Stekkerdoos met overspanningsbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452886

Topicstarter
Ik zoek een?
Recentelijk verhuisd en heb nu de pc op zolder staan aangesloten op een geaard stopcontact. Nu lees ik verschillende verhalen over een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, ie wel nodig/niet nodig etc. Wat vinden jullie ervan en welke zou jij aanraden. Ik zelf zat te denken aan https://www.conrad.nl/p/b...-stekker-antraciet-610816

Wat is je budget?
€ 30,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoor/Lees veel positieve berichten over Brennenstuhl.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op zolder om mijn pc en randapparatuur te beschermen tegen overspanning

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 452886 op 16-04-2018 16:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:09

Wildfire

Joy to the world!

Veel mensen kopen dit tegen een blikseminslag, maar tegen een blikseminslag helpt niets -- ook deze dingen niet. Dan moet je echt een professionele bliksemafleider op je dak hebben staan wil je de boel beveiligen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:33:
Veel mensen kopen dit tegen een blikseminslag, maar tegen een blikseminslag helpt niets -- ook deze dingen niet. Dan moet je echt een professionele bliksemafleider op je dak hebben staan wil je de boel beveiligen :)
Zul je net zien dat die bij de buurman inslaat en alsnog bij jou van alles stuk is. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:50
Een kooi en een actieve UPS... Helaas valt dat buiten jouw budget ;)

Een overspanningsbeveiliging kan iets helpen als de bliksem een eind verder inslaat, overigens kan je ook voor alleen een tussenstekker kiezen zoals: https://www.conrad.nl/p/a...-voor-stopcontact-1431284

Bliksemschade wordt vaak ook veroorzaakt door de spanning die opgewekt wordt in de kabels door de electromagnetische puls. Deze gaat niet door metalen afscherming van apparaten, maar wekt al snel honderden volts per meter kabel op. Switches en Routers zijn dan ook vaak slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Brennenstuhl
Bij bepaalde overspanningen kan deze helpen.

Maar Brennenstuhl, kijk op de verpakking, onderbreekt beide kabels van het stroom( plus en min), dus als je de knop gebruikt om de stroom uit te zetten, dan heeft overspanning en bliksem minder kans om iets te doen.
Andere stekkerdozen onderbreken maar 1 draad, dus bliksem kan nog steeds schade aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 452886 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:29:
Ik zoek een?
Recentelijk verhuisd en heb nu de pc op zolder staan aangesloten op een geaard stopcontact. Nu lees ik verschillende verhalen over een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, ie wel nodig/niet nodig etc. Wat vinden jullie ervan en welke zou jij aanraden. Ik zelf zat te denken aan https://www.conrad.nl/p/b...-stekker-antraciet-610816

Wat is je budget?
€ 30,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoor/Lees veel positieve berichten over Brennenstuhl.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op zolder om mijn pc en randapparatuur te beschermen tegen overspanning
Wat ga je allemaal inpluggen en wat zit er nog meer op die groep ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Hieronder de antwoorden;

@Wildfire Bliksemafleider is geen optie helaas
@-The_Mask- helpt zo een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging wel in dat geval?
@base_ Thanks, maar ga dan liever voor een stekkerdoos met deze functie
@jan99999 Uhm, ik volg het niet helemaal, dus zo een stekkerdoos helpt wel?
@Hackus Hierop zullen aangesloten zijn, PC, monitor, Speakers, Led verlichting op de stekkerdoos en de stekkerdoos in een geaard wandcontactdoos waarbij ook een zonneboiler is aangesloten. In dezelfde ruimte zit ook de wasmachine en ketel, aangesloten op een andere wandcontactdoos maar hoogswaarschijnlijk dezelfde groep

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 452886 op 18-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:02
Wij hebben ook een stekkerdoos met beveiliging gehad. Dit bij een zakelijke klant. Een goed aangeschreven merk. De bliksem was ingeslagen en alles was stuk, behalve de stekkerdoos. Sindsdien zetten we deze er nog tussen voor de verzekering, maar werken doen ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 452886 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:16:

@-The_Mask- helpt zo een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging wel in dat geval?
Ligt aan de omstandigheden, kan iig wel helpen bij een indirecte inslag, maar vergeet dus niet je telefoon/coax die ook het huis inkomt.
Tribunus schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:26:
Wij hebben ook een stekkerdoos met beveiliging gehad. Dit bij een zakelijke klant. Een goed aangeschreven merk. De bliksem was ingeslagen en alles was stuk, behalve de stekkerdoos. Sindsdien zetten we deze er nog tussen voor de verzekering, maar werken doen ze niet!
Natuurlijk werken ze wel, maar zoals gezegd zijn ze niet bedoeld voor een directe blikseminslag. Dat verplaatst zich kilometers door de lucht. Als je dan de illusie had dat zo'n lullig dingetje een directe bliksem inslag kon stoppen dan vraag ik mij af of je daar wel over nagedacht hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:02
-The_Mask- schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:41:
[...]

Ligt aan de omstandigheden, kan iig wel helpen bij een indirecte inslag, maar vergeet dus niet je telefoon/coax die ook het huis inkomt.

[...]

Natuurlijk werken ze wel, maar zoals gezegd zijn ze niet bedoeld voor een directe blikseminslag. Dat verplaatst zich kilometers door de lucht. Als je dan de illusie had dat zo'n lullig dingetje een directe bliksem inslag kon stoppen dan vraag ik mij af of je daar wel over nagedacht hebt.
Dit mag ook wel wat minder op de man af dacht ik? Lekkere genuanceerde reactie. Waarom schaf je zo'n stekkerdoos aan? En voor jou informatie was de inslag waar ik het over heb zeker niet direct maar een boom of wat verderop. Dus, zal vast wel eens werken maar ook vaak genoeg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@-The_Mask- telefoon aansluiting heb ik niet en de pc is niet aangesloten op de coax. Heb een best dure pc set-up dus wil opzich alleen de PC + randapparatuur dat erbij hoort beschermen.

PC maakt verbinding met WIFI zonder ethernet kabel

Dan zou ik de PC + randapparatuur in de sterkkerdoos met beveiliging aan moeten sluiten en deze insteken op een geaarde wandcontactdoos op zolder of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 452886 op 18-04-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tribunus schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:53:
[...]

Dit mag ook wel wat minder op de man af dacht ik? Lekkere genuanceerde reactie.
Misschien je eigen reactie lezen?
Tribunus schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:26:
Sindsdien zetten we deze er nog tussen voor de verzekering, maar werken doen ze niet!
Je beschuldigd nu iemand anders van iets wat je zelf doet.
Anoniem: 452886 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:26:
@-The_Mask- telefoon aansluiting heb ik niet en de pc is niet aangesloten op de coax. Heb een best dure pc set-up dus wil opzich alleen de PC + randapparatuur dat erbij hoort beschermen.

PC maakt verbinding met WIFI zonder ethernet kabel

Dan zou ik de PC + randapparatuur in de sterkkerdoos met beveiliging aan moeten sluiten en deze insteken op een geaarde wandcontactdoos op zolder of zie ik iets over het hoofd?
Als je geen ethernet gebruikt maar WiFi is het idd gewoon zoals je aangeeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1