Vraag

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 04:13
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. De batterij van mijn Galaxy S6 begint echt te slecht te worden en volgens mij wordtie ook trager (throttling ivm slechter wordende accu?).

Waar gebruik ik mijn telefoon voor:
- Browsen (soms best veel)
- Appen
- Bellen
- Sleep Cycle
- Spotify (meerdere uren per dag)
- Domotica

Wat ik belangrijk vind:
- Accuduur (ik wil niet halverwege de dag mijn telefoon op moeten laden)
- Snelheid (inmiddels vind ik mijn S6 vervelend traag in sommige situaties)
- Android 8 (wil niet beginnen met een verouderd OS)
- Strak update beleid
- Weinig bloatware (liefst geen)
- Bluetooth audio (voor in de auto en icm met Sony WH-1000XM2, Apt-x (HD) of LDAC)
- Niet kleiner dan 5 inch

Wat wel leuk is om te hebben:
- Goede camera
- AMOLED
- Toplijn CPU (SD 835/845)
- Niet TE grote telefoon? (5,5 inch)
- Fingerprintreader aan de voorkant

Wat ik niet belangrijk vind:
- Flagship model (tenzij leuke prijs)
- Waterdicht
- Te hoge resolutie (FHD is prima)
- Speaker kwaliteit
- 3.5mm aansluiting

Ik wil bij voorkeur €400 uitgeven, maar wanneer er goede redenen zijn wil ik best €500 neerleggen.

Ik loop steeds vaker tegen de Nokia 7 plus op...Maar ik ben bang dat deze te groot is. Ik denk dat 5,5 inch de meest ideale maat is. Misschien moet ik de telefoon een keer in een winkel bekijken, misschien valt het allemaal mee omdat deze langgerekt is.

Een ander mooi toestel is de OnePlus 5T, voor een flagship een mooie prijs maar is ook 6 inch. Ik ben echter niet bekend met de reputatie van OnePlus betreffende updates, brengen zij wel regelmatig updates uit?

Het kiezen van een smartphone is er niet bepaald makkelijker op geworden...

Iemand nog andere tips waar ik misschien naar kan kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 13-04-2018 16:44 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen Huawei in je lijstje? Motorola heeft ook verschillende modellen?

[Nokia 7+] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie

Bovenstaande topics geven je in ieder geval wat inzicht of ze daadwerkelijk voldoen aan je eisenlijst. Persoonlijk, maar dat is op basis van mijn beperkte social media skills; een 2800mAh accu is meeer dan voldoende om 2 uur te bellen, een uurtje te internetten en misschien nog wat andere dingetjes en zo te zien kom je daar amper aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Abom
MAX3400 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:38:
Geen Huawei in je lijstje? Motorola heeft ook verschillende modellen?

[Nokia 7+] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie

Bovenstaande topics geven je in ieder geval wat inzicht of ze daadwerkelijk voldoen aan je eisenlijst. Persoonlijk, maar dat is op basis van mijn beperkte social media skills; een 2800mAh accu is meeer dan voldoende om 2 uur te bellen, een uurtje te internetten en misschien nog wat andere dingetjes en zo te zien kom je daar amper aan?
Ik heb niet naar de Motorola's gekeken omdat ik er vanuit ging dat ze allemaal Android 7 draaiden, maar dat blijkt het initiële OS te zijn. Een aantal hebben wel updates gekregen naar Oreo.
De Huawei P20 Lite vind ik ook een mooie telefoon, ik ben alleen een beetje terughoudend met dat merk. Daarbij is volgens mij de CPU van de Huawei P20 Lite ook aanzienlijk minder dan die van de Nokia 7 plus en die van de 5T.

Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel ik met 2800mAh kan. Ik weet alleen dat ik met mijn huidige telefoon, bij intensief gebruik, de telefoon meerdere keren per dag moet opladen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Abom schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:51:
[...]

Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel ik met 2800mAh kan. Ik weet alleen dat ik met mijn huidige telefoon, bij intensief gebruik, de telefoon meerdere keren per dag moet opladen.
Ik heb een OP5 (niet de T-versie) en ondanks dat ik er gemiddeld 2 uur per dag meer internet (Chrome / EDGE), gemiddeld een half uurtje Whatsapp en gemiddeld een uur bel, is de accu vaak nog 60% vol. En dat is tussen 06:00 tot 23:00 dat 'ie niet aan de lader ligt :) Oh, en de hele dag 4G aan en 2 SIM-kaarten.

Ik gebruik geen Spotify dus kan daar geen inschatting van geven hoe erg dat ingrijpt op de telefoon; moet wel zeggen dat de FastCharge van OnePlus erg fijn is; met de bijgeleverde lader heb je in een kwartier er zo weer 30% bij.

Vergeet ook niet dat Oreo veel efficienter lijkt om te gaan met idle apps en je kan veel beter zelf aangeven of apps wel/niet in de achtergrond mogen blijven en dus wel/geen accu verbruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Als eerste, kijk niet naar het schermformaat, maar nar de fysieke formaten van het toestel, met de 18:9 ipv 16:9 verhouding en dunne bezels krijg je een 6 inch 18:9 telefoon in een 5,5 inch 16:9 telefoon tegenwoordig.

Oneplus heeft sinds de 3 zijn update beleid redelijk op orde. Maar ik had een 3 en er waren af en toe dingetjes mee dat je na een update een fabrieksreset moest doen. Ik heb nu een Samsung Note 8 en daar heb ik geen van de issues mee die ik met mijn 3 had.
Nokia modellen van dit jaar zitten in het Android One programma voor ook regelmatig updates. https://www.nokia.com/nl_nl/phones/android

• Abom
MAX3400 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:02:
[...]

Ik heb een OP5 (niet de T-versie) en ondanks dat ik er gemiddeld 2 uur per dag meer internet (Chrome / EDGE), gemiddeld een half uurtje Whatsapp en gemiddeld een uur bel, is de accu vaak nog 60% vol. En dat is tussen 06:00 tot 23:00 dat 'ie niet aan de lader ligt :) Oh, en de hele dag 4G aan en 2 SIM-kaarten.
Klinkt alsof ook ik daarmee prima uit de voeten zou kunnen, dan is het toch voornamelijk de slijtage van de batterij van mijn huidige telefoon.
Ik gebruik geen Spotify dus kan daar geen inschatting van geven hoe erg dat ingrijpt op de telefoon; moet wel zeggen dat de FastCharge van OnePlus erg fijn is; met de bijgeleverde lader heb je in een kwartier er zo weer 30% bij.
Spotify is niet zo heel zwaar, waarschijnlijk is 4G data de zwaarste belasting.
swhnld schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:05:
Als eerste, kijk niet naar het schermformaat, maar nar de fysieke formaten van het toestel, met de 18:9 ipv 16:9 verhouding en dunne bezels krijg je een 6 inch 18:9 telefoon in een 5,5 inch 16:9 telefoon tegenwoordig.
Eens, 6 inch is voor mij alleen acceptabel in 18:9.
Nokia modellen van dit jaar zitten in het Android One programma voor ook regelmatig updates. https://www.nokia.com/nl_nl/phones/android
Dat Android One programma spreekt mij heel erg aan, vandaar dat ik wel wat voel voor de Nokia 7 plus.

Verwijderd

Hoi Abom,

Ik heb nu een S6, maar de accu is helaas stuk. Ik vroeg me af of je uiteindelijk voor de Nokia 7 Plus bent gegaan en of dit een waardige opvolger is voor de S6?

• Abom
Nope ik heb uiteindelijk een S9 gehaald, duur maar geen spijt van.
Pagina: 1