Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen, het liefst zou ik de meeste ( nieuwe ) games op max of hoger op 1440p willen draaien, als dat niet lukt binnen mijn budget, dan maar 1080.
Verder wil ik wel een toekomst bestendig systeem hebben, mijn huidige is al 12 jaar oud, en dat ding loopt echt al jaren tegen z'n einde aan
valt vaak uit, moet hem altijd 2 x opstarten etc.
Dus niet perse weer 12 jaar, maar zeker wel 5 a 6 jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb de afgelopen week, na bijna een jaar van wat mee-lezen tussen de ''desktop advies topics'' en de ''beste buy guide'' , en tijden vol ongedult wegens de videokaart prijzen,
een 1080 nvidea founders edition aangeschaft.
Ik had voor de aanschaf van de videokaart zon 1500 eu in gedachten, dus zeg 800 a 900 euro voor de rest ( exclusief monitor )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten de 1080 gtx nvidea founders edition, misschien een koeler die ik een paar jaar terug kocht voor mijn huidige pc ( Hyper TX3 EVO Intel LGA 1151 )
Maar mijn gevoel zegt dat ik daar niet op moet gaan besparen ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik heb alleen ervaringen met Intel, en dat is eigelijk altijd wel goed bevallen.
Maar als er objectief gezien niet zon verschil in zit, dan natuurlijk prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet zoveel uit, gaat me puur om de kwaliteit, dus het systeem moet goed koelen, en niet te stoffig worden.
Liefst een stil systeem.
Verder vooral gamen op 1440p zoals ik eerder aangaf.
Eigenlijk zoveel mogelijk besparen op '' looks '' het gaat me echt puur om de kwaliteit.
En ik dacht eraan om de PC zelf in elkaar te zetten, zijn er bepaalde dingen waar ik echt op moet letten ? ( typische beginners fouten e.d )
Als dat zo is betaal ik liever ergens 60 euro om het te laten assembleren.
Ga je overklokken?
Het het nog nooit gedaan, dus voorlopig niet.
Zijn er veel risicos aan verbonden, en is het erg lastig ?
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk '' bang-voor-buck ''
Looks interesseren me niet zoveel, een stil systeem is wel belangrijk, mijn huidige kan echt storend veel lawaai maken.
- Ik heb geprobeerd een lijstje samen te stellen, beetje een combinatie van andere desktop (advies) topics hier, en de Best buy guide van januari.
Hoop dat het wat is
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen, het liefst zou ik de meeste ( nieuwe ) games op max of hoger op 1440p willen draaien, als dat niet lukt binnen mijn budget, dan maar 1080.
Verder wil ik wel een toekomst bestendig systeem hebben, mijn huidige is al 12 jaar oud, en dat ding loopt echt al jaren tegen z'n einde aan
Dus niet perse weer 12 jaar, maar zeker wel 5 a 6 jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb de afgelopen week, na bijna een jaar van wat mee-lezen tussen de ''desktop advies topics'' en de ''beste buy guide'' , en tijden vol ongedult wegens de videokaart prijzen,
een 1080 nvidea founders edition aangeschaft.
Ik had voor de aanschaf van de videokaart zon 1500 eu in gedachten, dus zeg 800 a 900 euro voor de rest ( exclusief monitor )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Buiten de 1080 gtx nvidea founders edition, misschien een koeler die ik een paar jaar terug kocht voor mijn huidige pc ( Hyper TX3 EVO Intel LGA 1151 )
Maar mijn gevoel zegt dat ik daar niet op moet gaan besparen ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik heb alleen ervaringen met Intel, en dat is eigelijk altijd wel goed bevallen.
Maar als er objectief gezien niet zon verschil in zit, dan natuurlijk prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet zoveel uit, gaat me puur om de kwaliteit, dus het systeem moet goed koelen, en niet te stoffig worden.
Liefst een stil systeem.
Verder vooral gamen op 1440p zoals ik eerder aangaf.
Eigenlijk zoveel mogelijk besparen op '' looks '' het gaat me echt puur om de kwaliteit.
En ik dacht eraan om de PC zelf in elkaar te zetten, zijn er bepaalde dingen waar ik echt op moet letten ? ( typische beginners fouten e.d )
Als dat zo is betaal ik liever ergens 60 euro om het te laten assembleren.
Ga je overklokken?
Het het nog nooit gedaan, dus voorlopig niet.
Zijn er veel risicos aan verbonden, en is het erg lastig ?
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk '' bang-voor-buck ''
Looks interesseren me niet zoveel, een stil systeem is wel belangrijk, mijn huidige kan echt storend veel lawaai maken.
- Ik heb geprobeerd een lijstje samen te stellen, beetje een combinatie van andere desktop (advies) topics hier, en de Best buy guide van januari.
Hoop dat het wat is
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | ASRock Fatal1ty H370 Performance | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | Fractal Design Define C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK | € 162,15 | € 162,15 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 193,95 | € 193,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 878,75 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2518D Zwart | € 305,85 | € 305,85 |