeten zijn?
Nee 2 vandaag met die van maart is er niks gebeurd omdat er geen polities waren

[ Voor 3% gewijzigd door stepan12 op 10-05-2018 20:15 ]

• stepan12
CRpt3r55 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:51:
[...]

Jij ziet het probleem ook niet he... rood licht betekend ergens anders groen licht. Je bent dan echt een sukkel als je denkt dat je door rood kan rijden, zonder gevolgen. Het zal heus wel 9 van de 10 keer goed gaan.... maar wat als het misgaat? Je bent voor je leven getekend he!
Er was niemand ik zou echt niet door rood rijden als ik iemand zie hoor

• AW_Bos

AW_Bos

@stepan12

Hoe reageerden je ouders nu? :)

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:05
stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:52:
Goedemiddag,

Ik heb een vraag waarvan ik geen informatie kan vinden op het internet.

Ik ben vandaag met het bedrijfscaddy van mijn neef 2x door rood gereden en ben ik gelijk aangehouden door een politie busje met 6 man erin 8)7 en ik had geen rijbewijs bij of id. dus moest ik mijn naam doorgeven en al.
En een van de agenten zei dat de boete binnen 2 weken thuis gestuurd krijg. En dat het 500€ bedraagd. Ik kreeg verder niks van een brief of iets dergelijks

En mijn vraag is, krijg ik de boete zelf thuis of mijn neef, want de caddy staat op zijn/bedrijfs naam. Als mn ouders de boete zien dan ben ik lang niet meer jarig.

En zo ja als ik hem thuis krijg is het mogelijk om het naar een adres te laten versturen? Het is vandaag 10-05 (hemelvaart) wanneer kan ik het ongeveer verwachten?
Ik stress me helemaal dood 8)7

Met vriendelijke groet
- R 602 niet stoppen voor rood licht
230 euro

Bij elke beschikking komt de 9 euro administratie kosten. Bij het direct uitschrijven middels de telefoon ligt de beschikking vrijwel direct bij het CJIB om daarna verzonden te worden. Gaat makkelijk dus binnen 2 weken.

Gematst voor:
- K 150 c niet op eerste vordering behoorlijk ter inzage afgeven van - het rijbewijs
95 euro
- Aanhouding WetID

• stepan12
Heb ze niet gezien ik ga pas morgen naar huis ;w

• stepan12
new_guy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:15:
[...]

- R 602 niet stoppen voor rood licht
230 euro

Bij elke beschikking komt de 9 euro administratie kosten. Bij het direct uitschrijven middels de telefoon ligt de beschikking vrijwel direct bij het CJIB om daarna verzonden te worden. Gaat makkelijk dus binnen 2 weken.

Gematst voor:
- K 150 c niet op eerste vordering behoorlijk ter inzage afgeven van - het rijbewijs
95 euro
- Aanhouding WetID
Ja heb indd geluk gehad

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-11 19:33
CRpt3r55 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:48:

Als je niet normaal kan antwoorden, doe het dan niet.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:05
Dit zijn niet 'boetes' die je moet willen verzamelen overigens.

Fouten maakt iedereen, hoe stom. Maar leer er van.

• stepan12
new_guy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Dit zijn niet 'boetes' die je moet willen verzamelen overigens.

Fout maakt iedereen, hoe stom. Maar leer er van.
Zeker heb mn lesje wel geleerd _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Het probleem is degene die je niet ziet...

Buurman van me is traumachirurg in het AMC en had van de week sappig verhaal over een idioot die op een ventweggetje bij onze flat even stoer dacht te doen door een wheelie te trekken op de motor, en een automobilist die vooral lette op verkeer van rechts bij het uit de garage rijden. Motor met >80km/u van links zag hij niet. Automobilist moet leven met de kennis dat hij iemand doodreed, motorrijder hoeft helemaal nergens mee te leven. 100% schuld motorrijder natuurlijk, maar daar gaat die automobilist niet beter van slapen.

Maar goed, heb ook wel eens boete voor door rood rijden gehad. Andere situatie, maar details doen er niet eens toe. If you do the crime enzo.

Wel een tip: zo te horen ben je er nu nog goed vanaf gekomen aangezien je alleen maar voor rood licht beboet bent. Het niet hebben van rijbewijs had je nog meer kunnen kosten. Zorg dat je dat ding bij wijze van automatisme bij je hebt. Volgende keer dat je om welke reden dan ook aandacht van Oom Agent hebt kun je meer pech hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook wel eens door rood gereden omdat het stoplicht niet groen werd. Na meer dan 5 minuten had ik het wel gehad aangezien de fan van mijn radiator blijkbaar vast zat en niet ging draaien. Die dag was het 25+ graden met volledig motorpak aan. Zodra de temp op 120 graden kwam te staan goed gekeken en door rood gereden. Ik werd toen alleen niet gepakt.

Nou is 2x wel een beetje een vreemd verhaal, maar na 5 minuten doorrijden zou vrijwel iedereen doen. Snap sommige reacties hier echt niet. Iedereen gaat na enige rijd door rood rijden als het stoplicht niet groen word na meerdere minuten. Je gaat mij niet vertellen dat je er na 15 minuten nog zal staan. Als je dan vervolgens heel goed oplet en netjes wacht tot er echt niemand aankomt is er niets vreemds aan.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45
dion_b schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Wel een tip: zo te horen ben je er nu nog goed vanaf gekomen aangezien je alleen maar voor rood licht beboet bent.
Yep, het had hem zomaar ook twee punten van zijn verse rijbewijs kunnen kosten.

Zo zie je maar, boetes doen vrij weinig. Het zijn de klappen van de bezem die jonge bestuurders in toom kunnen houden. :+

- knip -

• Gepetto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09-2023
Probeer het positief te bekijken, het is maar geld en zelfs als je een maand voor niets hebt gewerkt, kom je er wel weer overheen. Er zijn altijd ergere dingen.

Tegen de ouders van je vriendin moeten vertellen dat ze onbedoeld opa en oma worden...... dat is pas echt stessen. :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gepetto schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:31:
Tegen de ouders van je vriendin moeten vertellen dat ze onbedoeld opa en oma worden...... dat is pas echt stessen. :P
Zeker als je vrouw er ook nog achter komt :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:40
PilatuS schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:23:
Je gaat mij niet vertellen dat je er na 15 minuten nog zal staan. Als je dan vervolgens heel goed oplet en netjes wacht tot er echt niemand aankomt is er niets vreemds aan.
Misschien zie ik dit totaal verkeerd; maar als een busje vol politieagenten iemand meerdere minuten voor een rood stoplicht zien staan, zonder dat er ook maar 1 ander persoon te bekennen is, dat ze dan niet iets hebben van; nou...ja...wat moest ie anders, je kan moeilijk achteruit rijden om weer even over een lus te rijden?

Maar wat gebeurde er, ze hielden hem niet de 1e keer aan (als ze toch lastig wilde doen, doe het dan meteen?)...maar nee, na de 2e keer (na weeeeeer 5 minuten te hebben gewacht). :Y

Misschien ben ik te wantrouwig, maar er mist denk ik toch een significant en belangrijk deel van het verhaal.

• Gepetto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09-2023
MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Zeker als je vrouw er ook nog achter komt :+
Ik zat al te wachten welke ervaringsdeskundige er hier als eerste zou reageren. :D

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

PhilipsFan schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:00:
Ik begrijp het probleem niet? De TS is 18+ en woont blijkbaar nog bij z'n ouders? Als je 18+ bent hoef je helemaal niks aan je ouders uit te leggen. Je bent staande gehouden en hebt je naam opgegeven, dat betekent dat je de beschikking op jouw naam thuisgestuurd krijgt. Je ouders laten die brief dus voor je liggen (als ze 'm openmaken is dat schending van briefgeheim), jij maakt 'm open en betaalt de boete. Klaar. Je hoeft je ouders helemaal niks uit te leggen, die zijn niet meer verantwoordelijk voor je.
Mijn ouders vroegen toch ook wel even wat ik gedaan had toen er een brief met daarop CJIB als afzender in de bus lag, ik gok dat je snel uit huis ligt als je op elke vraag antwoord dat ze daar niks mee te maken hebben.
Overigens was de mijne toen maar 6km te hard dus dat vond ik niet zo spannend om te vertellen.

• CRpt3r55
stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:14:
[...]

|:(

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
AcidBurn schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:17:
[...]

Als je niet normaal kan antwoorden, doe het dan niet.
Idem...

Maar blijkbaar zijn er ook mensen die er niet van leren... en gewoon door rood rijden als 'er toch niemand is'...

Etuuuuuh!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:25
Ik snap het helemaal TS. Ik zou ook doorgereden zijn bij 5 minuten rood terwijl de rest van het verkeer vrolijk doorreed. Daarom kan je het je ouders ook prima uitleggen denk ik. Succes!

• Aschtra
CRpt3r55 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:51:
[...]

Betekend niet altijd ergens anders groen licht hoor. Als alle banen leeg zijn is het vaak overal gewoon rood.
Motors worden soms niet gedetecteerd door stoplicht, dan ga ik door rood ja. Of dat nou 2.3 of 100 keer is

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
eric.1 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:34:
[...]

Misschien zie ik dit totaal verkeerd; maar als een busje vol politieagenten iemand meerdere minuten voor een rood stoplicht zien staan, zonder dat er ook maar 1 ander persoon te bekennen is, dat ze dan niet iets hebben van; nou...ja...wat moest ie anders, je kan moeilijk achteruit rijden om weer even over een lus te rijden?

Maar wat gebeurde er, ze hielden hem niet de 1e keer aan (als ze toch lastig wilde doen, doe het dan meteen?)...maar nee, na de 2e keer (na weeeeeer 5 minuten te hebben gewacht). :Y

Misschien ben ik te wantrouwig, maar er mist denk ik toch een significant en belangrijk deel van het verhaal.
Inderdaad, we missen een significant deel van het verhaal, agenten kijken ook naar de situatie, als je beide keren 5 minuten stil hebt gestaan en er kwam geen verkeer aan hadden ze je echt niet twee keer beboet.

Daarnaast, zoals anderen ook al aangehaald hebben, maakt niet uit hoe goed je kijkt, ergens anders is het licht groen en rijd er iemand volledig in de veronderstelling dat het voor hem/haar veilig is om de kruising over te steken, dus die zal een stukje minder aandacht hebben voor de rest van het verkeer wat niet op de kruising hoort te rijden.

Klassiek geval "Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten". Man up, vertel het je ouders voordat ze erachter komen door middel van de brief.

• CRpt3r55
Aschtra schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:15:
[...]

Betekend niet altijd ergens anders groen licht hoor. Als alle banen leeg zijn is het vaak overal gewoon rood.
Motors worden soms niet gedetecteerd door stoplicht, dan ga ik door rood ja. Of dat nou 2.3 of 100 keer is
Mag ik jou dan een enorme stereotype motordrol vinden? Ik hoop dan ook dat je een keer je rijbewijs kwijt raakt.

Etuuuuuh!

• PilatuS
  • Niet online
CRpt3r55 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Mag ik jou dan een enorme stereotype motordrol vinden? Ik hoop dan ook dat je een keer je rijbewijs kwijt raakt.
We hebben hem gevonden ! De persoon die 3 uur lang bij een rood stoplicht blijft staan :P

• CRpt3r55
PilatuS schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:23:
[...]

We hebben hem gevonden ! De persoon die 3 uur lang bij een rood stoplicht blijft staan :P
Sure... nog een leipo die door rood gaat.

Ik snap heus wel dat je geen 3 uur voor het stoplicht gaat staan... maar wanneer komt het nou voor dat een stoplicht stuk is? Maar goed... jouw rijbewijs is de mijne gelukkig niet.

Etuuuuuh!

• Aschtra
CRpt3r55 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Wat moet ik dan precies doen volgens jou? Als ik laat in de avond in de middle of nowhere stil sta dan ga ik niet uren wachten totdat er hopelijk een auto achter mij komt waardoor het stoplicht wel gaat werken.

Kom op zeg huilie

Edit: het is niet dat het stoplicht stuk is.
Motoren worden soms gewoon echt niet gedetecteerd omdat stoplicht verkeerd afgesteld staat. En dit komt regelmatig voor kan ik je vertellen. Dus stel je niet zo aan man

[ Voor 18% gewijzigd door Aschtra op 10-05-2018 22:28 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Aangezien alles nu wel gezegd is en er nu op de man gespeeld wordt waarbij zelfs scheldwoorden vallen, sluit ik dit topic voorlopig totdat een forum admin hier naar gekeken heeft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Aangezien dit topic al lang niet meer gaat over verkeer, maar hoe vertel ik mijn ouders dat ik wat stoms heb gedaan, blijft dit topic op slot.

En aan iedereen die vindt z'n mening te moeten ventileren over een overtreding, doe niet alsof je vromer dan de paus bent en hou dat soort nutteloze commentaren graag voor je. Moraalridders mogen zich bij het kasteel verderop melden, niet op tweakers.net.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.