Beste tweakers!
Momenteel ben ik bezig om een zeer simpele functie in te voegen, alleen zit het niet echt mee.
Hoe kan ik het beste er voor zorgen dat een variabele(een integer) uit een andere klasse zo in een if statement gezet kan worden of het kijkt of
Ik heb inmiddels een instantie aangemaakt van mijn klasse waar public int getCounter in zit, genaamd:
Toen ik probeerde om
in te voeren, kreeg ik helaas een foutmelding
De errors(my bad voor het niet gelijk uploaden):
Weten jullie misschien wat de beste plan van aanpak hier is?
Met vriendelijke groet!
C.C.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Netbeans 8.0.2
Momenteel ben ik bezig om een zeer simpele functie in te voegen, alleen zit het niet echt mee.
Hoe kan ik het beste er voor zorgen dat een variabele(een integer) uit een andere klasse zo in een if statement gezet kan worden of het kijkt of
Java:
klopt?1
| getCounter= 2; |
Ik heb inmiddels een instantie aangemaakt van mijn klasse waar public int getCounter in zit, genaamd:
Java:
1
| Einde changeState= new Einde(); |
Toen ik probeerde om
Java:
1
2
3
| if(changeState.getCounter == 2){ System.exit(0); } |
in te voeren, kreeg ik helaas een foutmelding

De errors(my bad voor het niet gelijk uploaden):
Java:
1
2
3
4
5
6
| .java:476: error: illegal start of type: if(changeState.getCounter().equals(2)){ .java:476: error: <identifier> expected: if(changeState.getCounter().equals(2)){ .java:476: error: ';' expected: if(changeState.getCounter().equals(2)){ .java:476: error: illegal start of type: if(changeState.getCounter().equals(2)){ .java:476: error: illegal start of type: if(changeState.getCounter().equals(2)){ .java:476: error: ';' expected: if(changeState.getCounter().equals(2)){ |
Weten jullie misschien wat de beste plan van aanpak hier is?
Met vriendelijke groet!
C.C.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Netbeans 8.0.2
[ Voor 36% gewijzigd door cagXZ op 17-04-2018 01:46 . Reden: Error logs ]