Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

675 euro computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Murties
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-04-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?Ik will graag spellen spelen op medium of high. Games zoals Rainbow six siege, Fortnite en rust wil ik graag spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Max 675.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en modelNee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.Ik stap over van Xbox dus ja ik heb niet echt dingen dat ik moet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.Geluid maakt niet uit.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?Ik ga overklokken maar niet teveel

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik verwacht een pc dat een paar jaar mee gaat en ook spellen kan spelen. Ik had al een pc samengesteld maar ik weet niet of hij wel goed is. https://azerty.nl/basket/...xO2k6MTYyMDQwNDtpOjE7fQ==

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

16GB RAM
Betere kwaliteit voeding en 500w is bij deze configuratie ruimschoots
Waarom geen SSD ?

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 21-04-2018 20:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snap niet dat je dezelfde fouten maakt uit je oude topic; toen is al gezegd andere onderdelen waaronder je PSU te kiezen. En je hebt nu enkele dezelfde onderdelen weeer meegenomen?

Als je tijd hebt, lees eens wat andere topics in jouw budget door en doe daar wat inspiratie uit op. Sinds je vorige topic zijn CPU's alweer vernieuwd en ook andere SSD's te koop.

En ik zie geen monitor, keyboard, muis & speakers?? Dan ga je namelijk rap richting de 1000€

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 21-04-2018 20:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Murties
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-04-2022
MAX3400 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:11:
Snap niet dat je dezelfde fouten maakt uit je oude topic; toen is al gezegd andere onderdelen waaronder je PSU te kiezen. En je hebt nu enkele dezelfde onderdelen weeer meegenomen?

Als je tijd hebt, lees eens wat andere topics in jouw budget door en doe daar wat inspiratie uit op. Sinds je vorige topic zijn CPU's alweer vernieuwd en ook andere SSD's te koop.

En ik zie geen monitor, keyboard, muis & speakers?? Dan ga je namelijk rap richting de 1000€
Ik heb al setup maar geen goei computer.

Verwijderd

Murties schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:31:
[...]

Wil je een 'goei' computer, dan is het handig om naar de mensen hier te luisteren ;)

• MAX3400

MAX3400

Murties schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:31:
[...]

Welke "setup"? In de startpost staat randapparatuur? En je antwoord daarop is nee.

Ik kan dus helaas niet raden of je een monitor hebt en welke resolutie dat ding native heeft. Daardoor kan een PC van 500 voldoen maar ook eentje van 2500.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met het beperkte budget zat ik zelf aan 1x 8GB te denken zodat er later nog zo'n zelfde module bij kan.

Ik game zelf op hoge settings met een highend systeem en kom zelden boven de 8GB. Heb er 16GB in zitten, maar bij ieder spel dat ik speel kom ik nooit aan de 8GB. Misschien is het handig dat geld in een SSD of beter GPU te stoppen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PilatuS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:27:
[...]

Met het beperkte budget zat ik zelf aan 1x 8GB te denken zodat er later nog zo'n zelfde module bij kan.

Ik game zelf op hoge settings met een highend systeem en kom zelden boven de 8GB. Heb er 16GB in zitten, maar bij ieder spel dat ik speel kom ik nooit aan de 8GB. Misschien is het handig dat geld in een SSD of beter GPU te stoppen.
Ook met de nieuwe AMD of Intel ?
Nadere discussie is nmvt in dit topic. @MAX3400 duidde op eerder topic van TS.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:44:
[...]

Ook met de nieuwe AMD of Intel ?
Nadere discussie is nmvt in dit topic. @MAX3400 duidde op eerder topic van TS.
Hoe bedoel met nieuwe AMD of Intel ? Met een nieuwere gen CPU dat het verbruik hoger zou zijn ofzo ?

Ik speel hier met een 6700K en GTX1080Ti op 3840x1600 spellen als Far Cry 5, Doom, Wolfenstein 2, GTA 5, BF4 en Tomb Raider. Bij geen enkel spel kom ik boven de 7.5GB totaal uit. Het verbruik in Windows zit zo rond de 3GB waar het spel dan bij komt. Ik kom zo zelden op de 8GB dat bij een beperkte budget en hoge prijs van RAM 1x 8GB mij voor de TS wel een goed idee leek. Neem bijvoorbeeld Far Cry 5, met alles op de max zit ik op 6GB totaal tijdens spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 21-04-2018 22:32 ]

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
YouTube: Is 8GB of RAM Enough In 2018?

Hier is duidelijk te zien dat 8 gb voor bijna alle spellen en workloads etc. voldoende is.
Weinig discussie mogelijk

• MAX3400

MAX3400

8GB of 16GB is om het even. Sowieso vind ik persoonlijk dat een extra investering van low-budget DDR4 ter waarde van 125 Euro (of meer) overkill is op een machine van in totaal nog geen 700 Euro. Dan zou je, maar dat is mijn mening, beter een supersnelle SSD kunnen kiezen om een gedeelte van het RAM af te vangen.

Hiermee bedoel ik; Windows gaat toch swappen dus een SSD met hoge IOPS bij random writes is dan effectiever (kosten) dan 16GB RAM wat je bij een aantal spellen mogelijk toch niet gaat vullen.

Appels / peren; maar daar zijn de meningen altijd over verdeeld :)

Pagina: 1