Huawei heeft de P Smart-telefoon geïntroduceerd, een toestel met een dubbele camera en een scherm met een 18:9-verhouding. De smartphone gaat 259 euro kosten en is in Nederland en België beschikbaar vanaf 1 februari. Huawei heeft de P Smart een dubbele camera aan de achterkant meegegeven, met resoluties van respectievelijk 13 en 2 megapixel. Daarmee is het volgens de fabrikant mogelijk om foto's te maken met een duidelijk bokeh-effect, waarbij de achtergrond van het gefotografeerde object of subject wazig wordt afgebeeld. De primaire camera heeft een f/2.2-lens en is een Sony IMX258, SK Hynix HI1333 of Omnivision 13855; dat zijn alledrie 1/3,06"-sensors met 1,12 micron grote pixels. Huawei gebruikt vermoedelijk meerdere leveranciers voor de camerasensoren van de smartphone. Het is niet mogelijk om foto's te maken met de secundaire 2-megapixelcamera; een 1/5"-sensor met 1,75 micron grote pixels van Galaxycore of SK Hynix. De enkele frontcamera is een exemplaar met een resolutie van 8 megapixel met een f/2.0-lens. De sensor van de frontcamera is een 1/4"-exemplaar met pixelgrootte van 1,12 micron. Daarbij kan het gaan om een SK Hynix Hi843, Sony IMX219 of Omnivision OV8856. Het toestel heeft een 5,65"-scherm met een resolutie van 2160x1080 pixels en beschikt over de Kirin 659-soc, die ook in de Mate 10 Lite is verwerkt. Deze soc heeft vier Cortex A53-kernen op 2,4GHz met daarbij vier Cortex A53-kernen op 1,7GHz, bijgestaan door een Mali T830MP2-gpu van ARM. Huawei heeft daar 3GB ram aan toegevoegd en het toestel heeft 32GB aan opslagcapaciteit, wat kan worden uitgebreid met een sd-kaartje van maximaal 256GB. De fabrikant heeft de splitscreenmodus in Android enigszins aangepast. Huaweis Emui-softwareschil voegt een optie toe om bijvoorbeeld tijdens het bekijken van een filmpje de splitscreenweergave te activeren via een notificatie. De desbetreffende twee apps moeten dan wel splitscreen ondersteunen. Het toestel heeft een accu met een capaciteit van 3000mAh en draait op Android 8.0 Oreo. De P Smart heeft een 3,5mm-aansluiting en geen usb-c-connector, en is voorzien van een vingerafdrukscanner. Het toestel komt zonder abonnement ook uit in een dualsimvariant. In China wordt dit toestel al verkocht onder de naam Enjoy 7S. In België en Nederland is het 143g wegende toestel te verkrijgen in het zwart, blauw of goud.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Deze telefoon sinds kort in het bezit. Komende vanaf een Moto G5 Plus, wat ook niet bepaald een slecht toestel is, wilde ik toch wat nieuws. Budget was rond de 250 en dit toestel leek me prima.
En het is meer dan prima. Toestel ziet er goed uit en ik kan qua uiterlijk of bouw weinig opmerken.
Qua software heb ik wel wat opmerkingen over de voor geïnstalleerde software (games) maar ook andere rotzooi. Ook bepaalde Huawei eigen apps kan je niet verwijderen. Wat mij betreft een minpunt.
Vooralsnog zijn dat de enige.
En het is meer dan prima. Toestel ziet er goed uit en ik kan qua uiterlijk of bouw weinig opmerken.
Qua software heb ik wel wat opmerkingen over de voor geïnstalleerde software (games) maar ook andere rotzooi. Ook bepaalde Huawei eigen apps kan je niet verwijderen. Wat mij betreft een minpunt.
Vooralsnog zijn dat de enige.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Ik zit deze ook nog wel te overwegen.. Als vervanging van mijn Honor 5c, met dan als voordelen een vingerafdrukscanner, meer intern en opslaggegeheugen en een groter scherm in ongeveer dezelfde grootte behuizing.
Camera vind ik wel een belangrijk ding eigenlijk. Die is op mijn Honor 5c best aardig. Weet niet of daar nou op vooruit ga met de P smart. Hoe is ie vergeleken met je Moto G5 plus?
Camera vind ik wel een belangrijk ding eigenlijk. Die is op mijn Honor 5c best aardig. Weet niet of daar nou op vooruit ga met de P smart. Hoe is ie vergeleken met je Moto G5 plus?
[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 12-04-2018 12:06 ]
Heeft dit toestel, na jullie ervaringen, echt alleen 2,4GHz WiFi? Dat zou echt super jammer zijn, anders was dit een perfecte vervanger voor de P8 van mijn vriendin die na 3 jaar toch wel een beetje de geest aan het geven is.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ja, hij heeft alleen 2.4 GHz WiFi, geen 5 GHz.Jassy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:59:
Heeft dit toestel, na jullie ervaringen, echt alleen 2,4GHz WiFi? Dat zou echt super jammer zijn, anders was dit een perfecte vervanger voor de P8 van mijn vriendin die na 3 jaar toch wel een beetje de geest aan het geven is.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Verwijderd
de hoeruithawai maken tegenwoordig uitstekende telefoons met uitzonderlijk goede beeld kwaliteit voordeel is ook dat je niet als sommige toestellen vast zit aan klote apps waar je niks aan hebt er maar nauwelijks of moeilijk van af krijgt behalve dan te rooten. ben zelf meer een sony persoon vaak nog scherper beeld maar das persoonlijk deze p komt erg goed uit de bus zeker ook vanwege de camerahars73 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:25:
Ik zit deze ook nog wel te overwegen.. Als vervanging van mijn Honor 5c, met dan als voordelen een vingerafdrukscanner, meer intern en opslaggegeheugen en een groter scherm in ongeveer dezelfde grootte behuizing.
Met de laatste update, ik heb m al binnen, is nu ook ontgrendelen met gezichtsherkenning mogelijk. Werkt goed, al heb ik nog niet geprobeerd of dit gemakkelijk te omzeilen is.
Vandaag 2 van deze phones gekocht bij MM voor 199. Moet zeggen voor dat geld absoluut een goede phone. Snel genoeg, goede camera, Oreo, 3 jaar updates en erg mooi scherm. Was erg sceptisch over EMUI OS, maar valt mee. Kan niet tippen aan mijn OP 5T met Oxygen OS maar die kost ook ruim 2x zoveel.
Al met al toch aangenaam verrast en kan hem alleen maar aanbevelen als je een midrange toestel zoekt voor een budget prijs.
Al met al toch aangenaam verrast en kan hem alleen maar aanbevelen als je een midrange toestel zoekt voor een budget prijs.
Goede middag,
Sinds vorige week ben ik in het bezit van de Huawei P smart. Ik ben er erg tevreden mee maar heb toch een vraag. Zit er een beeldstabilisator in of kan ik die ergens instellen? Ik heb Parkinson dus dit zou erg handig zijn😁.
Bedankt voor de eventuele reactie,
Mvg Pauline
Sinds vorige week ben ik in het bezit van de Huawei P smart. Ik ben er erg tevreden mee maar heb toch een vraag. Zit er een beeldstabilisator in of kan ik die ergens instellen? Ik heb Parkinson dus dit zou erg handig zijn😁.
Bedankt voor de eventuele reactie,
Mvg Pauline
Welkom op Tweakers.Pauline Tange schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:06:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van de Huawei P smart. Ik ben er erg tevreden mee maar heb toch een vraag. Zit er een beeldstabilisator in of kan ik die ergens instellen?
offtopic:
Ik heb je post even verplaatst naar dit topic, aangezien je vraag weinig te maken heeft met Android Auto.
Ik heb je post even verplaatst naar dit topic, aangezien je vraag weinig te maken heeft met Android Auto.
Maar wat bedoel je precies met een beeldstabilisator? Optische beeldstablisatie in de camera of iets anders?
Weet iemand waar ik kan instellen dat ik de foto's van de camera op sd kaart wil opslaan ipv op interne opslag?
Kan het nergens vinden in de camera app.
Kan het nergens vinden in de camera app.
Verwijderd
Mijn ervaring met de P Smart na zes weken intensief gebruik is best goed. De prijs-kwaliteitsverhouding is absoluut gunstig te noemen, ik vind het toestel dan ook een echte aanrader voor dat geld. Desondanks heb ik een probleem waarvoor ik de oplossing (nog) niet kan vinden.Het zit hem in de GPS. Met mijn vorige smartphones (Samsung) heb ik dit nooit gehad.
Voor mijn navigatie gebruik ik al jaren met veel plezier OsmAnd en Magic Earth (ook een aanrader), zowel online als offline.
Als ik een route heb ingevoerd en het scherm vergrendel (d.m.v. de widget) houden beide apps het voor gezien want als ik m.b.v. mijn vingerafdruk het toestel ontgrendel hoor ik "GPS-signaal onderbroken". Niet echt handig.
Op aanraden van een kennis heb ik vervolgens Maps gebruikt. Deze doet het feilloos en behoudt tijdens de vergrendeling GPS-contact. Omdat het van Google is? Ik durf het bijna niet te geloven.
Ik heb alle instellingen vergeleken en nagelopen maar met mijn bescheiden kennis staan alle lichten op groen.
Ik gebruikte OsmAnd vooral voor wandeltochten, routes tracken en gpx-bestanden maken e.d. maar als de GPS er steeds mee kapt is die app onbruikbaar. Als tenminste de GPS de boosdoener is. Wie o wie? Alvast bedankt voor de moeite.
Voor mijn navigatie gebruik ik al jaren met veel plezier OsmAnd en Magic Earth (ook een aanrader), zowel online als offline.
Als ik een route heb ingevoerd en het scherm vergrendel (d.m.v. de widget) houden beide apps het voor gezien want als ik m.b.v. mijn vingerafdruk het toestel ontgrendel hoor ik "GPS-signaal onderbroken". Niet echt handig.
Op aanraden van een kennis heb ik vervolgens Maps gebruikt. Deze doet het feilloos en behoudt tijdens de vergrendeling GPS-contact. Omdat het van Google is? Ik durf het bijna niet te geloven.
Ik heb alle instellingen vergeleken en nagelopen maar met mijn bescheiden kennis staan alle lichten op groen.
Ik gebruikte OsmAnd vooral voor wandeltochten, routes tracken en gpx-bestanden maken e.d. maar als de GPS er steeds mee kapt is die app onbruikbaar. Als tenminste de GPS de boosdoener is. Wie o wie? Alvast bedankt voor de moeite.
Deze net in huis en uitgebreid getest maar hij gaat retour.
De telefoon gebruik ik als hotspot.
Werkt wel maar als ik iets wil downloaden wat aan 1 stuk een groter bestand is dan stopt de download op willekeurige momenten, zit dan met die download helemaal vast.
Soms al bij 20Mb, soms bij 47, heb t ook bij 116Mb gehad maar heb ook gehad dat het gewoon een paar honderd Mb achter elkaar goed ging (zeldzaamheid).
Alle instellingen staan zover ik kan zien goed: time out van de hotspot op uit gezet en de hotspot werkt ook als de download gestopt is verder wel gewoon, alleen dus grotere aaneengesloten bestanden dat hapert.
En dan terug naar mijn Samsung S5, verder geen enkele aanpassing, werkt alles weer zoals t hoort
dus ik vermoed sterk dat het of een toestel firmware fout is of dat er iets in Oreo 8.0 fout zit of de schil van Huawei er omheen, geen idee maar sowieso niet iets wat ik kan fiksen.
Laatste versie van Oreo en emu schil (emu 8.0.0 fig-lx1 8.0.0.134(C432)), ook nog een andere adapter in de PC gezet maar zelfde resultaat en, zoals gezegd, in alle gevallen met de S5 probleemloos.....
Jammer, want verder wel een mooi toestel, stuk sneller dan de S5, snel open met vingerafdrukscanner, mooi scherm.
De telefoon gebruik ik als hotspot.
Werkt wel maar als ik iets wil downloaden wat aan 1 stuk een groter bestand is dan stopt de download op willekeurige momenten, zit dan met die download helemaal vast.
Soms al bij 20Mb, soms bij 47, heb t ook bij 116Mb gehad maar heb ook gehad dat het gewoon een paar honderd Mb achter elkaar goed ging (zeldzaamheid).
Alle instellingen staan zover ik kan zien goed: time out van de hotspot op uit gezet en de hotspot werkt ook als de download gestopt is verder wel gewoon, alleen dus grotere aaneengesloten bestanden dat hapert.
En dan terug naar mijn Samsung S5, verder geen enkele aanpassing, werkt alles weer zoals t hoort
dus ik vermoed sterk dat het of een toestel firmware fout is of dat er iets in Oreo 8.0 fout zit of de schil van Huawei er omheen, geen idee maar sowieso niet iets wat ik kan fiksen.
Laatste versie van Oreo en emu schil (emu 8.0.0 fig-lx1 8.0.0.134(C432)), ook nog een andere adapter in de PC gezet maar zelfde resultaat en, zoals gezegd, in alle gevallen met de S5 probleemloos.....
Jammer, want verder wel een mooi toestel, stuk sneller dan de S5, snel open met vingerafdrukscanner, mooi scherm.
Na bijna 10 jaar tevreden Windows Mobile/Phone/Mobile gebruiker geweest te zijn heb ik wegens het stervend ecosysteem mijn Lumia 950 aan de wilgen gehangen en ben toch maar overgestapt op Android en heb een P Smart gekocht. Sommige zaken zijn wel even wennen, en sommige zaken ga ik enorm missen (livetiles, goede camera), maar in de regel bevalt het erg goed.
Vooral de snelheid en het scherm van de P Smart zijn meer dan prima, de vingerscanner is heel snel en fijn en zelfs face-unlock werkt goed. De hoeveelheid apps en de werking ervan zijn een verademing t.o.v. WM, wat heeft de ontwikkeling daar stilgestaan zeg.
In sommige reviews lees ik negatieve ervaringen over de accuduur, maar die deel ik niet. In de afgelopen week heb ik veel met het toestel zitten spelen, aan het eind van de dag hield ik bijna altijd 60% accucapaciteit over. Dat haalde ik met de Lumia nooit van z'n leven.
Al met al erg tevreden, voor dit geld koop je een prima toestel wat er zeer goed uitziet, snel werkt en lang meegaat op en lading. Aanrader!
Vooral de snelheid en het scherm van de P Smart zijn meer dan prima, de vingerscanner is heel snel en fijn en zelfs face-unlock werkt goed. De hoeveelheid apps en de werking ervan zijn een verademing t.o.v. WM, wat heeft de ontwikkeling daar stilgestaan zeg.
In sommige reviews lees ik negatieve ervaringen over de accuduur, maar die deel ik niet. In de afgelopen week heb ik veel met het toestel zitten spelen, aan het eind van de dag hield ik bijna altijd 60% accucapaciteit over. Dat haalde ik met de Lumia nooit van z'n leven.
Al met al erg tevreden, voor dit geld koop je een prima toestel wat er zeer goed uitziet, snel werkt en lang meegaat op en lading. Aanrader!
Ik gebruik Here We Go voor offline navigatie, en dat werkt erg goed. GPS wordt niet onderbroken en zelfs met het scherm uit blijft alles werken.Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:24:Desondanks heb ik een probleem waarvoor ik de oplossing (nog) niet kan vinden.Het zit hem in de GPS.
De andere twee apps die je noemt ken ik niet, ik weet wel dat Android 8 er een vrij agressieve methode op nahoudt om apps die op de achtergrond draaien af te sluiten. Wellicht zit daar ergens het probleem?
[ Voor 19% gewijzigd door grootma op 12-05-2018 13:04 . Reden: Quote toegevoegd ]
Verwijderd
Dankjewel grootma voor jouw reactie. En dan met name het laatste; ga ik controleren en uittesten.
Sinds een paar dagen heb ik een P Smart, prima telefoontje!
Zijn er mensen hier met ervaring met de Ziggo Go app? Inloggen en bladeren gaat goed, maar als ik video start dan sluit de app.. Ik heb al geprobeerd: cache en gegevens verwijdert, telefoon opnieuw opgestart.
Zijn er mensen hier met ervaring met de Ziggo Go app? Inloggen en bladeren gaat goed, maar als ik video start dan sluit de app.. Ik heb al geprobeerd: cache en gegevens verwijdert, telefoon opnieuw opgestart.
Ik had gisteren hetzelfde op m'n Honor 5c.. maar op m'n tablet deed ie het wel. En toch heeft ie het op m'n telefoon ook vaak genoeg prima gedaan. Misschien iets met een update van de app die niet helemaal goed functioneert?pietervanhuizen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:55:
Sinds een paar dagen heb ik een P Smart, prima telefoontje!
EDIT: ja dus, blijkbaar een specifiek Huawei probleem. Zie hieronder een comment uit de playstore:
Klopt het dat je Huawei toestel hebt? Daar is namelijk van bekend dat de App ineens niet meer (goed) werkt! We onderzoeken het euvel en werken aan de oplossing! Sorry voor het ongemak! Groet, Leroy van Ziggo
Zie ook nog ergens een comment staan dat het misschien op zou lossen:
Probleem opgelost, iedereen met een Huawei toestel moet opnieuw zijn Google play service opnieuw verwijderen en updaten opnieuw.
[ Voor 32% gewijzigd door hars73 op 14-05-2018 13:24 ]
Bedankt, werkt! Ik heb geen service verwijderd trouwens alleen cache geleegdhars73 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:19:
[...]
Ik had gisteren hetzelfde op m'n Honor 5c.. maar op m'n tablet deed ie het wel. En toch heeft ie het op m'n telefoon ook vaak genoeg prima gedaan. Misschien iets met een update van de app die niet helemaal goed functioneert?
EDIT: ja dus, blijkbaar een specifiek Huawei probleem. Zie hieronder een comment uit de playstore:
Klopt het dat je Huawei toestel hebt? Daar is namelijk van bekend dat de App ineens niet meer (goed) werkt! We onderzoeken het euvel en werken aan de oplossing! Sorry voor het ongemak! Groet, Leroy van Ziggo
Zie ook nog ergens een comment staan dat het misschien op zou lossen:
Probleem opgelost, iedereen met een Huawei toestel moet opnieuw zijn Google play service opnieuw verwijderen en updaten opnieuw.
Moet zeggen dat ik nu al 4 updates heb gehad en dat de telefoon nu op beveiligspatch van mei zit.
Krijg tot nu toe iedere maand wel een beveiligingsupdate.
Had ik niet verwacht eigenlijk.
Krijg tot nu toe iedere maand wel een beveiligingsupdate.
Had ik niet verwacht eigenlijk.
Ik ben NET in het bezit van een P Smart (as in, gisteren bezorgd, vandaag cadeau gedaan aan m'n vrouw, nu aan het helpen over te gaan van haar oude Y300 naar deze).
Bij het opstarten en importeren etc van spullen kom ik nu op het scherm waar je het Huawei-id kunt invoeren. Komt er een "Melding" op het scherm:
huh? Ik heb echt niets gedaan! Echt niet geroot oid! Echt net de stikkertjes doorgesneden om de phone uit de doos te halen.
Wat me wel opviel bij het snijden: het lijkt alsof er dubbele stikkertjes op zaten aan beide kanten.
Graag jullie reactie: Was dat bij jullie ook zo? Gewoon doorgaan? Of is hij door iemand al lekker voorzien van spy spul?
Bij XDA staat een handleiding hoe te rooten, dus lijkt mij dat die niet standaard geroot is, toch?
Bij het opstarten en importeren etc van spullen kom ik nu op het scherm waar je het Huawei-id kunt invoeren. Komt er een "Melding" op het scherm:
"Uw apparaat is geroot. Door het Huawei-ID te blijven gebruiken kunnen er zich veiligheidsrisico's voordoen."
Wat me wel opviel bij het snijden: het lijkt alsof er dubbele stikkertjes op zaten aan beide kanten.
Graag jullie reactie: Was dat bij jullie ook zo? Gewoon doorgaan? Of is hij door iemand al lekker voorzien van spy spul?
Bij XDA staat een handleiding hoe te rooten, dus lijkt mij dat die niet standaard geroot is, toch?
facts don't care about your feelings
Ik heb een Huawei P Smart als 2e telefoon, deze was niet standaard geroot. Ik zou 'm terugsturen en een nieuwe eisen als ik jou was..o_f_course schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:26:
Ik ben NET in het bezit van een P Smart (as in, gisteren bezorgd, vandaag cadeau gedaan aan m'n vrouw, nu aan het helpen over te gaan van haar oude Y300 naar deze).
[...]
huh? Ik heb echt niets gedaan! Echt niet geroot oid! Echt net de stikkertjes doorgesneden om de phone uit de doos te halen.
Heb hier een Huawei p smart die random reset.Soms 3 keer per dag.Ter reparatie naar de Mediamarkt gestuurd,en terug gekregen met het zelfde probleem.Ik heb alles geprobeerd, met of zonder geheugenkaart,factory reset(meerdere malen)en zelfs een nieuw hoesje.Jammer, opzich een prima smartphone.
Mijn vrouw heeft nu ook de p smart en komt van een s8 af.
Tot nu toe gaat het goed maar we komen er niet uit met die bolletjes van android 8 bij whatsapp.
Die blijft maar een bolletje geven inplaats van een cijfer.
Ik heb zo beetje alle instellingen gehad van whatsapp en de telefoon maar ik krijg dat maar niet terug.
Terwijl het op me mate 9 wel gewoon werkt.
Iemand een idee?
Tot nu toe gaat het goed maar we komen er niet uit met die bolletjes van android 8 bij whatsapp.
Die blijft maar een bolletje geven inplaats van een cijfer.
Ik heb zo beetje alle instellingen gehad van whatsapp en de telefoon maar ik krijg dat maar niet terug.
Terwijl het op me mate 9 wel gewoon werkt.
Iemand een idee?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb er ook even naar moeten zoeken, maar je kan het hier veranderen:chucky666 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:40:
Iemand een idee?
Instellingen, Apps & meldingen, Meldingenbeheer, drie puntjes rechts bovenaan, Badges, zet Badge-weergavemodus op 'Ongelezen bericht' en selecteer onderaan de apps waarbij je wil dat dit geldt of zet de slider op 'Alles'.
Heeft er trouwens al iemand een systeemupdate ontvangen de laatste maand? In het begin ging het heel snel en kreeg ik er iedere week wel een, maar nu blijf ik steken op 8.0.0.140(C432),patch mei 2018. Edit: typo.
Edit 2: Nevermind, net een nieuwe update .146 juni 2018 binnen gekregen.
Edit 2: Nevermind, net een nieuwe update .146 juni 2018 binnen gekregen.
[ Voor 17% gewijzigd door grootma op 12-07-2018 15:21 ]
Dank je dat was hem dus.grootma schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:22:
[...]
Ik heb er ook even naar moeten zoeken, maar je kan het hier veranderen:
Instellingen, Apps & meldingen, Meldingenbeheer, drie puntjes rechts bovenaan, Badges, zet Badge-weergavemodus op 'Ongelezen bericht' en selecteer onderaan de apps waarbij je wil dat dit geldt of zet de slider op 'Alles'.
Daar heb ik dus al 2 avonden naar lopen zoeken
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Hoi,
Ik heb een week geleden de Huawei P Smart gekocht, maar nog niet echt gebruikt omdat ik nergens specifiek kan vinden hoe ik apps naar SD card kan verplaatsen. Reeds SD card aangeduid voor standaardopslag, maar ik kan gedownloade apps dus niet naar die SD verplaatsen... wat wel jammer is aangezien ik dit gewoon was van m'n Huawei Ascend 7.
Enige oplossingen? Of lukt dit echt niet meer? Apps zoals Easy Banking en dergelijke nemen al snel veel geheugen in.
Ik heb een week geleden de Huawei P Smart gekocht, maar nog niet echt gebruikt omdat ik nergens specifiek kan vinden hoe ik apps naar SD card kan verplaatsen. Reeds SD card aangeduid voor standaardopslag, maar ik kan gedownloade apps dus niet naar die SD verplaatsen... wat wel jammer is aangezien ik dit gewoon was van m'n Huawei Ascend 7.
Enige oplossingen? Of lukt dit echt niet meer? Apps zoals Easy Banking en dergelijke nemen al snel veel geheugen in.
Sinds Android 6 is er een functie die Adoptable Storage heet. Wanneer je er een SD kaart instopt, zal de telefoon vragen hoe je deze wilt gebruiken. Als 'portable storage' of 'internal storage'. Als je kies voor 'internal storage' wordt de SD kaart toegevoegd aan de interne opslag en worden de apps er automatisch naar toe verplaatst. (Android regelt dit zelf).Rokusanu schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:08:
Reeds SD card aangeduid voor standaardopslag, maar ik kan gedownloade apps dus niet naar die SD verplaatsen.
Wanneer je deze vraag niet krijgt, dan heeft Huawei dit uitgeschakeld en is er geen mogelijkheid om apps naar de SD kaart te zetten, zonder het toestel te rooten. Maar de P smart heeft 32GB opslag, dan is het toch niet echt nodig om apps naar de SD te verplaatsen?
Daarnaast is de app die je noemt wel 26 MB, valt toch allemaal wel mee?
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 07-08-2018 11:44 ]
Ik heb die vraag inderdaad niet gekregen, dus dan zal die mogelijkheid er inderdaad niet zijn...rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:23:
[...]
Sinds Android 6 is er een functie die Adoptable Storage heet. Wanneer je er een SD kaart instopt, zal de telefoon vragen hoe je deze wilt gebruiken. Als 'portable storage' of 'internal storage'. Als je kies voor 'internal storage' wordt de SD kaart toegevoegd aan de opslag en worden de apps er automatisch naar toe verplaatst. (Android regelt dit zelf).
Wanneer je deze vraag niet krijgt, dan heeft Huawei dit uitgeschakeld en is er geen mogelijkheid om apps naar de SD kaart te zetten, zonder het toestel te rooten. Maar de P smart heeft 32GB opslag, dan is het toch niet echt nodig om apps naar de SD te verplaatsen?
En nee, maar regelmatig updaten van apps (heb nog andere) dus vreesde een beetje en had dan hiervoor special een SD Card van 64GB gekocht, maar wist niet dat ze die functie dus weggedaan hadden, of dat het niet meer bij alle toestellen werkt...
Maar bedankt voor je antwoord, en duidelijk!
Nog 1 vraag dan wel, zou ik als standaardopslag de SD Card aanvinken of interne opslag?rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:23:
[...]
Sinds Android 6 is er een functie die Adoptable Storage heet. Wanneer je er een SD kaart instopt, zal de telefoon vragen hoe je deze wilt gebruiken. Als 'portable storage' of 'internal storage'. Als je kies voor 'internal storage' wordt de SD kaart toegevoegd aan de opslag en worden de apps er automatisch naar toe verplaatst. (Android regelt dit zelf).
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken als je iets wilt toevoegen? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 07-08-2018 11:45 ]
Dat denk ik dan inderdaad ook niet.Rokusanu schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:43:
Ik heb die vraag inderdaad niet gekregen, dus dan zal die mogelijkheid er inderdaad niet zijn...
Kun je die SD kaart mooi gebruiken voor je Foto's, Netflix, Muziek, Spotify e.d.En nee, maar regelmatig updaten van apps (heb nog andere) dus vreesde een beetje en had dan hiervoor special een SD Card van 64GB gekocht, maar wist niet dat ze die functie dus weggedaan hadden, of dat het niet meer bij alle toestellen werkt...
Waar wordt deze vraag gesteld?Rokusanu schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:44:
Nog 1 vraag dan wel, zou ik als standaardopslag de SD Card aanvinken of interne opslag?
Bij Geheugen > Instellingen voor opslag > Standaard locatie > SD-Kaart of Interne opslagrens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Dat denk ik dan inderdaad ook niet.
[...]
Kun je die SD kaart mooi gebruiken voor je Foto's, Netflix, Muziek, Spotify e.d.
[...]
Waar wordt deze vraag gesteld?
Zou dan gewoon 'Interne opslag' kiezen. Ik heb geen P smart, dus ik weet niet wat hij dan gaat opslaan op de SD kaart. Maar kans is aanwezig dat het bijv. de foto's zijn, of je app data.Rokusanu schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:49:
Bij Geheugen > Instellingen voor opslag > Standaard locatie > SD-Kaart of Interne opslag
Aight, super merci!rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:50:
[...]
Zou dan gewoon 'Interne opslag' kiezen. Ik heb geen P smart, dus ik weet niet wat hij dan gaat opslaan op de SD kaart. Maar kans is aanwezig dat het bijv. de foto's zijn, of je app data.
P Smart Plus is inmiddels ook leverbaar, al is die wel 2x zo duur.
nieuws: Huawei presenteert P Smart+-smartphone met nieuwe midrange-soc
nieuws: Huawei presenteert P Smart+-smartphone met nieuwe midrange-soc
Ik heb deze telefoon onlangs aan mijn moeder cadeau gegeven. Hij bevalt haar goed, alleen klaagt ze dat Runkeeper (hardloop-tracker via GPS) aldoor na een seconden al stopt als ze een activiteit opneemt. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze het scherm aan laat staan tijdens het hardlopen en dan per ongeluk de stop-knop triggert, maar dat lijkt het niet te zijn. Mogelijk is het dan een bepaalde energiebesparende instelling in de telefoon (die bijv. apps op de achtergrond killt). Ik heb de telefoon alleen niet bij de hand om dat soort zaken te checken. Weet iemand of er een bepaalde instelling verantwoordelijk is voor het killen van Runkeeper? Of beter nog: heeft iemand dit zelfde probleem gehad en en kan je aangeven wat er precies ingesteld moet worden?
Klinkt erg vergelijkbaar met: [Samsung Galaxy J7] Problemen met Strava, grote kans dat het 'Doze' is. Al heeft Huawei zelf ook nog allerlei extra batterijbesparende functies ingebouwd.Palomar schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:49:
Weet iemand of er een bepaalde instelling verantwoordelijk is voor het killen van Runkeeper? Of beter nog: heeft iemand dit zelfde probleem gehad en en kan je aangeven wat er precies ingesteld moet worden?
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 22-08-2018 09:07 ]
ok zal es kijken. Volgens mij is dit oplossing wel specifiek voor Samsung, maar anders speur ik wel door de settings van Huawei (ben daar alleen niet bekend mee, omdat ik zelf geen Huawei heb).rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Klinkt erg vergelijkbaar met: [Samsung Galaxy J7] Problemen met Strava, grote kans dat het 'Doze' is. Al heeft Huawei zelf ook nog allerlei extra batterijbesparende functies ingebouwd.
Dat is waar inderdaad. Gelukkig staat er voor Huawei ook een oplossing.Palomar schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:12:
Volgens mij is dit oplossing wel specifiek voor Samsung, maar anders speur ik wel door de settings van Huawei (ben daar alleen niet bekend mee, omdat ik zelf geen Huawei heb).
Als de telefoon gelockt is en ik druk op de aanknop dan zie ik het lockscreen. Als ik nu ong. 10 secs niks doe, dan dimt het scherm alweer naar zwart. Weet iemand hoe ik deze tijdsperiode kan aanpassen ?
Ik kan het niet vinden
Ik kan het niet vinden
Verwijderd
Goedemiddag,
Mijn vriend heeft, na lang aandringen vanaf mijn kant, een Huawei P Smart aangeschaft. Prima toestel! Althans, de eerste 2 maanden. Hierna ging via hollandsnieuwe zijn nieuwe abonnement in en begon het gehaper.
Streamen op Youtube is een ramp, continu lopen de filmpjes vast, soms heel kort, soms stopt youtube er helemaal mee. Facebook staat vaak vast, net als de camera als je een foto wil maken.
We hebben de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, geen verbetering. Vreemde is dat de telefoon het prima doet zonder simkaart, dus simkaart ook vervangen, geen verbetering.
Streamen vanaf de telefoon naar de tv geeft geen problemen.
Heeft iemand nog een idee dat we nog niet geprobeerd hebben?
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
Mijn vriend heeft, na lang aandringen vanaf mijn kant, een Huawei P Smart aangeschaft. Prima toestel! Althans, de eerste 2 maanden. Hierna ging via hollandsnieuwe zijn nieuwe abonnement in en begon het gehaper.
Streamen op Youtube is een ramp, continu lopen de filmpjes vast, soms heel kort, soms stopt youtube er helemaal mee. Facebook staat vaak vast, net als de camera als je een foto wil maken.
We hebben de telefoon al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, geen verbetering. Vreemde is dat de telefoon het prima doet zonder simkaart, dus simkaart ook vervangen, geen verbetering.
Streamen vanaf de telefoon naar de tv geeft geen problemen.
Heeft iemand nog een idee dat we nog niet geprobeerd hebben?
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
Begrijp ik het dus goed dat je alleen problemen heb via 3G/4G op het netwerk van Hollandse nieuwe? Heb je wel de juiste APN ingesteld?Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:00:
We hebben vandaag de p smart besteld bij mediamarkt (2 stuks) ivm de red friday actie.
We komen vanaf een p9 lite. Ik heb veel reviews gelezen over de p smart en hij komt eigenlijk best wel goed uit de test. Wel vind ik het moeilijk vergelijken met onze huidige p9 lite telefoons (we hebben er 2). Ik heb op internet en youtube erg veel gezocht naar het verschil tussen de p9 lite en de p smart.
Ik heb zelf al de volgende verschillen kunnen vinden:
32 GB ipv 16 GB
Dubbele camera ipv enkele
Metalen behuizing ipv plastic
Groter scherm
Android 8 ipv 7
Kleinere randen (moderner uiterlijk)
We hadden eerst de p20 lite op het oog maar die was niet op voorraad (we wouden een gouden en een zwarte). Toen kwamen we bij de p smart terecht. Daar lever je uiteraard dan wel het e.e.a. op in maar verder komt hij aardig goed uit de reviews.
Kunnen jullie naast bovenstaande punten aangeven of de p smart een waardige opvolger is van de p9 lite? Daarnaast zijn wij benieuwd of de camera beter, slechter, of gelijkwaardig is.
We komen vanaf een p9 lite. Ik heb veel reviews gelezen over de p smart en hij komt eigenlijk best wel goed uit de test. Wel vind ik het moeilijk vergelijken met onze huidige p9 lite telefoons (we hebben er 2). Ik heb op internet en youtube erg veel gezocht naar het verschil tussen de p9 lite en de p smart.
Ik heb zelf al de volgende verschillen kunnen vinden:
32 GB ipv 16 GB
Dubbele camera ipv enkele
Metalen behuizing ipv plastic
Groter scherm
Android 8 ipv 7
Kleinere randen (moderner uiterlijk)
We hadden eerst de p20 lite op het oog maar die was niet op voorraad (we wouden een gouden en een zwarte). Toen kwamen we bij de p smart terecht. Daar lever je uiteraard dan wel het e.e.a. op in maar verder komt hij aardig goed uit de reviews.
Kunnen jullie naast bovenstaande punten aangeven of de p smart een waardige opvolger is van de p9 lite? Daarnaast zijn wij benieuwd of de camera beter, slechter, of gelijkwaardig is.
[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 27-10-2018 03:49 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Verwijderd
ik heb hem nu ook zelf gekocht maar dat melding lampje is heel erg donker kan ik dat feller zetten?? dat led lampje zeg maar wat moet gaan knipperen bij een bericht
Ik heb recent een P smart gekocht, maar ik ondervond een probleem. Ik heb namelijk voor tweakers en elders paswoorden die tekens, cijfers en letters gebruiken. Op zich geen probleem, alle tekens en letters lijken op de smartphone aanwezig. Een + is er (fictief vb.), een _ is er, maar toch als ik probeer in te loggen is mijn paswoord verkeerd. Heb dan paswoord aangepast, maar als ik dan op pc kom kan ik daar niet meer inloggen.
Is het mogelijk dat er vb. verschillende versies van # bestaan zodat het lijkt alsof je # tikt, maar het toch anders is dan de # die je computer tikt?
Zoja, hoe kan ik dat verhelpen, want ik zou natuurlijk graag op tweakers ed. kunnen inloggen via men smartphone EN pc.
Is het mogelijk dat er vb. verschillende versies van # bestaan zodat het lijkt alsof je # tikt, maar het toch anders is dan de # die je computer tikt?
Zoja, hoe kan ik dat verhelpen, want ik zou natuurlijk graag op tweakers ed. kunnen inloggen via men smartphone EN pc.
Zijn er meer mensen met problemen met Bluetooth? Verbinden gaat prima met mijn Bose koptelefoon en JBL speaker, maar ik krijg om de zoveel tijd een stilte van 2 seconden.
Problemen met spotify, bubbleupnp en andere apps. Het gebeurt vaker als ik actief met mobiel bezig ben.
Ik heb al geprobeerd:
- devices opnieuw gekoppeld
- battery optimization uitgeschakeld voor de muziek apps.
- verschillende codecs geprobeerd via developer instellingen
Problemen met spotify, bubbleupnp en andere apps. Het gebeurt vaker als ik actief met mobiel bezig ben.
Ik heb al geprobeerd:
- devices opnieuw gekoppeld
- battery optimization uitgeschakeld voor de muziek apps.
- verschillende codecs geprobeerd via developer instellingen
Weet iemand iets over een update naar Emui 9 (Android Pie) voor de P smart (plus)?
Wij hebben twee P Smart plus telefoons thuis, de INE-LX1.lars1134 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:35:
Weet iemand iets over een update naar Emui 9 (Android Pie) voor de P smart (plus)?
Ééntje zit vast op 8.2.0.137.
De ander heeft inmiddels al zijn 3e of 4e Pie update gehad en heeft sinds gisteren 9.0.1.164.
Mijn vriendin krijgt zojuist de Android 9/EMUI9.1 update binnen op haar P Smart (de originele)lars1134 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:35:

Ik heb kleurverschil tussen emui 8 en emui 9 op 2* Huawei P Smart 2018. De teksten bij de iconen zijn niet te zien bij versie 9 en de iconen hebben een andere kleur. Zijn er nog meer verschillen opgevallen bij de update?
Hoe kan ik hier een foto invoegen van de verschillen?
Hoe kan ik hier een foto invoegen van de verschillen?
[ Voor 11% gewijzigd door paulhut op 13-06-2019 10:30 ]
Ik zat ook nog vast op 8.2.0.137. Via instellingen, systeem en systeemupdate kreeg ik steeds de melding dat er geen update was. Ook via HiSuite ook geen update beschikbaar. (het koppelen is apart aangezien je in je toestel nog HDB moet activeren; zoek op HDB in de instellingen en geef toestemming.)strafschop schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:56:
[...]
Wij hebben twee P Smart plus telefoons thuis, de INE-LX1.
Ééntje zit vast op 8.2.0.137.
De ander heeft inmiddels al zijn 3e of 4e Pie update gehad en heeft sinds gisteren 9.0.1.164.
De oplossing voor mij was om de HiCare app te openen op het toestel en vervolgens op update te klikken.
Dan maakt de app verbinding met de server, krijg je een foutmelding nog een keer tikken.
Je krijgt de melding dat er een update beschikbaar is, aangeven dat je deze wil hebben. Je moet de update dan binnen 60 dagen downloaden.
Vervolgens ga je terug naar instellingen systeem, systeemupdate en dan kan je de pie update binnen
halen en installeren (versie 9.0.1.164 )
Het is een heel omslachtige manier van Huawei om je toestel te kunnen updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Megapaul op 15-06-2019 16:27 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Bij mij werkte dit ook!Megapaul schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:26:
[...]
De oplossing voor mij was om de HiCare app te openen op het toestel en vervolgens op update te klikken.
Dan maakt de app verbinding met de server, krijg je een foutmelding nog een keer tikken.
Je krijgt de melding dat er een update beschikbaar is, aangeven dat je deze wil hebben. Je moet de update dan binnen 60 dagen downloaden.
Vervolgens ga je terug naar instellingen systeem, systeemupdate en dan kan je de pie update binnen
halen en installeren (versie 9.0.1.164 )
Het is een heel omslachtige manier van Huawei om je toestel te kunnen updaten.
Flauw dat je moet inloggen bij Huawei...
Verwijderd
Ik heb gister de Huawei P smart gekocht.
Al met al tevreden mee, op 1 dingetje na.
Ik krijg steeds dezelfde berichten binnen. Van bijvoorbeeld een gemiste oproep krijg ik een bericht een stuk of 15 keer binnen. Hoe is dit te verhelpen?
Al met al tevreden mee, op 1 dingetje na.
Ik krijg steeds dezelfde berichten binnen. Van bijvoorbeeld een gemiste oproep krijg ik een bericht een stuk of 15 keer binnen. Hoe is dit te verhelpen?
Hier sinds gisteren op 9.1.0.115 die verscheen direct na een andere update nog binnen de 8 serie waar ik op draaide. Leuk om nu Pie te draaien maar vooral blij dat security van 1 januari naar 5 mei is gegaan.
Ook met Android 9 heb ik problemen met Bluetooth, geluid wordt vaak onderbroken voor een periode van 20 seconden.
Niemand ervaring mee? Ik ga denk ik een ander mobieltje halen. Misschien eerst een keertje fabrieksinstellingen resetten.
Edit: dit lijkt te werken!
Niemand ervaring mee? Ik ga denk ik een ander mobieltje halen. Misschien eerst een keertje fabrieksinstellingen resetten.
Edit: dit lijkt te werken!
[ Voor 5% gewijzigd door pietervanhuizen op 09-08-2019 00:49 ]
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Huawei P smart] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, opalders e.d.: [Huawei P smart] Het grote accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels: [Huawei P smart] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, opalders e.d.: [Huawei P smart] Het grote accessoires topic