voorbeeld bouwplanning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 12:31
Hallo,

Wij gaan begin september starten met het in eigen beheer bouwen van onze nieuwe woning.
Vaklieden stuur ik zelf aan, inkoop bouwmaterialen doe ik grotendeels ook zelf. Om het geheel goed te stroomlijnen ben ik een bouwplanning aan het opstellen. Zodat ik vooraf goed in beeld krijg welke discipline wat/wanneer moet doen, wanneer er materialen etc. ingekocht/geleverd moeten worden. Nu weet ik dat een planning niet heilig is, maar het is voor mij wel een goed stuur instrument (wat natuurlijk gedurende het project soms aangepast moet worden).

Ik ben in diverse fora en via google opzoek geweest naar een voorbeeld van een bouwplanning die ik als onderlegger kan gebruiken, het liefst van een bestaand project. Maar tot op heden zonder succes... Heeft één van jullie een planning voor mij beschikbaar?

Beste antwoord (via robb. op 09-05-2018 08:16)

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Wellicht heb je het topic al gezien maar ik zou je vraag even hier stellen:
https://gathering.tweaker...list_messages/1786099/194

Daar zitten er ook een aantal die hun woning in eigen beheer gebouwd hebben\aan het bouwen zijn :). Als je weinig reactie krijgt dan wellicht even zoeken in het topic en een aantal een PM sturen.

Succes ermee!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Geen idee hoe complex het project is, maar uitgaande van verschillende bedrijven en verschillende werkzaamheden die moeten gebeuren...

Wat ik in het verleden prettig vond was een grote excel (uitgeprint A3) met links de werkzaamheden op een rij, en de kolommen in dagen, niet weken! Kolommen zat en zo kun je afspraken makkelijk exact aangeven

Dan kun je lekker balkjes trekken in verschillende kleuren. eventueel nog een kolom met richtbedragen.
Gedurende het werk kun je hem dan volkliederen met linkjes naar materiaal dat je nog nodig hebt, je kan er emails in plakken / uren bijhouden, etc...
Als je zelf veel op de bouwplaats bent neem je een print (liefst A3) mee om verder op te kliederen. Terug "op kantoor" zet je het geklieder om in de PC en zoek je direct zoveel mogelijk uit.
Misschien niet zo professioneel als werkvoorbereiders, maar voor mij ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een bouwplanning in excel vind ik zelf niet handig, HEEL vaak lopen dingen uit en bijna alles in de bouw is opvolgend. Als je ergens Microsoft Project vandaag kan halen is dat een heel stuk makkelijker om je planning te maken.

Maar hoe wil je eigenlijk een bouwplanning maken zonder ook maar enige ervaring daarin? Iemand die planningen maakt is iemand die van alles wat af weet en precies weet hoe een bouwvolgorde in elkaar zit.
IMO is dit iets om uit te besteden aan een vakman of iig samen met een vakman zoiets maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2018 21:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Wellicht heb je het topic al gezien maar ik zou je vraag even hier stellen:
https://gathering.tweaker...list_messages/1786099/194

Daar zitten er ook een aantal die hun woning in eigen beheer gebouwd hebben\aan het bouwen zijn :). Als je weinig reactie krijgt dan wellicht even zoeken in het topic en een aantal een PM sturen.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Ernemmer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:51:
Een bouwplanning in excel vind ik zelf niet handig, HEEL vaak lopen dingen uit en bijna alles in de bouw is opvolgend. Als je ergens Microsoft Project vandaag kan halen is dat een heel stuk makkelijker om je planning te maken.

Maar hoe wil je eigenlijk een bouwplanning maken zonder ook maar enige ervaring daarin? Iemand die planningen maakt is iemand die van alles wat af weet en precies weet hoe een bouwvolgorde in elkaar zit.
IMO is dit iets om uit te besteden aan een vakman of iig samen met een vakman zoiets maken.
Ik heb een bouwkundige achtergrond, dus weet wel hoe een planning in elkaar zit. Wil alleen een voorbeeld ter voorkoming dat ik de details vergeet. De conceptplanning ga ik ook doornemen met de vaklieden om hem daarna bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Topic kan gesloten worden, ik heb mijn vraag in een ander forum gesteld.
Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1