Heb je wel gelezen? Het was niet eenmaal een keertje terug drukken.CasGas schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:50:
[...]
Ik ben het volledig met je eens en de stelling die hier neergezet word van "dan had je het maar moeten melden" is lekker makkelijk lullen achteraf. Op dat moment denk je het probleem verholpen te hebben door het terug te drukken, voor die 1 seconde werk gaat werkelijk _niemand_ dat melden maar kan nu lekker gebruikt worden om de garantie te ontwijken.
Werk je bij bol.com ofzo? Ik vind je vorige post hier ook nogal stemmingsmakend. Je gebruikte woorden als rammen en maandenlang. Zie dit:Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:03:
[...]
Heb je wel gelezen? Het was niet eenmaal een keertje terug drukken.
Je doet verkeerde aannames en gebruikt dan ook nog harde terminologie. Van mijn "een aantal malen" maak jij maandenlang. We hebben het hier over een aantal malen. Dat is op 1 hand te tellen.Maar maandenlang heeft TS het toetsje met geweld terug geramd en uiteindelijk is er iets gebroken blijkbaar. Als TS het direct gemeld had was het vast zo gefixed. Maar TS heeft er bewust voor gekozen. en heeft dat ook hier en daardoor ook aan Bol.com/Medion medegedeeld, dat hij al maanden aan het prutsen en rammen is.
Hoeveel meer bewijs heb je nodig? Gebroken stukjes plastic en een post van de eigenaar dat hij al maanden met dit probleem loopt en naar eigen goeddunken aan het rammen en prutsen slaat.
Ik zal je uitleggen hoe dit verloopt.
Fase 1: Je bent aan het typen en ziet achteraf dat de o ontbreekt in sommige woorden. Je verbetert die woorden, want mogelijk te snel getypt.
Fase 2: Je bent aan het typen en merkt dat de o er weer niet is. Je verbetert weer de woorden en blaast het toetsenbord schoon.
Fase 3: De o doet het weer niet tijdens het typen. Je blaast wat, typt m een paar keer achter elkaar wat harder in en hij doet het weer.
Fase 4: de o doet het weer niet en de toets staat een beetje scheef. Je klikt erop en hij staat weer recht. Op dit moment dacht ik hé, dat is niet ok.
Fase 5: de toets komt half los en maakt een grote hoek, maar gaat terug op de plek. Op dat moment dacht ik ik moet hier iets mee, dit is niet in orde.
Fase 6: de grote hoek komt meerdere keren achter elkaar en de toets komt helemaal los. Op dat moment ben ik gestopt met het gebruiken van de laptop.
Fase 4, 5 en 6 zijn allemaal van na 7 maart, 5 en 6 van de dag vooraf aan de melding bij bol.com. Dit weet ik omdat ik via DM op 7 maart nog enthousiast een andere Tweaker heb getipt over deze laptop nadat deze naar aanleiding van mijn review vroeg of het een fijne laptop was.
Ik quote mezelf even:
Ik vind het jammer dat je het nodig vind om woorden uit het verband te trekken. Dit is al lastig genoeg, heldere communicatie is ontzettend moeilijk, als je dan (ik hoop niet met opzet) gaat lopen trollen door uit verband te trekken en te overdrijven dan is je bijdrage m.i. ongewenst.Hey, jazeker ben ik er nog positief over. Sinds ik m heb intensief gebruikt en nog steeds een prima ding. Alleen had van mij de batterijduur wel wat langer gemogen, ik haal er max 4 uur mee. Maar misschien ligt dat aan de applicaties die ik draai. Ik gebruik alleen geen Windows dus over de prestaties daarvan kan ik niets zeggen. Als laatste nog een minpuntje: de adapterkabel is erg kort en de adapter zelf (die grote unit ervan) die moet in het stopcontact. Ik had liever een adapter gehad met aan beide kanten een stuk snoer.
Heb je daar wat aan?
Verwijderd
Nee ik werk niet bij Bol. En misschien moet je iets minder in de emotie reageren, en vooral niet aanvallend naar 1 persoon toe.Mar2zz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:31:
[...]
Werk je bij bol.com ofzo? Ik vind je vorige post hier ook nogal stemmingsmakend. Je gebruikte woorden als rammen en maandenlang. Zie dit:
[...]
Je doet verkeerde aannames en gebruikt dan ook nog harde terminologie. Van mijn "een aantal malen" maak jij maandenlang. We hebben het hier over een aantal malen. Dat is op 1 hand te tellen.
Ik zal je uitleggen hoe dit verloopt.
Fase 1: Je bent aan het typen en ziet achteraf dat de o ontbreekt in sommige woorden. Je verbetert die woorden, want mogelijk te snel getypt.
Fase 2: Je bent aan het typen en merkt dat de o er weer niet is. Je verbetert weer de woorden en blaast het toetsenbord schoon.
Fase 3: De o doet het weer niet tijdens het typen. Je blaast wat, typt m een paar keer achter elkaar wat harder in en hij doet het weer.
Fase 4: de o doet het weer niet en de toets staat een beetje scheef. Je klikt erop en hij staat weer recht. Op dit moment dacht ik hé, dat is niet ok.
Fase 5: de toets komt half los en maakt een grote hoek, maar gaat terug op de plek. Op dat moment dacht ik ik moet hier iets mee, dit is niet in orde.
Fase 6: de grote hoek komt meerdere keren achter elkaar en de toets komt helemaal los. Op dat moment ben ik gestopt met het gebruiken van de laptop.
Fase 4, 5 en 6 zijn allemaal van na 7 maart, 5 en 6 van de dag vooraf aan de melding bij bol.com. Dit weet ik omdat ik via DM op 7 maart nog enthousiast een andere Tweaker heb getipt over deze laptop nadat deze naar aanleiding van mijn review vroeg of het een fijne laptop was.
Ik quote mezelf even:
[...]
Ik vind het jammer dat je het nodig vind om woorden uit het verband te trekken. Dit is al lastig genoeg, heldere communicatie is ontzettend moeilijk, als je dan (ik hoop niet met opzet) gaat lopen trollen door uit verband te trekken en te overdrijven dan is je bijdrage m.i. ongewenst.
Ik ga daar verder niet op reageren, het punt lijkt mij duidelijk. Je toon wat matigen en iets minder emotie zou je waarschijnlijk een stuk verder geholpen hebben.
Maar ter info, ik had in je genoemde fase 2 al aan de bel getrokken bij Bol.com. Het gedrag is niet normaal voor een nieuwe laptop, en ik weet vrij zeker dat ik toetsen goed aansla. Als het niet werkt, ligt het niet aan mij zoveel weet ik wel na 25 jaar in de IT.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 12:49 ]
Mag ik dan vragen waarom je woorden als "met geweld rammen" en "maandenlang prutsen rammen" introduceert in dit topic? Je bent de eerste die dat hier doet. Ik snap niet goed waarom je dat doet, misschien kan je dat uitleggen?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:46:
[...]
Nee ik werk niet bij Bol. En misschien moet je iets minder in de emotie reageren, en vooral niet aanvallend naar 1 persoon toe.
Ik ga daar verder niet op reageren, het punt lijkt mij duidelijk. Je toon wat matigen en iets minder emotie zou je waarschijnlijk een stuk verder geholpen hebben
Verwijderd
Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in, maar goed.Mar2zz schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:54:
[...]
Mag ik dan vragen waarom je woorden als rammen en maandenlang prutsen en terugrammen introduceert in dit topic? Je bent de eerste die dat hier doet. Ik snap niet goed waarom je dat doet, misschien kan je dat uitleggen?
En dat zijn slechts wat zinnen uit je eerste post.Mar2zz schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:24:
In oktober heb ik deze laptop bij Bol.com gekocht.
Dan moest iak er wat harder op drukken en dan deed ie het weer een tijdje en dan was ie ook weer recht. Dit was overigens geen stof eronder of iets dergelijks want ik blaas het met grote regelmaat schoon.
In maart ergens komt de o toets ineens helemaal los tijdens het typen, hij stond er in een hoek van bijna 45 graden in. Ik kon m terugklikken en weer werken. Maar de dag erna gebeurt het weer, en weer, en weer.
Ik werd gelijk boos natuurlijk en heb de klantenservice van Bol gebeld.
Maar ik zou wel willen weten of anderen zoiets hebben gehad met producten van net een half jaar in bezit en dan al iets stuk/gebroken buiten eigen schuld om. .
Ja maar daar staat toch geen rammen? En ook niet maandenlang? En zeer zeker niet dat ik eraan heb lopen prutsen.
Het is altijd vervelend als van een woord een synoniem wordt gebruikt dat een negatieve bijklank heeft als iemand iets probeert te vertellen en dan de ander blijkbaar die synoniemen associeert.
Als dan daarnaast ook de context zo wordt aangepast dat lijkt dat diegene een negatieve versie van het verhaal in het hoofd heeft gekregen dan krijg je mij wel in de emotie. Praten als Brugman en niet begrepen worden doordat dit gebeurt is ontzettend vervelend. Helemaal als je denkt dat je in je recht staat. Hier staat ook nog eens alles op schrift, en dan nog gebeurt het. Erg jammer is dat.
Het is altijd vervelend als van een woord een synoniem wordt gebruikt dat een negatieve bijklank heeft als iemand iets probeert te vertellen en dan de ander blijkbaar die synoniemen associeert.
Als dan daarnaast ook de context zo wordt aangepast dat lijkt dat diegene een negatieve versie van het verhaal in het hoofd heeft gekregen dan krijg je mij wel in de emotie. Praten als Brugman en niet begrepen worden doordat dit gebeurt is ontzettend vervelend. Helemaal als je denkt dat je in je recht staat. Hier staat ook nog eens alles op schrift, en dan nog gebeurt het. Erg jammer is dat.
Ik zie de termen die jij er bij haalt hier nog steeds niet in terug. Pure stemmingmakerij wat mij betreft en volstrekt onnodig.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:59:
[...]
Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in, maar goed.
[...]
En dat zijn slechts wat zinnen uit je eerste post.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat klopt, maar dat betekent dat jij ook niet gelezen hebt aangezien het niet alleen daar over gaat zoals je in de andere alinea's kan lezen.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:03:
[...]
Heb je wel gelezen? Het was niet eenmaal een keertje terug drukken.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik zit echt met stijgende verbazing jouw berichten te lezen. Natuurlijk werkt het in de praktijk zo dat een toets het opeens iets minder doet, en je daarmee niet direct naar de klantenservice stapt. Dit is bij mij ook exact zo gebeurd bij een Thinkpad-laptop; het eerste jaar niets aan de hand, en opeens merk je dat een toets soms niet wordt meegepakt. Even wat harder drukken en hij deed het weer, tot hij helemaal losliet en ik een nieuw toetsenbord kreeg.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:59:
[...]
Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in, maar goed.
[...]
En dat zijn slechts wat zinnen uit je eerste post.
Er is echt geen mens dat direct z'n laptop opstuurt op het moment dat een toets even een paar aanslagen overslaat. Nu net gaan doen alsof het tijdelijk negeren hiervan de garantie op een deugdelijk toetsenbord vervalt is complete onzin. Daarnaast vind ik het weinig constructief om zo overdreven belerend te gaan lopen doen over emoties bij TS. Daarnaast trek je zijn woorden totaal uit z'n verband op een zeer negatieve en belerende manier. Geen idee waarom je dat nodig vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door Lan Mandragoran op 18-04-2018 13:47 ]
@Mar2zz Ik zie dat je nog niet op deze opmerking hebt gereageerd. Heb je al eens contact proberen op te nemen met Lenovo zelf? Net als hierboven heb ik ook goede ervaringen bij Lenovo zelf. Bij mij ging het om een voeding die bij de aansluiting kapot ging na een paar maand.Lan Mandragoran schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:15:
Slechte service van Bol dit. Wellicht kun je proberen rechtstreeks contact met Lenovo op te nemen? Een jaar geleden had ik dezelfde situatie met een ThinkPad-laptop: van de een op de andere dag was een toets afgebroken, zonder dat ik er ook maar iets geks mee had gedaan. Lenovo heeft toen kosteloos een nieuw toetsenbord opgestuurd zonder hier moeilijk over te doen.
Ik twijfelde zelf of dit kon komen door mijn gebruik, maar vond het erg snel. Vandaar dat ik contact met ze heb gehad. Hierop is zonder morren een nieuwe gestuurd.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Dat kan ik doen Felyrion, maar ik weet niet of dat nu handig is, aangezien ik dit bij de ACM en geschillencommissie leg. Ik heb de koop ontbonden, de laptop is dan bij mijn gelijk niet meer van mij.
Overigens wel goed om te horen dat Lenovo daar niet moeilijk over doet. Ik was al aan het bezinnen of ik dezelfde laptop weer wil door dit gedoe. Terwijl ik er heel blij mee was tot dit. Werkte fijn, snel, stil en ik vind m ook mooi.
Overigens wel goed om te horen dat Lenovo daar niet moeilijk over doet. Ik was al aan het bezinnen of ik dezelfde laptop weer wil door dit gedoe. Terwijl ik er heel blij mee was tot dit. Werkte fijn, snel, stil en ik vind m ook mooi.
Toets herstellen? Daar heb ik nog nooit van gehoord._ferry_ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 06:52:
Grappig dat ik dit topic tegen kom.
Voor mijn werk een Dell laptop, ruime 2 jaar oud, daar komt vandaag iemand voor langs om zo'n kapotte toets te herstellen. Maargoed, daar zit dan ook een extra support op. Desalniettemin valt het bij hun dus wel onder garantie blijkbaar.
Het is of .. u heeft pech meneer, of..we gaan het keyboard vervangen meneer.
Of eventueel een klein bedrag betalen (buiten de garantie om), om het keyboard te laten vervangen.
Ligt aan de garantie.
[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 18-04-2018 21:38 ]
Nou, het was eigenlijk een muistoets bij het touchpad, dus dan is het wellicht touchpad + bijbehorende knoppen. Anyway, vandaag kwam de monteur langs, morgen maar eens kijkenMarElo schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:34:
[...]
Toets herstellen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Het is of .. u heeft pech meneer, of..we gaan het keyboard vervangen meneer.
Of eventueel een klein bedrag betalen (buiten de garantie om), om het keyboard te laten vervangen.
Ligt aan de garantie.
In dit geval zal de hele palmrest zijn vervangen. Dus de gehele bovenkant (exclusief het keyboard)._ferry_ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:59:
[...]
Nou, het was eigenlijk een muistoets bij het touchpad, dus dan is het wellicht touchpad + bijbehorende knoppen. Anyway, vandaag kwam de monteur langs, morgen maar eens kijken
Update dan maar:
Ongeveer 2 a 3 weken geleden heb ik dit ingediend bij de geschillencommissie thuiswinkel. Dit nadat ik een reactie had gekregen van de ACM / Consuwijzer. Zij adviseerden mij ook dit door te zetten als geschil en aldus geschiedde. Via de site geschillencommissie heb ik een dossier aangemaakt met daarin alle correspondentie, dus emails, bonnen etc. Dat kost een uur of twee ofzo dus is best veel werk. Daarnaast moet er dan ook nog 52 euro betaald worden om e.e.a. in gang te zetten.
De commissie stuurt vervolgens het dossier naar de tegenpartij die dan kan reageren etc.
Eergisteren las ik op Tweakers nog een artikel over MacBooks die relatief gezien vaak problemen hebben met het toetsenbord. Deze had ik al opgeslagen om eventueel aan te refereren als het tot een zitting zou komen. Met het steeds dunner en lichter worden van laptops gaat m.i. de kwaliteit van sommige zaken erop achteruit.
Anyway, vandaag werd ik gebeld door een werknemer van het hoofdkantoor van Bol.com. Deze bood zijn excuses (meerdere malen) aan voor hoe dit verlopen is. Dit had niet mogen gebeuren en de medewerkers van de klantenservice hadden dit eerder moeten escaleren in plaats van zelf reageren. Daar zouden de betrokken medewerkers nog op aangesproken worden. Hij gaf aan dat ik zeker wel mocht verwachten van een laptop in deze prijs klasse dat die langer dan een half jaar meegaat. En dat de reparatiekosten totaal niet in verhouding staan tot 1 kapotte toets. Hij vroeg me of ik ermee akkoord ging dat de laptop gerepareerd werd op hun kosten en dat zij ook mijn betaling aan de geschillencommissie vergoeden.
Ik ben daarmee akkoord en kan binnenkort mijn laptop weer thuis verwachten. Dit heeft het vertrouwen in bol ook weer wat hersteld, gelukkig maar want als er niks mis is is het een fijne online shop. E.e.a. is ondertussen ook al bevestigd op de mail.
Erg fijn dit, ik had t doorgespeeld tot en met rechter en dan ook vergoeding voor ingestoken tijd geëist als t niet zo zou aflopen. Justice is served!
Ongeveer 2 a 3 weken geleden heb ik dit ingediend bij de geschillencommissie thuiswinkel. Dit nadat ik een reactie had gekregen van de ACM / Consuwijzer. Zij adviseerden mij ook dit door te zetten als geschil en aldus geschiedde. Via de site geschillencommissie heb ik een dossier aangemaakt met daarin alle correspondentie, dus emails, bonnen etc. Dat kost een uur of twee ofzo dus is best veel werk. Daarnaast moet er dan ook nog 52 euro betaald worden om e.e.a. in gang te zetten.
De commissie stuurt vervolgens het dossier naar de tegenpartij die dan kan reageren etc.
Eergisteren las ik op Tweakers nog een artikel over MacBooks die relatief gezien vaak problemen hebben met het toetsenbord. Deze had ik al opgeslagen om eventueel aan te refereren als het tot een zitting zou komen. Met het steeds dunner en lichter worden van laptops gaat m.i. de kwaliteit van sommige zaken erop achteruit.
Anyway, vandaag werd ik gebeld door een werknemer van het hoofdkantoor van Bol.com. Deze bood zijn excuses (meerdere malen) aan voor hoe dit verlopen is. Dit had niet mogen gebeuren en de medewerkers van de klantenservice hadden dit eerder moeten escaleren in plaats van zelf reageren. Daar zouden de betrokken medewerkers nog op aangesproken worden. Hij gaf aan dat ik zeker wel mocht verwachten van een laptop in deze prijs klasse dat die langer dan een half jaar meegaat. En dat de reparatiekosten totaal niet in verhouding staan tot 1 kapotte toets. Hij vroeg me of ik ermee akkoord ging dat de laptop gerepareerd werd op hun kosten en dat zij ook mijn betaling aan de geschillencommissie vergoeden.
Ik ben daarmee akkoord en kan binnenkort mijn laptop weer thuis verwachten. Dit heeft het vertrouwen in bol ook weer wat hersteld, gelukkig maar want als er niks mis is is het een fijne online shop. E.e.a. is ondertussen ook al bevestigd op de mail.
Erg fijn dit, ik had t doorgespeeld tot en met rechter en dan ook vergoeding voor ingestoken tijd geëist als t niet zo zou aflopen. Justice is served!
Om er ook even offtopic op in te haken (excuses hiervoor):Basilange schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:24:
[...]
Bedankt voor je reactie. Fijn om te weten dat mijn beeld niet klopt. Maar wat is bijvoorbeeld dat hele grote repaircenter waar al jaren klachten over vallen wat betreft mobiele telefoons? Die blijft maar groeien. De reputatie is er maar de klant zelf kan niet vaak kiezen wanneer bijvoorbeeld mediamarkt of een ander dat voor ze doet.
Het lijkt me toch helaas nog steeds lastig om aan te vechten wanneer een repaircenter X heeft bevonden terwijl de klant duidelijk weet dat dit niet het geval is.
Omdat de repaircenter betreft die mobiele telefoons (waar ik ''vroeger'' in mijn studenten periode een leuke job had) een fout percentage hebben van (ver) onder de 0,01%.
Hun maken per merk (heel breed) tussen de 5.000 en 30.000 toestellen per dag, dan kan het voorkomen dat er weleens een klacht op internet gegooid wordt. Vandaar dat alle fabrikanten (nu ook fabrikanten van drones en etc) uitsluitend gebruik willen maken van de diensten van Dynafix (sorry, ik deed even de aannamen dat je Dynafix bedoelde). Geen bedrijf in de Benelux die kan bieden wat hun bieden (ze ondersteunen de gehele Benelux en meer). Ook hun krijgen per reparatie betaald, dus geen reparatie kost Dynafix juist geld.
Dus vandaar
Gelukje. Zoals ik eerder al eens schreef:
Helaas, zo'n vergoeding krijg je niet toegekend.Mar2zz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:48:
en dan ook vergoeding voor ingestoken tijd geëist als t niet zo zou aflopen.
*Topic kick is niet nodig*
[ Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 28-10-2020 15:52 ]
Dit topic is gesloten.