Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:21
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een OpenWRT/LEDE router welke ik nu als primaire router gebruik achter mijn Ziggo Mediabox XL (Horizonbox). Ik heb echter aan de switch van de Ziggobox nog een paar apparaten hangen. Één daarvan is mijn (Onkyo) versterker welke Spotify Connect ondersteund. Ik krijg echter sinds ik deze opstelling heb mijn Spotify Connect niet meer aan de praat. (Ik kan dus niet meer vanaf mijn pc/telefoon/tablet mijn stereo z'n Spotify Connect aansturen)

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanvliegen??

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Horizon Mediabox XL (huidige firmware - weet niet welke dat is)
- TP-Link C2600 met de huidige OpenWRT/LEDE 17.01.4 er op
- huidige versie van Spotify op Android, iOS en Windows.

Netwerk:
Muur - Ziggobox - OpenWRT - (wifi)
......................... - Onkyo versterker

Subnets:
Ziggobox: 192.168.1.1/24
................Onkyo heeft 192.168.1.200/24
OpenWRT: 192.168.1.2 (WAN kant)
.................192.168.10.0/24 (LAN kant)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik kan de web interface van de Onkyo bereiken, dus dat gedeelte werkt gewoon.

Spotify Connect vindt nodes middels multicast. Ik heb hierop dus 'multicast' aangezet op de Ziggo box (geen idee wat het technisch doet, maar het leek me in elk geval een goed plan :) )
Ik heb een igmp-proxy geïnstalleerd op de OpenWRT router en ingesteld zoals op dit document:
https://openwrt.org/docs/...p_multicast?s[]=igmpproxy

Met tcpdump zie ik multicast-pakketjes van de Onkyo voorbij komen op de OpenWRT router, dus dit lijkt ook goed te gaan.

Ik heb een firewall regel die alle verkeer door laat naar de Onkyo.

Edit: foutje in apparaat aan welk ip

[ Voor 4% gewijzigd door lenwar op 01-05-2018 11:39 ]

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
lenwar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:54:
Subnets:
Ziggobox: 192.168.1.1/24
................Ziggobox heeft 192.168.1.200/24
OpenWRT: 192.168.1.2 (WAN kant)
.................192.168.10.0/24 (LAN kant)
Dit is precies het probleem. Je gebruikt verschillende subnets en hebt nu NAT, achter NAT. Je kan nu twee dingen doen:
- Ziggo in bridge laten zetten en alles in de OpenWRT router prikken
- De OpenWRT router als AP gebruiken (dus DHCP uitzetten)

Hoe je dat laatste doet staat hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point en op de OpenWRT wiki.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volg de raad van rens-br maar gewoon op. Gezien je vraag ga je anders nog tegen veel meer ellende aanlopen en je wint er niets mee met die extra router.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
rens-br schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Dit is precies het probleem. Je gebruikt verschillende subnets en hebt nu NAT, achter NAT. Je kan nu twee dingen doen:
- Ziggo in bridge laten zetten en alles in de OpenWRT router prikken
- De OpenWRT router als AP gebruiken (dus DHCP uitzetten)

Hoe je dat laatste doet staat hier: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point en op de OpenWRT wiki.
In bridge mode heb ik geen switch meer op m'n Ziggo box.
Ik heb door hoe m'n huis is ingedeeld niet de luxe om m'n Onkyo op m'n router te zetten. Dan was er geen probleem.

Maar zoals ik al schreef. M'n Onkyo is prima te bereiken. En m'n Onkyo kan ook prima bij de rest van m'n netwerk. Mijn vermoeden zit in het multicast stuk.

nat achter nat is opzich natuurlijk ook geen probleem alleen moet je je port forwards in de gaten houden. Mijn issue staat op het moment dan ook nog los van de internet toegang. Als ik m'n Onkyo aan sluit op de router dan werkt het zonder internet verbinding (behalve dat is niks kan streamen natuurlijk 😊)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Frogmen schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:51:
Volg de raad van rens-br maar gewoon op. Gezien je vraag ga je anders nog tegen veel meer ellende aanlopen en je wint er niets mee met die extra router.
Is helaas geen optie. Hetgeen dat ik win met de extra router is met flexibiliteit met traffic shaping en dergelijke. Alles werkt zoals ik het wil (vpns van lan naar lan, gastennetwerk, wardriving, etc. etc. Het enige wat nog niet wil is de igmp-forwarding. Mogelijk een beperking van de Ziggo box? Of toch een configuratie in m'n igmp-proxy?)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-05-2018 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Spotify Connect over meerdere subnets is mogelijk, maar je hebt hier een mDNS forwarder voor nodig, bijvoorbeeld Avahi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 20:55

servies

Veni Vidi Servici

lenwar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Ik heb door hoe m'n huis is ingedeeld niet de luxe om m'n Onkyo op m'n router te zetten. Dan was er geen probleem.
Dan koop je een fatsoenlijke switch en plaats je de router en de switch direct achter (vlak bij) de Ziggo box...
Ik zie het technische probleem niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

lenwar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:49:
Ik heb door hoe m'n huis is ingedeeld niet de luxe om m'n Onkyo op m'n router te zetten. Dan was er geen probleem
Als er een ziggo box staat kan er ook een ziggobox met router staan. Dat heeft niets met de indeling van je huis te maken; dat kan altijd. Het kan zijn dat je dan nog een eenvoudig AP moet toevoegen op de plaats waar nu je router staat.

Alle andere "oplossingen" gaan slechts deel-oplossingen zijn en opnieuw tot uitdagingen leiden. Als je nou de basis van je netwerk gewoon solide op zet, zoals rens aangeeft, ben je meteen van het gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als dat het probleem is kan je het oplossen met een managed switch en VLANs

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Frogmen schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:33:
Als dat het probleem is kan je het oplossen met een managed switch en VLANs
Dat had ik ook al bedacht :)
Ik wil eigenlijk eerst proberen om IGMP-forwarding te gebruiken voordat ik nog meer hardware moet kopen, maar het helpt niet dat die Ziggo box zo gesloten is.

Pagina: 1