Een ketting gaat normaal gesproken een autoleven mee.
In het geval van die tsi motoren rekt de ketting op.
In het geval van die tsi motoren rekt de ketting op.
Verwijderd
Verwijderd
Dat vind jij. _iedere_ ketting rekt. Alleen bij die VAG motoren rekken ze dus te veel, wat vrij algemeen bekend isVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:59:
Een ketting is geen slijtageonderdeel. Dat is nu net het punt van een ketting in plaats van een riem.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Het gaat erom: hoe is de auto gekocht. Bij een nonconformiteit koop je iets dat qua levensduur niet aan de verwachtingen voldoet. De TS geeft nota bene aan dat hij weet van de problemen met de ketting en dat hij daar (behalve luisteren naar een stationair draaiende motor) geen onderzoek naar heeft gedaan (laten doen). Je neemt in zo'n geval toch bewust precies dit risico? Het was geen gloednieuwe auto waarvan je de kinderziektes nog niet kent.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:26:
Ik zeg nergens dat een ketting niet rekt of hoort te rekken. Ik zeg alleen dat een ketting onderhoudsvrij hoort te zijn en normaal gesproken de levensduur van een auto hoort mee te gaan.
Dat een ketting iets rekt maakt het nog niet automatisch een slijtageonderdeel. Net wat @wittereus dus zegt, zullen we de zuigers dan ook maar een slijtageonderdeel noemen?
[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 13-04-2018 06:40 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mijn Saab uit ongeveer dezelfde tijd heeft na >380k km ook nog altijd z'n originele kettingsugarlee89 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:19:
Ligt simpelweg aan de kwaliteit tegenwoordig waar ze op besparen, rij hier in een bmw uit het jaar nul met ketting, daar is nog nooit iets mee gedaan. waarom niet, simpelweg omdat ze vroeger kwaliteit waardeerde en tegenwoordig zien ze het als een blok aan het been.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq