Enorme problemen met e-mail via Neostrada

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:31
Beste Tweakers,

Ik zit nu zo'n jaar bij Neostrada, het goedkoopste pakket bevalt enorm. Klantenservice is ook altijd goed geweest, geen downtime en site laadt redelijk snel. Enkel hun e-mail service vertoont enorme gebreken. 90% van de mails die ik via Neostrada (domeinnaam) stuur belandt bij mensen in de spam of map ongewenst. Neostrada heeft er geen oplossing voor en zegt dat de fout bij de ontvangende partij ligt, terwijl die meestal Gmail, Hotmail, of Livemail gebruiken... Zijn er anderen die dit probleem ook hebben bij Neostrada, en het toevallig hebben weten op te lossen? Want ik ben radeloos en sta op het punt om over te stappen naar een andere webhost provider.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pay peanuts, get monkeys?

Even serieus; wat zeggen de mailheaders van de mailtjes die in de spam terecht komen? Er is een reden dat jouw mail geweigerd wordt, namelijk.

Heb je een eigen domeinnaam? Heb je daar alles goed voor staan in je cPanel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Kees Klaassen schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:55:
Beste Tweakers,

Ik zit nu zo'n jaar bij Neostrada, het goedkoopste pakket bevalt enorm. Klantenservice is ook altijd goed geweest, geen downtime en site laadt redelijk snel. Enkel hun e-mail service vertoont enorme gebreken. 90% van de mails die ik via Neostrada (domeinnaam) stuur belandt bij mensen in de spam of map ongewenst. Neostrada heeft er geen oplossing voor en zegt dat de fout bij de ontvangende partij ligt, terwijl die meestal Gmail, Hotmail, of Livemail gebruiken... Zijn er anderen die dit probleem ook hebben bij Neostrada, en het toevallig hebben weten op te lossen? Want ik ben radeloos en sta op het punt om over te stappen naar een andere webhost provider.
Aangezien je zelf bij een goedkoope hosting partij bent gaan zitten neem ik aan dat je het nodige research gedaan hebt. Emails versturen is tegenwoordig niet zo gemakkelijk meer als vroeger, dit hebben we te danken aan de massieve hoeveelheid spam. De grote email providers zijn dus veel strenger in het valideren van emails, dit komt doorgaans door de verzendende partij, in enkele gevallen door de providers zelf.

Ik zou zelf even wat onderzoek gaan doen of je SPF, DKIM en DMARC records goed ingesteld staan en met DMARC kan je precies zien waarom hij in de spambox beland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

xleeuwx schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:58:
[...]

Ik zou zelf even wat onderzoek gaan doen of je SPF, DKIM en DMARC records goed ingesteld staan en met DMARC kan je precies zien waarom hij in de spambox beland.
Gedeelte hiervan kan je ook controleren door een spam-mail-header even te pasten op https://mxtoolbox.com/ om er een leesbaar stukje tekst/info van te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stuur eens een mailtje naar https://www.mail-tester.com/ en vertel het resultaat

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Ik ben benieuwd wat het IP-adres is van hun uitgaande mailserver (zie de from headers bij GMail of Hotmail).
• Waarmee stuur je de e-mails? Thunderbird? Outlook? Python / PHP?

Ik heb net even gekeken naar een aantal van hun IP-adressen, maar ze zitten niet in belangrijke DNSBL's (met b.v. complete /24's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:49

Marc H

- - Is wakker - -

Ik zit ook bij Neostrada, goedkoopste pakket en kan wel zeggen dat ik nooit problemen heb met mijn verzonden/ontvangen mail.
DJMaze schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 00:09:
Stuur eens een mailtje naar https://www.mail-tester.com/ en vertel het resultaat
MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:00:
[...]

Gedeelte hiervan kan je ook controleren door een spam-mail-header even te pasten op https://mxtoolbox.com/ om er een leesbaar stukje tekst/info van te krijgen.
Probeer dit eerst eens. Waarschijnlijk zit er iets in de opmaak van de mails waardoor spamfilters denken dat het spam is.

[ Voor 9% gewijzigd door Marc H op 10-04-2018 02:55 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Ik heb zelf een tiental webservers draaien en mijn klanten hebben ook vaak te maken met dit probleem. Je begrijpt ook dat je in NL niet elke klant een eigen IP (meer) kan geven om zo het probleem wat te omzeilen (wat in de US nog net wat makkelijker kan). We spreiden ook de accounts over meerdere IP's en doen niet aan overselling.

Maatregelen zoals DKIM, SPF, (DMARC), ... zijn al out-of-the-box bij cPanel. Een limiet per uur stel je ook snel in. Beetje firewall volgt het SMTP verkeer op en slaat alarm of neemt actie bij grote volumes of distributed attacks. Dat allemaal instellen is vrij eenvoudig. Bij ons zijn er de laatste jaren amper nog grote hoeveelheden SPAM buiten geraakt voor we konden ingrijpen.

En toch... vaak problemen bij de klanten. Wat is dan wel de oorzaak:
- Reputatie IP ranges in het datacenter. Sommige blacklists zijn nogal trigger happy hierin. De tijd dat een IP range nog indicatief was voor iets is IMHO al lang vorbij.
- Forwarders die klanten instellen, die SPAM gaan doorsturen waar wij dan als afzender gezien worden. Ook hier nemen we maatregelen zoals uitgaande mail nakijken of het SPAM is en SRS (aangeven dat het geforward is) maar dat helpt niet 100%.
- Mensen die mails forwarden naar bv. Hotmail en daar dan aangeven "dit is SPAM". Hebben wij hem verzonden volgens Microsoft 8)7
- Microsoft. Ondanks dat we deelnemen aan hun SNDS en JMRP programma's en dar overal een "groen" kleurtje hebben, laat Microsoft mails van onze kant soms... verdwijnen. Ze nemen ze aan maar leveren ze niet af, ook niet in de Junk mail folder. Dit is geen uitvindsel, het staat letterlijk in hun documentatie dat dit kan gebeuren. Probeer maar is met een "mens" in contact te komen bij Microsoft. Na een week of 2 aandringen tref je dan misschien iemand die het bewuste domein op een whitelist gooit.

We hebben ook niet het soort klanten die grote hoeveelheden nieuwsbrieven stuurt trouwens. Als verzender heb je gewoon geen controle over wat de ontvanger doet, daar kan je als hoster ook weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14
MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:57:
Pay peanuts, get monkeys?

Even serieus; wat zeggen de mailheaders van de mailtjes die in de spam terecht komen? Er is een reden dat jouw mail geweigerd wordt, namelijk.

Heb je een eigen domeinnaam? Heb je daar alles goed voor staan in je cPanel?
U denkt dat anno 2018 een hostingpakket nog steeds 100 euro per maand moet kosten? Die markt is allang verzadigd en Neostrada behoort wel tot een van de betere. Enig nadeel is dat ze geen telefonische helpdesk hebben.

Staat je domeinnaam wel goed ingesteld? Dus een correcte SPF record.
Doe even wat checks hier: https://mxtoolbox.com

Wat ook mogelijk is dat je domeinnaam nog een reputatie moet opbouwen bij diensten als Outlook Mail en Gmail. Probeer anders even een plain text mails te versturen ipv HTML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Kees Klaassen schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:55:
Beste Tweakers,

Heb hier ook Neostrada en ga weer verlengen beval prima......met email nergens last van...
Domeinnamen lopen wel via andere Host <--DNS--> Neostrade

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
WhiteDog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:30:
en SRS (aangeven dat het geforward is) maar dat helpt niet 100%.
Die SRS gaf mij alleen maar meer ellende. Dan kreeg ik allemaal relay errors.
Heel lang betoog met veel info hier: Hotmail/Live/Office365 blokkeert e-mails

Het is niet het zelfde probleem als dat van TS, maar genoeg leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb veel email problemen gehad bij Neostrade, en dat komt omdat je in een shared hosting omgeving zit. Het bleek vaak het geval dat het ipadres op een of andere blacklist terecht kwam, omdat een andere klant die op dezelfde server/ipadres spam verstuurde (gehacked of wat dan ook).

Dit is meerdere malen gebeurd helaas. Er is een website (heb deze even niet bij de hand) waarbij je je emailadres kan intikken, en dan krijg je een overzicht te zien of je (mailserver) op een blacklist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Nou, als ik met de standaard instellingen van neostrada email (via hun webmail) dan krijg ik sowieso een spam markering omdat:
- DKIM niet klopt. Webmail ondertekent wel maar staat niet standaard in DNS.
- Niet heel erg: Geen DMARC
- Verbinden met MX langer duurt dan 15 seconden waardoor mijn spamfilter al denkt dat de MX niet werkt.

Verzendende server staat niet op een blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
De topicstarter heeft nog niet gereageerd, en de bovenstaande reacties geeft wel aan waarom e-mails versturen vandaag de dag gewoon niet meer zo simpel is als vroeger. Er zijn gewoon heel veel variabelen waar naar gekeken wordt door een mailserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

DJMaze schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:22:
[...]

Die SRS gaf mij alleen maar meer ellende. Dan kreeg ik allemaal relay errors.
Heel lang betoog met veel info hier: Hotmail/Live/Office365 blokkeert e-mails

Het is niet het zelfde probleem als dat van TS, maar genoeg leesvoer.
Wat een verademing om je topic door te lezen, blij dat ik niet de enige ben die tegen de Microsoft muur aanloopt. Leg het maar is uit aan je klanten helaas ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Dank jullie voor jullie reacties. Heb al een paar keer mail tester laten doen maar die score zit op 9.5/10, volgens Neostrada is er verder niks meer aan te doen. Rest van de instellingen klopt ook gewoon volgens hen. De fout zou bij de ontvangende partij liggen.

Via een klant heb ik een header van een naar Hotmail gestuurd mailtje kunnen krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kees Klaassen op 10-04-2018 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Je eigen telfort ip staat op een blacklist.
Logisch dat Neostrada daar niks aan kan doen.
https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL1555365

PBL is niet echt een blacklist, lees https://forum.telfort.nl/...raliteit-44235#post402139

[Verwijderde gebruiker] zou nu toch wel eens uit moeten leggen waarom dit al jaren een probleem is :)

[ Voor 74% gewijzigd door DJMaze op 10-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Klaassen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:02:
Via een klant heb ik een header van een naar Hotmail gestuurd mailtje kunnen krijgen
Headers zeggen iets, plaatje is nutteloos. En het zou helpen als je antwoord geeft op mijn vragen. :)
DJMaze schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:24:
Je eigen telfort ip staat op een blacklist.
Dat zou niet mogen uitmaken als vanaf dat IP een MSA verbinding wordt gemaakt met een MTA die niet op een blacklists staat.
[Verwijderde gebruiker] zou nu toch wel eens uit moeten leggen waarom dit al jaren een probleem is :)
Het antwoord wat je niet van Telfort krijgt: Een MTA draaien op een consumentenverbinding is af te raden i.v.m dat spammers vaak achter gehackte thuisverbindingen zitten. Daardoor zijn hele ranges onbruikbaar om als MTA in te zetten (de client ranges zitten in DNSBL's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Verwijderd Ziggo, Xs4all, etc. etc. staan niet in de PBL.
Alleen Telfort zelf kan zich uit de PBL verwijderen. Doen ze niet want dat schijnt hun geld te kosten.

Waarom staan andere ISP's niet in de PBL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 01:13:
• Ik ben benieuwd wat het IP-adres is van hun uitgaande mailserver (zie de from headers bij GMail of Hotmail).
• Waarmee stuur je de e-mails? Thunderbird? Outlook? Python / PHP?

Ik heb net even gekeken naar een aantal van hun IP-adressen, maar ze zitten niet in belangrijke DNSBL's (met b.v. complete /24's).
Ik stuur zelf de mails via Mailbird en soms één van de mail programma's via cpanel. Anderen die ook via dit domeinnaam mails versturen sturen via Aqua Mail of cpanel. Zij zitten overigens niet bij Telfort. Neostrada bevestigt ook dat het niet uitmaakt of mijn IP op een blacklist staat. Had geen idee, ben zelf een leek op dit gebied.

Wat het IP betreft, er staan een heel aantal keer 'from' in de header. Helpt dit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RsRnfeq.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DJMaze schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:52:
@Verwijderd Ziggo, Xs4all, etc. etc. staan niet in de PBL.
Alleen Telfort zelf kan zich uit de PBL verwijderen. Doen ze niet want dat schijnt hun geld te kosten.
PBL delisting kost geen geld, zover ik weet.
Waarom staan andere ISP's niet in de PBL?
Mijn oude @home (Ziggo) IP-adres staat in de PBL:
217.120.0.0/14 is listed on the Policy Block List (PBL)
En vele andere ISP's/consumenten ranges.

Veel ISP's willen niet dat je een e-mail server host op je thuisverbinding, daarom doen ze geen moeite. Teveel SMTP crap (zgn SPAM door lekke/ongepatchde consumenten apparatuuur), waar een ISP op afgerekend wordt (dus ook zijn eigen mailservers in blacklists verschijnen).
Mijn huidige IP/ISP zit niet in de PBL ("static IP"). Ik host echter geen mailserver thuis.
Kees Klaassen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:35:
[...]

Ik stuur zelf de mails via Mailbird en soms één van de mail programma's via cpanel. Anderen die ook via dit domeinnaam mails versturen sturen via Aqua Mail of cpanel. Zij zitten overigens niet bij Telfort. Neostrada bevestigt ook dat het niet uitmaakt of mijn IP op een blacklist staat. Had geen idee, ben zelf een leek op dit gebied.

Wat het IP betreft, er staan een heel aantal keer 'from' in de header. Helpt dit?

[afbeelding]
Dat ruikt alsof 185.56.145.228 verbinding maakt met outlook.com. Dat IP-adres is schoon volgens de meest serieuze DNSBL's.
Ik stuur zelf de mails via Mailbird en soms één van de mail programma's via cpanel. Anderen die ook via dit domeinnaam mails versturen sturen via Aqua Mail of cpanel
Inconsistente mail headers (verschillende software). Vanaf ieder software-pakket een mailtje sturen aan jezelf. Dan kan je de headers vergelijken, als er iets zou ontbreken.
Of stuur uit ieder software pakket mail aan DJMaze (volgende post) en aan mij (keesklaassen aap-en-staart kingofdos.com).

Ik denk eerder dat je "het standaard Microsoft probleem" hebt. Zie o.a. dit actuele topic (hi DJMaze ;) ). Feitelijk: Een missende whitelist van je sending-domain bij Microsoft. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2018 21:30 . Reden: reden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Kees Klaassen aangezien je volgens mij geen idee hebt waar je mee bezig bent, mogen wij al jouw DNS entries zien?

En je begint opeens over Mailbird, Aqua Mail en cPanel en dat zijn nou niet bepaald gangbare e-mailers.
Die afbeeldingen van je zeggen niks. Stuur mij eens een e-mail vanuit die programma's: djmaze+KeesKlaassen@cpgnuke.com
Ja, dat e-mailadres mag open en bloot op internet. Het is een spam harvester waar ik jouw e-mail dan uit vis :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:33:
Mijn oude @home (Ziggo) IP-adres staat in de PBL:
Hmmm ik controleerde net de anti-spam op één van mijn servers en ving wat rare mails

PBL + XBL
JunkMail rejected - vc-gp-n-105-246-15-2.umts.vodacom.co.za [105.246.15.2]:16310 is in an RBL: https://www.spamhaus.org/query/ip/105.246.15.2

PBL:
JunkMail rejected - ([181.174.89.86]) [181.174.89.86]:36704 is in an RBL: https://www.spamhaus.org/query/ip/181.174.89.86

cPanel blokkeert ook dingen uit de PBL, maar die draaien dus zelf een mailserver.

[ Voor 54% gewijzigd door DJMaze op 10-04-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik heb @Kees Klaassen zijn e-mail binnen vanuit Roundcube.
De werkelijke domeinnaam wel even vervangen met "example"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Received: from filter01-out9.totaalholding.nl (filter01-out9.totaalholding.nl [85.17.242.87])
    by aeshnidae.dragonflycms.net (Postfix) with ESMTPS id 16B5220095
    for <djmaze+KeesKlaassen@cpgnuke.com>; Tue, 10 Apr 2018 23:58:19 +0200 (CEST)
Received: from www83.totaalholding.nl ([185.56.145.137])
    by filter01.totaalholding.nl with esmtps (TLSv1.2:ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:256)
    (Exim 4.89)
    (envelope-from <info@example.nl>)
    id 1f61HN-0005cw-Ce
    for djmaze+KeesKlaassen@cpgnuke.com; Tue, 10 Apr 2018 23:58:18 +0200
Received: from [::1] (port=46694 helo=www.example.nl)
    by www83.totaalholding.nl with esmtpa (Exim 4.89_1)
    (envelope-from <info@example.nl>)
    id 1f61HN-00016l-6r
    for djmaze+KeesKlaassen@cpgnuke.com; Tue, 10 Apr 2018 23:58:17 +0200

MX record verwijst naar 185.56.145.137 (in orde)
DKIM: bericht heeft DKIM-Signature maar het TXT record bestaat niet in DNS
DMARC: niet gevonden
SPF: heeft een include:spf.totaalholding.nl die wel erg groot is
code:
1
2
3
v=spf1 ip4:85.17.242.0/24 ip4:195.238.74.0/23 ip4:
31.186.168.0/21 ip4:185.56.144.0/22 ip4:85.17.199.
0/24 ip4:95.211.71.0/24 ip6:2a02:40c0::/29 -all

En 85.17.242.87 is blacklisted

Aangezien ik alle mail doorlaat zonder DKIM/SPF/DMARC controles is de e-mail zuiver zonder wijzigingen.
Het toont aan dat we dus niet met jouw server communiceren, maar met een spamexperts filter van totaalholding.

Zet dus eerst de DNS records even goed bij 2uhosting.nl

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 12-04-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen mail i.i.g. Mis nu nog de headers als:
X-Spam-Status: No, score=-2.325 tagged_above=-100 required=1.3
tests=[DKIM_SIGNED=0.1, DKIM_VALID=-0.1, DKIM_VALID_AU=-0.1,
HTML_MESSAGE=0.4, RCVD_IN_DNSWL_LOW=-0.7, RP_MATCHES_RCVD=-1.426,
SPF_PASS=-0.5, URIBL_BLOCKED=0.001] autolearn=ham
Paar van die Received headers is aardig, maar dat is niet alles.
DJMaze schreef op woensdag 11 april 2018 @ 01:11:
totaalholding = neostrada en die zitten bij LeaseWeb
Niet alles van NeoStrada is bij LeaseWeb gehost! Hun website toevallig... Waarschijnlijk zodat hun website/support online blijft als hun eigen netwerk/hosting/cloud plat ligt.

NeoStrada heeft PD IP-space bij Serverius, en host daar ook zijn Cloud infrastructuur:
https://serverius.net/col...olocation-infrastructure/

Al zie ik in die SPF idd ook 2 LeaseWeb ranges staan. Vraag me af wat ze daar dan nog meer hosten.
Mogelijk is dat puur de high availability van b.v. e-mail? Ohnee, neostrada.nl heeft maar 1 MX record?! :+
En 85.17.242.87 is blacklisted
Uh nee. Niet op belangrijke DNSBL's: http://multirbl.valli.org/lookup/85.17.242.87.html

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 03:22 ]

Pagina: 1