Ik wil een vriend gaan helpen met het samenstellen van een PC voor hem. Hierdoor heb ik twee pc's samengesteld, maar voordat ik het aan hem wil voorstellen wou ik eerst even jullie mening hebben over de pc's. Zijn er opmerkingen/advies? Componenten die niet bij elkaar passen of componenten die jullie aanraden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat alleen gebruikt worden voor dagelijks gebruik, dus: surfen/mail/office. Office en (fullHD) Youtube zal het zwaarste zijn wat de pc zal draaien. Wel moet er rekening gehouden worden dat de pc een lange termijn mee moet gaan (ongeveer 6-10 jaar). Daarnaast moet alles wel snel draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen maximaal €400,- zijn. Maar ik mik zelf meer op richting de €300,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur (toetsenbord, muis, speakers) worden meegenomen van de oude pc en een kast is niet van belang bij het samenstellen van de componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige wat nodig zal zijn is een processor, moederbord, voeding, RAM geheugen en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor een intel. Voor al de overige componenten moet het gewoon betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Formaat het liefst micro-ATX. Voor de rest niet veel eisen die nu op mij opkomen.
Ga je overklokken?
Nee
PC 1:
PC 2:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat alleen gebruikt worden voor dagelijks gebruik, dus: surfen/mail/office. Office en (fullHD) Youtube zal het zwaarste zijn wat de pc zal draaien. Wel moet er rekening gehouden worden dat de pc een lange termijn mee moet gaan (ongeveer 6-10 jaar). Daarnaast moet alles wel snel draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen maximaal €400,- zijn. Maar ik mik zelf meer op richting de €300,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur (toetsenbord, muis, speakers) worden meegenomen van de oude pc en een kast is niet van belang bij het samenstellen van de componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige wat nodig zal zijn is een processor, moederbord, voeding, RAM geheugen en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor een intel. Voor al de overige componenten moet het gewoon betrouwbaar zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Formaat het liefst micro-ATX. Voor de rest niet veel eisen die nu op mij opkomen.
Ga je overklokken?
Nee
PC 1:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4600 Boxed | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Corsair VS350 | € 32,85 | € 32,85 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 71,74 | € 71,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 305,54 | |
PC 2:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |