Beste GoT,
ik lees al mee in een paar topics hier en daar, en sommigen zullen het weten, ik zoek een auto. Dit wegens overgang naar nieuwe werkgever (zonder lease-auto).
In verband met een kleine op komst, is een station het handigste.
Met dik 22k km/jaar woon-werk, verwacht zo'n 30 a 35k km totaal, is een diesel of lpg het voordeligste.
Aanschafbudget, zo'n €5k à €7k.
Maandelijkse budget (excl afschrijving), max €600
Met dit budget wordt het een auto met zo'n 200 à 300k km op de klok.
Gevonden opties:
Audi A6 2.7 of 3.0, uit ~2007
Pro's: groot, degelijk, compleet, vaak leren bekleding
Con's: duur in reparaties, antieke navigatie, veel kilometers en meestal automaat (dure revisie bij 250k km+), hoog verbruik (1:11)
Wegenbelasting: ~€160/mnd
Volvo V70 2.4d uit ~2008
Pro's: groot, degelijk, vaak leren bekleding
Con's: antieke navigatie, veel kilometers en bijbehorende risico's op reparaties. Plus mn vader had deze auto lang
Wegenbelasting: ~€130/mnd
Volvo XC70 2.4d uit 2003
Pro's: groot, degelijk, leren bekleding, gereviseerde automaat, lage prijs, garagegarantie, set winterbanden.
Con's: zwaar, antieke navigatie. Plus mn vader had deze auto lang
Wegenbelasting: ~€150/mnd
Toyota Avensis 2.2D uit ~2008
Pro's: groot, degelijk, cruise control
Con's: antieke navigatie, veel kilometers en bijbehorende risico's op reparaties. Beetje saai/raar uiterlijk.
Wegenbelasting: ~€140/mnd
Renault Megane 1,5dCi uit ~2012
Pro's: ruim genoeg, te vinden met alle opties (speed limiter
), recentere navigatie en zuiniger
Con's: tsja, Renault. hoger risico op "rare" en dure reparaties. Weinig vermogen
Wegenbelasting: ~€100/mnd
De Megane zal wat vriendelijke zijn voor de portemonee per maand, de A6 biedt gewoon het meeste comfort en vermogen.
De XC70 is door mn vader bekeken bij zijn vaste garage en in uitmuntende staat. Een andere radio + navigatie er in zetten, 2 jaar rijden en voor het zelfde bedrag verkopen en inruilen is ook een prima optie.
Wat zijn jullie gedachten?
Nog specifieke voor / nadelen van de genoemde auto's?
Specifieke zaken om op te letten bij het bekijken van de auto?
edit
De discussie gaat al snel over milieuzones.
Waar ik woon en werk hebben we die niet, en zullen zijn voor de binnensteden. Dat is voor ons dus geen probleem. Daarnaast verwacht ik dat die regels pas over een paar jaar in gaan. Tegen die tijd is de auto al op/afgeschreven en kunnen we kijken voor een volledig elektrische.
De nieuwe Nissan Leaf is best mooi en lijkt prima groot genoeg, maar we hebben die €37k niet liggen, noch dat we die lening er nu bij kunnen hebben
ik lees al mee in een paar topics hier en daar, en sommigen zullen het weten, ik zoek een auto. Dit wegens overgang naar nieuwe werkgever (zonder lease-auto).
In verband met een kleine op komst, is een station het handigste.
Met dik 22k km/jaar woon-werk, verwacht zo'n 30 a 35k km totaal, is een diesel of lpg het voordeligste.
Aanschafbudget, zo'n €5k à €7k.
Maandelijkse budget (excl afschrijving), max €600
Met dit budget wordt het een auto met zo'n 200 à 300k km op de klok.
Gevonden opties:
Audi A6 2.7 of 3.0, uit ~2007
Pro's: groot, degelijk, compleet, vaak leren bekleding
Con's: duur in reparaties, antieke navigatie, veel kilometers en meestal automaat (dure revisie bij 250k km+), hoog verbruik (1:11)
Wegenbelasting: ~€160/mnd
Volvo V70 2.4d uit ~2008
Pro's: groot, degelijk, vaak leren bekleding
Con's: antieke navigatie, veel kilometers en bijbehorende risico's op reparaties. Plus mn vader had deze auto lang

Wegenbelasting: ~€130/mnd
Volvo XC70 2.4d uit 2003
Pro's: groot, degelijk, leren bekleding, gereviseerde automaat, lage prijs, garagegarantie, set winterbanden.
Con's: zwaar, antieke navigatie. Plus mn vader had deze auto lang

Wegenbelasting: ~€150/mnd
Toyota Avensis 2.2D uit ~2008
Pro's: groot, degelijk, cruise control
Con's: antieke navigatie, veel kilometers en bijbehorende risico's op reparaties. Beetje saai/raar uiterlijk.
Wegenbelasting: ~€140/mnd
Renault Megane 1,5dCi uit ~2012
Pro's: ruim genoeg, te vinden met alle opties (speed limiter

Con's: tsja, Renault. hoger risico op "rare" en dure reparaties. Weinig vermogen
Wegenbelasting: ~€100/mnd
De Megane zal wat vriendelijke zijn voor de portemonee per maand, de A6 biedt gewoon het meeste comfort en vermogen.
De XC70 is door mn vader bekeken bij zijn vaste garage en in uitmuntende staat. Een andere radio + navigatie er in zetten, 2 jaar rijden en voor het zelfde bedrag verkopen en inruilen is ook een prima optie.
Wat zijn jullie gedachten?
Nog specifieke voor / nadelen van de genoemde auto's?
Specifieke zaken om op te letten bij het bekijken van de auto?
edit
De discussie gaat al snel over milieuzones.
Waar ik woon en werk hebben we die niet, en zullen zijn voor de binnensteden. Dat is voor ons dus geen probleem. Daarnaast verwacht ik dat die regels pas over een paar jaar in gaan. Tegen die tijd is de auto al op/afgeschreven en kunnen we kijken voor een volledig elektrische.
De nieuwe Nissan Leaf is best mooi en lijkt prima groot genoeg, maar we hebben die €37k niet liggen, noch dat we die lening er nu bij kunnen hebben

[Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 13-04-2018 16:22]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,