Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Hoi! Ik ben op zoek naar bluetooth oortjes.Na een hele avond research, filmpjes en veel frustratie omdat ik door de vele opties geen keuze kan maken, maak ik een topic aan.

Ik zoek een?
Ik zoek bluetooth oortjes die compatible zijn met Android; daarmee bedoel ik dus ondersteuning zoals 'normale' oortjes die hebben (play/pause, gesprek opnemen, volume, next track.
Eigenlijk een bluetooth versie van mijn huidige oortjes die gewoon veel te vaak stuk gaan.

Wat is je budget?
€100 leek me een goede richtlijn. Budget hoeft niet per sé op, als iets van €50 goed is dan is dat ook helemaal prima. Boven budget mag ook als het enigszins toegevoegde waarde heeft.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
IIk ga de oortjes gebruiken om muziek te luisteren, telefoongesprekken te voeren (af en toe), en tot slot zo nu en dan een filmpje kijken. Ik las iets over audio delay bij fimpjes, wellicht dat dit een belangrijke factor is. Het zou handig zijn als ik batterijstatus van de oortjes kan uitlezen (Android 8.x heeft volgens mij al een indicatortje bij bluetooth apparaten?).

Leuk om erbij te hebben maar geen must:
  • Active Noise Cancellation
  • Koppeling met meerdere apparaten tegelijk
  • Blijft zitten bij beweging
Wat heb je zelf al gevonden?
In dit Tweakers topic heb ik het een en ander al gevonden. De Jaybird X3 sprak me aan, maar het "audio desync" probleem deed me toch afschrikken.

Daarnaast kwam ik op de Jaybird Freedom Special Edition, echter weet ik niet of deze ook dit delay probleem hebben. Ook vond ik voor een kleine €40 de JBL T110BT, alleen lijken mij die twee accucellen nogal in de weg zitten.

Ik vond ook nog BeatsX maar het idee bij Beats heb ik altijd dat je maar betaalt voor de naam. Ik vraag me overigens af waarom BT oortjes van €120 beter zouden zijn dan die van €60, als ik snel specs vergelijk vind ik weinig verschil. Tot slot las ik dat ik dat de BeatsX primair voor Apple is, dus of alles perfect is op Android weet ik niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen en advies over de aankoop van bluetooth oortjes, gezien het feit dat mijn bedrade oortjes periodiek kapot gaan Doordat er redelijk veel bluetooh oortjes op de markt zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben geen voorstander van een soort Halsband die de Bose QC30 heeft. Losse oortjes zoals de Airpods ze hebben lijken me ook niets, want die ga ik kwijtraken. De geluidskwaliteit van de "standaard Samsung oortjes" was prima, alhoewel meer bass wel wenselijk is.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Processorkoeler op 16-04-2018 01:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Iemand met advies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 14:00
De zs5 al overwogen? Kan je bluetooth maken icm een kabeltje die ook via de welbekende chinese webshop te bestellen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Ik heb zowel bedraad als bt oordoppen voor verschillende doeleinde:

Voor sporten en onderweg heb ik me BT oordoppen, echter heb ik geregeld problemen met bellen als ik iemand aan de telefoon heb kan hij me slecht verstaan door de headset heen. (geen idee wat de oorzaak is dit kan van alles zijn en hoeft niet gerelateerd te zijn aan de oordoppen. dit is in combinatie met iPhone 7)
Verder gaan me oren pijn doen als ik ze langer als 4 uur in heb op een dag maar anders zitten ze perfect.

pricewatch: Teufel MOVE BT (Aluminium, Zwart)

Verder heb ik de move pro met korting gekocht en deze gebruik ik eigelijk elke dag als ik achter de pc aan het werk ben (ongeveer 9 tot 12 uur per dag). Deze zijn echter niet geschikt om mee te gaan sporten omdat ze door het bewegen niet lekker in je oren blijven zitten (misschien andere dopjes gebruiken maar dat heb ik niet getest)

pricewatch: Teufel Move pro (Aluminium, Zwart)

Voor sporten en onderweg zou ik wel voor de draadloze BT gaan maar voor een vaste plek zoals bijvoorbeeld een computer zou ik voor een draad gaan. Dit voorkomt dat je batterije leeg zijn (meeste <8 uur) en onderbrekingen door interfency met andere apparatuur.

Een collega van mij gebruikt deze de hele dag door heb er zelf geen ervaring mee:
pricewatch: JBL Under Armour Wireless (Rood, Zwart)

[ Voor 8% gewijzigd door xleeuwx op 24-04-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Reeker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:27:
De zs5 al overwogen? Kan je bluetooth maken icm een kabeltje die ook via de welbekende chinese webshop te bestellen is
ZS5 van wat? Als ik Google op ZS5 dan vind ik het merk KZ.
Ik ga liever niet in de weer met chinese hobby-bob dingen. Hoe zou dat zitten met de accu?
xleeuwx schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:04:
Ik heb zowel bedraad als bt oordoppen voor verschillende doeleinde:

Voor sporten en onderweg heb ik me BT oordoppen, echter heb ik geregeld problemen met bellen als ik iemand aan de telefoon heb kan hij me slecht verstaan door de headset heen. (geen idee wat de oorzaak is dit kan van alles zijn en hoeft niet gerelateerd te zijn aan de oordoppen. dit is in combinatie met iPhone 7)
Verder gaan me oren pijn doen als ik ze langer als 4 uur in heb op een dag maar anders zitten ze perfect.

pricewatch: Teufel MOVE BT (Aluminium, Zwart)

Verder heb ik de move pro met korting gekocht en deze gebruik ik eigelijk elke dag als ik achter de pc aan het werk ben (ongeveer 9 tot 12 uur per dag). Deze zijn echter niet geschikt om mee te gaan sporten omdat ze door het bewegen niet lekker in je oren blijven zitten (misschien andere dopjes gebruiken maar dat heb ik niet getest)

pricewatch: Teufel Move pro (Aluminium, Zwart)

Voor sporten en onderweg zou ik wel voor de draadloze BT gaan maar voor een vaste plek zoals bijvoorbeeld een computer zou ik voor een draad gaan. Dit voorkomt dat je batterije leeg zijn (meeste <8 uur) en onderbrekingen door interfency met andere apparatuur.
Hoe zit de bluetooth headset verder? Gaat door beweging het rechteroortje niet uit omdat de 'afstandsbediening' heen en weer schommelt?

[ Voor 70% gewijzigd door Processorkoeler op 24-04-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Processorkoeler schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:05:

[...]

Hoe zit de bluetooth headset verder? Gaat door beweging het rechteroortje niet uit omdat de 'afstandsbediening' heen en weer schommelt?
Nee ik sport gemiddeld 3 keer in de week van hardlopen tot krachtraining en in het half jaar dat ik ze heb zijn ze nog nooit uitgevallen.

Verder zit er vaak verschill in de accu capaciteit / oplaad tijd van de accu en het gewicht van de oortjes (niet onbelangrijk ze hangen aan je oren) dit bepaald ook de prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door xleeuwx op 24-04-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

Rmg

Ik heb zelf freedoms, heb geen desync problemen gehad.

2 puntjes van ergernis, de ingebouwde power on/off stem is vrij hard en niet aan te passen. Heel af en toe (1x in de maand, gebruik ze dagelijks) reageert hij niet op de knoppen, lijkt op een issue met connecten/disconnecten/switchen van devices. Ik krijg hem dan pas aan de praat als ik de charger/batterij ff connect, maar als je die niet bij je hebt is het lastig.

Hij is nu gepaired met mn phone, tv en pc, werkt prima. Ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dank voor de reacties!
Ik heb (vanwege de Bol.com afprijzing) de Jaybird Freedom Special Edition gekocht voor €55. In de media markt heb ik de freedoms even bekeken (achter een glazen plaatje, of course), en ze zagen er redelijk prima uit. De Teufels zagen er ook zeer interessant uit maar is nogal prijzig voor nu als ik vergelijk wat ik net heb besteld.

Mochten ze toch niet bevallen zal ik kijken naar alternatieven die hierboven zijn gegeven. De prijs leek me prima en zeker onder m'n budget (dat laat flink wat centjes over).

Morgenavond zal ik even berichten over hoe alles bevalt. Tot dusver bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Processorkoeler schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:52:
Dank voor de reacties!
Ik heb (vanwege de Bol.com afprijzing) de Jaybird Freedom Special Edition gekocht voor €55. In de media markt heb ik de freedoms even bekeken (achter een glazen plaatje, of course), en ze zagen er redelijk prima uit. De Teufels zagen er ook zeer interessant uit maar is nogal prijzig voor nu als ik vergelijk wat ik net heb besteld.

Mochten ze toch niet bevallen zal ik kijken naar alternatieven die hierboven zijn gegeven. De prijs leek me prima en zeker onder m'n budget (dat laat flink wat centjes over).

Morgenavond zal ik even berichten over hoe alles bevalt. Tot dusver bedankt voor de input!
Ben benieuwd en ook hoe ze na een maandje nog bevallen vooral, in het begin had ik ook een andere mening over de Teufel move BT als na een maand gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Post is net langsgeweest en ik heb de Jaybird Freedom Special net als een blij kind uitgepakt. Alleen wat minder blij dat de helft van de accessoires missen. Oortjes waren ook een beetje 'stoffig' (draad) dus ik heb het vermoeden dat ik een retour van een ander heb gekregen.

Op het eerste gezicht (ik heb welgeteld één nummer kunnen testen, want de accu kwam op ongeveer 10% en binnen drie minuten was deze 2%. Ik heb dus geen lader gekregen dus ik kan niet verder nu) waren het prima oortjes. Beetje irritante stem die heel over-happy de batterijstatus en connection status vertelt, maargoed dat is eenmalig.

Heel leuk dat Bol.com zegt dat het twee dagen duurt voordat ze uberhaupt weten of alles wel te leveren is, en dan nog de levering eroverheen. Gebeurt ook altijd mij weer als iets speciaal afgeprijsd is.... Way to go Bol.com! I guess dat ik ze nogmaals elders bestel of even op zoek ga naar een alternatief, beetje jammer dit..

Krijg morgen nieuwe toegestuurd (blijkbaar kan een andere medewerker wél toveren). Wat me overigens op viel is dat de oortjes ruisen bij 'idle' gebruik, maar zelfs bij zachte muziek hoor ik duidelijk een irritante ruis. Tot slot blijft het clipje (voor aan de oortjes, aan je kleding zodat het niet valt) niet zitten; zodra ik opsta zakt het clipje al los. Als het nieuwe setje morgen niet echt bevalt dan denk ik dat ik een alternatief ga zoeken. Ik hoor(de) veel positieve resultaten over de Freedom Special Edition, maar tot nu toe ben ik niet heel positief.

[ Voor 26% gewijzigd door Processorkoeler op 25-04-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Nu een nieuwe set ontvangen.
Ruisen alsnog, maar wel wat minder. Wel grappig dat ze claimen dat ik 3x een set dopjes moet krijgen, maar dat ik er daarwerkelijk maar telkens twee krijg. Maar goed, dit neem ik dan voor lief.

Ik ben nog niet echt overtuigd, maar de komende dagen ga ik er gewoon mee om, om te kijken of het me bevalt (is ook enigszins wennen). Net het draadje even goed afgesteld op m'n hoofd, en die oorvleugeltjes erafgehaald (dit vind ik echt niks).

Die oplader (dat blokje) is niet echt praktisch en zit redelijk in de weg als ik 'm op heb (want je kan de oortjse los niet opladen, dat moet via dat blokje).

Mocht ik het alsnog niets vinden dan stuur ik het terug en ga ik weer verder kijken. Kan iemand anders mij vertellen of de lichte 'ruis' in de oortjes hoort? Dit had ik met 3.5mm oortjes niet. Bluetooth heeft altijd wel wat ruis (zo ook mijn JBL speaker, maar die hoor je nauwelijks). Ik heb verder geen ervaring met BT oortjes. Hoort er een ruis te zijn (ook al speelt er niets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
Ik gebruik een Jabra Move en Apple Airppods en beide geven geen enkele ruis wanneer er geen andere geleden afspelen. Ze vallen beide niet onder jouw wensen/eisen maar het zijn wel Bluetooth apparaten beide. Ik gebruik daarnaast ook een Voiis om via Bluetooth audio naar mijn oude Sony receiver te kunnen streamen en ook daar geen ruis.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Nu inmiddels dus bijna een maand deze Jaybird oortjes in gebruik, en ik besluit ze maar weg te doen.
  • Over een afstand van welgeteld een halve meter valt soms de verbinding weg
  • Een hele irritante, harde stem over batterijpercentage en "charge me" wanneer ik dat niet wil
  • Oortjes gaan telkens uit, doen pijn aan mijn oren (ook met clips en andere groottes)
  • Het feit dat ik de oortjes zelf niet kan opladen, maar een dik clipje hierop moet zetten irriteert me
  • Afstandsbediening rechts zit ongelofelijk oncomfortabel, en zorgt ervoor dat rechts losser gaat zitten
Heeft ook wel positieve dingen zoals de app en het geluid, maar na 5 minuten moet ik toch elke keer de oortjes corrigeren. Ik ga denk ik of een koptelefoon kopen of een manier verzinnen zodat bekabelde oortjes niet stuk gaan, maar ik ben absoluut niet tevreden met deze Jaybird set helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Processorkoeler op 17-05-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17
Processorkoeler schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:18:
Nu inmiddels dus bijna een maand deze Jaybird oortjes in gebruik, en ik besluit ze maar weg te doen.
  • Over een afstand van welgeteld een halve meter valt soms de verbinding weg
  • Een hele irritante, harde stem over batterijpercentage en "charge me" wanneer ik dat niet wil
  • Oortjes gaan telkens uit, doen pijn aan mijn oren (ook met clips en andere groottes)
  • Het feit dat ik de oortjes zelf niet kan opladen, maar een dik clipje hierop moet zetten irriteert me
  • Afstandsbediening rechts zit ongelofelijk oncomfortabel, en zorgt ervoor dat rechts losser gaat zitten
Heeft ook wel positieve dingen zoals de app en het geluid, maar na 5 minuten moet ik toch elke keer de oortjes corrigeren. Ik ga denk ik of een koptelefoon kopen of een manier verzinnen zodat bekabelde oortjes niet stuk gaan, maar ik ben absoluut niet tevreden met deze Jaybird set helaas.
Ik heb ze zelf ook kortstondig gehad. de BT verbinding van Jaybird in zijn algemeenheid, ook bij de X3's, is belabberd.

De X3's zijn wel veel comfortabeler als de Freedoms waarvan de clips niet goed passend zijn en het bedienpaneeltje te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

pricewatch: Beyerdynamic Byron BT (Zwart)

Ik heb de bedrade versie maar zo gauw die kapot zijn koop ik deze. Erg goede geluidskwaliteit (er is ook nog het Byron BTA model dat nog beter klinkt), kleine, comfortabele dopjes en dus draadloos.

Voor 85 euro ook aardig goedkoop, en Beyerdynamic staat in de muziekwereld erg goed bekend vanwege uitstekende studio koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
Processorkoeler schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:05:
[...]
ZS5 van wat? Als ik Google op ZS5 dan vind ik het merk KZ.
Ik ga liever niet in de weer met chinese hobby-bob dingen. Hoe zou dat zitten met de accu?
[....]
Vergis je niet in de kwaliteit van oordopjes van het merk KZ, de prijs/kwaliteitsverhouding is namelijk belachelijk goed en vergeleken met "de bekende merken" moet je de prijs minimaal met 5 vermenigvuldigen voor dezelfde audiokwaliteit.
Overigens kan je je eigen gewone oordopjes ook blijven gebruiken, er zijn zat prima bluetooth adapters (via China) voor kleine prijsjes te koop. Werkt perfect!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 18:14
Het topic is al oud, maar nog niet gesloten dus daarom wdoe ik nog een suggestie. Over een week komt de Oneplus Bullets wireless uit. Deze lijkt veel op de BeatsX, maar dan voor een bedrag van 70 euro. De oortjes zijn al uit in bepaalde landen en de reviews zijn uitstekend. Als je nog iets zoekt is dit wellicht het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
karschoo schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:14:
Het topic is al oud, maar nog niet gesloten dus daarom wdoe ik nog een suggestie. Over een week komt de Oneplus Bullets wireless uit. Deze lijkt veel op de BeatsX, maar dan voor een bedrag van 70 euro. De oortjes zijn al uit in bepaalde landen en de reviews zijn uitstekend. Als je nog iets zoekt is dit wellicht het overwegen waard.
Klopt, dat had ik ook al vernomen! Bedankt voor de tip. Inmiddels de Jaybirds teruggestuurd en geld teruggehad. Ik heb nu hele slechte €5 oortjes die voorlopig volstaan voor weinig gebruik, en dan ga ik denk ik de bullets kopen. De enige reden dat ik de beatsX niet heb gekocht is omdat de 'integratie' met Android niet helemaal geweldig was aangezien het gemaakt is voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

karschoo schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:14:
d:)b
Ik ben ook op zoek naar goede bt dopjes, de air pods (en soortgelijk) vind ik te duur en ik ben niet overtuigd van de dopjes een prijsklasse lager. Volgens de Tweakers review kwam Sony er als beste uit... Die zien er niet uit met die lompe schelpen imo.

Ben dus reuze benieuwd naar de Oneplus.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1