Vraag

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33
Heb een goeie maand geleden een Huawei P Smart (Oreo) voor mijn vrouw gekocht. Ik krijg hier op echter Android Auto volledig niet aan de praat (terwijl mijn antieke Samsung S5 Mini dit zonder probleem doet (wel SUPER traag)).

Als ik de Huawei aansluit zie je dat soms hij nog het Android Auto scherm probeert te tonen, maar dit verdwijnt al snel weer (hij toont dan de vorige app). Als ik forceer de app te wisselen naar Android Auto, dan lukt dit soms en dan toont hij "Communicatie fout 16". Soms lukt dit ook niet.

Als ik in de auto Android Auto kies, dan zie je 1x op de GSM ook dat hij het probeert te openen. Als ik nogmaals probeer, dan zegt de auto gewoon dat ie geen compatibel apparaat vind.

De auto is nieuwe Opel Insignia trouwens.

Ik heb al geprobeerd de GSM uit / aan te zetten, USB debugging aan te zetten, ook hierna uit / aan zetten en ik heb ook geprobeerd te booten met de GSM aan de auto aangesloten. Niets helpt...

Als ik google op "communication error 16" vind ik vooral terug dat mensen dit probleem soms hebben (bij mij heeft het dus nog nooit gewerkt) en als enige mogelijke oplossing die soms werkt, een factory reset...

Weet iemand wat ik nog kan proberen buiten een factory reset? Want de GSM is amper een maand, dus het zou stom zijn als ie nu al een factory reset nodig heeft, en mijn vrouw heeft er enkele apps op staan waar ze de data absoluut niet van wil verliezen (en zou daar dus absoluut niet mee kunnen lachen).

Heeft iemand trouwens Android Auto op de Huawei P Smart al wel aan de praat gekregen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via rens-br op 30-04-2018 15:08)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:51
Geen topic hijack hopelijk maar ik heb dit probleem ook op een S9. AA apk geinstalleerd via een omweg. AA werkt wel direct op de telefoon.

Ook error 16...

Heb telefoon ingesteld op Engels (US)

Edit: oplossing (voor mij iig):
1) Uninstall and reinstall Android Auto. Don't run it.

2) Make sure the USB connection mode is MTP in Developer options

3) Make sure USB Debugging is turned off.

[Voor 34% gewijzigd door lowfi op 16-04-2018 13:26]

Alle reacties

• Mastakilla
Heb net de update FIG-LX1 8.0.0.134 (C432) ontvangen en geïnstalleerd.
Vervolgens vol hoop nogmaals Android Auto geprobeerd, maar exact hetzelfde probleem :(

Suggesties?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mastakilla Android auto werkt officieel nog niet in Nederland, dus het is logisch dat niet op elk apparaat werkt. Maar goed heb je Android Auto wel geïnstalleerd?

• Mastakilla
Ik vermoed dat het automatisch is geinstalleerd.
Als ik het zoek in PlayStore vind ik niets, ook tussen mijn apps staat het niet, maar als ik wissel van apps, dan kan ik de Android app vaak gewoon kiezen (dat lijkt me wel te bewijzen dat ie er gewoon op staat)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens Android Auto van APK mirror te installereN: *knip*. Het linken naar APK files is niet toegestaan.

Dan heb je zeker de laatste versie.

[Voor 31% gewijzigd door rens-br op 13-04-2018 09:47]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 20:23
Lukt het wel om Android auto op het scherm van de telefoon zelf te starten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:51
Geen topic hijack hopelijk maar ik heb dit probleem ook op een S9. AA apk geinstalleerd via een omweg. AA werkt wel direct op de telefoon.

Ook error 16...

Heb telefoon ingesteld op Engels (US)

Edit: oplossing (voor mij iig):
1) Uninstall and reinstall Android Auto. Don't run it.

2) Make sure the USB connection mode is MTP in Developer options

3) Make sure USB Debugging is turned off.

[Voor 34% gewijzigd door lowfi op 16-04-2018 13:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mastakilla
Heb zonet eindelijk mijn vrouw haar GSM nog eens te pakken gekregen en wat verder kunnen prutsen ;)

Android Auto uninstallen gaat niet, want het verschijnt niet in Play Store.
USB Debugging had ik intussen al terug uitgezet en hij stond al ingesteld op MTP.

Na veel prutsen heb ik wel de losse Android Auto APK erop gezet gekregen.
Dit was echter niet vanzelfsprekend, want Chrome vertikt het om APKs te downloaden en er kwam zo'n stom vertaal popup voor de popup die vroeg of je zeker was dat je echt een APK wilde downloaden (handig! not...)
De apk met USB kopieeren lukte ook al niet (bleef op 0% staan in verkenner), dus ik vermoed dat ook die door iets werd geblokkeerd ofzo.
Verder werkte het ook niet met een app zoals "APK Installer". Je kan blijkbaar niet meer gewoon aanzetten dat je apps mag installeren uit onbekende bronnen. Je moet nu per app toestemming geven dat dit mag en "APK Installer" stond niet eens in het lijstje om toestemming te geven, dus dat ging ook al niet...
Uiteindelijk heb ik de APK wel kunnen installeren via de standaard app "Bestanden", welke ook reeds de toestemming had (ik had dus geen extra app meer nodig, zoals ik dacht).

Na dit alles WERKT Android Auto echter wel gewoon!

Ik vermoed dan ook dat de Android Auto (met error) die ik eerder zag wanneer ik de GSM op de auto aansloot, geen "volledige" Android Auto installatie was (lekker verwarrend wel) en dat ik nu (dmv die apk) gewoon de "volledige" Android Auto heb geinstalleerd, waarna het gewoon werkt...

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frosty_nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 20:24
Zelfde probleem ervaren, het los installeren van de apk was inderdaad de oplossing. Ik had deze instructies gevolgd
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee