16 kleuren icoontjes op 32bit desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:37
Ik heb hier een vaag probleem.

Ik heb Windows 2000. Nou heb ik van de ene op de andere dag hele lelijke icoontjes op mijn bureaublad, volgens mij zijn ze 16 kleuren ofzo, zo ziet het er tenminste wel uit. Ook de icoontjes in mijn startbalk zijn zo lelijk, terwijl het achtergrond plaatje wel normaal is.
Verder zijn de icoontjes in Verkenner enzo ook lelijk. Ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn Geforce2, net als dat ik gelijk ff alle updates voor Win2k gedraaid heb (had ik nog niet gedaan dus).

Spellen en andere toepassingen zoals Paint Shop Pro en Internet Explorer hebben wel gewoon 32bit kleur...

Dit alles heeft geen baat. Is er iemand hier die ook zoiets heeft gehad, of anders de oplossing weet?

Verwijderd

kijk eens of er nog net als in win98 een bestand SHELLIconCache bestaat en delete deze. Andere optie is TweakUI installeren en dan Rebuild Icons kiezen.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

[topic=77019]

• RonaldMcDonald
allebei bedankt, maar het helpt niet... Ik heb die ShellIconCache gedelete, Tweakui geinstalleerd en rebuild icons... nog ff gereboot, maar het wil niet baten... :(

Nou heeft in die andere thread die gesuggereerd word (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/77019) iemand het over een registeraanpassing, maar daar zegt hij verder niks over... Weet iemand daar misschien iets van?

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 17:28
ja en dat heb ik dus psiez hetzelfde met me trayicon van winamp...
heb tweakui ook al gedaan... all posible colors staat aan... heel wazig

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/winampicon.gif

someone :?

//

Verwijderd

Videokaart overgeklokt?

• man-o-script
klein beetje :P

nee maar had hiervoor nergens last van, is pas sinds ik een schone win2k erop heb gezet
(in XP geen last gehad...)

//

• Slamdance
  • Laatst online: 12-02 09:32
hier het zelfde probleem (meerdere keren op verschillende peecees)

Enige wat bij mij helpt is een schone installatie (en dan is het weer een tijdje goed)

• man-o-script
heb ik dus net gedaan :P

het kan ook zijn dat het gewoon aan een gare winamp ligt or want de rest van me icons zien er wel netjes uit...

//

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad heb veel dingen geprobeerd niks hielp. Het meest vreemde is dat het na een paar dagen weer over was :-(

• RonaldMcDonald
Op zondag 15 juli 2001 21:05 schreef Xanandu het volgende:
Videokaart overgeklokt?
zou dat uitmaken? ik heb idd 2 dagen geleden de snelheid voor het eerst wat opgevoerd van mijn geforce 2mx, maar die staat inmiddels alweer terug op std. instellingen en het probleem blijft :(

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 21:02 schreef man-o-script het volgende:
ja en dat heb ik dus psiez hetzelfde met me trayicon van winamp...
heb tweakui ook al gedaan... all posible colors staat aan... heel wazig

[afbeelding]

someone :?
De systray is onder Win2K nog steeds gelimiteerd tot 16 kleuren, daar doe je niks aan. De icons op je desktop kun je wel in meer kleuren laten zien.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[topic=171571]

• man-o-script
Op maandag 16 juli 2001 12:25 schreef Aikeleer het volgende:
[topic=171571]
danku *D

heb ik dus psiez hetzelfde...
is ook nog maar net dat win2k een klein beetje fatsoenlijke dualhead ondersteuning heeft...

//

• Slamdance
  • Laatst online: 12-02 09:32
vraag me alleen af of het door de dualhead komt.

ik heb het nl ook op mijn oude PII 233 met een voodoo2 erin.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

ik had het ook, gebeurde bij mij altijd na een bsod in win2k (ja dat is ook mogelijk in 2k :( ).
de (rare) oplossing was om nogmaals dat bsod naar voren te tevoren en dan had ik weer mn goede icons terug

(i know tis vaag )

hmmz

Verwijderd

Heb hetzelfde, :
[topic=185704]

Vaag.... :o

Verwijderd

Niemand meer?¿?

Ik las ergens iets over een registeraanpassing, weet iemand hier iets van?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor zover ik weet zijn je iconen in je traybar in win9x/ME/2K altijd maar in 16 kleuren, pas in WinXP zijn die ook meer dan 16 kleuren.

Verder zou je voor het instellen van je iconen onder beeldschermeigenschappen kunnen kijken en dan "show icons in all possible colors"

Als dit niet helpt weet ik 't ok nie

Registry:
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop\WindowMetrics]
"Shell Icon BPP"="16"

:+

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Dit is mijn desktoppie :

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/ritster/icc.gif

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

dat ziet er wel heel erg ral uit :r
lijkt wel 4 kleuren in plaats van 16 ofzo?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• RonaldMcDonald
Op dinsdag 17 juli 2001 18:48 schreef m4rt1n het volgende:
Dit is mijn desktoppie :

[afbeelding]
juist de mijne is ook zo :(

(overigens nog steeds niet opgelost dus)

Verwijderd

En nog niet :D

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb al maanden hetzelfde probleem.. volgens is er niemand die de oplossing weet. Ik heb dit soort topics al tig keer voorbij zien komen en nooit een goed antwoord gezien :(

Verwijderd

Hmmm das balen,

ik vind het maar blubbericoontjes.... maar misschien dat ik de oplossing weet!¿!

He klinkt een beetje omslachtig,

maar ik had hier geen last van zonder dat die 2de videokaart erin zat, en toen ik hem pas daarna erin deed...

Voel je hem al :P

• Stalkert
ik heb het probleem met de matrox dual head G450.. schijnt vaker voor te komen. Ik heb al wat fora's afgelopen op www.matrox.com, maar volgens mij weten ze het daar ook gewoon niet ofzo...

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 19:56

emzed

*

tis een kutprobleem, ik heb het zelf ook gehad
Bij het opschonen van mijn computer kwam ik later een of ander reg backupje tegen, je kent het wel, zoiets: regbackup10januari.reg Heb ik per ongeluk <enter> ingedouwd in Wincommander. Nu zijn al mijn icoontjes weer hersteld, maar denkt het OS dat nog er nix meer op mn systeem staat.

• Stalkert
zelfs na een clean install met een originele windows 2000 cd (no offence) zijn mijn icoontjes verrot

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 18:30 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
zelfs na een clean install met een originele windows 2000 cd (no offence) zijn mijn icoontjes verrot
Ja bij mij ook, is echt verneukt... :+

Verwijderd

Ik gebruik nu Iconpackager.

Ziet er in ieder geval iets beter uit :P

Verwijderd

Ok mijn oplossing:

Comp uitzetten---> 2de vid. kaart eruit -----> dan Win2k opnieuw installeren---> 2de vid. kaart erbij doen.

En voila mooie icoontjes!! :7

• Stalkert
/ \
|
|

das vervelend als je een dualhead videokaart hebt zeg ..

Verwijderd

ik heb het al vaker gehad....

ik heb het tot nu toe aldorr opgelost door bv mij pimaire monitor van 1600x1200x32bit helemaal terug te schroeven naar 640x480x8bit. Daarna ook een beetje kloten met de 2e monitor. Als je dat hebt gedaan alles weer terug zetten naar normaal. Misschien een reboot oid er tussen maar je moet gewoon "iets" met die 8bit kleuren doen :)

• lange
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

jongens, jongens dit valt me toch een beetje van jullie tegen ;), je doet eigenschappen van je beeldje en dan tabblad effecten, vervolgens vink je "pictogrammen met alle mogelijke kleuren weergeven" aan en kaboem u heeft mooie icoontjes.
(heb het op me laptop altij uitstaan om de resources laag te houden).

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 00:28 schreef lange het volgende:
jongens, jongens dit valt me toch een beetje van jullie tegen ;), je doet eigenschappen van je beeldje en dan tabblad effecten, vervolgens vink je "pictogrammen met alle mogelijke kleuren weergeven" aan en kaboem u heeft mooie icoontjes.
(heb het op me laptop altij uitstaan om de resources laag te houden).
Uhm tjah, het geeft niet hoor... ben niet boos ofsow.

De echte oplossing is bij mij, de andere videokaart er ff uithalen, dan win2k opstarten,

daarna de andere kaart er weer in en dan heb ik weer mooie iconen.

• lange

lange

Boom Boom?

Op donderdag 26 juli 2001 00:49 schreef m4rt1n het volgende:

[..]

Uhm tjah, het geeft niet hoor... ben niet boos ofsow.

De echte oplossing is bij mij, de andere videokaart er ff uithalen, dan win2k opstarten,

daarna de andere kaart er weer in en dan heb ik weer mooie iconen.
:? ik volg je reply niet helemaal, doet dit het niet bij jouw? en waarom zou ik denken dat je boos bent dan?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb het ook wel es gehad nadat ik netmeeting had gebruikt.. althans netmeeting crashte en later merkte ik opeens dat de iconen dus 16kleuren waren, en direct3d deed het ook niet meer. Ik heb toen netmeeting opnieuw gestart, correct afgesloten en alles was weer goed :)

Verwijderd

Ah nee sorry ben een beetje chago |:(

maar dit is het eerste waar je naar kijkt ( iconen in alle mogelijk kleuren.. )

Dus dat werkt helaas niet...

Alleen dat wat ik hierboven zei werkt...

Nogmaals mijn excuses voor de k*treply...

• lange

lange

Boom Boom?

maakt nie uit :), jammer dat het niet werkt.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Long shot, maar het werkte bij mij :)

Zet je videoadapter eens op standaard vga 16 kleuren.
Herstart windows en zet vervolgens een vinkje voor "iconen in alle mogelijk kleuren" herstart windows weer.
Zet vervolgens weer de juiste videokaart drivers op je computer en stel je resolutie en kleur bereik in. Nu nog een x herstarten en als het goed is zijn de troubles over :)

* Slaiter het herstarten is belangrijk anders werkt het niet

• RonaldMcDonald
Op donderdag 26 juli 2001 00:58 schreef rick_h het volgende:
ik heb het ook wel es gehad nadat ik netmeeting had gebruikt.. althans netmeeting crashte en later merkte ik opeens dat de iconen dus 16kleuren waren, en direct3d deed het ook niet meer. Ik heb toen netmeeting opnieuw gestart, correct afgesloten en alles was weer goed :)
hmm ja, netmeeting crasht bij mij ook vaak onder win2k, dwz ik wil netmeeting afsluiten en dan krijg ik een spontane reboot... Zal ff proberen of het helpt...

• RonaldMcDonald
Op donderdag 26 juli 2001 01:41 schreef Mataraty het volgende:
Long shot, maar het werkte bij mij :)

Zet je videoadapter eens op standaard vga 16 kleuren.
Herstart windows en zet vervolgens een vinkje voor "iconen in alle mogelijk kleuren" herstart windows weer.
Zet vervolgens weer de juiste videokaart drivers op je computer en stel je resolutie en kleur bereik in. Nu nog een x herstarten en als het goed is zijn de troubles over :)

* RonaldMcDonald het herstarten is belangrijk anders werkt het niet
Nou dit heb ik ff gedaan, en het is gelukt! De eerste keer opstarten nadat ik weer de drivers geinstalleerd had kreeg ik nog een melding dat deze drivers niet geschkt waren voor het besturingssysteem (khad toch echt wel de win2k drivers gedowned), toen nog een keer de drivers geinstalleerd eroverheen.

En nou heb ik weer mooie icoontjes :)

thnx a lot.

Verwijderd

Ow jah, dat was ik vergeten te zeggen, je moet dan wel als je 2de videokaart eruit is ff je Icon-cache opnieuw laden,

door TweakUI bijvoorbeeld, of Iconpackager...

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op donderdag 26 juli 2001 10:31 schreef RonaldMcDonald het volgende:

[..]

Nou dit heb ik ff gedaan, en het is gelukt! De eerste keer opstarten nadat ik weer de drivers geinstalleerd had kreeg ik nog een melding dat deze drivers niet geschkt waren voor het besturingssysteem (khad toch echt wel de win2k drivers gedowned), toen nog een keer de drivers geinstalleerd eroverheen.

thnx a lot.
Mooi dat het weer werkt :)
Je heb er ook zo lang op moeten wachten :+

Verwijderd

Display Properties > Effects > Show Icons using all posible colors

Of anders, met TweakIU, Rebuild Icons

• RonaldMcDonald
Op donderdag 26 juli 2001 14:10 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Mooi dat het weer werkt :)
Je heb er ook zo lang op moeten wachten :+
ja nou ja ik had het al geaccepteerd... :P
Op donderdag 26 juli 2001 14:45 schreef ManiaXe het volgende:
Display Properties > Effects > Show Icons using all posible colors

Of anders, met TweakIU, Rebuild Icons
was al paar keer geopperd, helpt dus niet... |:( ;)

Verwijderd

[smoes]
Is eind van de week, ben niet zo scherp meer.
[/smoes]

• RonaldMcDonald
ok dan :) :P :o

Verwijderd

ehm misschien dit:

rechts klikken op bureaublad, eigenschappen en dan effecten, hier kijken of pictogrammen weergeven met alle mogelijke kleuren aanstaat :)

suc6 :z

Verwijderd

Windows erop nieuw op en het is vast wel over....
is zo gebeurd! :)

Verwijderd

[off topic]
Mensen, zodra jullie ervoor kiezen om een reply te posten, lees dan asjeblieft eerst het hele topic door.... (8>

kan me verschrikkelijk irriteren als men 2 x dezelfde opties gaat noemen |:(
[/off topic]

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* flat vindt dat ook irritant

ik heb 't soms met m'n icoontje van winace, die worden dan 256 kleurig (systeem draait op 16 bits)

alle andere zijn nog goed, behalve die van winace. (zowel op m'n desktop als in het startmenu als in bij alle pictogrammen van archive-files in elke willekerige file-manager)

mijn oplossing is om handmatig 't icoontje van winace op m'n startmenu te veranderen in een ander
het vervolgens weer (handmatig) terug te veranderen
die in m'n startmenu is dan ook weer goed, net zoals de pictogrammen van archive-files

allemaal errug onlogisch, maar 't werkt, en zolang 't maar een paar keer per jaar is, kan ik er wel mee leven...

trouwens de oplossing voor jullie probleem weet ik niet, maar ik dacht wie weet heeft iemand die ooit nog de SEARCH gaat gebruiken :o er wat aan ;)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• RonaldMcDonald
het is al opgelost hoor...
Op donderdag 26 juli 2001 10:31 schreef RonaldMcDonald het volgende:

[..]

Nou dit heb ik ff gedaan, en het is gelukt! De eerste keer opstarten nadat ik weer de drivers geinstalleerd had kreeg ik nog een melding dat deze drivers niet geschikt waren voor het besturingssysteem (khad toch echt wel de win2k drivers gedowned), toen nog een keer de drivers geinstalleerd eroverheen.

thnx a lot.

• Maniakje
  • Laatst online: 20-01 20:20
Ik heb dat probleem iedere keer als ik de Diablo II expansion afsluit.

De oplossing:

- Ga naar je Desktop Settings, tabblad Effects
- Zet "Show icons using all possible colors" UIT
- Klik op "Apply"
- Zet "Show icons..." weer AAN
- Klik nogmaals op "Apply"

Voor mij werkt dit, ik hoop voor jou ook.

edit:

Ow al opgelost... ik moet toch es lezen voor ik post |:(

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 00:58 schreef rick_h het volgende:
Thanx! Dit is kennelijk de enige oplossing die er is onder Win2K. Ik herinnerde me dat ik ook Netmeeting had laten crashen. Ik heb 'm net weer opgestart, netjes afgesloten, de bekende "Show all possible colours" optie uit- en weer aangevinkt, en voila.. 16 bits icoontjes. Vaaaag maar het werkt. :)
Pagina: 1