Mijn vriendin is bezig met een start-up, en een onderdeel van de startup is ook fotografie, en dan met name portret/business fotografie.
Nu heb ik mijn camera ter beschikking gesteld om te oefenen:
Olympus E-3 Spiegelreflex
Olympus 14-54mm f2.8-3.5 II
Olympus ED 12-60mm f2.8-4.0 SWD
Maar ze wil nu toch langzaam aan een eigen set gaan aanschaffen.
Door het oefenen is ze wel van mening dat de E-3 wat "lomp" is. En het wel iets compacter mag. Qua lenzen is herbruikbaarheid een optie, maar is niet direct een pré!
Zelf zat ik te denken als we wel bij Olympus blijven een systeemcamera te pakken:
OM-D EM5
OM-D EM10
Dan kan je de lenzen eventueel gebruiken.
Anderzijds zijn er veel competitors in de markt, en heb ik zelf ook een zwak voor Sony qua kwaliteit en camera's. Nadeel is wel het lenzen aanbod en ik vind de compactcamera's niet heel mooi (muv A7 serie)
Qua budget een max. 1500,- euro om mee te beginnen. In geval van Olympus is dat dan puur body en eventueel een adapter ring. Ander merk dienen we body + lens voor dit bedrag in ogenschouw te nemen.
Eisen:
- Portret/business fotografie (lens daarop afstemmen)
- Draaibaar scherm voor eventueel blog (niet persé business necessary maar wel handig)
- Filmen dient wel mogelijk te zijn.
- Compacte body
- Zoeker op de camera ipv alleen scherm
Hoop wat tips te kunnen krijgen.
Nu heb ik mijn camera ter beschikking gesteld om te oefenen:
Olympus E-3 Spiegelreflex
Olympus 14-54mm f2.8-3.5 II
Olympus ED 12-60mm f2.8-4.0 SWD
Maar ze wil nu toch langzaam aan een eigen set gaan aanschaffen.
Door het oefenen is ze wel van mening dat de E-3 wat "lomp" is. En het wel iets compacter mag. Qua lenzen is herbruikbaarheid een optie, maar is niet direct een pré!
Zelf zat ik te denken als we wel bij Olympus blijven een systeemcamera te pakken:
OM-D EM5
OM-D EM10
Dan kan je de lenzen eventueel gebruiken.
Anderzijds zijn er veel competitors in de markt, en heb ik zelf ook een zwak voor Sony qua kwaliteit en camera's. Nadeel is wel het lenzen aanbod en ik vind de compactcamera's niet heel mooi (muv A7 serie)
Qua budget een max. 1500,- euro om mee te beginnen. In geval van Olympus is dat dan puur body en eventueel een adapter ring. Ander merk dienen we body + lens voor dit bedrag in ogenschouw te nemen.
Eisen:
- Portret/business fotografie (lens daarop afstemmen)
- Draaibaar scherm voor eventueel blog (niet persé business necessary maar wel handig)
- Filmen dient wel mogelijk te zijn.
- Compacte body
- Zoeker op de camera ipv alleen scherm
Hoop wat tips te kunnen krijgen.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar