Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 16:12
sugarlee89 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 05:10:
[...]

Ja dat is de manier tegenwoordig, simpelweg voor 80.000 te hoog op de markt gezet. Tja de makelaars zijn ook niet dom.
precies: daar moet je dus doorheen prikken en gewoon durven te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

BFmango schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:30:
[...]

Laat me raden, dat vertelde die aankoopmakelaar je ;-)

Maar ff serieus: een aankoopmakelaar is een verzonnen beroep. Een weloverwogen bod kan iedereen doen. Daarvoor hoef je geen 2000 euro uit te geven. Door dat soort overspannen acties is de vorige crisis mede voor een klein deel veroorzaakt.
Genoeg markten in NL waar je zonder aankoopmakelaar niet eens in de gelegenheid komt om een bod op je favoriete woning te doen. Of dacht je dat elke woning op Funda werd aangeboden? Een bieding wordt naast prijs ook op andere kenmerken beoordeeld, reken jezelf niet rijk zonder aankoopmakelaar in een verkopersmarkt. Daarnaast, je moet wel een hele koele kikker zijn om aan de juiste kant van je maximumprijs te blijven als het verschil op ettelijke tonnen maar een paar duizend euro is en het huis al door 23 andere partijen op dezelfde dag bezichtigd is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:23
Hackus schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:55:
@Furion2000 je hebt net een fulltime baan , en nu wil je al een huis van vier ton kopen ?
Heb je al een financiële toezegging dat de hypotheek akkoord is ?
Als je dat hebt, kun je gewoon bieden en je bod van €355k zal genoteerd worden, maar wel afgewezen denk ik. Verder kunnen wij weinig aangeven, omdat wij niet weten om welke woning het gaat etc etc.
Ik lees aandachtig mee, interessante discussie, maar zal op bovenstaande nog even reageren omdat die aan mij gericht is.

We kunnen het financieel aan, mijn vriendin heeft een vast contract en heeft het hoofdinkomen en ik werk fulltime in de ICT, heb het erg naar mijn zin en het gaat goed, in een branche waar het ook goed in gaat. Dat tezamen heeft ons doen besluiten dat we de stap durven te nemen en dat de toekomst best positief kan zijn. Wij schrokken ook in eerste instantie van het bedrag wat de hypotheek adviseur toegezegd heeft. Makelaars stellen steeds dezelfde vraag, wat indirect een compliment is, maar nu wel wat irritant word ;) .

En we gaan ook niet op de max. hypotheek zitten.

@FirePuma142
Is dat zo, kan een aankoopmakelaar echt uit een grotere selectie huizen voor je vinden? Wij zitten nu wel op een platform dat we de huizen op Funda hebben gezien en eigenlijk aan het wachten zijn op geschikte woningen. We gaan wel steeds meer huizen herzien en er verder over nadenken, maar op dat punt zitten we nu.

[ Voor 12% gewijzigd door Furion2000 op 23-04-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Furion2000 schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:44:
[...]

@FirePuma142
Is dat zo, kan een aankoopmakelaar echt uit een grotere selectie huizen voor je vinden? Wij zitten nu wel op een platform dat we de huizen op Funda hebben gezien en eigenlijk aan het wachten zijn op geschikte woningen. We gaan wel steeds meer huizen herzien en er verder over nadenken, maar op dat punt zitten we nu.
Zeker, ik heb mijn oude huis in de stille verkoop. Alleen bekend bij de makelaar, geen foto's, geen Funda. Morgen komt de derde kijker terwijl het nog niet eens is afgewerkt, dat duurt nog een paar weken. Eerste bod, op de vraagprijs, is al binnen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:23
Zeker, ik heb mijn oude huis in de stille verkoop. Alleen bekend bij de makelaar, geen foto's, geen Funda. Morgen komt de derde kijker terwijl het nog niet eens is afgewerkt, dat duurt nog een paar weken. Eerste bod, op de vraagprijs, is al binnen.
Cheers en duidelijk, maar dat wekt bij mij weer de volgende vragen op ;)

Een aankoopmakelaar van makelaar A, kijkt hij ook bij de stille verkoop bij makelaar B tot en met Z? En hoe vaak per dag/week/maand doet hij dit dan? Ik denk dat als de frequentie laag is dat het dan niet heel veel zal opleveren.

Hoe groot is dat stille verkoop aanbod tegenwoordig nog? Als je bijvoorbeeld een in een kleine stad + omliggende dorpen zoekt? Ik kreeg van een makelaar te horen dat deze selectie tegenwoordig nog vrij klein is nadat ik een zoekopdracht bij hen had neergelegd.

Buiten het voordeel qua aanwas van opties en prijs, zijn er nog meer negatieve/positieve punten van een aankoopmakelaar?

Het is niet bedoeld als gemakzucht, maar onafhankelijke mensen geven vaker een beter beeld dan de bekende subjectiviteit van makelaars en hun mooie praatjes 😉. Ik ga dezelfde vragen ook bij een aankoopmakelaar neerleggen.
Pagina: 1 2 Laatste