Windows XP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen Windows XP. Het werkt opzich goed, alleen heb ik een probleem. Hij blijft regelmatig op willekeurige momenten hangen, en start dan opnieuw op uit zichzelf.
Eerst dacht ik dat het met overklokken en temp te maken had. Maar dat was het niet. Soms crasht ie als de processor 32 graden is, en blijft ie stabiel bij 50 graden.

Ik heb geen overeenkomst tussen de crashes gevonden. Soms werkt XP gewoon 2 uur goed.
En soms crasht ie al bij het opstarten, daar waar je kunt kiezen welke user zich inlogt.

Iemand enig idee waar ik eens naar moet kijken ?

Geen inspiratie

Verwijderd

ehm... zit de stekker er in?

brand het lampje op je pc?

zit de muis goed aangesloten ?

hehehe :)

ik heb geen idee maar kep ook nog geen XP gehad hier. :'(

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
dat krijg je met beta's

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik ben al een stapje verder.
De error word veroorzaakt door het bestand
nv4_disp.dll
Dit is een bestand dat onderdeel uitmaakt van de aansturing van mijn Geforce 2MX.

Nu is mijn vraag dus. Welke detenator drivers gebruiken andere mensen met windows XP ?

Ik had eerst de 12.40 versie van Hercules.
En ben nu overgestapt naar de officiele 12.41 versie van Nvidia.Dit lijkt beter te gaan, maar of het ook echt opgelost is....
Wat gebruiken jullie ?

Geen inspiratie

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

ik gebruik de gewone standaard drivers die xp al in zich heeft voor de gf2mx.
(volgens mij zijn die ook 12.xx)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laat me raden... je heb een videokaart met een NVidia chip en een AMD?? Ja?

Ik had die ook (V7100) en het zelfde probleem, ik heb nu een ATi Radeon, en het probleem is de wereld uit. Lang leve NVidia...:(

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Skeiron462
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb de 12.90 lopen op mijn XP Pro B-) met mijn Leadtek Geforce 2 64MB DDR. En ik moet zeggen qua grafische performance loopt mijn computer beter maar heeft meer problemen met laden van programma's (in vergelijk met win2k). Dit zal waarschijnlijk komen omdat ik nog niet de juiste VIA drivers heb gevonden. (8>

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Op maandag 16 juli 2001 11:36 schreef MSIBord het volgende:
Laat me raden... je heb een videokaart met een NVidia chip en een AMD?? Ja?

Ik had die ook (V7100) en het zelfde probleem, ik heb nu een ATi Radeon, en het probleem is de wereld uit. Lang leve NVidia...:(
weinig raden aan, staat allemaal in z'n sig. ;)

• Br@m
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 11:45 schreef lange het volgende:

[..]

weinig raden aan, staat allemaal in z'n sig. ;)
Weet ik.. :) Maar het is wel een probleem van de videokaart... ;( In ieder geval wel bij mij.. of in XP ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Ik heb ong. dezelfde problemen gehad. Ik heb een Geforce Pro en een Intel 600, maar had
wel dezelfde symptomen.

Bij mij heeft het geholpen om in de BIOS alles m.b.t. video-bios caching, bios caching e.d. allemaal op disabled te zetten.

Ook alles m.b.t. ACPI en APM heb ik op disabled gezet.

Om het uit te sluiten ook mijn overklokken teruggedraaid.

Nu al een hele week zonder één stop-error :-)

Gebruik verder 12.91 voor W2k geloof ik.

Suc6

J.

Verwijderd

Oops

Verwijderd

Het schijnt dat sommige versie's van XP nogal onstabiel zijn. vanaf 2495 zijn de ergste problemen opgelost. Ik draai zelf 2499, die super stabiel. Met alle, op m'n hollywood+ driver na, standaart drivers :9

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb 2505 :)

En ook met de standaard drivers heb ik het probleem alleen heet het bestand dan
niet NV4_disp.dll maar nv4.dll :(

Ik ga het eens proberen met oudere drivers uit de 6.XX serie.

En sja, en anders... het werd toch al tijd voor een andere videokaart >:)

Geen inspiratie

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 11:29 schreef lange het volgende:
ik gebruik de gewone standaard drivers die xp al in zich heeft voor de gf2mx.
(volgens mij zijn die ook 12.xx)
neuh doe maar niet, a) die draait vrijwel nooit OPENGL.. b) die heeft de gave ongeveer 5x langzamer te zijn (echt 5X ook he) dan de nVidia driver zoals je um op internet vind)
ps) winXP heb ik en ik vind het compleet ongeschikt voor game,s het is nog trager dan Windows 2000.. check daarvoor me andere topic dan ook maar :P

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik ben nu terug naar iets uit de 6.xx serie.
Het probleem is een stuk minder, hij was 2 uur ok, toen crashte ie een keer, en is nu weer 2 uur stabiel....

Iemand een goedkope radeon te koop ? Ik wilde die kaart toch al hebben....
misschien dat ik de aanschaf ervan maar wat moet versnellen...

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Het probleem is nog steeds niet opgelost.

Iemand nog tips. En welke drivers gebruiken jullie nu voor XP ?

Geen inspiratie

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Geplaatst door martijn12345 - dinsdag 17 juli 2001 08:48

--------------------------------------------------------------------------------
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Iemand nog tips. En welke drivers gebruiken jullie nu voor XP ?
officiele 12.41 .. die zijn goed stabiel.. geen problemen..

anders probeer je toch de standaard drivers van xp.. (alleen geen opengl support :( )

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik ook de 12.41 op m'n Geforce DDR. Ik draaide eerst de build 2486 en daar had ik hetzelfde prob mee. Had het eerder al met win2k en heb toen m'n Vio voltage met 0,1 verhoogd en probleem opgelost (AMD classic 700@900).

Alleen met Win XP weer zelfde prob, alleen Vio nog 0,1 verhogen had geen nut. Standaard op 700 draaien draaide iets stabieler, maar toch niet helemaal lekker (gebruikte toen ook al de 12.41 driver voor m'n Geforce) Enkel als ik m'n Core voltage met 1.95 zette, was het redelijk stabiel, maar dat is natuurlijk niet normaal voor een standaard draaiende CPU.

Draai nu build 2505 en die draait wel stabiel op 900, met m'n voltage precies hetzelfde als het onder win2k/win98 ook stabiel is. Heb enkel nog een vreemd probleempje, maar daar kom ik wel overheen ;)

PS.
winXP heb ik en ik vind het compleet ongeschikt voor game,s het is nog trager dan Windows 2000.. check daarvoor me andere topic dan ook maar
Soms heb ik gewoon nog het gevoel dat spellen beter draaien onder XP dan onder win98, zelfs met de standaard windowsdriver voor m'n Geforce!! Heb echter nog geen tijd gehad Win XP te onderwerpen aan een Q3A timedemootje, maar ik denk dat ie er goed uit komt! :P

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

rudyfb

the Mentor

heb precies hetzelde probleem draai XP RC1 2505, heb naast die foutmelding van nv4_disp.dll ook met laatste beta drivers oudere drivers, het maakt allemaal niet uit, daarnaast heb ik ook nog het leuke probleem dat ik geen AVI's af kan spelen, zodra ik dat doe hangt mijn hele pc :'(

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Ik weet nu wat het is. Door het instellen van de FSB op 133 (welke mobo en CPU prima ondersteunen) klok je de AGP bus ook naar 88MHz, en mijn kaartje kan daar in direct3d niet tegen, en jullie kaartjes in 2d blijkbaar al niet.
We moeten dus of videokaartjes hebben die tegen 88MHz kunnen, of een mobo met onafhankelijke AGP busclock.

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
ik heb hetzelfde als rudifb, maar dan bij .mpg's en ik krijg ook random crashes, die te maken hebben met nv4_disp.dll

GVD, ik wou dat hier een goede oplossing voor was, tot nu toe weet niemand haast iets zinnigs erover te zeggen, hoewel het blijkbaar bij veel mensen voor komt!

Mijn comp crasht trouwens ook tijdens de setup van 3D Mark en het draaien van sommige progs (heb er nog niet veel getest)

als iemand een optie weet, ZEER graag, ik wil namelijk Windows XP houden, en niet terug naar win98se :(

Verwijderd

ik had eerst net zoites, maar dan met win2k... ik weet niet of het het zelfde probleem is...
hij had heel vaak random crashes, en in direct3d liep hij gegarandeert vast.(met verschillende videokaarten).
elke keer als ik iets aan de hardware had zitten kloten(kaartje er uit, kaartje er in, met hamer op verschillende onderdelen slaan, enz.)deed hij het weer even goed, zodat ik dacht dat ik het gefixt had, maar daarna ging hij telken weer fout. ik betwijfel of het het zelfde probleem is, maar je weet het maar nooit. wat ik heb gedaan is het voltage van mijn vcore op 1.5 gezet en hij deed het opeens, weer ok.
en ik bedenk me nu opeens dat ik ook problemen had met het afspelen van avi..

• SEFje
wat gek!

ik heb helemaal geen veranderingen gemaakt in de vcore gelook ik, maar zal ff kijken ernaar

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hm, ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn TNT van Nvidia. Ik installeerde de oude versie dus, uit 2000 of 1999 ofzo, en dat werkte niet :+ daarna de pc weer terug gezet naar de sysconfig van een dag terug, en klaar. Nog even de nieuwste drivers downen, en klaar - XP proof :)

• SEFje
ik snap het niet helemaal, hoe zet je je sysconfig terug? enne, gisteren deed ie het ook al kut ;)
Pagina: 1