Vraag

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 20:38
Nieuwe smartphone
Android van deze merken: HTC, OnePlus, Google. Zeker geen Samsung of LG

Budget:
Max €500,-

Ritregistratie, Messaging, Spotify, Navigatie via Flitsmeister en Google Maps is waar ik het hoofdzakelijk voor ga gebruiken
Vereisten:
- Snelste 4G verbinding (T-Mobile)
- Minimaal goede camera met breedbeeld optie (voor uitstekende beelden neem ik de dslr wel)
- Vingerafdruklezer verplicht!
- Goede updatepolicy (Pixel 2 is "iets" te duur)
- SD kaart is erg fijn om te hebben
- Minimaal 5 inch scherm, max 5,5 inch (6 inch is te groot om mee te nemen)
- Duidelijke en luide speaker is een pluspunt (scheelt BT speaker meenemen op reis)
- 3,5mm koptelefoon is leuk, maar geen punt van overweging
- Quick Charge 2.0 of hoger

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dub tussen HTC U11 (waarom is de dual sim goedkoper??) en de OnePlus 5T

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn LG G5 is voor reparatie weg gegaan, en aangezien het probleem dan wel/dan niet optreedt heb ik mijn twijfels of ze het gaan vinden én repareren....Dus ik denk erover om nu alvast een nieuw toestel te kopen en de G5 na 100% geslaagde reparatie te koop aan te bieden. Is het verstandig om dat nu nog te doen? In Mei komen altijd de nieuwe flagships op de markt. De huidige toppers gaan dan altijd leuk omlaag in prijs.
Ik heb nu mijn Xiaomi Mi4c weer in gebruik, eigenlijk een heel fijn toestel. 4G met T-Mobile valt beetje tegen, wat ook de reden was om de G5 te nemen.

Beste antwoord (via Ramon 73 op 28-04-2018 13:37)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:29:
[...]

Nee, los toestel. Ik kan pas vernieuwen in December en normaal gesproken is het iets goedkoper om het toestel los aan te schaffen. De LG G5 ook destijds bij een abonnement genomen, ineens betaald, en toch geprofiteerd van de 50:50 weken van TM.
Oké, mijn collega heeft een Nokia 8 (6gb) en is zeer tevreden. er is ook een 4gb versie voor +- €390
Ik zou niet wachten, verwacht je komende acties of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Ik heb ongeveer dezelfde wensen, en koop binnenkort waarschijnlijk een Nokia 7 of 8.

Ik raad je aan die ook te overwegen, of even toe te lichten waarom niet.

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-10 19:24
De nokia klinkt idd als een goede optie, maar de oneplus 5t is ook zeker niet slecht!

Fuck Plan B We Have Plan AA

• Ramon 73
Nokia heeft mooie specs en uitstekende prijzen. Maar daarvan valt de camera weer tegen volgens de reviews.
Tevens is de Nokia Cat6 waar HTC en OnePlus cat15 zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon 73 op 22-04-2018 19:18 ]

• Keesttttt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-11 23:02
Als je niet wil wachten op de Oneplus 6 dan is de samsung s8 misschien wel een goede optie. Ik denk zelfs iets goedkoper met 530 eurootjes.

• Ramon 73
Keesttttt schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:03:
Als je niet wil wachten op de Oneplus 6 dan is de samsung s8 misschien wel een goede optie. Ik denk zelfs iets goedkoper met 530 eurootjes.
Samsung is niks voor mij, teveel eenheidsworst en onhandige menustructuur als je Samsung niet gewend bent.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

toestel icm abonnement ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ramon 73
Nee, los toestel. Ik kan pas vernieuwen in December en normaal gesproken is het iets goedkoper om het toestel los aan te schaffen. De LG G5 ook destijds bij een abonnement genomen, ineens betaald, en toch geprofiteerd van de 50:50 weken van TM.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:29:
[...]

Oké, mijn collega heeft een Nokia 8 (6gb) en is zeer tevreden. er is ook een 4gb versie voor +- €390

• Ramon 73
Hackus schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:34:
[...]
Acties verwacht ik niet direct, maar in mei komen de meeste merken met de nieuwe flagships. Dan zakken de vorige versies altijd wel in prijs.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:37:
[...]

Acties verwacht ik niet direct, maar in mei komen de meeste merken met de nieuwe flagships. Dan zakken de vorige versies altijd wel in prijs.
Ja, kun je ff wachten. Ik las dat je huidige toestel weg is, daarom dacht ik waarom wachten ;)

• Ramon 73
Hackus schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:40:
[...]

Ja, kun je ff wachten. Ik las dat je huidige toestel weg is, daarom dacht ik waarom wachten ;)
Ik gebruik nu mijn oude Mi4c weer, doet het nog prima op het punt na van lage(re) 4G snelheid en slecht verbinden met de Forerunner sportwatch

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Als iemand het mij vraagt dan zijn er voor rond dat bedrag drie keuzes die er bovenuit steken. Op volgorde van hoe mijn keuze zal vallen...

Nokia 7 Plus
Nokia 8
Samsung Galaxy A8

• Ramon 73
MicGlou schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:44:
Als iemand het mij vraagt dan zijn er voor rond dat bedrag drie keuzes die er bovenuit steken. Op volgorde van hoe mijn keuze zal vallen...

Nokia 7 Plus
Nokia 8
Samsung Galaxy A8
Nokia schijnt niet zo'n hele geweldige camera te hebben (volgens reviews) en "slechts" Cat6 LTE wat eigenlijk aan de trage kant is voor een toestel waar ik nog een paar jaar mee wil doen.
Samsung is té mainstream voor mij en vind de menustructuur niet fijn.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:48:
[...]

Nokia schijnt niet zo'n hele geweldige camera te hebben (volgens reviews) en "slechts" Cat6 LTE wat eigenlijk aan de trage kant is voor een toestel waar ik nog een paar jaar mee wil doen.
Als je naar de top kijkt en dan de camera's in de Nokia's gaat vergelijken met een Samsung Galaxy S8/9 etc, ja dan schiet de camera inderdaad tekort. Maar ik ben zelf al ruim een half jaar eigenaar van een Nokia 8 en kan je vertellen dat de telefoon prima plaatjes schiet en het alleen moet afleggen op de details tegenover flagship toestellen.

Wat betreft Cat6 vs Cat15... tja, ik zou zeggen dat Cat15 gewoon (nog) niet realistisch is, ook niet in de komende jaren. Cat6 biedt tot 300Mbps en is echt prima, dat is gewoon een erg rappe verbinding.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:48:
[...]

T-Mobile levert het snelste internet nu a 80Mbps, voor we over de 300 gaan heb jij alweer een nieuw toestel :D

edit: leesvoer => [Nokia 8] Ervaringen & Discussie

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 25-04-2018 17:19 ]

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:18:
[...]

Samsung is niks voor mij, teveel eenheidsworst en onhandige menustructuur als je Samsung niet gewend bent.
Zelfde verhaal hier...
Ik zou op de asus zenfone 5z wachten

• Ramon 73
Toch nog eens goed in Nokia 8 verdiept, om 2 redenen: Ten eerste ging mijn Mi4c stuk en ten tweede werd er een in de buurt tegen een nette prijs aangeboden.
Dus sinds gisteren eigenaar van een Nokia 8. De eigenaar was zo vriendelijk om mij enkele plaatjes te laten schieten en te bekijken op de laptop. Foto's zijn ruimschoots goed genoeg voor mijn doel, en ik heb nog een compact en dslr voor het betere werk.
En wat Hackus ook zegt: 300mbps is de eerste tijd wel voldoende. Tussen de LG G5 en de Mi4c was ook nauwelijks verschil in 4G snelheid merkbaar.
Nokia bevalt tot nu toe goed, al heb ik hem nog maar kort. Snelle SoC, veel RAM, SD-kaart, (spat)waterdicht, QC3.0, usb-c, redelijke camera en < €400,- waren toch wel speerpunten voor de aanschaf waarin eigenlijk alleen Nokia overbleef.
Pagina: 1