Rijbewijs in het buitenland (NL -> BE)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1062855

Topicstarter
Zoals in mijn titel is aangegeven zou ik graag mijn rijbewijs in het buitenland halen. Ik heb altijd in België gewoond en heb de Belgische nationaliteit maar sinds een jaar woon ik net over de grens in Nederland.

Ik heb eens de tarieven bekeken en het blijkt dat in België de prijs veel lager ligt voor rijschool dan in Nederland. En ik ben ook gewoon veel vaker in België dan in Nederland.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om mijn rijbewijs in België te halen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als ik dit topic:Rijbewijs halen in het buitenland
mag geloven, moet je daadwerkelijk in belgie wonen wil je daar je rijbewijs kunnen halen.
Ik denk dat de belgische nationaliteit hebben niet genoeg is.

[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 14-04-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-07 18:44
Hoi,

Welkom op GoT ;)

Heb je ook wel eens gekeken waarom het in België goedkoper is?
Naar mijn weten is het systeem compleet anders in België.

Verder: Als je in NL het rijbewijs haalt, is deze binnen de EU sowieso geldig.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je moet inderdaad in het land wonen waar je je rijbewijs haalt, anders zou iedereen voor een weekje Oost-Europa gaan om voor een habbekrats een rijbewijs te scoren.

En wat is duur? In Nederland ben je zo'n 1500 euro kwijt voor een rijbewijs, in Finland mag je gerust 2x zoveel aftikken :P
Anoniem: 1002969 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:29:
[...]

datzelfde geldt voor Belgische rijbewijzen, niets anders vergeleken met NL. In Belgie mag je zelf lessen tot je 1e examen geloof ik (lees iemand met ervaring mag het je leren). Het scheelt nogal of je 40 uurtjes investeert met zoon/dochterlief in de auto tov van 50 eurie per les.
Jup, vooral in hoe goed je daadwerkelijk auto kan rijden :X De keren dat ik in België kom valt mij echt op hoe beroerd mensen rijden, natuurlijk, niet iedereen, maar het aantal mensen die maar wat aankloten op de weg ligt voor mijn gevoel echt hoger daar dan hier.

50 ballen per les is overigens wel knap veel, 35 of 40 euro is hier al veel normaler, voor een echt uur.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 21:17
RobinHood schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:20:

[...]

Jup, vooral in hoe goed je daadwerkelijk auto kan rijden :X De keren dat ik in België kom valt mij echt op hoe beroerd mensen rijden, natuurlijk, niet iedereen, maar het aantal mensen die maar wat aankloten op de weg ligt voor mijn gevoel echt hoger daar dan hier.

50 ballen per les is overigens wel knap veel, 35 of 40 euro is hier al veel normaler, voor een echt uur.
Precies dit wilde ik ook zeggen, die lagere prijs vertaald zich terug naar de kwaliteit. Rijstijlen die van generatie op generatie worden doorgegeven doordat pa de kinderen opleidt?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Pagina: 1