Ik zoek advie bij het kopen van een 3d printer.
Nu 3d printen betaalbaar wordt ben ik van plan ook een aan te schaffen. Omdat dit mijn eerste 3d printer is zoek ik iets simpels wat later nog uit te breiden/te verbeteren is.
Ik heb absoluut geen kennis/ervaring met 3d ontwerp of productie, wel wil ik er meer van leren.
Wat is het budget?
Ongeveer €200,-
Bevalt het me niet dan val ik me er geen buil aan.
(Merk)voorkeuren?
Op Aliexpress zag ik de Tronxy XY-100 en de Tronxy P803E, volgens mij redelijk identieke printers voor een acceptabel bedrag. Elk ander merk is ook prima.
Het liefst een bouwpakket zodat ik ook wat van de techniek leer.
Omgeving
Ik maak gebruik van Windows 10 maar welk ander OS is geen probleem.
De printer zal in een ruimte komen waar ook gewerkt wordt, er is voldoende ventilatie.
Nu 3d printen betaalbaar wordt ben ik van plan ook een aan te schaffen. Omdat dit mijn eerste 3d printer is zoek ik iets simpels wat later nog uit te breiden/te verbeteren is.
Ik heb absoluut geen kennis/ervaring met 3d ontwerp of productie, wel wil ik er meer van leren.
Wat is het budget?
Ongeveer €200,-
Bevalt het me niet dan val ik me er geen buil aan.
(Merk)voorkeuren?
Op Aliexpress zag ik de Tronxy XY-100 en de Tronxy P803E, volgens mij redelijk identieke printers voor een acceptabel bedrag. Elk ander merk is ook prima.
Het liefst een bouwpakket zodat ik ook wat van de techniek leer.
Omgeving
Ik maak gebruik van Windows 10 maar welk ander OS is geen probleem.
De printer zal in een ruimte komen waar ook gewerkt wordt, er is voldoende ventilatie.