Boete wordt thuis gestuurd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.407 views

• stepan12
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 16:15
Goedemiddag,

Ik heb een vraag waarvan ik geen informatie kan vinden op het internet.

Ik ben vandaag met het bedrijfscaddy van mijn neef 2x door rood gereden en ben ik gelijk aangehouden door een politie busje met 6 man erin 8)7 en ik had geen rijbewijs bij of id. dus moest ik mijn naam doorgeven en al.
En een van de agenten zei dat de boete binnen 2 weken thuis gestuurd krijg. En dat het 500€ bedraagd. Ik kreeg verder niks van een brief of iets dergelijks

En mijn vraag is, krijg ik de boete zelf thuis of mijn neef, want de caddy staat op zijn/bedrijfs naam. Als mn ouders de boete zien dan ben ik lang niet meer jarig.

En zo ja als ik hem thuis krijg is het mogelijk om het naar een adres te laten versturen? Het is vandaag 10-05 (hemelvaart) wanneer kan ik het ongeveer verwachten?
Ik stress me helemaal dood 8)7

Met vriendelijke groet

• Uffeltje
  • Laatst online: 14:54
Wacht het af en leer met de gevolgen leven. Als je jezelf zo'n vent vind om twee keer door rood te rijden ben je ook mans genoeg om het je pa en ma te vertellen toch?

YouTube

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 22:32

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bij staande houding ben je als bestuurder verantwoordelijk en krijg jij de boete, als je geflits wordt of traject meting gaat het op de kentekenhouders naam. (IANAL)

Si vis pacem, para bellum

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11 11:51
Het lijkt mij verstandiger als je de volgende keer gewoon even stopt voor rood licht. Als je zo'n vent bent om 2 keer door rood te rijden moet je deze stress ook maar als een man nemen.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik weet het antwoord niet, maar ik hoop dat ze die boete op A1 afdrukken en rechtstreeks naar je ouders sturen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is 2018; ze konden op je naam direct zoeken of je een rijbewijs had en daarop de boete uitschrijven.

Staandehoudingen kunnen 1 tot 8 weken duren voor ze in de brievenbus liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Oekol
  • Laatst online: 11-11 15:56

Oekol

waka waka hey hey

Wees een vent en vertel je ouders het slechte nieuws zelf ipv dat ze het later moeten horen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stepan12
MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:56:
Het is 2018; ze konden op je naam direct zoeken of je een rijbewijs had en daarop de boete uitschrijven.

Staandehoudingen kunnen 1 tot 8 weken duren voor ze in de brievenbus liggen.
Ook als de agent zegt maximaal 2 weken?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:57:
[...]

Wat maakt het eigenlijk uit? Als het langer dan 2 weken duurt kun je nog even gaan sparen voordat de boete komt. Elk nadeel heb z'n voordeel..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 20:19
[...]

Gaat tegenwoordig vrij snel! Maar ik ken niemand die als een dolle op zijn boete zit te wachten bij de brievenbus... 8)7

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57

Aganim

I have a cunning plan..

en ben ik gelijk aangehouden
Ik gok staande gehouden. Aanhouden betekent dat je mee mocht naar het bureau. ;)

• MAX3400

MAX3400

[...]

De agent roept maar wat. Ze mogen de boete versturen binnen de verjaringstermijn van de Mulder"wet" en daar staat, dacht ik, 2 jaar voor.

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:11
[...]

Jah ook dan.
Betwijfel dat ie max zei, maar ook al zei die dat dan nog is kans groot dat ie binnen 8 weken bij je thuis ligt.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26
En zo ja als ik hem thuis krijg is het mogelijk om het naar een adres te laten versturen? Het is vandaag 10-05 (hemelvaart) wanneer kan ik het ongeveer verwachten?
Nee dat is niet mogelijk en zoals je zelf zegt waarschijnlijk binnen twee weken vanaf nu.

Cloud ☁️

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Log met je Digi-D in bij het CJIB. Iedere verkeersboete komt daar te staan. Mogelijk staat ie er nog niet maar dat komt dan nog wel. Je kan daar ook met Ideal betalen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Beste oplossing: niet blijven stressen en zeg het alvast tegen je ouders.

Velen begaan in hun even een stommiteit, en dat moet je niet wegkroppen. Misschien zijn je ouders nu even 'pissed off' maar later valt het wel weer mee ;).

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2018 17:02 . Reden: nuance ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MAX3400

MAX3400

Leoon. schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:58:
[...]

Wat maakt het eigenlijk uit? Als het langer dan 2 weken duurt kun je nog even gaan sparen voordat de boete komt. Elk nadeel heb z'n voordeel..
Totaal slechts €460 dus valt mee.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Moet je maar niet 2x door rood rijden

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:00:
[...]

Totaal slechts €460 dus valt mee.
Hoog genoeg om de volgende keer wel aan de regels te houden lijkt me ;)

Je zou toch denken dat TS, zoals die zelf aangeeft nu zo erg in de stress zit, dat die dat na 1x door rood rijden ook wel zou hebben.

• stepan12
PilatuS schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:59:
Log met je Digi-D in bij het CJIB. Iedere verkeersboete komt daar te staan. Mogelijk staat ie er nog niet maar dat komt dan nog wel. Je kan daar ook met Ideal betalen.
Als ik hem gelijk betaal via ideal krijg ik dan nogsteeds een brief thuis?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:03:
[...]

Waarom ben je zo bang voor die brief? Stap op je ouders af en vertel wat je gedaan hebt. Krijg je minder gezeik mee dan dat ze het achteraf horen..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Afaik krijgt je die brief gewoon thuis ja.

Waarom nou allemaal zo moeilijk doen? Wacht gewoon rustig af tot die brief er is.

Je doet bijna alsof het het einde van de wereld as we know it is :X

Virussen? Scan ze hier!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Had zomaar het einde voor iemand anders kunnen zijn... Wat mij betreft had de boete hoger mogen zijn en rijbewijs afpakken. Ga maar opnieuw lessen...

• MAX3400

MAX3400

[...]

Moet je morgen gewoon niet even naar de politie toe? Alles wat je vraagt, staat gewoon op de site van de Rijksoverheid.

Grappig hoor, hier een reactievermogen van enkele milliseconden tussen 2 paranoia posts maar een reactievermogen van 2x 4 seconden voor oranje licht, lijkt teveel gevraagd?

• AW_Bos

AW_Bos

Ik hoop dat @stepan12 lering trekt van zijn gemaakte fouten, en voortaan een heer in het verkeer is, en niet meer door rode lichten gaat rijden. Zo'n fout had ook anders kunnen aflopen!!!

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2018 17:07 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:58:
[...]

De agent roept maar wat. Ze mogen de boete versturen binnen de verjaringstermijn van de Mulder"wet" en daar staat, dacht ik, 2 jaar voor.
Dat is afhankelijk van de boete ;)
Bij lichte verkeersovertredingen die onder de Wet Mulder vallen, moet de acceptgiro binnen 4 maanden op de mat liggen. Heb je de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn van 2 jaar naar 3 jaar gegaan.

• MAX3400

MAX3400

@MicGlou rood is een hufter-overtreding dus die 4 maanden is al van de baan. En dus mag het maximaal 3 jaar duren. Dank voor de verduidelijking.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Boete bij staandehouding krijg je zelf. Geflitst komt op kentekenhouder

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 10-05-2018 17:35 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stepan12
Stoplicht ging niet op groen terwijl er niemand anders is op het weg dus ben ik gewoon door rood gegaan (heb nog best lang gewacht) dordrecht industrie

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:09:
@MicGlou rood is een hufter-overtreding dus die 4 maanden is al van de baan. En dus mag het maximaal 3 jaar duren. Dank voor de verduidelijking.
Haha dat zou toch een film waardig zijn als na 2 jaar en 364 dagen op de mat valt. Heeft TS bijna drie jaar kunnen stressen :7
stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:10:
Stoplicht ging niet op groen terwijl er niemand anders is op het weg dus ben ik gewoon door rood gegaan (heb nog best lang gewacht) dordrecht industrie
Toevallig ook nog 2x gebeurd achter elkaar?

[ Voor 28% gewijzigd door Oekol op 10-05-2018 17:13 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:40
Behalve dat busje vol politie dan _/-\o_ en tot 2x toe ging een stoplicht niet op groen ... bel de gemeente (gok ik?) even of ze dat f fixen?

• stepan12
eric.1 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:12:
[...]

Behalve dat busje vol politie dan _/-\o_ en tot 2x toe ging een stoplicht niet op groen ... bel de gemeente (gok ik?) even of ze dat f fixen?
Politie kwam ergens anders vandaan want er was niemand bij de stoplichten😂

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:14:
[...]

Politie kwam ergens anders vandaan want er was niemand bij de stoplichten😂
Maar ze kunnen nooit ver weg geweest zijn want anders hadden ze het niet gezien dat je tot 2x toe door rood rijdt. Ergo je was niet alleen, dus was het niet zo slim om tot 2x toe (!) door rood te rijden.

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Dat is niet gewoon. ;) En je had het net over 2x door rood, duurde de tweede ook te lang?

Persoonlijk vind ik het overigens apart dat je je drukker lijkt te maken over de reactie van je ouders, dan over het feit dat je van mening bent dat een rood licht voor jou niet van toepassing is als het te lang duurt naar je zin. :|

• stepan12
Weet je wat het is, het is indd gewoon mijn fout en ik accepteer het gewoon
Die 500€ doet minder pijn dan als mijn ouders er achter komen en mij met een bezem gaan slaan 8)7

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:20:
Die 500€ doet minder pijn dan als mijn ouders er achter komen en mij met een bezem gaan slaan 8)7
Je ouders gaan je echt niet met een bezem slaan, anders heb ik wel een nummer voor je wat je kunt bellen.

• MAX3400

MAX3400

Goed verhaal...

Anyhow, de antwoorden zijn duidelijk nu toch? Druk ff op CTRL+P en neem die A4'tje even mee naar de eettafel zometeen.

• stepan12
Leoon. schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:21:
[...]

Je ouders gaan je echt niet met een bezem slaan, anders heb ik wel een nummer voor je wat je kunt bellen.
Nee ze gaan indd niet slaan maar het gaat meer om de principes dat ze woedend worden

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Niemand is perfect en we maken allemaal wel fouten, maar ik snap de stress wel een beetje ondanks eigen fout. Je beschrijft een opstapeling van fouten.

-Niet 1x door rood, maar 2x.
-Niet je eigen auto maar van een ander. (je zou dan nog voorzichtiger moeten rijden)
-Geen Id of rijbewijs bij je.

Misschien omdat ik een kleurtje heb, maar ik zorg er altijd voor dat ik een paspoort of id bij me heb.
Staan er geen extra boete voor het niet bij je hebben van een Id?
Het niet bij je hebben van een rijbewijs is sowieso een boete toch?

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Valt nog mee 460 euro. Dat is alleen maar 2 keer rood licht, ze hadden er ook nog 90 euro niet kunnen tonen rijbewijs bovenop kunnen doen. Plus de 9 euro administratie kosten.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Nee ze gaan indd niet slaan maar het gaat meer om de principes dat ze woedend worden
Gek hè, dat heeft elk ouder. Je wilt je kind goed opvoeden en niet alleen voeden. Flink teleurgesteld zijn en dat kenbaar maken hoort er bij. Je bent zoals je zelf toegeeft flink fout geweest, nu moet je op de blaren zitten.

Heb je toevallig je rijbewijs sinds kort?

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Confronteer hun ermee, i.p.v. dat ze er zelf straks achterkomen.
Even door de zure appel heen bijten. En bereid je goed voor om het te vertellen.

Vraag ze eerst eens of ze 'zelf wel iets hebben gedaan waar ze later spijt van hadden, en in de stress van schoten'. Dan hebben ze vast het idee dat je ergens over wilt beginnen :).

• stepan12
Tahref schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:23:
Niemand is perfect en we maken allemaal wel fouten, maar ik snap de stress wel een beetje ondanks eigen fout. Je beschrijft een opstapeling van fouten.

-Niet 1x door rood, maar 2x.
-Niet je eigen auto maar van een ander. (je zou dan nog voorzichtiger moeten rijden)
-Geen Id of rijbewijs bij je.

Misschien omdat ik een kleurtje heb, maar ik zorg er altijd voor dat ik een paspoort of id bij me heb.
Staan er geen extra boete voor het niet bij je hebben van een Id?
Het niet bij je hebben van een rijbewijs is sowieso een boete toch?
Ik zei gewoon dat ik naar mn auto ging in de buurt om mijn pasjes op te halen omdat die nog in mn jas lag en verder zeiden ze niks over mn id of rijbewijs

• AcidBurn
  • Laatst online: 09-11 19:33
Niet te geloven zeg, wat een stel moraalridders hier altijd staan te trappelen om iemand de grond in te trappen als ze een fout maken. Ja, 2x door rood rijden is niet netjes, maar het wil ook niet direct zeggen dat je levensgevaarlijk hebt gehandeld. Het scheelt nogal of hij nog door oranje dacht te gaan (en dus toch net rood had) of dat het stoplicht al 2 seconden op rood staat en je dat gewoon negeert. Als het kruispunt midden in de nacht al 3 cyclussen lang op rood blijft staan omdat dat detectie systeem mijn motor niet ziet, ga ik ook door rood na goed te kijken of er niks aan komt.

Het is dom, maar wel graag een beetje rekening houden met de situatie. Laat degene die nooit een fout gemaakt heeft in zijn leven de eerste steen gooien, dan wil ik graag zien wie uberhaupt nog mag gooien.

• AW_Bos

AW_Bos

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:25:
[...]

Ik zei gewoon dat ik naar mn auto ging in de buurt om mijn pasjes op te halen omdat die nog in mn jas lag en verder zeiden ze niks over mn id of rijbewijs
Gast, bijt even door de zure appel heen, en ga niks verbergen of details achterwege laten. Het is nu bijna etenstijd. Biecht je verhaal zelf aan hun op, en zeg dat het je spijt, en dat je je er niet prettig bij voelt. En na het eten voel je je weer opgelucht, zonder stress... :)

GoT-psycholoog heeft gesproken :P

• stepan12
Leoon. schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:24:
[...]

Gek hè, dat heeft elk ouder. Je wilt je kind goed opvoeden en niet alleen voeden. Flink teleurgesteld zijn en dat kenbaar maken hoort er bij. Je bent zoals je zelf toegeeft flink fout geweest, nu moet je op de blaren zitten.

Heb je toevallig je rijbewijs sinds kort?
Ja klopt dat ik op de blaren moet zitten voor mijn eigen fouten dus vind ik het dat mn ouders het niet hoeven te weten...
heb hem net 1 jaar

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AcidBurn schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:25:
Niet te geloven zeg, wat een stel moraalridders hier altijd staan te trappelen om iemand de grond in te trappen als ze een fout maken. Ja, 2x door rood rijden is niet netjes, maar het wil ook niet direct zeggen dat je levensgevaarlijk hebt gehandeld. Het scheelt nogal of hij nog door oranje dacht te gaan (en dus toch net rood had) of dat het stoplicht al 2 seconden op rood staat en je dat gewoon negeert. Als het kruispunt midden in de nacht al 3 cyclussen lang op rood blijft staan omdat dat detectie systeem mijn motor niet ziet, ga ik ook door rood na goed te kijken of er niks aan komt.
Dat jij graag door rood rijdt zegt niet dat iedereen dat doet of dat het normaal is ;)

En nee, hij ging niet door oranje maar 'vond het te lang duren'.

Ongeduld in het verkeer is levensgevaarlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-05-2018 17:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• AW_Bos

AW_Bos

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:26:
[...]

Ja klopt dat ik op de blaren moet zitten voor mijn eigen fouten dus vind ik het dat mn ouders het niet hoeven te weten...
heb hem net 1 jaar
Ja, daarom! Biecht het op, en verkrop je angsten en stress nou niet!
Wees gewoon geen pussy, man ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2018 17:27 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:26:
[...]

heb hem net 1 jaar
Dat is niet op de blaren zitten.. Dir boete betalen doet je niks. Je ouders daarentegen..

• Tahref

Tahref

God bless you

AcidBurn schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:25:

Het is dom, maar wel graag een beetje rekening houden met de situatie. Laat degene die nooit een fout gemaakt heeft in zijn leven de eerste steen gooien, dan wil ik graag zien wie uberhaupt nog mag gooien.
Agree, laten merken dat het niet slim wat hij gedaan heeft is ok.
Echter zie ik inderdaad mensen hem de grond in trappen alsof zij nog nooit iets fout hebben gedaan..

• AW_Bos

AW_Bos

Oke, wat heb je nou liever? Weken in de stress zitten, en allemaal energie steken om je absurde daad te verbergen voor je ouders? Of liever dat je het ze direct vertelt, en na het eten met een gerust hart weer verder kan gaan....?

• AcidBurn
  • Laatst online: 09-11 19:33
anandus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:27:
[...]
Dat jij graag door rood rijdt zegt nite dat iedereen dat doet of dat het normaal is ;)

En nee, hij ging niet door oranje maar 'vind het te lang duren'
Is het nou zo moeiijk om begrijpend te lezen? En ja, ik heb je smiley gezien.

Er is een groot verschil tussen bewust de fout maken ondanks een werkend systeem, of dat het systeem niet goed werkt en dus niet "ziet" dat jij daar staat, waardoor je een halfuur kunt wachten voor jan lul.
Ik rij bij voorkeur niet door rood, maar als ik merk dat die detectie systemen niet goed werken, dan ben je dat na 5 min wachten wel zat. In die tijd is de hele cyclus zeker 3x langs geweest.

• stepan12
AW_Bos schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:29:
Oke, wat heb je nou liever? Weken in de stress zitten, en allemaal energie steken om je absurde daad te verbergen voor je ouders? Of liever dat je het ze direct vertelt, en na het eten met een gerust hart weer verder kan gaan....?
Ja klopt heb liever geen stress maar ja het is moeilijk om even te zeggen ey ma heb boete van 500€ gekregen

• Tahref

Tahref

God bless you

AW_Bos schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:29:
Of zodanig oplossen dat zijn ouders er nooit achter zullen komen. :P

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Hoe dan ook gaan ze het sowieso wel uitvinden hoor, Je ouders kennen je beter dan je denkt en het is beter dit gewoon nu netjes te melden dan het verbergen. Als je ouders merken dat je hebt lopen jokken zijn de rapen nog gaarder.

Enne je ouders zijn ook jong geweest en hebben vast wel iets stoms gedaan. Don't worry en leer hiervan. :)
stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:30:
[...]

Ja klopt heb liever geen stress maar ja het is moeilijk om even te zeggen ey ma heb boete van 500€ gekregen
Pap, man, ik moet iets eerlijks vertellen, ben vandaag 2x door rood gereden en heb een boete gekregen van 500 euro. Mijn fout en ik zal dit zelf betalen en hiervan leren.

Next!

[ Voor 27% gewijzigd door Bensimpel op 10-05-2018 17:33 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Bereid je voor op het gesprek. En vraag je ouders eerst eens 'of zijzelf wel eens geconfronteerd zijn met de politie, bij iets waar ze later spijt van hebben'. En het verhaal dient zich aan, en ouders en jij zijn tevreden dat het verhaal naar buiten komt. Ze zullen het juist fijn vinden als je direct en open bent en vertelt dat het kort geleden is gebeurd.

Als ze er later achterkomen, dan zullen ze misschien meer een gevoel krijgen dat je hun hun misschien niet vertrouwd.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2018 17:34 ]

• stepan12
Tahref schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:30:
[...]

Juist :)

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Mijn advies: nu gewoon vertellen. Dan hoef je je er geen weken meer over op te vreten, loop je geen risico dat ze er alsnog achter komen en heb je de minste fallout. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het doorgaans wordt om het alsnog op te biechten.

Niemand is perfect, bijna iedereen heeft weleens iets moeten vertellen wat zijn/haar ouders beter niet konden weten en echt.. verzwijgen maakt het voor zowel jou als je ouders echt niet beter.

Niets doen is wellicht makkelijk, maar zelden de 'oplossing' die het beste uitpakt.

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Gewoon rustig uitleggen en het probleem 'ownen'.

"Mijn fout, ik weet het, twee keer zelfs, nog stommer, dat weet ik ook, dure les en ja ik heb er zeker van geleerd."

Het gewoon rustig vertellen en uitleggen laat je tegenover je ouders ook een stuk volwassener en verantwoordelijker overkomen waardoor je er misschien nog wat kudo's uit kunt halen. Uit eigen ervaring weet ik dat ze het een nog een stuk minder prettig vinden als ze er later zelf achter moeten komen "want je hebt het achtergehouden". Iedereen maakt een keer een foutje, soms zelfs 2 of 3 keer vlak achter elkaar, maar wees er gewoon direct open over en het scheelt je echt een hoop gezeik.

Insert vies grapje hier

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Heb je toevallig een GoPro ?! _/-\o_

• AW_Bos

AW_Bos

Sjonge jonge :P

[sarcame]
Geef mij even het nummer van je ouders. Dan bel ik ze even op dat je vanavond aan het eten wat belangrijks te vertellen hebt...
[/sarcasme]

Bijt door de zure appel heen, enneuh.. lees het topic nog eens door.
Het moet nu toch even doordringen, en anders weet ik het ook niet meer.

• stepan12
Of ik zeg tegen mijn ma alleen want die vind het minder erg? Ik zeg gwn 1x door rood dan valt het mee en als de brief komt zeg ik oh ik dacht 1

Ey das best slim he?

• stepan12
jesper0438 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:36:
[...]

Nee watdan

• AW_Bos

AW_Bos

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:36:
Of ik zeg tegen mijn ma alleen want die vind het minder erg? Ik zeg gwn 1x door rood dan valt het mee en als de brief komt zeg ik oh ik dacht 1

Ey das best slim he?
Kreun!
Nee, dat is het verhaal manipuleren. Je reed toch twee keer door rood.
Straks krijgen ze een boete van 2x door licht te zien, en voelen ze zich verneukt door je omdat je hun vertrouwen hebt geschaamd. Wees gewoon open, vertel het hele verhaal. Klaar!
Iedereen maakt een fout in hun leven, en je voelt je weer opgelucht als je alles vertelt hebt!

Wees gewoon geen pussy!

Bensimpel

Positieve meneer

Ey das best slim he?
Man gewoon the fuck up. Je bent 2x door rood gereden, big deal. Beter gewoon eerlijk toe te geven en hiervan te leren. Door het juist te verbergen toont dit aan dat je hiervan niet hebt geleerd. Ze zouden ze rijbewijs moeten afpakken :/

😆 - Denk ook eens om ;)

• MAX3400

MAX3400

Ey das best slim he?
Want je ma slaapt niet in het hetzelfde huis als je pa? Of je ma heeft geen contact met je pa want je bent al 21 geworden?

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ey das best slim he?
Nee. Ouders vinden het een stuk prettiger als je open bent naar beiden, liefst tegelijk. Ze zullen jouw fouten snel op zichzelf betrekken alsof ze misschien 'gefaalt' hebben in de opvoeding, laat ze in ieder geval zien dat ze je opgevoed hebben met verantwoordelijkheid.
Als die boetes dan uiteindelijk binnenkomen kun je zelfs zeggen "Nou, dat is dan ook volledig afgehandeld, nu en niet nog een keer" terwijl je met de enveloppen zwaait.

Insert vies grapje hier

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ey das best slim he?
Als ik je reacties zo lees vind ik het echt moeilijk voor te stellen dat je minimaal 18 bent en blijkbaar al een rijbewijs hebt.

Bang voor je ouders, geen verantwoordelijkheid durven nemen.... heb je tijdens die staandehouding je ruggengraat in moeten leveren?
Niet zo’n poesje zijn en gewoon die bezem van je vader incasseren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tahref schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:30:
[...]

Yep, dat is de weg om in te gaan slaan.

Even kijken hoor, wat zijn de opties daarvoor :
- Je ouders omleggen
- 6 agenten omleggen + iedereen die al hun papierwerk heeft kunnen inzien + al het digitale bewijs wissen.

Ik zou voor optie 1 gaan, dat is het makkelijkste uit te voeren. Hoop ik alleen wel dat je niet daarna gaat stressen hoe je aan anderen moet uit gaan leggen dat je je ouders vermoord hebt, want dan wordt het een steeds groter probleem.

Ey das best slim he?
Andere optie anders, aangezien het geld je niets uitmaakt. Voor zeg 20x het boetegeld kan ik je ouders opbellen en zeggen dat ik het heb gedaan en per ongeluk jouw naam heb doorgegeven.
Hoef je je niet meer zorgen te maken :)

• stepan12
MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:39:
[...]

Want je ma slaapt niet in het hetzelfde huis als je pa? Of je ma heeft geen contact met je pa want je bent al 21 geworden?
Nee ze wonen samen maar mn pa wordt denk nog bozer dan mn ma snapje

Bensimpel

Positieve meneer

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:44:
[...]

Want die gaat je met 2 bezems slaan?

😆 - Denk ook eens om ;)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:26
Wat een ouders tegenwoordig... De eerste keer dat ik een boete van 49 te hard kreeg werd ik vooral uitgelachen :o "Tsja, jij wilde op tijd thuis zijn voor de F1" :+

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

[...]

je maakt ze echt alleen maar nog bozer door het te verzwijgen... man the fuck up en neem verantwoordelijkheid voor je eigen fout, laat ze zien dat je DAT tenminste wel doet

Insert vies grapje hier

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 11:17

Orac

Ik mis je papa.

jesper0438 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:36:
[...]

>:)

• stepan12
Gomez12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:44:
[...]

Yep, dat is de weg om in te gaan slaan.

Even kijken hoor, wat zijn de opties daarvoor :
- Je ouders omleggen
- 6 agenten omleggen + iedereen die al hun papierwerk heeft kunnen inzien + al het digitale bewijs wissen.

Ik zou voor optie 1 gaan, dat is het makkelijkste uit te voeren. Hoop ik alleen wel dat je niet daarna gaat stressen hoe je aan anderen moet uit gaan leggen dat je je ouders vermoord hebt, want dan wordt het een steeds groter probleem.

[...]

Andere optie anders, aangezien het geld je niets uitmaakt. Voor zeg 20x het boetegeld kan ik je ouders opbellen en zeggen dat ik het heb gedaan en per ongeluk jouw naam heb doorgegeven.
Hoef je je niet meer zorgen te maken :)
20x dan kan je een nieuwe auto halen😂

• stepan12
Blerp schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:45:
[...]

je maakt ze echt alleen maar nog bozer door het te verzwijgen... man the fuck up en neem verantwoordelijkheid voor je eigen fout, laat ze zien dat je DAT tenminste wel doet
Poeh dan moet ik echt veel lef hebben🤐

• AW_Bos

AW_Bos

[...]

Ja, en wat dan nog?

Slaat hij je? Sluit hij je op voor 72 uur op in de kolenkelder? Legt hij je aan de ketting voor een week?
Dan zou ik hulp zoeken.

Ik neem aan dat je een goede relatie met je ouders hebt? Dan zullen ze vast niet duivels boos worden. Misschien schieten ze even uit hun slof, maar dat moet je maar even slikken. Het blijven je ouders die jouw hebben gemaakt en hebben opgevoed. :).

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:47:
[...]

Poeh dan moet ik echt veel lef hebben🤐
t is ff doorbijten, ja het gaat ff kut zijn, maar het is een stuk minder gezeik dan afwachten en dat ze ermee naar jou toe komen

Insert vies grapje hier

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
Gaaf topic, thanks TS. d:)b

Hoop maar dat je niet exemplarisch voor je generatie bent, dat dan weer wel. :F

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik begin me af te vragen of dit topic wel serieus is. Zo erg als dit kan het toch alleen in Hollywood worden op de filmset van een comedy, zou je zeggen :X

Virussen? Scan ze hier!

• MAX3400

MAX3400

wildhagen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:50:
Ik begin me af te vragen of dit topic wel serieus is. Zo erg als dit kan het toch alleen in Hollywood worden op de filmset van een comedy, zou je zeggen :X
Je moet even een DM sturen met je echte naam; kom je in de credit roll terecht

• stepan12
Ik ga het proberen omdat 99% van de gebruikers hetzelfde zeggen dat wordt duimen voor mij 👍🏽👍🏽

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

stepan12 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:53:
Ik ga het proberen omdat 99% van de gebruikers hetzelfde zeggen dat wordt duimen voor mij 👍🏽👍🏽
Gewoon doen! En laat even weten hoe het is afgelopen. Succes!

en of je nog leeft :X

Insert vies grapje hier

• AW_Bos

AW_Bos

Als het je gelukt is, dan mag je bij mij een stickertje uitzoeken :)
Houd ons op de hoogte!

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2018 17:56 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Ey das best slim he?
Je hebt een rijbewijs, dus blijkbaar ben je "voor de wet volwassen" (>18 jaar). Dan ben je toch volwassen genoeg om gewoon eerlijk te kunnen zeggen wat er gebeurd is? Het is net alsof er een puber van 14 aan het woord is die bang is dat mama z'n Playboys vindt 8)7 Gewoon zeggen wat er gebeurd is (hele verhaal). Je ouders zullen je veel meer respecteren als je het eerlijk vertelt dan dat ze dubbel boos zijn straks: je hebt ze voorgelogen én je bent 2x door rood gereden. Juist door de waarheid op te biechten, haal je de angel uit de discussie die volgt.

Wat betreft de moraalridders hierboven: zolang de TS niet heeft uitgelegd hoe lang hij al stond te wachten vind ik het knap dat je erover kunt oordelen dat hij gevaarlijk of ongeduldig was. Als hij minutenlang stond te wachten op een doodstil kruispunt: volkomen gelijk dat je dan door rood staat. De moraalridders hier zouden wellicht een nachtje overnachten bij het defecte verkeerslicht, maar ik snap je helemaal. Stond je 10-15s te wachten op groen en reed je toen door rood, dan heb ik minder respect voor je. Je weet nooit waarom je geen groen krijgt, soms is dat vanwege voetgangers (onverlicht) of fietsers (soms ook onverlicht) of omdat er een bus aan komt over een busbaan die altijd prioriteit over de auto's heeft...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MicGlou
MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:09:
Door rood rijden is een overtreding dus het valt nog wel binnen die 4 maanden... maar naar mijn mening wel eentje in de buitencategorie die van mij best zwaarder mag wegen.

Met zaken als rijden onder invloed heb je pas te maken met de langere verjaringsperiode.

Zie: http://www.mijnrecht.net/.../misdrijf-en-overtreding/
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:00:
[...]Wat betreft de moraalridders hierboven: zolang de TS niet heeft uitgelegd hoe lang hij al stond te wachten vind ik het knap dat je erover kunt oordelen dat hij gevaarlijk of ongeduldig was. Als hij minutenlang stond te wachten op een doodstil kruispunt: volkomen gelijk dat je dan door rood staat. De moraalridders hier zouden wellicht een nachtje overnachten bij het defecte verkeerslicht, maar ik snap je helemaal. Stond je 10-15s te wachten op groen en reed je toen door rood, dan heb ik minder respect voor je. Je weet nooit waarom je geen groen krijgt, soms is dat vanwege voetgangers (onverlicht) of fietsers (soms ook onverlicht) of omdat er een bus aan komt over een busbaan die altijd prioriteit over de auto's heeft...
Ehh... volgens mij heb jij gemist dat TS is staande gehouden omdat TS 2x achter elkaar door rood is gereden? Dat maakt het verhaal toch wel even wat anders dan de situatie die jij probeert te schetsen.

[ Voor 47% gewijzigd door MicGlou op 10-05-2018 18:03 ]

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Heel goed! :)

Hier alvast een plaatje van een bezem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tl4mW9e.png?1

• stepan12
Thanks als ik het overleef dan laat ik nog een berichtje achter ;)

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Het zou mij eigenlijk niets verbazen dat je geen brief meer kijgt als de boete al afgehandeld is.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

[...]
Zondag is het Moederdag. Bosje bloemen, doos bonbons.

En dan je verhaal doen. (Zal een moederdag om nooit te vergeten worden. (y) )

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

PilatuS schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:04:
[...]

Het zou mij eigenlijk niets verbazen dat je geen brief meer kijgt als de boete al afgehandeld is.
Het zou mij niet verbazen als het een automatisch proces is. Boete? -> brief eruit. In de brief staat waarschijnlijk dat als de boete al voldaan is de brief als niet verzonden kan worden beschouwd.

Insert vies grapje hier

• Grrrrrene
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Ehh... volgens mij heb jij gemist dat TS is staande gehouden omdat TS 2x achter elkaar door rood is gereden? Dat maakt het verhaal toch wel even wat anders dan de situatie die jij probeert te schetsen.
Ehh... volgens mij heb jij gemist dat de TS uitlegde dat het verkeerslicht niet op groen ging, ondanks dat er geen ander verkeer was. Verder wordt niet gezegd hoe lang hij gewacht heeft voor hij door rood reed, dus wie zijn wij om daarover te oordelen? Zonder die informatie kan ik er niks over zeggen.
Ik weet niet hoe lang "best lang gewacht" duurt, jij blijkbaar wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 10-05-2018 18:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
Blerp schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Het zou mij niet verbazen als het een automatisch proces is. Boete? -> brief eruit. In de brief staat waarschijnlijk dat als de boete al voldaan is de brief als niet verzonden kan worden beschouwd.
Tuurlijk is het proces voor een heel groot deel automatisch. Het zou mij alleen ook niets verbazen als er een check is of de boete al betaald is voordat de brief verzonden gaat worden. Dat zou weer een mogelijk dubbele betaling kunnen voorkomen. Geen idee of het zo is hoor, maar het zou kunnen.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Chapeau, laat even weten hoe 't was. Goeie keus maak je nu in ieder geval. Eetsmakelijk d:)b

• MicGlou
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:06:
[...]

Ehh... volgens mij heb jij gemist dat de TS uitlegde dat het verkeerslicht niet op groen ging, ondanks dat er geen ander verkeer was. Verder wordt niet gezegd hoe lang hij gewacht heeft voor hij door rood reed, dus wie zijn wij om daarover te oordelen? Zonder die informatie kan ik er niks over zeggen.
Nogmaals... dat gebeurde 2x achter elkaar? Yeah suuuuure :+

• Grrrrrene
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:10:
[...]

Ah, je was erbij? Weet ik veel of dat 2x achter elkaar gebeurde. Ik word alleen nogal moe van al die "wat is dat mega gevaarlijk, die boete had 3x zo hoog moeten zijn, ik hoop dat je ouders zo en zo reageren..."-reacties van mensen die nooit iets verkeerd doen, maar wel vooraan staan om een ander op halve informatie te veroordelen.

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

PilatuS schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:08:
[...]

Tuurlijk is het proces voor een heel groot deel automatisch. Het zou mij alleen ook niets verbazen als er een check is of de boete al betaald is voordat de brief verzonden gaat worden. Dat zou weer een mogelijk dubbele betaling kunnen voorkomen. Geen idee of het zo is hoor, maar het zou kunnen.
Volgens mij was de reden dat er zo tegen de 'administratiekosten' werd geageerd dezelfde reden als dat de boete vaak binnen 1 a 2 weken in huis kan zijn: zo goed als het hele proces is geautomatiseerd en hoeft eigenlijk niemand tussen te komen. Tijdje geleden al dat ik een boete had (3 km/h te hard na correctie |:( ) maar die was toen aardig vlot binnen.

Insert vies grapje hier

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

MicGlou schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:10:
[...]

Zou kunnen als er een storing zat in die zgn lussen in het wegdek waarmee ze het verkeer sneller kunnen laten doorstromen. (groene golf)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• MicGlou
Grrrrrene schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Ah, je was erbij? Weet ik veel of dat 2x achter elkaar gebeurde. Ik word alleen nogal moe van al die "wat is dat mega gevaarlijk, die boete had 3x zo hoog moeten zijn, ik hoop dat je ouders zo en zo reageren..."-reacties van mensen die nooit iets verkeerd doen, maar wel vooraan staan om een ander op halve informatie te veroordelen.
Dat staat in de startpost :o
Ik ben vandaag met het bedrijfscaddy van mijn neef 2x door rood gereden en ben ik gelijk aangehouden door een politie busje met 6 man erin
Wel het hele topic lezen want misschien mis je anders wat belangrijke informatie. ;)

PS... overigens zijn mensen die ageren tegen 'moraal ridders' op de manier zoals jij dat doet minstens zo vervelend. Ik ben het met je eens dat het nergens voor nodig is dat 20 gebruikers hetzelfde roepen en dat dit vervelend kan zijn, maar dat maakt het advies van 'wees een vent' er niet minder treffend van. Maar jij hebt nu in je eentje al meerdere keren je standpunt verkondigd... het is wel genoeg zo.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 10-05-2018 18:16 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45

Ey das best slim he?
Tjah. Als je nu tegen je vader vertelt dat je 1x door rood bent gereden, en apart aan je moeder vertelt dat je 1x door rood bent gereden dan kom je daar wellicht nog mee weg.

Ervanuitgaande dat je ouders gewoon met elkaar communiceren is dat 2x rood.

- knip -

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.