Mijn vraag
Ik heb sinds kort een OpenWRT/LEDE router welke ik nu als primaire router gebruik achter mijn Ziggo Mediabox XL (Horizonbox). Ik heb echter aan de switch van de Ziggobox nog een paar apparaten hangen. Één daarvan is mijn (Onkyo) versterker welke Spotify Connect ondersteund. Ik krijg echter sinds ik deze opstelling heb mijn Spotify Connect niet meer aan de praat. (Ik kan dus niet meer vanaf mijn pc/telefoon/tablet mijn stereo z'n Spotify Connect aansturen)
Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanvliegen??
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Horizon Mediabox XL (huidige firmware - weet niet welke dat is)
- TP-Link C2600 met de huidige OpenWRT/LEDE 17.01.4 er op
- huidige versie van Spotify op Android, iOS en Windows.
Netwerk:
Muur - Ziggobox - OpenWRT - (wifi)
......................... - Onkyo versterker
Subnets:
Ziggobox: 192.168.1.1/24
................Onkyo heeft 192.168.1.200/24
OpenWRT: 192.168.1.2 (WAN kant)
.................192.168.10.0/24 (LAN kant)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan de web interface van de Onkyo bereiken, dus dat gedeelte werkt gewoon.
Spotify Connect vindt nodes middels multicast. Ik heb hierop dus 'multicast' aangezet op de Ziggo box (geen idee wat het technisch doet, maar het leek me in elk geval een goed plan
)
Ik heb een igmp-proxy geïnstalleerd op de OpenWRT router en ingesteld zoals op dit document:
https://openwrt.org/docs/...p_multicast?s[]=igmpproxy
Met tcpdump zie ik multicast-pakketjes van de Onkyo voorbij komen op de OpenWRT router, dus dit lijkt ook goed te gaan.
Ik heb een firewall regel die alle verkeer door laat naar de Onkyo.
Edit: foutje in apparaat aan welk ip
Ik heb sinds kort een OpenWRT/LEDE router welke ik nu als primaire router gebruik achter mijn Ziggo Mediabox XL (Horizonbox). Ik heb echter aan de switch van de Ziggobox nog een paar apparaten hangen. Één daarvan is mijn (Onkyo) versterker welke Spotify Connect ondersteund. Ik krijg echter sinds ik deze opstelling heb mijn Spotify Connect niet meer aan de praat. (Ik kan dus niet meer vanaf mijn pc/telefoon/tablet mijn stereo z'n Spotify Connect aansturen)
Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanvliegen??
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Horizon Mediabox XL (huidige firmware - weet niet welke dat is)
- TP-Link C2600 met de huidige OpenWRT/LEDE 17.01.4 er op
- huidige versie van Spotify op Android, iOS en Windows.
Netwerk:
Muur - Ziggobox - OpenWRT - (wifi)
......................... - Onkyo versterker
Subnets:
Ziggobox: 192.168.1.1/24
................Onkyo heeft 192.168.1.200/24
OpenWRT: 192.168.1.2 (WAN kant)
.................192.168.10.0/24 (LAN kant)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan de web interface van de Onkyo bereiken, dus dat gedeelte werkt gewoon.
Spotify Connect vindt nodes middels multicast. Ik heb hierop dus 'multicast' aangezet op de Ziggo box (geen idee wat het technisch doet, maar het leek me in elk geval een goed plan
Ik heb een igmp-proxy geïnstalleerd op de OpenWRT router en ingesteld zoals op dit document:
https://openwrt.org/docs/...p_multicast?s[]=igmpproxy
Met tcpdump zie ik multicast-pakketjes van de Onkyo voorbij komen op de OpenWRT router, dus dit lijkt ook goed te gaan.
Ik heb een firewall regel die alle verkeer door laat naar de Onkyo.
Edit: foutje in apparaat aan welk ip
[ Voor 4% gewijzigd door lenwar op 01-05-2018 11:39 ]
Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...