Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Waarschijnlijk herkennen jullie het wel, je fotografeert van alles met je smartphone of DSLR.
Ik heb een kleine van 2,5 dus ieder moment wordt veelvuldig vastgelegd. Dagje weg hoppa weer 20-30 foto's. Vakantie? Weer 500 foto's erbij.

Door de jaren heen heb ik zo duizenden foto's verzameld, maar wat doe je ermee?
Op een verloren zondag kijk je eens door de mappen heen.

Al mijn foto's synchroniseer of kopieer ik naar mijn server. Van mijn DSLR plaats ik altijd alles in submappen per dag/event. Van onze smartphones komen de foto's echter allemaal in dezelfde map.

Nu vraag ik mij af hoe jullie hier een overzicht in houden of hoe jullie omgaan met de grote toevoer van foto's. Ik wil bijvoorbeeld van een aantal leuke foto's een collage maken. Of een jaaroverzicht van onze zoon. Hier is echter geen beginnen aan als ik al die duizenden foto's in de mappen moet doorspitten.

Is er bepaalde software die dit voor je kan rangschikken, zijn er bepaalde handelingen die jullie hanteren om alles overzichtelijk te houden?
Hopelijk ontstaat er zo ook een trigger om meer met mijn foto's te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vroegah kon je ze in Picasa taggen en van info voorzien. Daarna kreeg je "dynamic collections" op basis van je tags. Hiermee zou je dus je eigen zoektocht kunnen vereenvoudigen.

Ik denk dat Lightroom dit ook kan en in het allerergste geval, kan je vaak met attributes op je filesystem helemaaaal dagen handmatig tags invullen.

Lastige is; jouw "denkbeeld" van foto's in directories gebaseerd op A of B, kan volledig anders zijn dan mijn denkbeeld. Hierdoor krijg je van mij dus ander advies dan van de volgende.

Advies: maak een complete kopie van al je foto's en ga die kopie eens doorstruinen, selectief weggooien wat je niet nodig hebt (voor afdrukken of familie-voorstellingen). En gooi daarna de resterende foto's door een programma waar je minstens 3 tags kan toevoegen. En kopieer ze daarna weer terug. Heb je dus alle goede/getagde foto's in je huidige indeling staan en daardoor weet je meteen dat untagged foto's eigenlijk niet zo belangrijk zijn/waren maar je hebt ze nog wel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

Hoicks

Techno!

Wat ik doe met mijn 100.000 foto's plus, is deze random op mijn tv vertonen alszijnde een fotolijst middels Kodi. Voorheen was ik in staat om vanuit deze situatie de foto's die lelijk waren (als ze langskwamen, met de afstandbediening te verwijderen).

Nu lukt dat niet meer. (Nog niet uitgezocht of er een plugin voor Kodi is die dit kan).

Op dit moment upload ik automatisch alle foto's die met de smartphone zijn gemaakt naar Dropbox. Voor ik de foto's vanuit Dropbox naar mijn NAS ga verplaatsen loop ik ze snel door en gooi ik de lelijke foto's en video's er uit.

Foto's die ik met mijn DSLR maak gaan door Lightroom en krijgen pas een Export naar mijn NAS als ik ze bewerkt heb (en dus de lelijken ook eruit heb gefilterd).

Overigens sorteer ik wel structureel in mappen:

Bijvoorbeeld:

Dagtochten\Apenheul 2010
Familie en vrienden\Familiefeest 2011
Bart\Koekoekschool\Koningsdag 2018
Vakanties\Bastogne, België 1999
Vakanties\Kololi, Gambia 2005
Etc.

Als ik mij verveel, loop ik wel eens door de mappen heen door pictogram op maximaal te zetten. Als ik dan een serie van bijna 3 dezelfde foto's tegenkom, probeer ik er twee weg te gooien en de beste te bewaren.Ook lelijke foto's allen in de grootste pictogramweergave vrij snel op.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoicks op 19-04-2018 11:28 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb alles in icloud photolibrary geupload met correcte metadata en nu is het gewoon fijn om bepaalde foto's te kunnen vinden op trefwoorden (kat, bier, auto, etcetra). Op elk iOs device die we hebben.

Verder kan je daarnaast het als screensaver gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 19-04-2018 11:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Weggooien ?

Klinkt bot, maar serieus. Wanneer denk je "goh laat ik eens even 500 foto's van mijn weekje frankrijk in 2002 te gaan bekijken" ?. Zoek er 10 leuke uit, doe die in een digitaal fotolijstje en gooi de rest weg :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En als je ECHT niet weet wat je met je foto's wil en je PC mag een dagje ratelen: zoek een goed "mosaic composer" uit, laat een mosaic samenstellen uit je hele library en laat de resulterende weetikveelhoegroot megapixel foto afdrukken op 1.60x90 glossy als pronkstuk in je huiskamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na een vakantie, dagje of ander fotomoment doe ik mijn sd kaart in mn pc. Ik zet al mijn foto's over. Allereerst gaan de slechte foto's meteen weg. Daarnaast ga ik kijken welke foto's gelukt zijn. Degene die gelukt zijn bewerk ik in een paar minuutjes en zowel het origineel als de bewerkte gaan in een submapje (kan via lightroom automatisch). Dus vakantie2018-gent/exports. Dan heb ik een mapje met geslaagde fotos van elk fotomoment. Als ik echt ruimte tekort kom kan ik altijd fotos weggooien, maar heb een 5tb hardeschijf in mn pc. De export mappen.zijn gebackupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:51

Chiron

Moderator Discord
Alle 'missers' wegmieteren, en probeer jezelf te beperken en kies de 24 of 36 beste foto's (zoveel gingen er vroeger op een rolletje :P) van de 5000 van een dag schieten.

Print de beste van de dag uit op groot formaat en hang ze op, of koop een polaroid zip of een kodak mini printer en plak je koelkast ermee vol of je agenda :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In dit topic gaat het min of meer over hetzelfde ;)
Hoe organiseer jij je foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Hoicks schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:21:
Wat ik doe met mijn 100.000 foto's plus, is deze random op mijn tv vertonen alszijnde een fotolijst middels Kodi. Voorheen was ik in staat om vanuit deze situatie de foto's die lelijk waren (als ze langskwamen, met de afstandbediening te verwijderen).

Nu lukt dat niet meer. (Nog niet uitgezocht of er een plugin voor Kodi is die dit kan).

Op dit moment upload ik automatisch alle foto's die met de smartphone zijn gemaakt naar Dropbox. Voor ik de foto's vanuit Dropbox naar mijn NAS ga verplaatsen loop ik ze snel door en gooi ik de lelijke foto's en video's er uit.

Foto's die ik met mijn DSLR maak gaan door Lightroom en krijgen pas een Export naar mijn NAS als ik ze bewerkt heb (en dus de lelijken ook eruit heb gefilterd).

Overigens sorteer ik wel structureel in mappen:

Bijvoorbeeld:

Dagtochten\Apenheul 2010
Familie en vrienden\Familiefeest 2011
Bart\Koekoekschool\Koningsdag 2018
Vakanties\Bastogne, België 1999
Vakanties\Kololi, Gambia 2005
Etc.

Als ik mij verveel, loop ik wel eens door de mappen heen door pictogram op maximaal te zetten. Als ik dan een serie van bijna 3 dezelfde foto's tegenkom, probeer ik er twee weg te gooien en de beste te bewaren.Ook lelijke foto's allen in de grootste pictogramweergave vrij snel op.
Helder, dit komt ook ongeveer over met hoe ik het nu doe. Ik synchroniseer iedere avond mijn foto's van mijn smartphone en die van mijn vrouw via FTP naar mijn server. Ik zal vanaf nu proberen om voor de synchronisatie alvast op mijn smartphone de onnodige foto's te verwijderen, dat scheelt al in toevoer.

Ik heb ook ooit via Kodi een slideshow ingesteld van al mijn foto's, probleem was dat ook "minder geschikte" foto's voor op 65" voorbij kwamen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik heb hetzelfde, dropbox vol en auto upload van 2 smartphones. Wat te doen met al die foto's...

En met een kleine erbij, komt er afgelopen jaar alleen maar meer en heel veel video bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
heuveltje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:24:
Weggooien ?

Klinkt bot, maar serieus. Wanneer denk je "goh laat ik eens even 500 foto's van mijn weekje frankrijk in 2002 te gaan bekijken" ?. Zoek er 10 leuke uit, doe die in een digitaal fotolijstje en gooi de rest weg :P
Zeker een feit, ik moet mezelf echt meer dwingen om wat meer weg te gooien! Af en toe ben ik net een op hol geslagen japanner en overal maar foto;s van schieten ;)
Ben bang dat er niks anders op zit dan een keer een aantal dagen besteden aan opruimen en per event/dag een map aan te maken om zo alles te sorteren.

Alles uploaden naar een online storage zie ik zelf niet zo zitten, hou alles liever lokaal in beheer.
Wel maak ik een versleutelde backup iedere week naar Stack van TransIP (1TB gratis online storage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Xecuter NL schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:15:
Ik heb hetzelfde, dropbox vol en auto upload van 2 smartphones. Wat te doen met al die foto's...

En met een kleine erbij, komt er afgelopen jaar alleen maar meer en heel veel video bij.
Exact, vooral al die filmpjes nemen zoveel in beslag. Verwijderen is zo moeilijk voor mij haha, maar ben bang dat ik dat toch meer moet doen.

Was er maar een soort van AI of algoritme die dat opruimen van mindere foto's of minder relevante foto's voor mij kon doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 10:42
Marsman83 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:18:
[...]

Was er maar een soort van AI of algoritme die dat opruimen van mindere foto's of minder relevante foto's voor mij kon doen :D
heb daar vaak over na zitten denken. Zijn volgens mij wel wat bedrijfjes / startups die hiermee bezig zijn, maar nog niks dat echt werkt.

Moet je nagaan...over 10 jaar, hoeveel data je dan hebt.

Mijn tip voor nu: op de wc af en toe in ieder geval de boel op je telefoon opschonen, voordat je synct met je opslag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
opslag is niet zo'n probleem, ook qua prijs niet, maar als je het hebt over het laten zien of kunnen laten inzien van deze foto's zou ik je aanraden om een fotojaarboek te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

HyperTrophy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:51:
opslag is niet zo'n probleem, ook qua prijs niet, maar als je het hebt over het laten zien of kunnen laten inzien van deze foto's zou ik je aanraden om een fotojaarboek te gaan maken.
De prijs van losse schrijven is het probleem niet. Punt is dat dit al snel in de kosten kan gaan lopen als je het redundant uitvoert (RAID). Met RAID 1 ook nog niet zo'n punt maar dit is niet erg efficient (en dus ook relatief duur). Ga je naar RAID 5/6 om efficiënter met de ruimte om te gaan dan kun je vanwege de behuizing en beschikbare poorten niet zomaar blijven bijprikken. Je moet dan dus een keer migreren naar grotere schijven en dus een hele rits grotere schijven kopen (minimaal 3) en de boel kopiëren. Wil dus wel weer zeggen dat je die schijven aan moet kunnen sluiten. Enfin, "opslag is goedkoop" vind ik dus veel te kort door de bocht.

@Marsman83 Het uitzoeken van foto's hoort er nou eenmaal bij en het zullen nooit allemaal "keepers" zijn. Ik geef ze in Lightroom (of ander programma) altijd een "rejected flag" of gewoon 1 ster. Later als ruimte dan echt dringend begint te worden ga ik opruimen en begin ik met het heel snel nakijken van al die foto's en gooi ik ze weg.

Ik houdt meestal grofweg aan: 1 ster = prullenbak, 2 ster = iets minder snel prullenbak, 3 = begin van selectie, 4 = gave foto, 5 = OMGOMGOMG *O*

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Lightroom klinkt goed, ik ga daar eens naar kijken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ah crap, je gebruikt lightroom al niet eens, ook niet een variant daarvan. ( de catalogus functie dan )??

dat gaat je al aanzienlijk helpen met selecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

HyperTrophy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:09:
ah crap, je gebruikt lightroom al niet eens, ook niet een variant daarvan. ( de catalogus functie dan )??
Ik ging daar ook al vanuit. Zo zie je maar weer ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Marsman83 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:16:

Ben bang dat er niks anders op zit dan een keer een aantal dagen besteden aan opruimen en per event/dag een map aan te maken om zo alles te sorteren.
Mijn tip; trek daar niet een aantal dagen voor uit maar besteed 1 avond aan het maken van een logische mappenstructuur, gooi daar die foto's in en pak dan telkens in een verloren uurtje eens een map om de dubbele / mislukte / oninteressante foto's weg te knikkeren. Er gaat dan best een periode overheen om alles door te werken maar zo blijft het leuk. Ik heb er uiteindelijk 2 winters over gedaan om mijn fotoverzameling door te worstelen (en decimeren) maar het was het waard en het voelde uiteindelijk niet als werk.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:24:
Weggooien ?

Minder foto's maken. Tuurlijk maak je van je kind foto's, maar minder foto's maken en meer genieten van het moment in plaats van bezig te zijn met foto's schieten is ook geen slecht plan.

Zelfde als ik op vakantie ben. Ik geniet liever van het moment dan bezig te zijn met foto's maken die ik mogelijk nooit meer ga bekijken. Dan wil ik af en toe nog wel eens een paar foto's maken, maar sommige mensen zijn de hele dag niets anders aan het doen waardoor je eigenlijk je halve vakantie mist omdat je door een zoeker aan het kijken bent. Vind het zelf zonde van de tijd en het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
waarom minder foto's maken? bij het importeren ( jaja, via Lightroom ) kies je simpelweg degene die je wel wilt importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
PilatuS schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:54:
[...]

Minder foto's maken. Tuurlijk maak je van je kind foto's, maar minder foto's maken en meer genieten van het moment in plaats van bezig te zijn met foto's schieten is ook geen slecht plan.

Zelfde als ik op vakantie ben. Ik geniet liever van het moment dan bezig te zijn met foto's maken die ik mogelijk nooit meer ga bekijken. Dan wil ik af en toe nog wel eens een paar foto's maken, maar sommige mensen zijn de hele dag niets anders aan het doen waardoor je eigenlijk je halve vakantie mist omdat je door een zoeker aan het kijken bent. Vind het zelf zonde van de tijd en het moment.
Helemaal mee eens, de laatste jaren doe ik dit ook veel minder dan in het begin toen ik mijn DSLR net had.
Genieten van het moment is net of belangrijker dan het nagenieten mbv foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik maak een fotoboek ieder jaar, 2 a 3 weken in de winter lekker achter de pc met lief als kleine op bed ligt en beetje uitzoeken en boekje samenstellen. Of je er ooit inbladerd, geen idee. Soms wel. net als die fotoboeken bij mn ouders waar amper nog iemand doorheen kijkt. Of de 3 bananendozen vol met fotoos op zolder waar ze al staan sinds eind jaren 80. Kijkt ook niemand naar om. maar soms, met kerst of wanneer dan heb je toch even nostalgie en ga je er doorheen bladeren en dan denk je gvd wat gaat die tijd hard.

Mn foto's gooi ik gewoon in een map per jaartal, zoek ze niet eens meer uit per event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ja in een nostalgische bui foto's van vroegah kijken is erg leuk vind ik altijd, dat wil ik mijn zoon ook meegeven.
Maar als ik nu een fotoboek wil maken moet ik zo'n berg van foto's door om de leukste te vinden die ik erin wil hebben.

Ik ga iig Lightroom gebruiken voor mijn DSLR foto's en dan tags toepassen.
Daarnaast denk ik dat ik algemene mappen met jaartal en mappen met gebeurtenisnaam ga aanmaken, daaronder submappen genaamd "Slechte foto's" en "Beste foto's" en dan door de berg heen ga en snel verplaatsen naar de betreffende map.
Ik ben iig wel blij dat al mijn foto's op mijn server staan en niet nog eens verdeeld over verschillende apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Waarom zou je foto's verplaatsen naar een map "slechte foto's"? Dat je niet de moeite neemt om ze uit te zoeken begrijp ik (doe ik zelf ook meestal niet), maar als je ze toch uitgezocht hebt kan ik geen goede reden bedenken om ze niet gewoon weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik bedoel ook meer foto's die opzich wel goed zijn maar niks toevoegen. Foto's die mislukt zijn gooi ik idd meteen weg.

Wat ik me nog afvroeg, is er software beschikbaar die je op een server kan installeren en heel makkelijk de lokale foto's in een webinterface kan weergeven?
Zo kan ik straks mijn uitgezochte collectie makkelijk aan anderen tonen (uiteraard niet zonder login).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Marsman83 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:23:

Wat ik me nog afvroeg, is er software beschikbaar die je op een server kan installeren en heel makkelijk de lokale foto's in een webinterface kan weergeven?
Soort Google Images maar dan lokaal?

https://sourceforge.net/projects/imgseek/
https://www.digikam.org/

Heb je een NAS staan toevallig? Zo ja, welk merk & type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb een Windows Server 2016 server staan, helaas geen NAS ter beschikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Ik order alles altijd netjes in Lightroom (bv 2017-08 Frankrijk).
Eind van het jaar druk ik foto's af of maak ik een album. Nu net die van 2016 gemaakt (liep effe achter), en straks die van 2017. Toilet deur hangt ook altijd vol met foto's die af en toe worden vernieuwd.

In lightroom tag ik alle gezichten ook (gaat semi-automatisch) waardoor ik gemakkelijk op namen kan zoeken. Ook ben ik net begonnen met iets van een tag systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor het zuivere culing werk (nakijken indexeren metadata) is photo mechanic de tool. Lightroom is traag, maar natuurlijk handig als je nadien ook verder fotos bewerkt (vnl mbt raw versies), je moet dan immers maar een prog kopen/gebruiken. Doe je dat niet is PM jouw redder (want heel snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:48
Wat ik doe:

Map Indelen:
Eerst gooi ik alle foto's in een map Indelen (als ik geen tijd heb om ze in te delen). 2x per jaar (in april en oktober) download ik ook alle telefoon-foto's van mijzelf/vriendin/(schoon)ouders.

Map Originelen
Als ik dan zin heb, gooi ik de foto's in de map Originelen, in de juiste map. Ik hanteer zelf een vreemde volgorde aangezien ik in Zomer/Winter werk. Per jaar kan ook, maar ik leef toch meer per seizoen. dus:

2018 Zomer/Apenheul
2017-2018 Winter/Wintersport
etc.

Hier worden de echt mislukte foto's weggegooid (aan de hand van Thumbnails is dat wel te zien) en wordt alles in de juiste gebeurtenis-map gezet.

Map Photos
Later pak ik de map Originelen en ga ik de leuke foto's uitzoeken. Deze worden "bewerkt" in lightroom en gaan dan naar de map Photo's, welke dezelfde structuur heeft. Hier staan de foto's die ik leuk vind om terug te kijken. Dus niet 20x dezelfde bergketen, maar 1 of 2 mooie foto's. Maar van elke gebeurtenis/moment is er wel een foto.

Fotoboek
Als laatste pak ik de aller-allerbeste foto's er tussenuit, en deze komen in een fotoboek. Ook van de zomer en winter. Dus elk half jaar komt er een fotoboek.

Metadata en dergelijke doe ik niet aan. Veel te veel gedoe. De mappenstructuur is mijn bron voor de gebeurtenissen. Ik heb alles on-the-go beschikbaar doordat mijn Photo's-map gesynchroniseerd is met Google Photos.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 24-04-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Je kunt een blog maken als je geschikte foto's hebt, of foto's toevoegen aan bijv. wikipedia.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1