Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikellou
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-08-2024
Beste lezers.

Op de fora heb ik nog niets bruikbaars gevonden, ik dacht dat alle mogelijke vragen al ooit gesteld zouden zijn maar helaas kan ik voor mijn vraag momenteel nog geen antwoord krijgen.

In 2014 heb ik mijn woning gekocht en door een fout in diverse databases kon ik destijds mij alleen bij KPN aanmelden als ISP. (de Ziggo aansluiting was onvindbaar in de woning uit 1939)

Nu was is het mooie dat KPN het IP-TV signaal fantastisch over het 192.168.2.x netwerk stuurt en om deze rede heb ik een mooie oplossing gemaakt met per verdieping in mijn woning een switch, onderling verbonden via glasvezel en vanaf iedere switch CAT7 kabels naar iedere kamer gelegd om zo overal een goed netwerk signaal te krijgen.

Omdat ik het signaal van KPN niet vertrouwde heb ik voor de 3 interactieve TV kastjes een VLAN (Switches van TP-Link) gemaakt met daarnaast een ander VLAN om het overige netwerk verkeer te scheiden.
Deze oplossing werkt prima en in iedere kamer is alles mooi afgewerkt. Vorig jaar dom gedaan door over te stappen naar T-Mobile wat veel slechter werkt maar ook dit kon ik netjes middels het aparte VLAN oplossen.
Nu ben ik toch in overweging Ziggo te gaan nemen en jullie zien mijn vraag al aankomen.
Is het mogelijk om het Digitale TV signaal van Ziggo om te zetten naar een IP-signaal waardoor ik alle tv’s ook middels het VLAN ook met Ziggo te kunnen verbinden? Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit en kan dit stabiel werken?

Nu ben ik liever lui dan moe en Ik heb niet zo veel zin om coax kabels neer te gaan leggen per TV.
Met vriendelijke groet,

Maikel

[ Voor 3% gewijzigd door maikellou op 24-04-2018 14:46 . Reden: correctie taalfouten. ]

Beste antwoord (via maikellou op 24-04-2018 15:11)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:21
Voor zo ver ik weet kan dit niet. Ziggo biedt namelijk het TV signaal over coax aan in plaats van over ethernet zoals KPN en T-Mobile dat doen.

Wat werkt er precies slecht aan je verbinding nu? Wellicht is dat eenvoudiger op te lossen dan een overstap (tenzij je een andere reden hebt om over te stappen zoals meer snelheid of minder euro's).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Voor zo ver ik weet kan dit niet. Ziggo biedt namelijk het TV signaal over coax aan in plaats van over ethernet zoals KPN en T-Mobile dat doen.

Wat werkt er precies slecht aan je verbinding nu? Wellicht is dat eenvoudiger op te lossen dan een overstap (tenzij je een andere reden hebt om over te stappen zoals meer snelheid of minder euro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikellou
T-Mobile levert niet de snelheid van het Internet zoals ze beloven, daarnaast is de software in de set-top box van hen erg matig en de software van de Set-top-box van T-mobile is zeer traag en loopt regelmatig vast (bij de 3e wissel was dit verholpen maar hier is wel een lange slechte historie aan contact met de (matige) serviceDesk voor nodig geweest.
Iedereen maakt wel eens een fout door over te stappen naar een matige budget provider, nu wil ik wellicht Ziggo eens proberen ipv direct weer terug te gaan naar KPN maar dan moet ik wel de TV's aan kunnen sluiten zonder mijn hele woning weer van nieuwe kabels te moeten voorzien, in het andere geval ga ik weer lekker terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Hebben we het hier over DSL of glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikellou
Ik kan niet wachten op glas maar ik ben nu nog verbonden via VDSL. Zodra er iets snellers komt dan VDSL dat ook nog betrouwbaar is stap ik graag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Dit kan met bijvoorbeeld de HomeRun serie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

RobinF schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:16:
Dit kan met bijvoorbeeld de HomeRun serie toch?
Yep, de HDHomeRun en misschien staat er in deze thread nog wat zinnigs over dit onderwerp.

Hoe de HDHomeRun omgaat met gecodeerde kanalen weet ik helaas niet.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 24-04-2018 15:44 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Ik weet dat je de Horizon mediabox (mediabox xl?) kan verbinden met een kleinere box via ethernet.

Ik heb dit omdat mijn tweede tv op een plek zonder coax staat, deze zit via powerline direct aangesloten op de 'hoofd'-mediabox.

edit:
Deze: https://www.ziggo.nl/klan...diabox-xl/extra-mediabox/

[ Voor 14% gewijzigd door Joran op 24-04-2018 15:51 ]

Send me your gameboys

Pagina: 1