Dell DDR2 ECC SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
DDR2 ECC Ram voor in een Dell R200 Server.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet van belang

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb via de v&a een 2e hands Dell R200 gekocht. Aangezien hier maar 2X1GB Ram in zat had ik gelijk bij een andere v&A advertentie groter DDR2 ram geheugen gekocht.
Nu ik zowel de server en ram in huis heb blijkt nu dat mijn extra gekochte geheugen niet compatibel is met de server.
Volgens de spec sheet van dell die ik geraadpleegd had voor aankoop van het extra geheugen past hier "512MB-8GB DDR-2 667/800 ECC SDRAM" in.
Het geheugen dat er reeds in stak is dit: http://www.datasheetlib.c...-3c_nanya-technology.html
Het extra aangekochte geheugen is dit: V&A aangeboden: 4 x DDR2 ECC werkgeheugen

Beide zijn DDR2 667 ECC SDRAM.
Ik heb ze is op elkaar gelegd en er is duidelijk te zien dat de opening niet gelijk is. (het blauwe reepje zat er reeds in, de groene heb ik bijgekocht)

DDR2 ECC Ram

Waar moet ik nu op letten bij het zoeken naar passend geheugen? (waar ben ik dus bij in de fout gegaan)
Is het dit waar ik op had moeten letten: (in bold&underlined) of welke van de 2 is van belang?
1GB 1Rx8 PC2-5300E-555-13
4GB 2Rx4 PC2-5300F-555-11

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Beste antwoord (via masauri op 29-04-2018 19:18)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
PC2-5300E is ECC, PC5300F is FBDIMM, servergeheugen voor servers en workstations die veel geheugenmodules ondersteunen.

Alle reacties

• _JGC_
  • Nu online
Je hebt unbuffered ECC nodig, geen registered geheugeb.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:12:
Je hebt unbuffered ECC nodig, geen registered geheugeb.
Unbuffered ecc heeft de pin-out op de juiste plek en moet dan wel passen?

Kon ik dit op voorhand ergens controleren aangezien ik het niet in de spec sheet terug kan vinden?
Ik zie dit probleem in de toekomst anders nog terug komen.

• _JGC_
  • Nu online
Je kunt bij kingston of crucial gewoon je server opzoeken om te kijken aan welke specs je geheugen moet voldoen.
Verder is de max modulegrootte van de R200 waarschijnlijk 2GB.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Topicstarter
Ik zou verwachten dat ik als eerste adh van de specsheet van de fabrikant dit zou moeten kunnen controleren.
Echter blijkt dit dan niet geheel duidelijk, Kingston heeft de R200 niet in zijn lijst, en Crucial stelt enkel in de usa versie van de site nog enkele ram modules voor.
Als ik hier dan op typenr van crucial op zoek krijg ik geen resultaten in google.

Mijn vraag blijft voorlopig dan nog onbeantwoord:
Waar moet ik nu op letten bij het zoeken naar passend geheugen? (waar ben ik dus bij in de fout gegaan)
Is het dit waar ik op had moeten letten: (in bold&underlined) of welke van de 2 is van belang?
1GB 1Rx8 PC2-5300E-555-13
4GB 2Rx4 PC2-5300F-555-11

Acties:
  • Beste antwoord

• _JGC_
  • Nu online
PC2-5300E is ECC, PC5300F is FBDIMM, servergeheugen voor servers en workstations die veel geheugenmodules ondersteunen.
Pagina: 1