Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 00:50
Ik heb vanmiddag de nieuwe telefoon in ontvangst mogen nemen, zit ik gelijk al met een defect..

De telefoon kan totaal niet verbinden met Wi-Fi, zowel op mijn eigen netwerk als die van de buren.
Ook blijft hij maar proberen totdat mijn verbinding er volledig uit klapt. Een erg vervelend probleem dus..

Er staat een groot aantal updates en downloads voor de boeg, kan dus eigenlijk geen gebruik maken van mijn interverbinding zonder mijn halve bundel er door te stoken.

Naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd, misschien dat iemand anders hier nog een idee heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyce1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb een XZ2 compact en ik kan ook geen verbinding maken met de WiFi. Echter, zodra ik mijn wifi aan zet valt de WiFi van alle apparaten op het netwerk uit. Deze kunnen weer verbinding krijgen zodra ik mijn poging tot verbinden staak... Het lijkt wel een DDoS...

Jammer, verder een top telefoon...

Gr Joyce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Joyce1990 schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:16:
Ik heb een XZ2 compact en ik kan ook geen verbinding maken met de WiFi. Echter, zodra ik mijn wifi aan zet valt de WiFi van alle apparaten op het netwerk uit. Deze kunnen weer verbinding krijgen zodra ik mijn poging tot verbinden staak... Het lijkt wel een DDoS...

Jammer, verder een top telefoon...

Gr Joyce
Precies dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 23:02
Zowel ik als mijn vriendin hebben allebei afgelopen zaterdag onze nieuwe XZ2 compact ontvangen. Het loopt bij ons af en toe ook niet lekker met de WIFI. Wisselt niet naar t acces point met het beste ontvangst, je moet dus elke keer handmatig van AP wisselen. Af en toe valt de verbinding ook weg en gaat hij vrolijk verder op 4G. Erg vreemd.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Volgens Tele2 heb ik twee opties, van de koop afzien en de koptelefoon mislopen of laten repareren bij Dynafix.. geen optie om te wisselen.. man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43
Misschien een optie om een andere router te testen?

Mijn oude router had ook vaak last van dat mijn Mac-s geen verbinding meer kregen nadat ze uit hun standy kwamen. En op een gegeven moment kreeg ik ook met mijn ipad en iphones ook geen verbinding meer (mijn android telefoon wel, raar?). Anyway, ik heb mijn router vervangen en sindsdien werkt alles weer helemaal probleemloos.

t is een beetje een gok, maar als je ergens een router hebt of kunt lenen is het de moeite waard om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Het was mij nog niet zo opgevallen, maar wifi doet bij mij ook raar. In eerste instantie wilde hij op werk helemaal niet verbinden, en bij mij thuis wisselt hij ook niet van access point. Zelfs niet handmatig op dit moment. Lijkt alsof er toch iets niet lekker gaat bij dit model.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Er is gisteren een (tweede) grote software update van Sony uitgebracht voor de Xperia XZ2 en XZ2 Compact. Het zou goed kunnen dat daarmee kinderziektes zoals deze worden verholpen. Kan je een manier vinden om die update te downloaden en te kijken of dat effect heeft? Groetjes, Gijs van Sony Support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zexion
Gijs van Empel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:41:
Er is gisteren een (tweede) grote software update van Sony uitgebracht voor de Xperia XZ2 en XZ2 Compact. Het zou goed kunnen dat daarmee kinderziektes zoals deze worden verholpen. Kan je een manier vinden om die update te downloaden en te kijken of dat effect heeft? Groetjes, Gijs van Sony Support
Hallo Gijs,

Ik heb zojuist via Xperia Companion de telefoon geupdate, het probleem is alleen nog steeds niet verholpen..
Ook heb ik "Software Repair" geprobeerd, ook dit heeft geen resultaat gehad.

En nu zit ik met Tele2 te klooien die willen dat ik hem naar Dynafix stuur. Ik wil gewoon een nieuwe, goed werkende telefoon zonder defect.. daar heb ik immers voor betaald. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Zexion schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:43:
[...]

Hallo Gijs,

Ik heb zojuist via Xperia Companion de telefoon geupdate, het probleem is alleen nog steeds niet verholpen..
Ook heb ik "Software Repair" geprobeerd, ook dit heeft geen resultaat gehad.

En nu zit ik met Tele2 te klooien die willen dat ik hem naar Dynafix stuur. Ik wil gewoon een nieuwe, goed werkende telefoon zonder defect.. daar heb ik immers voor betaald. :(
Hoi Zexion, kan je ons een mail sturen met je volledige naam en IMEI (en vermelding van dit probleem) via questions.nl@support.sonymobile.com? Dan zoeken we een oplossing. Groetjes, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Gijs van Empel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:37:
[...]

Hoi Zexion, kan je ons een mail sturen met je volledige naam en IMEI (en vermelding van dit probleem) via questions.nl@support.sonymobile.com? Dan zoeken we een oplossing. Groetjes, Gijs
Mail is inmiddels verstuurd. Hopelijk kun je iets voor me betekenen, contact met de klantenservice van Tele2 begint een flinke ergenis te worden inmiddels ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593694

Hoi allemaal,

Ik heb sinds dit weekend eenzelfde probleem met mijn Wifi verbinding thuis met mijn Sony Xperia XZ2 Compact. Het heeft altijd goed gewerkt, maar sinds dit weekend krijg ik geen verbinding meer met mijn Ziggo modem. Als ik Wifi inschakel wisselt hij continu tussen verbinding maken en authentificeren zo'n 10 keer snel achter elkaar, tot de modem er hierdoor mee stopt. Hetzelfde geldt voor zowel de 2.4 als 5 ghz verbinding welke ik los van elkaar kan kiezen om mee te verbinden.
De telefoon van mijn vrouw (ook een sony, type XA geloof ik) heeft geen problemen en ook de laptop heeft gewoon Wifi verbinding.
Op het werk heb ik wel gewoon een Wifi verbinding, dus beiden apparaten lijken ok, alleen de combinatie werkt ineens niet meer.
Natuurlijk heb ik alles al ge-updated met de laatste software versies, meerdere malen ge-reset. Telefoon zelfs helemaal terug naar fabrieksinstellingen, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen. En moet ik hiermee naar KPN (daar de telefoon gekocht) omdat het aan de telefoon ligt, of naar de Ziggo omdat het aan de modem ligt?

@Gijs van Empel Jij wellicht een goed idee?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 593694 op 10-09-2018 11:37 . Reden: toevoeging voor Gijs van Empel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Hi Bjorn,

Kan je de telefoon eens opstarten in Veilige Modus (open je scherm, druk op de power knop aan de zijkant en houd met je vinger 'uitschakelen' ingedrukt om de volgende keer dat je opstart in veilige modus op te starten). Als je in Veilige Modus hebt opgestart, doen de problemen zich dan nog steeds voor?

Groetjes, Gijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zexion
Ik zou contact opnemen met Ziggo, de Ubee modems hebben een technisch mankement. Tenzij jij een ander modem van Ziggo hebt zoals een Cisco exemplaar.
Zowel mijn originele defecte toestel als het vervangend toestel kreeg na verloop van tijd een soortgelijk probleem.

Het ligt niet aan de telefoons (of jij moet al een defect hebben, dan kan Ziggo er ook niet veel aan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gijs van Empel Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb de veilige modus geprobeerd (wist niet dat zoiets bestond), maar het probleem is hiermee nog precies hetzelfde. Hij ziet de verschillende Wifi netwerken wel, maar bij het verbinden wisselt hij super snel tussen verbinden en autentificeren en komt er geen verbinding tot stand. Zijn er nog andere dingen welke ik kan proberen?

@Zexion Ik heb een Ubee EVW321B modem. Vreemd vindt ik wel dat het maanden zonder enig probleem gewerkt heeft en nu ineens totaal niet meer werkt. Heb jij van Ziggo een nieuwe modem gekregen en was het probleem hiermee opgelost? Ik had op het ziggo forum ook nog iets gelezen over IPV6 of zoiets. Ook dit heb ik nu uitgeschakelt op de modem maar dit heeft ook geen effect. Dus modem maar nogmaals terug naar fabrieksinstellingen reset maar ook nog steeds geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Anoniem: 593694 schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:23:
@Gijs van Empel Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb de veilige modus geprobeerd (wist niet dat zoiets bestond), maar het probleem is hiermee nog precies hetzelfde. Hij ziet de verschillende Wifi netwerken wel, maar bij het verbinden wisselt hij super snel tussen verbinden en autentificeren en komt er geen verbinding tot stand. Zijn er nog andere dingen welke ik kan proberen?

@Zexion Ik heb een Ubee EVW321B modem. Vreemd vindt ik wel dat het maanden zonder enig probleem gewerkt heeft en nu ineens totaal niet meer werkt. Heb jij van Ziggo een nieuwe modem gekregen en was het probleem hiermee opgelost? Ik had op het ziggo forum ook nog iets gelezen over IPV6 of zoiets. Ook dit heb ik nu uitgeschakelt op de modem maar dit heeft ook geen effect. Dus modem maar nogmaals terug naar fabrieksinstellingen reset maar ook nog steeds geen effect.
Hi Bjorn,

Dat het in veilige modus ook niet werkt sluit uit dat er een derde app de boel verstoort. Ik denk dat, omdat je aangeeft dat je bij andere netwerken geen problemen hebt, het mogelijk toch met het netwerk cq. router te maken heeft. Kan je bij Ziggo checken of dit probleem (zoals @Zexion zegt) bij hun bekend is met een bepaalde router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gebeld met Ziggo en volgens de helpdeskmedewerkster was er geen probleem met de modem omdat andere apparaten wel verbinding kunnen krijgen met de modem. Een monteur zou 70 euro kosten omdat wanneer 1 apparaat niet verbind en andere apparaten wel het niet aan de modem ligt. Volgens mij klopt dit niet helemaal, maar het zit sowieso dus in de combinatie.
Naar wat aandringen gaan ze nu wel een nieuwe modem opsturen van een ander type om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik zal deze binnen een paar dagen ontvangen en hoop dat dit de oplossing is.
Blijft vreemd dat het eerst gewoon maanden lang gewerkt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Inmiddels de nieuwe modem/router ontvangen (een witte connectbox) en aangesloten, nu werkt alles weer prima! Probleem zat dus toch wel in de modem/router en niet in de telefoon.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie en het meedenken @Gijs van Empel en @Zexion !
En sorry voor het in twijfel trekken van het functioneren van de Sony telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:47
Nu jullie het erover hebben. Afgelopen weekend sliep ik een nachtje bij m'n ouders. En hier had ik dus ook problemen met de WiFi. Zij hebben een Connectbox en andere apparaten hebben geen problemen met verbinden, alleen ik.

Via hun wifi AP (kpn) heb ik geen problemen. Lijkt me toch ergens iets niet te kloppen.
Pagina: 1