Waar kan ik opplak-fresnel-prismalenzen kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb geen idee of ik deze vraag hier kan stellen, maar ik probeer het toch. Ik probeer namelijk mijn brillen te tweaken.

Vanwege een complexe oogafwijking die ik ondanks 3 operaties heb overgehouden aan een hersenbloeding heb ik drie brillen en moet ik nu een aantal maanden een opplakprisma dragen op mijn brillen om te kijken hoe mijn hersenen hiermee omgaan. Voor zo'n fresnel opplakprisma krijg je een recept, en dan kan je vervolgens bij een opticiën zo'n fresnel plakker halen voor €40. Deze wordt niet vergoedt door de verzekering, en dus heeft dit een kostenplaatje van €120.

Het is een hobby van me om Nederlands geprijsde dingen voor een realistische prijs ergens anders vandaan te halen. Meestal electrische dingen die ik zelf in elkaar zet. Maar onlangs, om een ander voorbeeld te noemen, van die stick-vormige thee-infusers gezien in een hippe winkel voor €15 per stuk. Drie van die dingen van Aliexpress gehaald voor $3 per stuk (en gratis verzending). Dat geeft een indicatie van de marge die overal opzit.

Anyway, een push-on fresnel lens voor €40 lijkt me erg inflated. Nu heb ik echter de grootste moeite om dit online te vinden. Goedkoper dan €18 ex. btw ex. €10 verzendkosten (!) kom ik niet voor een merkloos exemplaar.

Dit is waarschijnlijk een niche-product (3M verkoopt ze voor €35) en daarom is de prijs inflated. Maar wellicht is er iemand die vanwege redenen een beter idee heeft waar ik dit vandaan kan halen?

Afbeeldingslocatie: https://theconservativetreehouse.files.wordpress.com/2015/02/hillary-stroke.jpg
Hillary met een fresnel push-on prismalens

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Sando schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:24:

Voor zo'n fresnel opplakprisma krijg je een recept, en dan kan je vervolgens bij een opticiën zo'n fresnel plakker halen voor €40. Deze wordt niet vergoedt door de verzekering, en dus heeft dit een kostenplaatje van €120.
Huh? Hoe gaat het van 40 naar 120?

Ik zou ook heel goed nadenken of je dit wel goedkoop wil. Je zegt dat je moet kijken hoe je er op reageert.
Maar als je een Chinese soort koopt, die misschien wel wazig is, of op een andere manier niet fatsoenlijk werkt, weet je niet of het aan jou ligt, de lenzen voor jou niet werken, of de lenzen die je gekocht hebt rommel zijn.
Je moet er op kunnen vertrouwen dat die lenzen goed zijn. Bij 3M zou ik dat meteen vertrouwen, bij goedkope Chinese namaak zou ik daar niet op vertrouwen, dus het hele "experiment" word eigenlijk gelijk waardeloos.

Vind 35 euro ook wel meevallen, niet een bedrag waar ik moeilijk voor zou gaan doen, helemaal niet voor iets medisch.

[ Voor 23% gewijzigd door WEBGAMING op 14-04-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21

Reptile209

- gers -

WEBGAMING schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:14:
[...]

Huh? Hoe gaat het van 40 naar 120?
Sando schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:24:
...drie brillen ... fresnel plakker halen voor €40. Deze wordt niet vergoedt door de verzekering, en dus heeft dit een kostenplaatje van €120.
;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Aha, daar had ik overheen gelezen. :)
Waarom moet het meteen op alle 3 de brillen dan? Je kan toch ook gewoon testen met 1 bril? Of zijn dat 3 brillen voor verschillende toepassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
3 brillen voor verschillende toepassingen die ik dagelijks draag. Het idee is om het gewenste effect 100% van de tijd te simuleren.

Ik ben het met je eens dat goedkope rommel misschien niet gewenst is, maar het hoeft echt geen 40, 35 of zelfs 24 (inc) euro te kosten volgens mij. Als ik over een paar dagen niks beters kan vinden, dan geef ik dat geld uiteraard gewoon uit. Maar ik was wel nieuwsgierig of iemand hier nog ideeën heeft om de prijs te drukken. :)

Zo koop ik vaak een bril en gaf ik vroeger gerust 200 euro uit, maar weet ik inmiddels dat dure bril(g)l(az)en van de zelfde categorie als "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" (topic hier op Tweakers) zijn, en koop ik tegenwoordig de "gewone" bril voor €29 bij brillen24 of voor $19 bij zenni optical. Nagemeten in het oogziekenhuis en de pd, cilinders etc waren gewoon goed.

Los van dat dit een tip zou kunnen zijn voor iemand die nog een bril zoekt, is mijn punt een beetje dat een synthetische plaksticker ook van goede kwaliteit niet twee keer zo duur hoeft te zijn als een complete bril met cilinders.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Bij de bouwmarkten, in de "auto toebehoren hoek" liggen wel eens van die fresnellenzen om op 't achterraam van je auto te plakken, speciaal voor mensen die moeite hebben met inparkeren. (of als hulpmiddeltje om de trekhaak te zien)

Aangezien die dingen een stuk groter zijn dan wat jij nodig hebt, kun je 'm ongetwijfeld in kleinere stukken knippen. Al is het natuurlijk wel een gok of de lenswerking hetzelfde is als de waarde die jij nodig hebt.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
@APClll bedankt voor het meedenken. Dit zijn inderdaad ook fresnellenzen, maar dit zijn convex- of concave lenzen om bijvoorbeeld makkelijker achteruit in te kunnen parkeren.

Ik ben op zoek naar fresnel prisma's.

update wacht.. om de trekhaak te kunnen zien? Zitten hier ook prisma's bij?

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 14-04-2018 21:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Exact! Bedankt voor de link.

Helaas ex. btw en ex. €10 verzendkosten (wtf).

Maar goedkoper dan dat wordt het niet ben ik bang.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Waar koop je dat - Deel 2
Ze werden/worden gebruikt voor zelfbouw beamers. Je kan daar eens op zoeken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1