Hallo allemaal,
Ik wil zelf een pc gaan bouwen en hoop dat jullie mij advies kunnen geven in wat niet nodig is en wat juist wel handig kan zijn aangezien ik geen ervaring heb met computers in elkaar zetten. Ik heb al wel wat bij elkaar gezocht en ben benieuwd of dit een goede build is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik volg de opleiding werktuigbouwkunde, hiervoor moet ik veel 3d cad tekenen op solidworks. Dit zal een groot onderdeel zijn van het gebruik. Daarnaast wil ik gaan gamen, hierbij kunnen jullie denken aan pubg assasin's creed en battlefield 1.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan ongeveer 1700 euro, hoger als 1800 euro wil ik denk ik echt het niet gaan tenzij het nodig is. Daarnaast zijn besparingen altijd leuk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niks, altijd met laptop gewerkt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik 16gb aan ram nodig zal hebben voor de rest denk ik dat een i7 een must is voor mijn opleiding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een intel in mijn laptop zitten en dit bevalt mij goed, heb tot nu toe geen goede reden gekregen om tot amd over te stappen. Ik sta open voor tips.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de pc aan een 1440p monitor aansluiten en fatsoenlijk games kunnen spelen. Daarnaast vraag ik mij af hoe mijn pc zich dan gaat gedragen op 4k.
Ga je overklokken?
Ik heb hier nog geen plannen voor maar wil deze optie wel openhouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een build samen gesteld en ben benieuwd of ik hier nog dingen in kan aanpassen om hem te verbeteren, of juist geld kan besparen.
hieronder mijn samenstelling.
Ik wil zelf een pc gaan bouwen en hoop dat jullie mij advies kunnen geven in wat niet nodig is en wat juist wel handig kan zijn aangezien ik geen ervaring heb met computers in elkaar zetten. Ik heb al wel wat bij elkaar gezocht en ben benieuwd of dit een goede build is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik volg de opleiding werktuigbouwkunde, hiervoor moet ik veel 3d cad tekenen op solidworks. Dit zal een groot onderdeel zijn van het gebruik. Daarnaast wil ik gaan gamen, hierbij kunnen jullie denken aan pubg assasin's creed en battlefield 1.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan ongeveer 1700 euro, hoger als 1800 euro wil ik denk ik echt het niet gaan tenzij het nodig is. Daarnaast zijn besparingen altijd leuk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niks, altijd met laptop gewerkt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik 16gb aan ram nodig zal hebben voor de rest denk ik dat een i7 een must is voor mijn opleiding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een intel in mijn laptop zitten en dit bevalt mij goed, heb tot nu toe geen goede reden gekregen om tot amd over te stappen. Ik sta open voor tips.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de pc aan een 1440p monitor aansluiten en fatsoenlijk games kunnen spelen. Daarnaast vraag ik mij af hoe mijn pc zich dan gaat gedragen op 4k.
Ga je overklokken?
Ik heb hier nog geen plannen voor maar wil deze optie wel openhouden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een build samen gesteld en ben benieuwd of ik hier nog dingen in kan aanpassen om hem te verbeteren, of juist geld kan besparen.
hieronder mijn samenstelling.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | MSI Z270 Krait Gaming | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING | € 640,01 | € 640,01 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | Cooler Master MasterBox Pro 5 RGB | € 70,50 | € 70,50 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 169,40 | € 169,40 |
| 1 | Cooler Master B700 ver.2 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 113,90 | € 113,90 |