Peugeot 206 Radio vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik wil de standaard autoradio vervangen met een nieuwe pioneer (usb/mp3 enz enz)

Nu heb ik m al even omgewisseld en alles werkt gewoon prima (remote aan het stuur uiteraard niet meer, maar dat wist ik)

Nu las ik alleen dat je bij sommige modellen een verloop stekkertje nodig hebt, omdat anders de kabels niet goed werken (accu kan aanblijven staan en de BSI kan uiteindelijk kapot gaan.

Iemand die hier meer verstand van heeft, heb hieronder het schema overgenomen van mn Peugeot en de nieuwe radio.

kom alleen niet helemaal uit de uitleg van de pioneer.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/73lchd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2uyprq1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door dr86 op 15-04-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Even moderne auto's met ingebouwde consoleradio's in het midden gelaten, ook daar heb je vaak aftermarket spul voor.

Maar ouderwets DIN 1 en 2 heb je voertuigen zonder ISO stekker, dus soldeerwerk door nieuwe stekker eraan te zetten. Of wel met ISO stekker, Dan heeft het ene uiteinde een ISO stekker (2 stuks meestal, 1 audio) en ander uiteinde een Pioneer stekker.

9 en 10 heb je niks mee te maken als je geen elektrische antenne hebt. 3,4,5,6 is waar het om gaat.

Je hebt constant op 4 en geschakeld op 6. Nu moet je kijken of aan autozijde 3 constant is of 5. En welke geschakeld is. Vaak kom je tegen 2x geschakeld, 2x constant, 1x geschakeld geen constant, of 1x constant en geen geschakeld. Vooral bij voertuigen die ISO loos zijn of waar mensen hebben zitten prutsen in de kabelboom.

Gaat je radio mooi uit en onthoudt zn geheugen, dan zit t goed. Blijft die constant aan of is alles kwijt iedere keer dan zit het niet goed. Maar nee, je radio gaat niet kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Er was lang geleden al een topic geweest over een autoradio in de 206, dacht ik.

Het bouwjaar maakte uit. Van voor ongeveer 2001 had je geen verloopstekker nodig, enkel permanent en geschakelde 12v omdraaien. Voor 2001 en nieuwer had je een verloopkabel nodig omdat de ISO-stekker in de 206 geen standaard pinout had, maar een data-pin bevatte op een plek waar normaal voedingsspanning zat. Door 'm zo aan te sluiten kon na verloop van tijd de BSI defect raken.

Edit: gevonden, Elektronicaproblemen bij aansluiten autoradio en GAIAjohan in "Het grote Peugeot topic - deel 2"

[ Voor 22% gewijzigd door Josefien op 15-04-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
sugarlee89 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:03:

Gaat je radio mooi uit en onthoudt zn geheugen, dan zit t goed. Blijft die constant aan of is alles kwijt iedere keer dan zit het niet goed. Maar nee, je radio gaat niet kapot.
Hij gaat na ongeveer 2 min. uit als de sleutel uit het contact gehaald is. De zenders blijven ook niet in het geheugen zitten.
Josefien schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:11:
Er was lang geleden al een topic geweest over een autoradio in de 206, dacht ik.

Het bouwjaar maakte uit. Van voor ongeveer 2001 had je geen verloopstekker nodig, enkel permanent en geschakelde 12v omdraaien. Voor 2001 en nieuwer had je een verloopkabel nodig omdat de ISO-stekker in de 206 geen standaard pinout had, maar een data-pin bevatte op een plek waar normaal voedingsspanning zat. Door 'm zo aan te sluiten kon na verloop van tijd de BSI defect raken.

Edit: gevonden, Elektronicaproblemen bij aansluiten autoradio en GAIAjohan in "Het grote Peugeot topic - deel 2"
Top, ga het vanavond even doorlezen :)