Java, if en methodes opvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.881 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
Beste tweakers!

Momenteel ben ik bezig om een zeer simpele functie in te voegen, alleen zit het niet echt mee.

Hoe kan ik het beste er voor zorgen dat een variabele(een integer) uit een andere klasse zo in een if statement gezet kan worden of het kijkt of
Java:
1
 getCounter= 2;
klopt?

Ik heb inmiddels een instantie aangemaakt van mijn klasse waar public int getCounter in zit, genaamd:

Java:
1
Einde changeState= new Einde();

Toen ik probeerde om
Java:
1
2
3
 if(changeState.getCounter == 2){
System.exit(0);
}

in te voeren, kreeg ik helaas een foutmelding |:(
De errors(my bad voor het niet gelijk uploaden):

Java:
1
2
3
4
5
6
.java:476: error: illegal start of type: if(changeState.getCounter().equals(2)){
.java:476: error: <identifier> expected: if(changeState.getCounter().equals(2)){
.java:476: error: ';' expected: if(changeState.getCounter().equals(2)){
.java:476: error: illegal start of type: if(changeState.getCounter().equals(2)){

Weten jullie misschien wat de beste plan van aanpak hier is?

Met vriendelijke groet!

C.C.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netbeans 8.0.2

[ Voor 36% gewijzigd door cagXZ op 17-04-2018 01:46 . Reden: Error logs ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:00:

Weten jullie misschien wat de beste plan van aanpak hier is?
Beste plan van aanpak: de foutmelding lezen. Wij hebben geen glazen bol dus "kreeg ik helaas een foutmelding" zegt ons he-le-maal niets. Het minste wat je kan doen is dus de daadwerkelijke foutmelding posten; nadat je 'm zelf eens goed gelezen en ge-googled hebt. (Zie ook onze Quickstart; we zien wel graag wat je zélf hebt ondernomen om je probleem op te lossen; daar zie ik nu niets van terug in je topicstart).

Edit: ik zie overigens dat ik je dit allemaal niet voor 't eerst vertel: RobIII in "Een java calculatortje debuggen"

Verder is een variable True natuurlijk super verwarrend...

En ik heb 't vermoeden dat de foutmelding zeurt over iets van dat getCounter een method is (en je daarvoor () moet gebruiken o.i.d.). Maar dat is nogal een gok gezien we de rest van je code niet zien en je de foutmelding dus niet post.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 09:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 23:07
Het is wel handig als je de foutmelding ook met ons deelt en heb je al gegoogled op de foutmelding trouwens?

Vind overigens het gebruik van True al dan niet met een hoofdletter een beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
RobIII schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:06:
[...]

Beste plan van aanpak: de foutmelding lezen. Wij hebben geen glazen bol dus "kreeg ik helaas een foutmelding" zegt ons he-le-maal niets. Het minste wat je kan doen is dus de daadwerkelijke foutmelding posten; nadat je 'm zelf eens goed gelezen en ge-googled hebt. (Zie ook onze Quickstart; we zien wel graag wat je zélf hebt ondernomen om je probleem op te lossen; daar zie ik nu niets van terug in je topicstart).

Edit: ik zie overigens dat ik je dit allemaal niet voor 't eerst vertel: RobIII in "Een java calculatortje debuggen"

Verder is een variable True natuurlijk super verwarrend...

En ik heb 't vermoeden dat de foutmelding zeurt over iets van dat getCounter een method is (en je daarvoor () moet gebruiken o.i.d.). Maar dat is nogal een gok gezien we de rest van je code niet zien en je de foutmelding dus niet post.
we zien wel graag wat je zélf hebt ondernomen om je probleem op te lossen; daar zie ik nu niets van terug in je topicstart).
Beste Rob, dat heb ik ook daadwerkelijk gedaan. Het is niet dat ik non chalant hier een vraag kom stellen omdat ik niks wil proberen en alles voor gecodeerd wil hebben, ik zit hier inmiddels een avond mee te knoeien zonder succes.

Verder meerdere stack overflow posts gevolgd maar niet iets wat specifiek mijn situatie aanduid.
Anders zou ik hier niet zijn

wat ik verder geprobeerd heb:

if(True.getCounter().equals 2)

if(True.getCounter() equals 2)

If(True.countDown().equals 2) (Direct de variabele)

True met hoofdletter wegens simpliciteit, slim? Zeker niet.

[ Voor 5% gewijzigd door cagXZ op 17-04-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Je bent nog steeds de () vergeten bij equals.

Dus:
if(True.getCounter().equals(2))
Aangezien .equals() ook een method is.

[ Voor 47% gewijzigd door Xepos op 17-04-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
Xepos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:26:
Je bent nog steeds de () vergeten bij equals.
Dat lost het helaas niet op,
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rSMGxjE.png
Wat mij wel opviel is dat er om een missing return statement wordt gevraagd? Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RXyaHIC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met hoe je getCounter hebt gedeclareerd public vs private.
Oeps, verkeerd gedacht. Het heeft met je if statement te maken dat er geen return is om je methode te stoppen.

Maar dit soort dingen zijn zeker te Googlen en als developer in spe moet je dit zeker zelf kunnen en moeten oplossen.

[ Voor 22% gewijzigd door Xepos op 17-04-2018 00:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:16:
Beste Rob, dat heb ik ook daadwerkelijk gedaan. Het is niet dat ik non chalant hier een vraag kom stellen omdat ik niks wil proberen en alles voor gecodeerd wil hebben, ik zit hier inmiddels een avond mee te knoeien zonder succes.
Dat zal allemaal best, maar er is niets van terug te zien in je topicstart en dat hoort wel; dát was mijn punt. Er staat letterlijk in onze quickstart dat je (o.a.!) foutmeldingen moet vermelden. Sterker: die heb je nog steeds niet gegeven... (edit: ja nu heb je ze in je topicstart erbij gezet 8)7 wederom met een screenshot :X copy/paste gewoon de melding(en) als tekst. Zie mijn opmerking verderop in deze post over screenshots)
wat ik verder geprobeerd heb:

if(True.getCounter().equals 2)

if(True.getCounter() equals 2)

If(True.countDown().equals 2) (Direct de variabele)
Misschien is het handig om de basis eerst eens proberen onder de knie te krijgen; je bent nu gewoon in 't wilde weg dingen aan 't proberen...
True met hoofdletter wegens simpliciteit, slim? Zeker niet.
Verander dat dan 8)7
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:29:
[...]

[afbeelding]
Nou laat je de () weer weg bij getCounter 8)7
Xepos in "Java, if en methodes opvragen" zegt 't je gewoon letterlijk voor.
Xepos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:26:
Java:
1
if(True.getCounter().equals(2))
Jouw code:
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:29:
Java:
1
if(True.getCounter.equals(2))
Zoek de verschillen...

Overigens: als je code wil posten, gebruik dan gewoon code tags i.p.v. screenshots a.u.b. Dat kunnen we copy/pasten, kan geïndexeerd worden, helpt de zoekmachine(s) en maakt je topic niet waardeloos als straks je afbeeldingen van 't web verdwijnen.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 00:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
[quote]RobIII schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:43:
Nou laat je de () weer weg bij getCounter 8)7
Xepos in "Java, if en methodes opvragen" zegt 't je gewoon letterlijk voor.
Dat is dus het probleem, dat werkt niet.. ik heb nog steeds te maken met de zelfde error :X
Inmiddels True verandert naar changeState

Zelfs StackOverflow weet hier geen raad mee

[ Voor 11% gewijzigd door cagXZ op 17-04-2018 02:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:21
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 01:12:
[quote]RobIII schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:43:

[...]

Dat is dus het probleem, dat werkt niet.. ik heb nog steeds te maken met de zelfde error :X
Inmiddels True verandert naar changeState

Zelfs StackOverflow weet hier geen raad mee
Laat je implementatie van getCounter eens zien, ik gok dat daar wat mis zit.

Waarschijnlijk weet StackOverflow hier prima raad mee maar geef je te weinig info of typ je dingen verkeerd over ipv gewoon te copy pasten...
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:00:
Beste tweakers!

Ik heb inmiddels een instantie aangemaakt van mijn klasse waar public int getCounter in zit, genaamd:

Java:
1
Einde changeState= new Einde();

Toen ik probeerde om
Java:
1
2
3
 if(changeState.getCounter == 2){
System.exit(0);
}

in te voeren, kreeg ik helaas een foutmelding |:(
De errors(my bad voor het niet gelijk uploaden):

Java:
1
2
3
4
5
6
.java:476: error: <identifier> expected: if(changeState.getCounter().equals(2)){
Je errors kloppen totaal niet bij wat je hier laat zien aan code, is dit wel echt dé error waar je mee begon toen je dit topic aanmaakte? Ik geloof van niet namelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Merethil op 17-04-2018 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Wat ik zelf doe als ik een foutmelding krijg bij een variabele die uit een functie oid wordt opgehaald, is hem eerst ophalen en daarna door de if gooien zodat ik in de debugger makkelijk kan checken of hij wordt opgehaald. Dus:

Java:
1
2
3
4
5
6
var changeState = new Einde();

var counter = changeState.getCounter();
if(counter.equals(2){
System.exit(0);
}

Dan kun je namelijk tijdens het debuggen makkelijk zien of de counter daadwerkelijk een waarde krijgt. Je kunt de waarde ook naar je console schrijven:

Java:
1
System.out.println("Counter: " + counter);

Sorry als de code niet helemaal correct is, het is alweer een paar jaar terug dat ik iets met java gedaan heb :P Dit soort simpele dingen kunnen helpen bij het zoeken naar de locatie van je probleem in je code, misschien ben je wel helemaal op de verkeerde plek aan het zoeken en wordt de waarde nooit opgehaald (zoals eerder werd opgemerkt, misschien zit het probleem in de getCounter functie).

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Merethil schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 06:07:

Je errors kloppen totaal niet bij wat je hier laat zien aan code, is dit wel echt dé error waar je mee begon toen je dit topic aanmaakte? Ik geloof van niet namelijk.
Hij past telkens de topicstart aan waardoor het topic nu één puinhoop is van commentaar op code die er niet meer staat enz. :F

De errors die er nu (nog :X) staan lijken veroorzaakt te worden door code vóór het if-statement maar ook dat blijft weer een gok gezien @cagXZ telkens maar muizenhapjes aan informatie geeft en we alles eruit moeten trekken ipv dat we alle relevante(!) informatie/code/foutmeldingen in 1 keer krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 09:40 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Ik vind het nogal verwarrend wat je nu aan het doen bent. Past de code van getCounter eens en de code van wat je probeert te doen er mee.

Een public int getCounter klinkt mij als een get property, aangezien het java is en geen C# kan dat een methode zijn of gewoon een public integer.

Daarnaast, je gebruikt Nederlands in je code. Doe dat niet, het maakt je code onleesbaar doordat je Nederlands en Engels door elkaar gebruikt en als jet het eens moet delen met iemand die geen Nederlands spreekt (of op bijvoorbeeld StackExchange om hulp gaat vragen) snapt niemand er meer iets van.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
private int counter;
public int getCounter; //Lijkt mij niet goed, een public get die writable is

public int getCounter() //Wel goed, je kunt alleen een read doen
{
 return counter;
}

Einde changeState= new Einde(); //Niet goed, Einde is geen Engels en je gebruikt ook nog changeState als naam

if (changeState.getCounter() == 2) //Indien het een getMethod is. Methods/functies hebben altijd ronde haakjes omdat er eventueel een parameter in kan
{
 //Do Stuff
}

if (changeState.getCounter == 2) //Indien het een public integer is, deze kangeen parameters hebben dus geen haakjes
{
   //Do Stuff
}

[ Voor 35% gewijzigd door LOTG op 17-04-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Aan de code die je toont lijkt me niets fout te zijn.
Echter, de fouten die je krijgt kunnen wel veroorzaakt worden omdat je ergens een } mist. Misschien moet je eens nagaan of je voor iedere { wel een } hebt.

Of misschien heb je wel een } te veel.

[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 17-04-2018 10:23 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Post nou eens alle code die je hebt (in ieder geval dit bestand), dan kunnen we waarschijnlijk vrijwel direct zien waar de fout zit.

Overigens, je gebruikt een IDE, geeft deze niet gewoon de mogelijkheid om de compile errors (deels) op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Ionicawa op 17-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ionicawa schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:18:
Post nou eens alle code die je hebt
Alsjeblieft niet zeg. Beperk 't gewoon tot relevante(!) code. Maak desnoods een nieuw project en probeer daar de foutmelding in te reproduceren met zo min mogelijk code. Dan heb je: a) iets om te presenteren aan anderen om mee te kijken (en niet door de bomen 't bos niet meer te zien) en b) zélf alles nog eens goed nagekeken en vrijwel 99% zeker het probleem allang zélf al gevonden.

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling hier om zomaar alles te dumpen; beperk het tot behapbare testcases. Niemand zit te wachten hier op een lap code van 400 regels als 't probleem in 3 regels samen te vatten is.

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 11:33 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 19:49
Is het ook niet zo dat int een primitive type is dus geen methods heeft als je die wilt vergelijken moet je de equals operator gebruiken. Dus zoals dit

Java:
1
int == 2 

De Integer class heeft dan wel weer methods die je op die instantie kan uitvoeren.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:21
aegis schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:25:
Is het ook niet zo dat int een primitive type is dus geen methods heeft als je die wilt vergelijken moet je de equals operator gebruiken. Dus zoals dit

Java:
1
int == 2 

De Integer class heeft dan wel weer methods die je op die instantie kan uitvoeren.
Ook dit, maar in zijn initiële versie probeerde hij te vergelijken met == en ook daar had hij een error. Echter, i.v.m. gebrek aan zijn logs op een versie na die veel later geprobeerd is kunnen we blijven gissen.
Ik denk gewoon dat zijn instantiering van getCounter een variabele is, niet een method, waardoor hij die helemaal niet kan aanroepen. Als het wel een method is mist er een return statement, gezien zijn vorige opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Merethil schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:31:
[...]

Ook dit, maar in zijn initiële versie probeerde hij te vergelijken met == en ook daar had hij een error. Echter, i.v.m. gebrek aan zijn logs op een versie na die veel later geprobeerd is kunnen we blijven gissen.
Ik denk gewoon dat zijn instantiering van getCounter een variabele is, niet een method, waardoor hij die helemaal niet kan aanroepen. Als het wel een method is mist er een return statement, gezien zijn vorige opmerkingen.
De errors kwamen omdat hij getCounter aanriep zonder (). Dus het zou goed kunnen dat == wel zou hebben gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben wel benieuwd naar de implementatie van de Einde class. is getCounter nu een methode of een propertie en wat is de access modifier?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
Merethil schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 06:07:
[...]

Laat je implementatie van getCounter eens zien, ik gok dat daar wat mis zit.

Waarschijnlijk weet StackOverflow hier prima raad mee maar geef je te weinig info of typ je dingen verkeerd over ipv gewoon te copy pasten...

[...]

Dat zijn daadwerkelijk de errors waar ik mee aan het kampen ben. Ik heb een overduidelijk stack draad aangemaakt en alles naar zijn Engelse counterpart omgezet.

Nederlands omdat een Nederlandse casus, het is allemaal zeer verwarrend, snap ik. Bear with me.

Ik hoop dat dit het wat verklaart:

ik wil een counter gebruiken vanuit een andere klasse die kijkt of de gebruiker een eindvlak heeft bereikt.

Nu zijn er in totaal 2 eindvlakken, per eindvlak moet de variabele counter (wat met 0 begint, niet null(geen null pointers) ) incrementeel toeneemt. Wanneer de gebruiker 2x een eindvlak heeft bereikt dus

Java:
1
2

private int counter = 2;

Het programma afsluiten door middel van een if statement in een andere klasse.
Standeman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:49:
Ik ben wel benieuwd naar de implementatie van de Einde class. is getCounter nu een methode of een propertie en wat is de access modifier?
Ik heb hier gebruik gemaakt van encapsulatie(de facto), einde bevat alleen maar 2 private variabelen wie alleen te pakken zijn met public methoden
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

public int getCounter(){
return counter;
} 

// en de setter

public void setCounter{
this.counter ++;
} 

Ik hoop dat dat wat vragen beantwoord!

PS. Rob stop nou met zout in mijn wonden te wrijven :'(

[ Voor 17% gewijzigd door cagXZ op 17-04-2018 14:08 . Reden: Info toegevoegd, formatting pleidooi aan Rob ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:17
Geen idee wat je aan het doen bent, een int met de naam getTeller is ontzettend verwarrend, ik vermoed dat je daardoor zelf door de bomen het bos niet ziet. Om je iets op weg te helpen heb ik hier een piepklein programmaatje gemaakt wat een teller uitleest en zolang dat niet 2 is, print hij de teller.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
package sudo;

public class Sudo {
    public static void main (String[] args){
       ToTest subject = new ToTest();
       while (true){
           System.out.println(subject.getTeller());
           if (subject.getTeller() == 2){
               System.exit(0);
           } else {
               subject.addTeller();
           }
       }
    }
}

class ToTest{
    int teller = 0;
    public void addTeller (){
        teller++;
    }
    public int getTeller(){
        return teller;
    }
}

Hopelijk kan je er wat mee.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:01:
Java:
1
2
3
4

public void setCounter{
this.counter ++;
} 
Begin nou eens met fatsoenlijke namen. Hoe is dit een 'setCounter' methode? Dit is een 'incrementCounter' of voor mijn part 'addCounter', niks 'setCounter'. En indent je code eens netjes:

Java:
1
2
3
4

public void incrementCounter{
    this.counter ++;
} 
PS. Rob stop nou met zout in mijn wonden te wrijven :'(
Als jij begint coherente topics te maken en duidelijkheid verschaft. Je laat namelijk wéér / nog steeds de foutmeldingen die je bij deze code krijgt achterwege en die zijn geheid anders dan de foutmeldingen die je in 't begin van 't topic gaf. Daarbij post je ook, nog steeds, niet de "volledige" (relevante!) code waar nu inmiddels meermaals om is gevraagd. We moeten 't wéér doen met een paar losse flarden.
Nu zijn er in totaal 2 eindvlakken, per eindvlak moet de variabele counter (wat met 0 begint, niet null(geen null pointers) ) incrementeel toeneemt. Wanneer de gebruiker 2x een eindvlak heeft bereikt dus
[list]
• Een int kan geen null zijn (AFAIK) in Java, dus why bother mentioning?
• 2 eindvlakken, 2x eindvlak bereikt... dan heb je dus ook 2 "Eind" instances?
• En als vorige punt klopt, waarom krijg ik dan zwaar het idee dat je niet "== 2" wil doen maar beide instances wil controleren op waarde X?
heb hier gebruik gemaakt van encapsulatie(de facto), einde bevat alleen maar 2 private variabelen wie alleen te pakken zijn met public methoden
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

public int getCounter(){
return counter;
} 

// en de setter

public void setCounter{
this.counter ++;
} 
Je noemt 2 private variabelen maar er is er maar 1 te zien? 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 14:19 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

@cagXZ Ik gok dat je ergens een flinke fout hebt in je class structuur, waarschijnlijk missende haakjes {, }, (, ) of puntkomma's.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
RobIII schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:12:
[...]

Begin nou eens met fatsoenlijke namen. Hoe is dit een 'setCounter' methode? Dit is een 'incrementCounter' of voor mijn part 'addCounter', niks 'setCounter'. En indent je code eens netjes:

Java:
1
2
3
4

public void incrementCounter{
    this.counter ++;
} 

[...]

Als jij begint coherente topics te maken en duidelijkheid verschaft. Je laat namelijk wéér / nog steeds de foutmeldingen die je bij deze code krijgt achterwege en die zijn geheid anders dan de foutmeldingen die je in 't begin van 't topic gaf. Daarbij post je ook, nog steeds, niet de "volledige" (relevante!) code waar nu inmiddels meermaals om is gevraagd. We moeten 't wéér doen met een paar losse flarden.

[...]

[list]
• Een int kan geen null zijn (AFAIK) in Java, dus why bother mentioning?
• 2 eindvlakken, 2x eindvlak bereikt... dan heb je dus ook 2 "Eind" instances?
• En als vorige punt klopt, waarom krijg ik dan zwaar het idee dat je niet "== 2" wil doen maar beide instances wil controleren op waarde X?

[...]

Je noemt 2 private variabelen maar er is er maar 1 te zien? 8)7
Ik zal aan indentations werken, bedankt voor het opmerken daar van

De errors na gebruik van == 2:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
.java:361: error: illegal start of type    if(changeState.getCounter()==2){
.java:361: error: <identifier> expected    if(changeState.getCounter()==2){
.java:361: error: ';' expected   if(changeState.getCounter()==2){
.java:361: error: illegal start of type    if(changeState.getCounter()==2){
.java:361: error: <identifier> expected    if(changeState.getCounter()==2){
.java:361: error: ';' expected    if(changeState.getCounter()==2){
6 errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cagXZ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:31:
De errors na gebruik van == 2:
Zo, en nou ben ik er klaar mee :w We zijn gekke Jetje niet |:(

Nou post je weer alleen de errors zonder de relevante code erbij die je op dit moment hebt. We blijven niet aan de gang en zitten hier niet om handjes te houden. Open maar eens een fatsoenlijk topic met in de topicstart alle(!) relevante(!!!!) informatie (code, foutmeldingen, wat en waarop je hebt gezocht, wat je hebt gevonden, wat je hebt geprobeerd, een bruikbare(!) testcase(!) om je probleem te kunnen reproduceren met indented, leesbare code) en dan zien we dan wel verder. Ofwel: gebruik onze Quickstart.

En lees, verdorie, Standeman's en whoami's reacties eens.

Dit topic is in ieder geval, bij deze, klaar.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 15:39 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.