Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC 800 a 900 eu ( exclusief monitor/videokaart )

Pagina: 1
Acties:

• Huub25
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-03-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Voornamelijk gamen, het liefst zou ik de meeste ( nieuwe ) games op max of hoger op 1440p willen draaien, als dat niet lukt binnen mijn budget, dan maar 1080.

Verder wil ik wel een toekomst bestendig systeem hebben, mijn huidige is al 12 jaar oud, en dat ding loopt echt al jaren tegen z'n einde aan :D valt vaak uit, moet hem altijd 2 x opstarten etc.

Dus niet perse weer 12 jaar, maar zeker wel 5 a 6 jaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb de afgelopen week, na bijna een jaar van wat mee-lezen tussen de ''desktop advies topics'' en de ''beste buy guide'' , en tijden vol ongedult wegens de videokaart prijzen,
een 1080 nvidea founders edition aangeschaft.

Ik had voor de aanschaf van de videokaart zon 1500 eu in gedachten, dus zeg 800 a 900 euro voor de rest ( exclusief monitor )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Buiten de 1080 gtx nvidea founders edition, misschien een koeler die ik een paar jaar terug kocht voor mijn huidige pc ( Hyper TX3 EVO Intel LGA 1151 )
Maar mijn gevoel zegt dat ik daar niet op moet gaan besparen ?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Niet perse, ik heb alleen ervaringen met Intel, en dat is eigelijk altijd wel goed bevallen.
Maar als er objectief gezien niet zon verschil in zit, dan natuurlijk prijs/kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Grootte maakt niet zoveel uit, gaat me puur om de kwaliteit, dus het systeem moet goed koelen, en niet te stoffig worden.
Liefst een stil systeem.
Verder vooral gamen op 1440p zoals ik eerder aangaf.

Eigenlijk zoveel mogelijk besparen op '' looks '' het gaat me echt puur om de kwaliteit.

En ik dacht eraan om de PC zelf in elkaar te zetten, zijn er bepaalde dingen waar ik echt op moet letten ? ( typische beginners fouten e.d )
Als dat zo is betaal ik liever ergens 60 euro om het te laten assembleren.

Ga je overklokken?

Het het nog nooit gedaan, dus voorlopig niet.
Zijn er veel risicos aan verbonden, en is het erg lastig ?

Wat verwacht je van ons?[i]

Zoveel mogelijk '' bang-voor-buck ''
Looks interesseren me niet zoveel, een stil systeem is wel belangrijk, mijn huidige kan echt storend veel lawaai maken.

- Ik heb geprobeerd een lijstje samen te stellen, beetje een combinatie van andere desktop (advies) topics hier, en de Best buy guide van januari.
Hoop dat het wat is :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 166,95€ 166,95
1ASRock Fatal1ty H370 Performance€ 123,50€ 123,50
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 77,35€ 77,35
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 162,15€ 162,15
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 193,95€ 193,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 878,75

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2518D Zwart€ 305,85€ 305,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 305,85

[ Voor 10% gewijzigd door Huub25 op 11-04-2018 22:55 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als het budget excl. monitor is dan lijkt het me handig deze ook even uit het lijstje te halen want anders wordt het wel verwarrend?

Anyway, de monitor die je nu hebt gekozen is een 60Hz IPS monitor, dat betekent mooie kleuren en een goede kijkhoek, maar niet geschikt om meer dan 60fps op het scherm te tonen. Nou game ik ook al jaren op een 60Hz IPS monitor en dat gaat prima, maar het schijnt nog veel gaver te zijn met een monitor die een hogere FPS ook daadwerkelijk kan weergeven. Ook Gsync, waarbij de Hz van het scherm en de fps van de game in "sync" lopen, voegt daar in iets toe. Dan kom je uit op deze schermen: categorie: Monitoren en dit zou dan een mogelijke optie zijn: pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart. De afweging zal wellicht ook liggen in of je veel online gamed of meer offline.

Zelf had ik overigens bij dit budget niet per se voor de 1080 gegaan, eerder voor een 1070. Dan blijft er nog wat extra speelruimte voor de aanschaf van een goede monitor...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Huub25
Ramon schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:33:
Als het budget excl. monitor is dan lijkt het me handig deze ook even uit het lijstje te halen want anders wordt het wel verwarrend?

Anyway, de monitor die je nu hebt gekozen is een 60Hz IPS monitor, dat betekent mooie kleuren en een goede kijkhoek, maar niet geschikt om meer dan 60fps op het scherm te tonen. Nou game ik ook al jaren op een 60Hz IPS monitor en dat gaat prima, maar het schijnt nog veel gaver te zijn met een monitor die een hogere FPS ook daadwerkelijk kan weergeven. Ook Gsync, waarbij de Hz van het scherm en de fps van de game in "sync" lopen, voegt daar in iets toe. Dan kom je uit op deze schermen: categorie: Monitoren en dit zou dan een mogelijke optie zijn: pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart. De afweging zal wellicht ook liggen in of je veel online gamed of meer offline.

Zelf had ik overigens bij dit budget niet per se voor de 1080 gegaan, eerder voor een 1070. Dan blijft er nog wat extra speelruimte voor de aanschaf van een goede monitor...
Bedankt voor je antwoord :)

Aangepast

Online eigenlijk niet zo heel veel, kijk wel uit naar Age of Empires IV, om maar een categorie te noemen.
Verder speelde ik vroeger altijd Pro Cycling manager, leek me wel leuk om dat weer is op te pakken, denk niet dat er veel zijn die het kennen. :9

Vind 200 euro wel een erg groot verschil, misschien dat er op de andere onderdelen nog wat te knippen en plakken valt ?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
De 960 EVO is een NVME SSD, neem de 860 of MX500, die hebben een lagere bandbreedte, maar daar merk je niets van in gaming.
Een H370 moederbord van 120 euro lijkt me vrij duur, zitten er bepaalde features op die je wil hebben?

• Huub25
SpeedQber schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:07:
De 960 EVO is een NVME SSD, neem de 860 of MX500, die hebben een lagere bandbreedte, maar daar merk je niets van in gaming.
Een H370 moederbord van 120 euro lijkt me vrij duur, zitten er bepaalde features op die je wil hebben?
Waarin merk je het verschil dan wel erg ? het is best een prijsverschil :p

Dat moederbord had ik hier gevonden : https://nl.hardware.info/...erborden-review-conclusie

Ik weet niet zeker of ik links mag plaatsen, ik kan zo snel de spoiler functie niet vinden ( nieuw hier )
Maar er stond dat de geluidskaart goed was, daar hecht ik wel waarde aan.

Ik weet niet of deze ook redelijk is op het moederbord die Youri aangaf ? :)

• Derpotron
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 14:20
Het verschil tussen een NVME SSD en een standaard SSD merk je eigenlijk alleen wanneer je vaak met grote bestanden werkt e.d. In dagelijks gebruik is het verschil eigenlijk minimaal. Wat ook gezegd mag worden is dat AMD ergens deze week met Ryzen 2 uitkomt, wellicht nog interessant om daar even op te wachten? :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Dat prijsverschil hoeft de SSD niet beter te maken in een significante vorm. Nou is dat wel zo met grote files verplaatsen en bij gebruik als scratchdisk bij video editting, maar zoveel doeleinden zijn er gewoon niet voor zo'n SSD voor consumenten. Zeker gamen niet. Gamen is helemaal niet storage intensief. Er moeten semi regelmatig een paar bestandjes heen en weer. Map inladen is eventjes werken en dan is het ook wel weer klaar. Ik heb zat games in mn steam folder staan die in hun geheel in mn ram zouden passen.

• SpeedQber
De Fatal1ty H370 heeft een Realtek ALC1220, is deze echt beter dan andere chips? Ik zou zeggen: zoek het op. Na 12 jaar zijn de 'goedkope' geluidschips vast ook flink verbeterd.
De Focus Plus 550 zou dikkere (dus stuggere) kabels hebben dan vergelijkbare voedingen, omdat er condensatoren in verwerkt zitten. Check Voeding advies en informatie topic - Deel 34 voor meer info.
WIndows kan je wellicht ook goedkoper krijgen.

• youridv1
@SpeedQber sommige van die ALC 800 chips zijn modellen van 8 jaar geleden, dus of het goedkopere model verbeterd is, ligt eraan. Dat gezegd hebbende is dat getalletje maar een codec. Een ALC 892 op een moederbord met goede isolatie van de audiocompontenten klinkt beter dan een ALC 1220 op een bord met mega veel crosstalk van andere componenten

• Huub25
Bedankt voor alle hulp tot nu toe :) wordt gewaardeerd.

Even wat updates;

Videokaart is binnen ( wat een joekel :D )

Via een forum lid kreeg ik dezelfde behuizing + 16GB DDR4 3200Mhz Corsair Vengeance LPX ( beiden nieuw ) voor in totaal 209 aangeboden, dus ook daar is wat op bespaard nu.

Wil wel graag voor het monitor van Raymond gaan, het lijkt me beter om die kaart vol te benutten, anders had ik inderdaad beter een goedkopere kaart gekocht.

Het verhaal van de ssd kaart is me nu ook duidelijk, dat verschil merk je dus pas bij echt zware handelingen, dingen niet voor mij niet van toepassing zijn.

Over die Ryzen 2 ; Is misschien wel een idee om te wachten, weet niet of ze veel beter zullen presteren dan de huidige die ik nu in de lijst heb staan ?

-Ryzen 5 2600X 6 / 12 3,6 - 4,2 GHz 19 MB 95 W Wraith Spire 229 USD ( 185,696 eu)
-Ryzen 5 2600 6 / 12 3,4 - 3,9 GHz 19 MB 65 W Wraith Stealth 199 USD ( 161,369 eu)

Zal gelijk even mijn lijstje updaten;

Gedane kosten;

Nvidea 1080 GTX - 600 eu
16GB DDR4 3200Mhz Corsair Vengeance LPX - 160 eu
Fractal Design Define S - 49 eu

Totaal - 809 eu

Potentiële kosten

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 168,10€ 168,10
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 119,47€ 119,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 525,87

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart€ 579,-€ 579,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,-

• Derpotron
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 14:20
Voor dezelfde prijs krijg je bij AMD natuurlijk 12 threads ipv 6, en met de hogere clocks die je hebt zullen ze qua single thread performance gelijk lopen. Wat mij betreft is het dus wel degelijk de moeite waard om eventjes te wachten :)

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:26
wat ik wel zonde vind is dat je geheugen hebt van 3200mhz, maar het moederbord ondersteunt maar tot 2666 mhz.
Nu zul je het verschil niet echt merken (het wordt terug geklocked, maar juist bij een nieuw systeem zou ik alle mogelijkheden willen benutten)
https://www.gigabyte.com/Motherboard/B360M-D3H-rev-10#sp
Support for DDR4 2666/2400/2133 MHz memory modules

tip:
probeer je onderdelen zo goed mogelijk aan te sluiten op wat je wil kopen

[ Voor 10% gewijzigd door NLMaca op 15-04-2018 13:53 ]

• Huub25
Ok, weer wat geleerd, bedankt voor de tip.

Gelukkig was het moederbord nog niet bestelt, ik wacht nog even op die Ryzen 2 denk ik.
Dan zal ik mijn moederbord sowieso al moeten aanpassen.

• Huub25
Ik heb nu de kast en het geheugen ook binnen, zit erg te twijfelen tussen verschillende monitoren.
IPS of TN.

Maar is dit lijstje ( met evt aanpassing naar ryzen 2600x + bijbehorende moederbord ) wel sterk genoeg om de nieuwste games op max te draaien ?
Dan bedoel ik op 1440 p en 144/165 hz.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Als je de overstap naar Ryzen gaat maken is het helemaal niet erg dat het RAM 3200 MHz draait. Ryzen heeft meer baat aan snel geheugen dan intel. Intel ziet alles boven 2666MHz als overclock, Ryzen kan die stokjes RAM prima hebben.
Als je toch bij intel blijft, jammer dan, je ram draait gewoon op 2666 automatisch als je niet gaat klooien met je bios en dat werkt allemaal prima.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Huub25
Na de reviews wat gelezen te hebben ( nieuwe ryzen ), twijfel ik een beetje of het een betere optie is dan de i5 8400, omdat ik buiten alledaags gebruik en gamen niet veel met mijn computer doe.
De benchmarks gaven eigenlijk bij elke geteste game aan dat de i5 8400 beter presteert.

Alleen vraag ik mij af hoe zich dat weerhoudt tot mijn ram geheugen ?
Ik lees overal dat ryzen gebaat is bij snel ram geheugen, maar ook dat dit aan te passen is bij intel, dus dat ik de maximale snelheid gewoon kan veranderen naar 3200.

Daarnaast lijkt me de ryzen cooler beter dan de intel, dus daar zou ik dan bij intel weer een extra koeler voor moeten aanschaffen.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 11:33
Huub25 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:34:
Na de reviews wat gelezen te hebben ( nieuwe ryzen ), twijfel ik een beetje of het een betere optie is dan de i5 8400, omdat ik buiten alledaags gebruik en gamen niet veel met mijn computer doe.
De benchmarks gaven eigenlijk bij elke geteste game aan dat de i5 8400 beter presteert.

Ik lees overal dat ryzen gebaat is bij snel ram geheugen, maar ook dat dit aan te passen is bij intel, dus dat ik de maximale snelheid gewoon kan veranderen naar 3200.

Daarnaast lijkt me de ryzen cooler beter dan de intel, dus daar zou ik dan bij intel weer een extra koeler voor moeten aanschaffen.
ja denk dat de komende dagen er wat meer duidelijkheid gaat komen wat een amd precies doet.

ik kijk net hier en zie in eens in alle benchmarks amd boven aan staan https://www.anandtech.com...700-ryzen-5-2600x-2600/19

dat lijkt mij ook niet helemaal geloofwaardig maar hier zie je toch andere resultaten dan bij het artikel op tweakers

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Huub25 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:34:

Zal niet veel schelen en ik zou in dat geval prijs de doorslag laten geven.

Techspot heeft een gemiddelde voor alle games en de R5 2600X doet bijv 144 avg. fps en de i5 8400 152. Ga je dat merken? Volgens mij niet.

https://www.techspot.com/...en-2700x-2600x/page6.html

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Huub25
ben een weekje weggeweest, wil er nu wel wat vaart achter zetten.

Ik zag net dat de samsung 850 evo 500 GB, ongeveer even duur is als de crucial mx500, is dat misschien nog een betere optie ?
Verder ben ik er wel over uit dat ik voor Ryzen2600/2600x wil gaan, vooral wegens mijn ram geheugen, en ik heb het gevoel dat ze wat toekomst bestendiger zijn dan de i58400.

Twijfel of ik misschien beter voor de 2600 kan gaan, en dan een losse koeler koop.

Heb trouwens een beetje spijt van mijn 1080 FE koop, dat was eigenlijk net voor de tijd dat de prijzen echt begonnen te dalen, maar goed. Een te impulsieve aankoop na al dat wachten.
las al wel dat je daar ook zelf een koeler op kan zetten, evt dat ik dat bij een winkel laat doen ergens. ( als dat mogelijk is )

• SpeedQber
Tussen de 850/860 EVO en MX500 zit weinig verschil in performance, de goedkoopste pakken is ook een goede strategie.
De 2600X heeft de Wraith Spire, de 2600 de Wraith Stealth. Als je een aftermarket koeler koopt, maakt dat weinig uit.

• youridv1
Een aftermarket koeler op je 1080 zetten is echt kinderspel. Wat je zelfs nog zou kunnen doen, om twee vliegen in 1 klap te slaan, is een EKWB A240G kit nemen. Dat is een, uit mijn hoofd, 250 euro waterkoeling kit die past op AMD en intel CPU's en alle 1060 en hoger FE kaarten van nvidia. Je krijgt er een 240mm radiateur bij en alle onderdelen om een simpele loop te bouwen. Het is niet de goedkoopste oplossing, maar wel weer net wat anders en stil is het zeker. Als je wat meer koeling wil verkopen ze ook expansion packs met een extra 120mm radiateur+fan+fittingen. Vloeistof zit ook in de originele kit

Als je iets "normalers" zou willen kun je bij Arctic kijken naar de Accelero Extreme IV. Kant en klare oplossing. Je schroeft de koeler en backplate van je 1080 af en je monteert de arctic koeler met backplate terug.Alles staat in de gebruiksaanwijzing en op youtube is er ook genoeg installatie video materiaal te vinden dankzij reviews.

Zelf ben ik voor nog een andere route gegaan met een Rajintek Morpheus II Core. Dit is ook een aftermarket gpu heatsink, maar deze zonder fans. Er worden brackets meegeleverd voor het monteren van standaard 120mm fans zoals je ook voor je case gebruikt. Ik heb er Corsair ML120 Pro fans op draaien en stuur de fans door middel van een splitter en een verloopstukje aan met de videokaart zelf, ik kan ze zo inpluggen op de connector waar de fans van de originele koeler in zaten. Ik heb voor de koelpasta Noctua NT-H1 gebruikt (Of NH-T1 een van die twee) maar Arctic MX4 en Thermalgrizzly Kryonaut zijn ook leuke niet geleidende alternatieven. Met mijn huidige instellingen komt mijn 1080 niet boven de 55 graden celcius uit en de fans draaien met deze fancurve maximaal op 1150 toeren. ML Pro fans maken op die snelheden amper geluid, zeker stiller dan een beetje hardeschijf gezoem. Dat geld natuurlijk voor alle kwaliteit fans, ML Pro, Silentwings 3, NF F12, Noiseblocker eLoop B12 PS (of een net iets andere naam, de 4 pin variant bedoel ik.) Of EKWB vardar Evo, die zijn erg goed in noise to performance

[ Voor 70% gewijzigd door youridv1 op 27-04-2018 15:07 ]

• Huub25
Ik heb buiten een cpu koeler, videokaart en ram vervangen/plaatsen niet veel in de kast gezeten, dus de hele pc zelf bouwen word al een opgave vrees ik ( + erg prijzig ), denk dat ik voor die 2e optie dan ga.
de 1e ziet er wel nice uit trouwens, wat vids bekeken net. bedankt voor je advies :)

en dan nog een koeler los voor de processor.

Ik blijf echt twijfelen tussen een i5 8400 en 2600, ik heb het idee dat de i5 8400 wel echt een stuk beter voor gaming is, en dat is wat ik hoofdzakelijk zal doen.
Misschien in de toekomst wat andere dingen, waar de ryzen beter geschikt voor is, maar dan zou ik beter pas op dat moment weer een upgrade overwegen denk ik.
enige punt is dat mijn ram 3200 is, en die intel slechts 2666 ondersteunt.
ik weet dat je dit kan aanpassen in het xmp profiel, maar verschillende keren heb ik gelezen dat ryzen meer gebaat is bij snel geheugen dan intel.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zal een Ryzen 2600 met 3200 mhz geheugen sneller presteren in gaming, dan een intel i5 8400 met 3200 ( na aanpassen ) ?

Overigens de samsung 850 evo bestelt, wat iets goedkoper.

• SpeedQber
Zoek benchmarks voor de games die je wil gaan doen, op de resolutie die je gaat gebruiken.
Voor hoge fps is Intel doorgaans beter, vanwege de hogere single-core prestaties, maar Ryzen 2 is wel een verbetering tov Ryzen 1.

• Huub25
erg lang moeten wachten op mijn ssd kaartje, moet nu alleen het moederbord/voeding en processor nog ( later zal ik de custom koeler voor de 1080 halen + monitor )

Wat vinden jullie van deze build ? zal het ram daadwerkelijk op 3200 hz draaien ?

Is de voeding goed genoeg ?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,90€ 214,90
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,95€ 141,95
1Manli GeForce GTX 1080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,50€ 189,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,55

het moederbord kreeg goede recensies bij nlhardwareinfo, vandaar mijn keuze.
Maar bij de support list daar zie ik mijn ram niet staan.

als alternatief heb ik deze gevonden :

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock AB350M Pro4€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,-

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-De R5 2600X is gewoon de absolute koning van de enigsinds budget georiënteerde gaming CPU's nu. Ze lijken zonder problemen naar 4,2GHz te boosten met de stock koeler en gaming loads.
-Voeding is ruim voldoende.
-Dat 3200MHz setje, tja. Ik heb dat setje het zelf met mijn R7 1700 op 3066 gekregen met gebruik van de Ryzen timing checker. (programma dat timings uitrekent voor je RAM die je dan zelf moet invoeren om je bios) Gewoon XMP aanzetten werkt vaak niet omdat veel setjes gemaakt zijn voor Intel en Intel chips met heel andere timings en subtimings optimaal werken. Ik weet het niet 100% zeker, maar pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB lijkt iets minder gevoelig te zijn met Ryzen. In ieder geval ook een goedkoper setje.
-Persoonlijk vind ik dat bordje net wat te duur, maar aangezien de geweldige ASUS Prime X470 Pro in prijs is gestegen is dit wel een redelijke prijs. Zou dat ASUS bordje weer richting naar de €160 dalen, dan is het een no brainer omdat dat bord echt heel erg goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-05-2018 22:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Huub25
bedankt voor je reactie :) duidelijk.

Ik heb alles behalve het moederbord, processor en voeding hier al thuis liggen.
Vandaar mijn vraag over het ram geheugen.

Je zegt dat intel beter compatible is ram setjes, is dan de i8400 of i8600k misschien een betere optie ?

En hoezo is dat bord zoveel beter ? heb opzich nog wel ruimte in mijn budget.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Huub25 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:26:
bedankt voor je reactie :) duidelijk.

Ik heb alles behalve het moederbord, processor en voeding hier al thuis liggen.
Vandaar mijn vraag over het ram geheugen.

Je zegt dat intel beter compatible is ram setjes, is dan de i8400 of i8600k misschien een betere optie ?

En hoezo is dat bord zoveel beter ? heb opzich nog wel ruimte in mijn budget.
-Nee, ik zeg dat die RAM setjes zijn afgesteld voor Intel CPU's. Betekent niet dat ze niet werken, maar soms willen ze niet en dan moet je er zelf iets meer moeite insteken. Verder is een i5 8400 een slechtere CPU en als je twijfelt over overclocken, dan moet je geen i5 8600K kopen. Die is zonder overclock ook niet sneller dan een 2600X. :)
-Dat Asus bordje is gewoon van uitstekende bouwkwaliteit en heeft een uitstekende bios met veel opties. Je moet er alleen wel vraag naar hebben. Persoonlijk zou ik dat bordje liever kopen, maar eigenlijk vind ik die nu net iets te duur. Op zich is er ook niks mis met de Gaming Ultra, maar zo goed als dat ASUS bordje is die niet. Als je €30 extra uit wil geven, dan zou ik het doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Huub25
zo, uiteindelijk is het de build geworden die ik al aangaf, + het moederbord dat Daniel aanraadde.
Afgelopen weekend in elkaar gezet, en alles werkt goed :)

Was m'n 1e build dus was er wel blij mee.
Ik kon bij de bios de snelheid van het ram gewoon aanpassen naar 3200, en dat lijkt ook stabiel te gaan.
Zit nu wel op 1.35 volt, is dat te hoog ?

Nu moet ik alleen de monitor nog, en de custom koeler voor de 1080 Founders edition.
Mijn huidige monitor is een Medion 20888 ( 23 inch )

Ik was van plan om op 1440 p te gamen, dus een quad hd monitor aan te schaffen.

Ik neig erg naar deze :

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell S2417DG Zwart€ 405,-€ 405,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,-

lijkt goede recensies te hebben, enige puntje is dat het slechts 24 inch is , misschien te klein voor die resolutie ?

Of zou ik met deze build beter alsnog een 1080 monitor aanschaffen ? ( er komt nog wel een custom koeler voor de videokaart )

• Teun vh
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 23:55
Als je denkt dat jouw monitor te klein is dan kan je ook nog gaan met een ultrawide.
Ik heb een ultrawide staan en het geeft je heel wat extra zicht in games is misschien ook een goede optie.
Pagina: 1