Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe huis tuin en keuken pc

Pagina: 1
Acties:

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat niet gebruikt worden om te gamen.Zal worden gebruikt voor de normale taken, surfen,excel, netflix kijken 1440p scherm. Rarren en parren zal ook een van de taken zijn.Enige eisen zijn dat het systeem snel is ook voor de komende jaren en dat de GPU de taken aankan en dat het systeem stil is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs van het systeem mag 850 euro zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
roccat keyboard en muis, philips monitor 1440p 32 inch

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle hardware.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor een merk, ben vanuit gewoonte voor intel gegaan maar sta ook open voor AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
pc zou een jaar of 4 mee moeten gaan, liefst ook een zo stil mogelijk systeem.

Ga je overklokken?
ik ga zeker niet overklokken

Wat verwacht je van ons?Daar ik zelf geen zicht heb op welke CPU ik zou nodig hebben ben ik maar uitgegaan van een I7 omdat het in het budget past en de pc toch een tijdje mee moet gaan. Denk dat 8 gb wel voldoende is. Als videokaart de 1030 gekozen of zou de IGPU ook voldoen voor de taken, surfen,netflix,youtube ?

Onderstaande systeem is een hersenspinsel van mij , sta open voor aanpassingen / verbeteringen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 151,55€ 151,55
1ASRock AB350M Pro4€ 68,95€ 68,95
1Fractal Design Define Mini C€ 67,51€ 67,51
1be quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 106,82€ 106,82
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 119,47€ 119,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,64

[ Voor 6% gewijzigd door edebee op 13-04-2018 10:36 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

P_Tingen

omdat het KAN

Gewoon maar een tip: richt je eens op de helft van je budget en kijk eens of je je taken kan uitvoeren met de pc die je daarvoor kan kopen. Dan gooi je hem over vier á vijf jaar weg en koop je voor weer €400 dan een pc die op dat moment redelijk is. Dan ben je met een beetje geluk zomaar 10 jaar verder.

De kans dat bovenstaande pc 10 jaar gaat overleven lijkt me minder dan wanneer je iets minder enthousiast inkoopt en hem op tijd weer vervangt. Voedingen gaan kapot, moederborden branden door en harde schijven houden er een keer mee op. Nu een supermegaflabberflitsendsnelle cpu aanschaffen die de komende 20 jaar theoretisch nog voldoet is je reinste geldweggooierij.

i7 is way beyond overkill, 1030 videokaart ook. Begin eens met een Pentium en laat de videokaart er maar uit.

... en gaat over tot de orde van de dag

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
i7 is inderdaad zware overkill. Kijk ook eens naar deze bbg op tweakers.net : reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• edebee
Heb de lijst aangepast en iov met de zoon de optie er maar ingehouden dat hij casual kan gamen. Zit ik zo nu voor de komede 3 tot 4 jaar in orde ? 16gb heeft zeker geen enkele zin ?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Het hangt een beetje van het belang van de games af denk ik. Als je prijs en prestatie van de 2400 naast de i3-1800 zet, valt vooral op dat de i3 zo'n €40 goedkoper is. Tel daarbij dat je ook €20 goedkoper geheugen kan nemen en je verschil is €60. En dat terwijl de i3 vooral single threaded sneller is. Veel scheelt het niet en ik vermoed dat je voor die €50/60 geen videokaart gaat kopen die het verschil goedmaakt. Geen slechte keuze dus denk ik. Die 16GB memory lijkt me inderdaad wat overdreven, maar het mobo heeft vier slots dus uitbreiden kan later ook nog.

• martijn678
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 16:39
Het grote voordeel van AMD Ryzen is dat de stock cooler vele malen beter is dan die van Intel qua
prestaties. Hierdoor zal je, mits je niet extreem gaat overclocken, genoeg hebben aan de meegeleverde CPUcooler en hoef je niet extra bij te leggen voor de beQuiet! Pure Rock die in je lijstje staat.

De APU's van Ryzen (met geïntegreerde videokaart) zijn voor veel (zeker oudere) games goed te gebruiken; er zijn zelfs video's op Youtube waar Battlefield 1 wordt gespeeld met respectabele FPS (bijv: YouTube: $500 Budget Gaming PC Build - Ryzen 5 2400G (w/ Benchmarks). Ik zou dan persoonlijk wel voor de 2200g gaan, die heeft qua prijs/kwaliteit de beste cijfers in vergelijking met zijn grotere broer de 2400g.

In single threaded taken is het verschil maar een paar procent, en voor veel gebruikers zullen de cpu-prestaties simpelweg voldoende zijn. Opvallender is dat de Vega 8-gpu van de 2200G vlak achter de Vega 11 van de 2400G aan rent. Voor tweederde van de prijs van de Ryzen 5 2400G levert de Ryzen 3 2200G minimaal 80 procent van de grafische prestaties van zijn duurdere familielid. Net als de Vega 11 worstelt ook de Vega 8 zich zonder al teveel moeite door benchmarks waar andere igpu's radeloos om zich heen kijken. Conclusie bij de review via: https://nl.hardware.info/...-mmo-kampioenen-conclusie

Let er dan wel goed op dat je moederbord de juiste versie BIOS versie heeft. Niet alle AM4 mobo's hebben de juiste versie bij levering, waardoor de APU niet compatible wordt. Hierdoor heb je geen video output en kun je geen monitor aansluiten. Om dan een update te doen, moet je alsnog een GPU aansluiten op je systeem. Ook moet je goed opletten of het mobo een video uitgang heeft (dvi/hdmi of display port). Of je moet even wachten met het aanschaffen van het moederbord, zodat ze standaard worden geleverd met de geupdate BIOS. Kun je altijd bij de leverancier navragen.

Qua RAM zit je bij Ryzen goed met 8GB 2400 (of hoger) MHz en dit kun je eventueel tweedehands kopen bij V&A. Er zijn namelijk genoeg Tweakers die voor een mooi prijsje RAM aanbieden. Heb zelf ook mijn setje zo 25 euro goedkoper kunnen krijgen. Ryzen houdt van hogere snelheden, maar ook hiervoor moet je eigenlijk je BIOS updaten. Zelf heb ik 3000MHz. 3200 is maximum wat er meestal wordt ondersteund.

Enige waar ik persoonlijk niet op zou bezuinigen is de PSU. Maar met be quiet heb je wel een goeie in huis. Wil je de beste koop? Dan zou ik gaan voor Corsair RX550m of Seasonic Focus Plus Gold 550. Beide rond de 80-90 euro. Beide met goede reviews en 10 jaar fabrieksgarantie. En beide volledig modulair.

Que kast heb je be Quiet Silent cases. Deze zijn duurder dan de Pure van datzelfde merk, maar als je het ervoor hebt, kun je dat zeker doen. Ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke smaak.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 92,50€ 92,50
1Gigabyte GA-AB350M-DS3H€ 67,50€ 67,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1be quiet! Pure Base 600 Zwart€ 71,50€ 71,50
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3200C16€ 110,20€ 110,20
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 71,74€ 71,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 521,31

Haal hier nog een aantal tientjes af door goedkoper tweedehands RAM te kopen en je zit onder de 500 met tal van upgrade mogelijkheden.

Dit is allround een goed te gebruiken build, heb ongeveer dezelfde voor mijn ouders. Echter, ik moest veel aanpassen via de BIOS omdat het niet de goede versie was.

Mocht je er een GPU bij willen plaatsen in de toekomst, kun je altijd de GTX 1050ti halen. Een mooie mid-range kaart met 4GB VRAM en deze haalt in veel gevallen de stroom uit het moederbord, waardoor je niet hoeft op te letten met je PSU.

• edebee
@martijn678 ik ga eens heel goed naar je voorstel kijken. Gamen voor de zoon gaat ondergeschikt zijn 😉 als ik maar snel genoeg de dagelijkse taken kan uitvoeren.

• martijn678
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 16:39
Die build die je had was al erg goed hoor. Je kunt hier en daar dan wat eraf snoepen qua budget en dit steken in iets anders (Windows 10/ Office/ externe CD/DVD speler of juist die extra stille case). Of lekker achterhouden voor iets anders zoals vakantie 8)

Zou zelf niet te veel wakker liggen van de RAM snelheid, omdat dit alleen echt tot uiting komt bij high end games etc. Niet bij de dagelijkse dingen zoals tekstverwerking/ normaal browsen. Let alleen wel erop: bijv. Google Chrome is een RAM vreter, maar dat is meer een kwestie van genoeg RAM hebben, en dat heb je met 8 zeker. Er is altijd een mogelijkheid tot uitbreiden naar 12 of 16 in de toekomst.

Je kunt dus ook goedkoper setje van 2400MHz halen tweedehands. Kijk dan altijd even naar de recensies van de Tweaker die het aanbiedt. Meeste zijn goed te vertrouwen.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Merk op dat hier nog een pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB tussenstaat die de prijs op 521 zet. Zonder die schijf zit je op €463

Pagina: 1