Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 20:22
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een Android smartphone voor mijn vriendin die een kleine vorm factor heeft. Ze heeft nu een first gen Moto G (2013) die ik eerst had maar die begint serieus zijn geest te geven. Nu is één van haar vereiste dat haar nieuwe echt niet veel groter mag zijn als haar huidige Moto G. Het probleem is dat alle nieuwe goede mid-range smartphones altijd groter zijn... Ik dacht dat deze zoektocht simpeler ging zijn maar tegenwoordig maken ze geen sub 5" smartphone's meer..

Wat is je budget?
Graag zouden we het onder de 300 euro houden. Mag er over als er suggesties zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze gebruikt haar smartphone intensief voor alle daagse zaken. Van Facebook tot haar mail app tot stuk of 10 tabs open in Chrome.. Het is niet om spelletjes op te spelen maar ze zou wel een snelle smartphone kunnen gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Natuurlijk viel mijn oog al op de nieuwe Moto G reeks. De G6 maar die zijn al direct richtig de 6"... Dat zou de perfecte smartphone voor haar zijn moest die niet zo onhandig groot zijn.

Verder heb ik ja de A series van Samsung bekeken maar die onbreken dan weer Quickcharge en dat zou ook handig zijn.

Ik sta wel open voor merken met zoveel mogelijk Stock Android. We hadden zelf nog wel de Samsung S5 mini gevonden maar die runt nog op TouchWiz.. Blergh.. Niet dus.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als jullie mss nog weet hebben over goede kleine mid-range smartphone's die tegen de specs leunen van een Moto G5 Plus of G6. Dat zou super zijn! :)

Beste antwoord (via Bennemans360 op 26-04-2018 15:25)

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Hoi! Misschien heb je er iets aan om de overwegingen te lezen in dit topic (Android-telefoon van 150-250 euro).

* De breedte is inderdaad een stuk belangrijker dan de diagonaal.
* Je kunt kijken voor een Sony Xperia X Compact of Sony Xperia X. Die hebben goede specificaties en zijn niet breed. De verschijningsdatum is wel een tijdje geleden, dus updates en upgrades zijn dan niet lang gegarandeerd.
* Ik wilde zelf ook graag een kleine telefoon maar heb uiteindelijk na uitproberen in de winkel besloten dat ik een breedte van zo'n 70-72 mm ideaal vond. De vorm van de telefoon maakt ook uit voor hoe hij in de hand ligt: zijn er ronde vormen, en is de telefoon dunner, dan houdt deze vaak fijner vast. Ik ben uiteindelijk voor een Samsung Galaxy A5 (2017) gegaan (breedte 71.4 mm). De batterijduur is fantastisch en hij laadt ontzettend snel op. Kostte 265 euro. Het amoled scherm vind ik ook ontzettend mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door zoefies op 26-04-2018 13:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Als ik de Moto G 2013 opzoek":
pricewatch: Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart

Zie ik de volgende afmetingen:
Lengte 130mm
Breedte 66mm

Ga ik filteren in de Pricewatch zou ik vooral op de breedte richten (want dat houd je vast), en dan heb je maar een paar keuzes, Sony Compact serie of Samsung A3.
categorie: Smartphones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
Andere potentiele kandidaat is nog de Sony Xperia XA2, wel iets breder dan de hierboven genoemde kanshebbers maar wel een stuk recenter wat belangrijk kan zijn voor de updates in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Kootstra schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:44:
Andere potentiele kandidaat is nog de Sony Xperia XA2, wel iets breder dan de hierboven genoemde kanshebbers maar wel een stuk recenter wat belangrijk kan zijn voor de updates in de toekomst.
Hoe zijn die smartphone's tegenwoordig? Niet veel bloatware en zijn ze niet veel te duur voor wat erin zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennemans360
swhnld schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:01:
Als ik de Moto G 2013 opzoek":
pricewatch: Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart

Zie ik de volgende afmetingen:
Lengte 130mm
Breedte 66mm

Ga ik filteren in de Pricewatch zou ik vooral op de breedte richten (want dat houd je vast), en dan heb je maar een paar keuzes, Sony Compact serie of Samsung A3.
categorie: Smartphones
Wow ik zit mij maar inderdaad blind te staren op de scherm diagonaal maar kan beter naar de afmetingen kijken! Zal zo eens verder zoeken! Bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• zoefies
Hoi! Misschien heb je er iets aan om de overwegingen te lezen in dit topic (Android-telefoon van 150-250 euro).

* De breedte is inderdaad een stuk belangrijker dan de diagonaal.
* Je kunt kijken voor een Sony Xperia X Compact of Sony Xperia X. Die hebben goede specificaties en zijn niet breed. De verschijningsdatum is wel een tijdje geleden, dus updates en upgrades zijn dan niet lang gegarandeerd.
* Ik wilde zelf ook graag een kleine telefoon maar heb uiteindelijk na uitproberen in de winkel besloten dat ik een breedte van zo'n 70-72 mm ideaal vond. De vorm van de telefoon maakt ook uit voor hoe hij in de hand ligt: zijn er ronde vormen, en is de telefoon dunner, dan houdt deze vaak fijner vast. Ik ben uiteindelijk voor een Samsung Galaxy A5 (2017) gegaan (breedte 71.4 mm). De batterijduur is fantastisch en hij laadt ontzettend snel op. Kostte 265 euro. Het amoled scherm vind ik ook ontzettend mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door zoefies op 26-04-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan alleen maar de Sony aanbevelen, Samsung zit met 2gb RAM en 16gb opslag daar onder.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
Hackus schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:53:
Kan alleen maar de Sony aanbevelen, Samsung zit met 2gb RAM en 16gb opslag daar onder.
Dat geldt voor de Samsung A3 inderdaad. De Samsung A5 heeft wel meer geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zoefies schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:39:
[...]
Dat geldt voor de Samsung A3 inderdaad. De Samsung A5 heeft wel meer geheugen :)
A5 heeft een groter scherm, dus die valt af ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

De A3 is een prettig klein apparaat en voor de meeste functies prima. Je moet er niet mee gaan gamen, maar verder ben ik geen grote functionele limitaties tegengekomen.

Alleen naar de breedte kijken zou ik trouwens ook niet doen. De Sony XA1 valt ook binnen je marges en die is inderdaad niet breder dan een Moto G. Hij is echter wel (een stuk) langer met enorme randen boven en onder het scherm.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1