Seat Arena of Skoda Octavia

Pagina: 1
Acties:
  • 1.146 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Beste tweakers,

Ik moet over een maand mijn volgende lease auto bestellen en twijfel erg tussen de Seat Arona (FR Business Intense 1.0 EcoTSI 85 kW 115 pk 7 versn. DSG) of een Skoda Octavia COMBI Style Business (ook DSG) met een aantal opties.

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=QLPBC
http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=BQMMC

Ik vind ze allebei erg lekker rijden. Maar heb met beide merken geen ervaring. De Octavia zie je bijna overal maar heb de Arona nog nergens zien rijden (behalve bij de dealer).

Situatie: vrouw, kind en middel tot grote hond.
gaan 1 keer per jaar ergens naartoe waarbij de reistijd langer is dan 3 uur.

Weet iemand of er ook een website in NL is waar je bij meerdere dealers in één keer offertes kan aanvragen. Zoals CarWow in de UK? (https://www.carwow.co.uk/).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Het is natuurlijk persoonlijke voorkeur, ik zelf zou geen Arona samen stellen voor €32k. Hier heb je ook een V40 voor wat naar mijn idee iets premiumer is.

Ik heb wel de Octavia gereden maar vond dit persoonlijk niks toevoegen aan de rijervaring. Het is een auto die goed presteert maar ik wil toch iets meer emotie tijdens het rijden ervaren.

Dit is natuurlijk een persoonlijke mening, en is op niks gebaseerd behalve mijn eigen ervaring.

Ik had in 2016 een nieuwe Seat Ibiza, en deze begon in 2017 na 60k km te kraken aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Ik zie de Arona regelmatig. Super handig als je achter een Arona rijdt met een lage (normale) auto, en voor de Arona zit weer een lage auto. Heb je echt super goed zicht. Not.
Echt, ik snap die SUV-hype niet. We willen allemaal aan het milieu denken maar ondertussen kopen we hoge zware auto's met een belachelijk slechte aerodynamica. Maar hey: je zit wel wat hoger :F

Waarschijnlijk biedt de Skoda een stuk meer ruimte en natuurlijk prima infotainment. Skoda's zijn vaak wel ietsje saaier aangekleed en afhankelijk van de motor trekt hij misschien ook minder goed weg. Ook al naar de Seat Leon gekeken? Is ook VAG, als dat een eis is?

Maarehh, hoeveel kilometers rijd je per dag naar je werk? Die 1x per jaar ergens naar toe gaan is niet heel belangrijk, daarvoor krijg je neem ik aan geen leaseauto. In iedere C-segmenter kan je wel een bijrijder, kind en een hond kwijt. Je kan ook een EV halen en 1x per jaar een dikke auto huren als het enkel daar om zou gaan :P afhankelijk van de bijtelling kan dat nog best een financieel interessante optie zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:30
Volgens mij is een Arona ook niet veel meer dan een Ibiza op stelten. Net zoals een Ateca een Leon op stelten is.

Dan zou ik persoonlijk toch eerder kiezen voor wat meer ruimte zoals in de Octavia Combi of Leon st (of een Ateca als dat zou passen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik zou voor de Octavia gaan. Meeste auto voor het geld en een hele bak aan ruimte en een zeer degelijk infotainment systeem. En ja, ik rij hem zelf ook. Arona is het gewoon net niet. Minder ruimte, minder goed aan te kleden voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Mijn keuze zou ook de Octavia zijn. Ik zou wel kijken of een zwaardere motor een optie is (aangenomen dat die 1.0 nu je keuze is). De Octavia is natuurlijk geen lichte auto en zeker met een DSG is een beetje extra vermogen onder de voet best lekker. Ik heb indertijd (2011, dus misschien niet meer helemaal representatief) in een Roomster met DSG7 en 1.2 TSI proefgereden, en dat was hem toch niet helemaal.

Uiteindelijk ben ik voor m'n Octavia weer iets de andere kant op doorgeschoten naar 'n 1.8 met DSG7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik zou juist lekker bij de 1.0 blijven. Meer dan zat voor het Nederlandse verkeer, zeker in combinatie met een DSG. Je bent zo vlot weg en op snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Skoda Octavia rijdt prima, ik heb geen ervaring met de Arona. Over het algemeen vind ik altijd dat je bij Skoda heel veel ruimte krijgt voor een relatief goede prijs. Het blijft natuurlijk een heel erg persoonlijke keuze.

Ik vind de Octavia ook velen malen mooier 8)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
De Arona zal je sowieso qua ruimte denk ik nog best tegenvallen, zoals al genoemd is het eigenlijk niet veel meer dan een hoge Ibiza... ga maar eens brochures kijken, je hebt daar niet veel ruimte achter de achterbank.

De Octavia Combi is een stukje ruimer en is ook zeker de meer premium auto qua afwerking van binnen en buiten... ik zou ook willen zeggen dat het prima rijd maar ik ben niet bekend met de 1.0 TSI, wel met de 1.2 TSI die er voorheen in zat en dat is een prima motor. Ik zou persoonlijk denken dat 1.0 TSI misschien een wat lichte motor is voor een Octavia, leuk voor in een Polo of een Fabia maar een Octavia is denk ik wat aan de zware kant. Dus als het een keuze is zou ik voor de 1.5 TSI kiezen.

.. wat dat betreft is de volgorde van "premium" bij de VW groep: Audi->Volkswagen->Skoda->Seat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50
Hier een Octavia uit november 2016 (pre facelift) met de 1.0 en DSG, prima auto. Arona heb ik gezien in Frankfurt op de IAA, dit leek me eerder een auto in de klasse van de 2008, Crosspolo etc. De Octavia is een slag groter en netter afgewerkt.

De 1.0 TSI is ruim voldoende in NL, mits je er wekelijks geen caravan of aanhanger achter hebt hangen. Boven de 3500 toeren is de fut er wel uit. I.s.m. de DSG is het een fijn blok, echter zoekt de DSG zo snel mogelijk de 7e versnelling op. Dat maakt de motor wel een beetje lamlendig. De S modus had wat mij betreft gewoon standaard mogen zijn.

Comfortabele en stille auto naar mijn mening. Je zult er geen spijt van krijgen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
De Octavia met een net iets grotere TSI.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik zou voor ruimte gaan, dus de Skoda. Dan kun je ook nog eens wat groters vervoeren. Dat IKEA-kastje past dan net wel in plaats van net niet.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Voor vragen over welke leaseauto te kiezen is het topic Keuze leaseauto - Deel 5 bedoeld en is het niet de bedoeling een los topic te openen. Deze gaat daarom op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.