Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatibiliteit-check AMD Ryzen systeem

Pagina: 1
Acties:

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik ga de pc gebruiken voor internetten, office en incidenteel een game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maakt niet zo heel veel uit, prijs/prestatieverhouding doet mij meer dan prestatie opzich.
ik heb geen absoluut maximum, maar wil wel een goede prijs/prestatie verhouding, ik hoef dus niet het allernieuwste/allersnelste.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een behuizing, en een voeding.
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: Fractal Design Define C TG

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik de behuizing en voeding al heb mis ik nog :
CPU
Maiboard
Geheugen
SSD
CPU Koeler (*)
Videokaart (**)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, ik sta open voor alle merken, al heb ik al wel besloten dat ik aan het AMD Ryzen platform wil vasthouden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
alles moet in de kast passen en met de 550 watt Seasonic voeding te voorzien zijn van stroom, en gewoon gekoeld met lucht.

Ga je overklokken?
ben ik niet van plan, misschien hooghuit een keer kijken tot hoever het systeem kan.

Overige vragen

1. omdat mijn huidige Internet-op-de-bank laptopje de geest heeft gegeven komt de aanschaf van dit systeem helaas wat sneller dan (mijn bankrekening) had voorzien. aangezien het moederboard een HDMI aansluiting heeft en de gewenste CPU een onboard grafische chip heeft moet het toch mogelijk zijn om de pc in eerste instantie zonder videokaart te bouwen, en deze later toe te voegen ?

2. is de stock-cooler van AMD slecht, voldoende of goed qua cooling? ik wil niet gaan overclocken, en heb een kast met redelijk goede airflow, is de aanschaf van een andere koeler noodzakelijk ?

3. dit word het eerste systeem dat ik bouw met een M2-SSD, ik neem aan dat booten e.d. hiervan niet verschilt tov. een SATA SSD ?

4. Qua CPU twijfel ik tussen de "AMD Ryzen 5 2600X" en de "AMD Ryzen 5 2600" (of misschien nog wel een andere). ik ga niet overclocken, en sporadish een spelletje spelen.

ik zat zelf aan onderstaande componenten te denken.

pricewatch: Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB

een videokaart ga ik na de zomer eens voor kijken als er dan nog iets over is van mijn vakantiegeld...

[ Voor 6% gewijzigd door J-roenn op 02-05-2018 17:11 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat je CPU een onboard GPU heeft. Dat heeft hij niet. Zoek je iets dat dat wel heeft om te gamen is een 2400G een mooie tussenweg. Daar kun je simpelere games prima op draaien, ook op een goedkoper B350 bordje. Je SSD is onnodig duur, pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB is een betere optie. De stock-koeler is voldoende, maar niet de allerstilste, of best koelende. Voor een beetje geld heb je al beters: pricewatch: be quiet! Pure Rock

Edit: Erg jammer dat je al zo een grote kast met zware voeding hebt. Waarschijnlijk was een 2400G voldoende voor jou geweest en daar heb je goede opties zoals de In Win Chopin voor.

[ Voor 12% gewijzigd door untflanked op 02-05-2018 17:39 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Gamen staat op de laatste plaats? Waarom dan in godsnaam dat mobo? Daar kun je een hoop besparen, maar ik vraag me dus af, wat noem jij incidenteel en wat voor games?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

M.2 is een connector, geen protocol. In dit geval wil je een EVO 970 maar als je de review hebt gelezen (alsmede een aantal comments op de recente review maar ook andere topics op GoT), ga je hier 0 plezier van hebben prijstechnisch, zeker omdat je incidenteel een spelletje speelt.

@Herby het moederbord is een betere keuze bij de 2600X maar dan is er zeker een prijskaartje aan te hangen. Als er inderdaad nu geen GPU in het systeem zit, is een AMD 2400G een betere oplossing op een 350 of 370 chipset te hangen en daar te sorteren op prijs ipv "naam" want in een recente review zit er nog geen 5% GPU-verschil in 3DMark tussen "het allerbeste bord" en "het allerslechtste bord".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-11 17:21
Wel een erg duur moederbord voor wat je er mee gaat doen. Met bijvoorbeeld een ASRock AB350M Pro4 bespaar je de helft.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:26
untflanked schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:25:
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat je CPU een onboard GPU heeft. Dat heeft hij niet. Zoek je iets dat dat wel heeft om te gamen is een 2400G een mooie tussenweg. Daar kun je simpelere games prima op draaien, ook op een goedkoper B350 bordje. Je SSD is onnodig duur, pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB is een betere optie. De stock-koeler is voldoende, maar niet de allerstilste, of best koelende. Voor een beetje geld heb je al beters: pricewatch: be quiet! Pure Rock

Edit: Erg jammer dat je al zo een grote kast met zware voeding hebt. Waarschijnlijk was een 2400G voldoende voor jou geweest en daar heb je goede opties zoals de In Win Chopin voor.
Hoi, bedankt voor je reactie,
ik ging er vanuit dat alle Ryzens een onboard GPU hebben, my bad. in dat geval ga ik toch maar direct voor een grafische kaart erbij, budget daarvoor is op het moment 150,-, ik kan deze later altijd nog upgraden.. doe ik er verstandig aan om een nieuwe kaart te kopen of om voor een tweedehands te kijken ?

ik ga de SSD aanpassen, twijfel nog wel of ik een M2 model of een SATA neem, M2 scheelt wel weer 2 extra kabeltjes in de kast, daar heb ik wel 1-2 tientjes voor over, of is dat echt pure onzin ? als ik deze neem, is dat dan een goede keuze ?
pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 250GB
Ik ga denk ik ook voor een CPU-koeler met het geld wat ik op de SSD kan besparen, ik houd daarbij voorlopig deze aan
pricewatch: be quiet! Pure Rock
Herby schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:34:
Gamen staat op de laatste plaats? Waarom dan in godsnaam dat mobo? Daar kun je een hoop besparen, maar ik vraag me dus af, wat noem jij incidenteel en wat voor games?
Ik zat met de gedachte om maar gelijk een van de nieuwe bordjes met de X470 chipset te nemen. ook met het oog op een eventuele CPU upgrade over ongeveer 2 jaar.
Incidenteel gamen noem ik soms een uurtje of 2-3 per dag, en dan weer een hele week niet... qua games speel ik alle genres, van simulatie tot shooters tot RPG's, ik hoef niet alles op 4K te kunnen spelen maar Full-HD met alle settings op medium tot hoog heeft toch wel de voorkeur.
Pagina: 1