Is het mogelijk om IPTV (dus over ethernet) te splitsen van 1 kabel naar 2? En gebeurd dit dan met een normale netwerkswitch?
Ja, dat kan.
Afhankelijk van je provider, is het waarschijnlijk op VLAN gedaan. Goede (semi-)managed switch kan dat "splitsen".
Succes!
Afhankelijk van je provider, is het waarschijnlijk op VLAN gedaan. Goede (semi-)managed switch kan dat "splitsen".
Succes!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
nou.. TS heeft het over IPTV
dat is afhankelijk van de provider..
daar zitten namelijk wel eens haken en ogen aan.
Over welke provider gaat dit?
dat is afhankelijk van de provider..
daar zitten namelijk wel eens haken en ogen aan.
Over welke provider gaat dit?
\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie startpost goed lezen...
En natuurlijk de rest van de replies.
En natuurlijk de rest van de replies.
Een hele gewone switch kan die prima voor je regelen.
Hij moet wel igmp snooping ondersteunen dus even goed de specs lezen voor je iets koopt, maar kost slechts een paar tientjes.
Hij moet wel igmp snooping ondersteunen dus even goed de specs lezen voor je iets koopt, maar kost slechts een paar tientjes.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Die 2 zinnen horen niet in 1 antwoord thuis; een "gewone" switch, ondanks dat we in 2018 leven, wordt soms toch nog geleverd met maximaal IGMP2 en dat voldoet niet (in ieder geval niet bij KPN).Ben(V) schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:44:
Een hele gewone switch kan die prima voor je regelen.
Hij moet wel igmp snooping ondersteunen
Ik adviseer pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 niet in de laatste plaats omdat je daar wel een firmware in 1x kan flashen terwijl de 5-poorts uitvoering dat niet kan (dan moet je in een soort safe-mode je flash afmaken).
De meeste gewone switches(dus niet managed) ondersteun igmp snooping prima behalve zeer toevallig een aantal "gewone" switches van netgear.
Juist bij de managed switches moet je beter oppassen.
Daarom zei ik ook dat je de specs moet lezen.
Overigens werkt igmp snooping versie 1 prima bij KPN.
Juist bij de managed switches moet je beter oppassen.
Daarom zei ik ook dat je de specs moet lezen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Interessant; als ik mijn router op IGMP1 zet, kan ik door-/terugspoelen en OnDemand wel vergeten.Ben(V) schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:07:
Oh well, first-world problems
Hier kun je het verschil tussen de versies lezen en zoals je zie zijn die verschillen voor een thuisnetwerkje van geen enkel belang en heeft al helemaal niets met terugspoelen te maken.
https://ipwithease.com/co...igmpv1-igmpv2-and-igmpv3/
https://ipwithease.com/co...igmpv1-igmpv2-and-igmpv3/
Timeshift en Ondemand worden via unicast vanuit de CDE naar de STB gestreamed. Lijkt me sterk dat IGMPv1 daar een rol in speelt.MAX3400 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:09:
[...]
Interessant; als ik mijn router op IGMP1 zet, kan ik door-/terugspoelen en OnDemand wel vergeten.
Oh well, first-world problems
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Begrijp ik hieruit dat ik met een switch met IGMP1 goed zit?
Volgens mij werkt t-mobile wel anders dan kpn. T-mobile heeft geen igmp snooping nodig, maar een aparte netwerk vanaf poort 3 of 4 van de draytek (mits je glasvezel hebt). Dat kan middels vlans of gewoon via fysiek gescheiden netwerk. Overigens moet je dan dus ook meerdere tv kastjes hebben.
@Shmotten op Tweakers verwachten we van openingspost toch een stukje meer dan je nu hebt laten zien.
Zo is het belangrijk om eerst wat eigen inzet te tonen en zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent. Neem contact op met T-Mobile, ga op de website van T-Mobile kijken en/of bekijk het topic hier op Tweakers.
Mocht je er daarna nog niet uitkomen, open dan gerust even een nieuw topic.
ps. Als ik mij niet vergis kan T-Mobile gewoon een gratis switch leveren, wanneer je meer dan twee TV boxen huurt.
Zo is het belangrijk om eerst wat eigen inzet te tonen en zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent. Neem contact op met T-Mobile, ga op de website van T-Mobile kijken en/of bekijk het topic hier op Tweakers.
Mocht je er daarna nog niet uitkomen, open dan gerust even een nieuw topic.
ps. Als ik mij niet vergis kan T-Mobile gewoon een gratis switch leveren, wanneer je meer dan twee TV boxen huurt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()