Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik wil een iPhone X 64GB aanschaffen, en ik twijfel nu tussen Apple care. Zou ik het wel doen.. zou ik het niet doen..

Graag zou ik horen wat jullie gedaan hebben,Hebben jullie er wel voor
Gekozen bij dit model aangezien de reparaties erg duur zijn?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:31
Schermreparatie is 320, Apple care is 230 euro. Plus 29 euro per reparatie.

IPhone X scherm is duur, maar via Apple care je scherm repararen is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

icm X wel aan te raden. icm SE lijkt me niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Ligt eraan, heb je misschien een reisverzekering of inboedel met laag eigen risico? En zou je telefoon daaronder vallen mocht deze schade krijgen?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
SgtElPotato schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:38:
Ligt eraan, heb je misschien een reisverzekering of inboedel met laag eigen risico? En zou je telefoon daaronder vallen mocht deze schade krijgen?
Dat is geheel afhankelijk van je dekking. Juist omdat iedereen dit “normaal” achtte hebben veel verzekeraars hun polissen vorig jaar bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:38:
Jammer genoeg valt het niet onder de inboedel... (volgens mij bijna nooit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb hem vorige maand laten vallen. De achterkant helemaal gebarsten. Deze kan Apple niet repareren dus 610 euro was de schade. Je krijgt dan een refurbished toestel. Heb hem bij mijn Aegon inboedel opgegeven en is gewoon vergoed zonder eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Miki schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:40:
[...]

Dat is geheel afhankelijk van je dekking. Juist omdat iedereen dit “normaal” achtte hebben veel verzekeraars hun polissen vorig jaar bijgesteld.
Idd daarom suggereer ik ook ff te checken of je telefoon eronder valt. Was bij mij namelijk wel het geval en daarom heb ik geen Apple Care.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
SgtElPotato schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:44:
[...]

Idd daarom suggereer ik ook ff te checken of je telefoon eronder valt. Was bij mij namelijk wel het geval en daarom heb ik geen Apple Care.
Jep interpolis rabobank vergoed het ook, met 50 euro eigen risico (alleen 50 euro eigen risico op de mobiel, rest alles 0 euro eigen risico). Lijkt mij ook nog altijd goedkoper dan dat apple care...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Als na een val zowel het scherm als de achterkant barst, betaal je dan 30 euro 'fee'? Of nog 100 euro extra extra omdat de achterkant niet onder 'schermreparaties' valt?

Persoonlijk vind ik 230 euro een hoop geld terwijl je het (hopelijk) überhaupt niet hoeft te gebruiken. Ja, het is een duur toestel, maar ook dan is 23% behoorlijk fors als je het mij vraagt.

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar er bestaan ook genoeg wél repareerbare toestellen die eveneens fors goedkoper zijn...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze vraag kan prima in [iPhone X] Ervaringen & Discussie - Deel 2 lijkt mij. Daar zijn de voordelen van AppleCare+ al meermaals aangehaald.
Richh schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:54:
Als na een val zowel het scherm als de achterkant barst, betaal je dan 30 euro 'fee'? Of nog 100 euro extra extra omdat de achterkant niet onder 'schermreparaties' valt?
Het is als volgt:

€29,- voor het repareren van het front op je eigen toestel.

€99,- voor een remanufactured (dus niet refurbished) exemplaar als dit niet mogelijk is.

Een gebroken voor en achterkant valt daarmee in de laatste categorie.

[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 21-04-2018 17:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Richh schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:54:

Persoonlijk vind ik 230 euro een hoop geld terwijl je het (hopelijk) überhaupt niet hoeft te gebruiken. Ja, het is een duur toestel, maar ook dan is 23% behoorlijk fors als je het mij vraagt.

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar er bestaan ook genoeg wél repareerbare toestellen die eveneens fors goedkoper zijn...
Ja, onder AppleCare zijn 2 van dit soort gevallen gedekt (met 29 euro eigen risico per geval).
Anders weet je wel hoe het loopt, dan vallen er ineens een hoop meer (-vlak voordat de overeenkomst ten einde is). ;)

Het is jammer dat er verder eigenlijk geen alternatieven zijn. Ja, je kunt naar ali op de hoek voor minder geld maar ook een veel hogere kans dat je toestel alsnog gaat bokken door dat veel goedkopere schermpje.

En ja, wat dat vloeken in de kerk betreft: niemand is verplicht om voor Apple te gaan. d:)b

Er zitten aan Applecare ook nog wel bepaalde 'perks' die belangrijk zijn, zoals een 'express replacement'. Zovelen die moord en brand schreeuwen na zo'n ongelukje dat ze niet zonder telefoon kunnen. Ideaal: volgende (werk)dag al een vervangend toestel. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SuBBaSS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:04:
Er zitten aan Applecare ook nog wel bepaalde 'perks' die belangrijk zijn, zoals een 'express replacement'.
Nou ook zonder ongelukje is Express Replacement een groot voordeel van Apple Care+. Zeker als je niet in de buurt van een Apple store woont.

Garantie valt hier namelijk ook onder en dat houd in dat je voor €29,- gelijk een swap hebt onder garantie en je dus niet naar een Apple winkel moet.

Express replacement onder garantie gaat verder ook niet van je maximale claims af.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 21-04-2018 17:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook AppleCare gekocht, doe ik op alle apparaten. Niet vanwege de reparatiekosten, dat is enkel mooi meegenomen; maar alles valt onder m’n inboedel in de hele EU. Nee ik heb het omdat ik zakelijk gewoon niet zonder toestel kan zitten, dus als er iets mee is wil ik gewoon direct een vervanging. Express Replacement is geniaal. Daarnaast is de extra garantie op accu en accessoires wel fijn. Op de Macbook heb ik t gekocht om gewoon 3 jaar lang geen gezeik te hebben als er iets mis mee is. :P En zodat accessoires (airport, keyboard, etc) garantie hebben. Een keer met een Samsung ultrabook meegemaakt die na 6 maanden al geen garantie boden, meteen genezen en ga t risico niet lopen... Zelfs niet wetende dat Apple altijd iig 1 jaar biedt.

Het verzekeringselement boeide me dus ook weinig, al is het eigen risico bij Apple nu wel beter dan bij m’n inboedel sinds die het eigen risico flink hebben verhoogd omdat iedereen zo rond September opeens massaal hun iPhone laten vallen. :+
Je krijgt ook betere support met AppleCare.

Maar het is vrij simpel:
Heb je een goede (reis/inboedel)verzekering? Kan je je toestel prima een paar dagen missen? (Ja inconvenient, maar kan je het écht niet missen?) Neem geen AppleCare.

Heb je een niet al te beste verzekering of helemaal geen dekking voor smartphones, kan je niet lang zonder toestel en wil je ook altijd Apple kunnen bellen voor support? Neem AppleCare.

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 21-04-2018 21:12 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Donstil schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:08:
[...]

Garantie valt hier namelijk ook onder en dat houd in dat je voor €29,- gelijk een swap hebt onder garantie en je dus niet naar een Apple winkel moet.

Express replacement onder garantie gaat verder ook niet van je maximale claims af.
Als een reparatie onder de garantie valt en er geen sprake is van val-, stoot-, of waterschade dan is de express replacement kosteloos.

Als je dan applecare belt is er alleen een creditcard nodig voor de borg.

mocht een scherm reparatie nodig zijn en wil je express replacement willen gebruiken dan is het eigen risico 99.- € en niet 29.-€
Als je je scherm laat repareren bij de Apple store of bij een erkende service provider die het dezelfde dag kan is het natuurlijk wel 29.-€

Voor die 29.-€ kan je de iphone wel oplaten halen en ben je hem even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:33
Ik heb een tech 21 om mijn iphone 7 en geen Applecare genomen. Die bescherming was voor mij in die tijd absoluut geen overbodige luxe gebleken. Is echt een paar keer gestuiterd 1x van inderdaad die hoogtelimiet 3 meter, door het trapsgat. Door die bescherming heeft me dat een dik maandelijks bedrag aan die applecare bespaard, (en een refurbished toestel).

YouTube: Tech21 Evo Check for iPhone 8+: Slim & Lightweight with 10 Ft Dr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donstil schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:01:
Deze vraag kan prima in [iPhone X] Ervaringen & Discussie - Deel 2 lijkt mij. Daar zijn de voordelen van AppleCare+ al meermaals aangehaald.

[...]

Het is als volgt:

€29,- voor het repareren van het front op je eigen toestel.

€99,- voor een remanufactured (dus niet refurbished) exemplaar als dit niet mogelijk is.

Een gebroken voor en achterkant valt daarmee in de laatste categorie.
Wat is het verschil tussen een refurbished en remanufactered?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 02:55:
[...]

Wat is het verschil tussen een refurbished en remanufactered?

Thanks
Al eens gegoogle’d...?
Direct volop resultaat.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:06:
Goedendag,

Ik wil een iPhone X 64GB aanschaffen, en ik twijfel nu tussen Apple care. Zou ik het wel doen.. zou ik het niet doen..

Graag zou ik horen wat jullie gedaan hebben,Hebben jullie er wel voor
Gekozen bij dit model aangezien de reparaties erg duur zijn?

Bedankt
https://applecoach.nl/applecare succes!
Pagina: 1