De Connect Box van Ziggo TG2492LG

Pagina: 1
Acties:
  • 7.927 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hi guys!

Ik heb thuis jaren lang de Ubee EVW 3226 wifi-modem (hiervoor hadden we de Cisco EPC3925/8) van Ziggo.
Op zich prima toestel, normaal bereik van wifi en internet. Echter, begon de wi-fi steeds weg te vallen (kabelverbinding was gewoon prima). Maar ik moest steeds de kabel eruit trekken om wi-fi bereik weer te kunnen aansluiten op mobiele toestellen en dat gebeurde soms wel 2 a 5 keer per maand.

Contact opgenomen met Ziggo en boden mij de Connect Box TG2492LG aan. Voordat ik het binnen kreeg, wilde ik opzoeken hoe zo'n ding was en ik heb wel lading van horrorverhalen en ervaring voorbij zien komen.

Hoe zit het nu daarmee? Ik ga het zo nu aansluiten en ben nu al bang dat deze Connect box mij tegen gaat vallen en dat ik straks de Ubee voor niks ga retourneren... (Dan kan ik beter net zo goed aan 2 a 5 keer uitval krijgen dan zo'n modem dat niet goed werkt en met puma6 intel ook nog..)

Hoe is jullie ervaring tot nu toe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
De Connectbox is een prima apparaat.
Natuurlijk is de puma6 chipset niet fantastisch maar zolang jij geen pro gamer bent zul je hier ook niets van merken.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
Ik heb het nu aangesloten en tot nu toe geen problemen. Net de DSL test gedaan en zo te zien is alles groen. Dan is dat toch goed? Of ben ik te sceptisch? De wi-fi nog niet uitgeprobeerd

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nquqx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als jij er geen problemen mee hebt is het prima toch? Ik heb mijn oude Cisco modem weer laten heractiveren omdat ik de random delays tot 100ms+ op TCP flows (en dus browsen) en DoS problemen onacceptabel vond.
Mocht je alsnog problemen ervaren kun je Ziggo vragen het oude modem te heractiveren en zou je een eigen wifi AP kunnen aansluiten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
Kanarie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:37:
Als jij er geen problemen mee hebt is het prima toch? Ik heb mijn oude Cisco modem weer laten heractiveren omdat ik de random delays tot 100ms+ op TCP flows (en dus browsen) en DoS problemen onacceptabel vond.
Mocht je alsnog problemen ervaren kun je Ziggo vragen het oude modem te heractiveren en zou je een eigen wifi AP kunnen aansluiten.
Ik heb geen idee, las zoveel verhalen en reacties op, dat ik het even schrikken vond. In de mail stond inderdaad dat ik mijn modem mocht behouden, maar na 14 dagen niet meer in gebruik kan worden genomen. (Is dat tegenwoordig zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Asakir schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Ik heb geen idee, las zoveel verhalen en reacties op, dat ik het even schrikken vond. In de mail stond inderdaad dat ik mijn modem mocht behouden, maar na 14 dagen niet meer in gebruik kan worden genomen. (Is dat tegenwoordig zo?)
Mijn ConnectBox is nooit 14 dagen achter elkaar in gebruik geweest. Heb de eerste keer binnen een dag de Cisco laten heractiveren. Bij een storing in de wijk een paar maanden later stond de helpdesk er op dat de ConnectBox geprobeerd werd, maar toen heb ik weer binnen een dag of twee de Cisco laten heractiveren.
Was een kwestie van de helpdesk bellen, vriendelijk vragen en het serienummer van het modem doorgeven.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vorig jaar kreeg ik een Compal bij m'n 400/40 abo. Ik vond de verbinding zo beroerd dat ik ben gaan meten met Smokeping. Ik denk dat je wel kan zien wanneer mijn Compal omgeruild werd voor een TC7200.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m4qXIzP.png

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Die packet loss had ik niet, maar je kan bij mij ook wel zien welke dagen de ConnectBox actief was:
Afbeeldingslocatie: https://fakkelbrigade.eu/i/SmokePing_Latency_Page_for_chello-nl_2018-05-01_18-57-08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-03 23:19
Dracoz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:08:
De Connectbox is een prima apparaat.
Natuurlijk is de puma6 chipset niet fantastisch maar zolang jij geen pro gamer bent zul je hier ook niets van merken.
De connectbox is een rampzalig apparaat. Je hoeft geen "pro gamer" te zijn wil je dit merken. Ik ging van 9ms gemiddelde ping (Cisco EPC3928) naar 60-70ms gemiddelde ping (Connectbox). En dit was niet het enige probleem, de verbinding was zeer onstabiel, en wanneer er grote bestanden werden gedownload liep de packetloss op tot wel 50%! En soms viel de verbinding geheel weg, vooral snachts. (Gemeten vanuit mijn pfSense router, deze liet dan een aantal minuten 100% packetloss zien). Heb gelukkig via een Ziggo medewerker hier op Tweakers mijn oude modem weer weten te activeren. Arris moest gewoon van een hele partij gebrekkige hardware af (Puma 6), en heeft dit waarschijnlijk voor een schappelijk prijse verkocht aan Ziggo.

[ Voor 14% gewijzigd door MaxTheKing op 03-05-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Detail: de EVW3226 van TS had al een Intel Puma chipset, itt de andere hier genoemde modems met andere chipset vendors, dus als die bedraad voldeed is de kans groot dat de CH7465LG ook voldoet.

Grootste verschil is de WiFi- nu wel concurrent dualband, vergelijkbaar qua prestaties met een Asus AC66U of Netgear R7000 voor de rampzalige fw updates van de R7000 eind vorig jaar.... In de 2.4GHz was die EVW3226 trouwens al behoorlijk goed. Als je daar problemen had lag dat ws aan interferentie. Om dus te profiteren van de meerwaarde van de nieuwe modemrouterAP moeten je cluents dus ook 5GHz ondersteunen. Als verbetering tegenvalt is dat eerste om naar te kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dion_b schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:00:
Detail: de EVW3226 van TS had al een Intel Puma chipset, itt de andere hier genoemde modems met andere chipset vendors, dus als die bedraad voldeed is de kans groot dat de CH7465LG ook voldoet.
De EVW3226 heeft een Puma5 (Docsis 3.0), terwijl de CH7465LG en TG2492LG een Puma6 (Docsis 3.1) SoC hebben.

De Puma6 heeft een significant andere architectuur dan de Puma5, die nodig was om de additionele downstreams te kunnen accomoderen. Per downstream moet een hardware queue beschikbaar zijn, omdat de streams recombined moeten worden en de queues vangen de skew (verschil in jitter tussen de downstreams) op. Het type geheugen voor deze queues is uitermate duur, en waarschijnlijk vanwege kosten zijn de queues in de Puma6 SoC undersized.

Wanneer een queue vol loopt, zal deze gaan taildroppen, wat de additionele latency en jitter veroorzaakt.
Grootste verschil is de WiFi- nu wel concurrent dualband, vergelijkbaar qua prestaties met een Asus AC66U of Netgear R7000 voor de rampzalige fw updates van de R7000 eind vorig jaar.... In de 2.4GHz was die EVW3226 trouwens al behoorlijk goed. Als je daar problemen had lag dat ws aan interferentie. Om dus te profiteren van de meerwaarde van de nieuwe modemrouterAP moeten je cluents dus ook 5GHz ondersteunen. Als verbetering tegenvalt is dat eerste om naar te kijken.
Het probleem met de boxen heeft niets met de switching, routing of Wifi te maken. Het enige issue is de Docsis termination. De Wifi van de Compal was in mijn situatie eigenlijk bijzonder goed te noemen voor een provider CPE.

[ Voor 27% gewijzigd door JackBol op 03-05-2018 13:56 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-04 17:28
Ik had tot voor kort ook de Cisco EPC3925 van Ziggo, maar plots deed deze het niet meer. Toen kreeg ik van Ziggo de Arris TG2492LG en het is drama sindsdien. Ik ervaar erg veel latency problemen die ik daarvoor nooit had. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen alvorens ik met Ziggo schakel?

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jur gen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:29:
Ik had tot voor kort ook de Cisco EPC3925 van Ziggo, maar plots deed deze het niet meer. Toen kreeg ik van Ziggo de Arris TG2492LG en het is drama sindsdien. Ik ervaar erg veel latency problemen die ik daarvoor nooit had. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen alvorens ik met Ziggo schakel?
Euh, wat weerhoudt je ervan om met Ziggo te gaan schakelen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 08:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

With ^^^

@Jur gen Gewoon Ziggo bellen en het probleem bij hun neerleggen.

Verder had je dit topic niet hoeven kapen. Je had ook in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 kunnen kijken/zoeken/posten :)

[ Voor 50% gewijzigd door Equator op 24-05-2018 07:26 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.