Toon posts:

Welke motor is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.473 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag jullie mening horen tussen deze 2 motors.
welke is beter en waarom?

1) Toyota Corolla 2.0 Turbo int. D4D 16v L. Sol
2) Toyota Corolla 1.4 Turbo D4D Linea Terra

Ik was van plan om de 1.4 te gaan kopen omdat ik de belgische 2.0 taks wil vermeiden.
maar ik dacht dat het beter was om eerst hier te komen vragen.

alvast bedankt

1) https://www.autoscout24.b...8-bf6bd40196f1?cldtidx=19

2) https://www.autoscout24.b...53-e250040a4de6?cldtidx=3

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 21:13
De benzine 1.4i VVT-i, want die twee diesels gaan nog hard afschrijven. Zeker wanneer je er in 2020 niet meer de stad Antwerpen binnen mag.

Op vlak van betrouwbaarheid lijkt de 2.0 (1CD-FTV) beter te zijn dan de 1.4 (1ND-TV). Maar ik zou je sterk afraden om de diesels te nemen. Tenzij je echt veel km's doet (meer dan 35 a 40.000km per jaar) of van plan bent om in Antwerpen te gaan rijden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In je andere topic had je niet door waarom een bepaalde diesel "kapot" was noch had je inzichtelijk wat de prestatie op papier moet zijn. Van beide genoemde motoren hier, kan je zo nazoeken wat ze kunnen en wanneer ze geintroduceerd zijn.

De 2.0 is ontwikkeld om ook in de Avensis te worden geplaatst als instapper-lease. Het is een "rustiger" blok voor langere ritten, als ik het zo kan zeggen.

Maar ja, je zit wel op een forum met voornamelijk Nederlanders; ik weet niks van Belgische taks etc maar eerder vandaag heb ik je wel laten weten dat 30K in NL tegenwoordig geen echte voorkeur voor benzine of diesel oplevert.

Sterker nog, gezien de milieuzones in Duitsland en Nederland (en misschien ook in Belgie) motiveren niet meer om een diesel te kopen. Doe ermee wat je wil en/of steek je licht eens op op lokale forums voor meer gedegen advies.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
AndRo555 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:30:
De benzine 1.4i VVT-i, want die twee diesels gaan nog hard afschrijven. Zeker wanneer je er in 2020 niet meer de stad Antwerpen binnen mag.

Op vlak van betrouwbaarheid lijkt de 2.0 (1CD-FTV) beter te zijn dan de 1.4 (1ND-TV). Maar ik zou je sterk afraden om de diesels te nemen. Tenzij je echt veel km's doet (meer dan 35 a 40.000km per jaar) of van plan bent om in Antwerpen te gaan rijden.
ik ben van plan om met deze wagen tot zuid frankrijk te rijden
als dit met een benzine kan dan is er geen probleem
dan zal ik deze maar gaan zien zeker: https://www.autoscout24.b...53-e250040adf97?cldtidx=5

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:31:
In je andere topic had je niet door waarom een bepaalde diesel "kapot" was noch had je inzichtelijk wat de prestatie op papier moet zijn. Van beide genoemde motoren hier, kan je zo nazoeken wat ze kunnen en wanneer ze geintroduceerd zijn.

De 2.0 is ontwikkeld om ook in de Avensis te worden geplaatst als instapper-lease. Het is een "rustiger" blok voor langere ritten, als ik het zo kan zeggen.

Maar ja, je zit wel op een forum met voornamelijk Nederlanders; ik weet niks van Belgische taks etc maar eerder vandaag heb ik je wel laten weten dat 30K in NL tegenwoordig geen echte voorkeur voor benzine of diesel oplevert.

Sterker nog, gezien de milieuzones in Duitsland en Nederland (en misschien ook in Belgie) motiveren niet meer om een diesel te kopen. Doe ermee wat je wil en/of steek je licht eens op op lokale forums voor meer gedegen advies.
Ik heb ook onderzoek gedaan en wilde jullie mening ook horen
op een forum hebben ze gezegd dat de 1.4 een ketting heeft,verder is er geen voordeel aan.
ik heb wel besloten om een benzine te kopen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:50:
[...]

Ik heb ook onderzoek gedaan en wilde jullie mening ook horen
Informeer ons dan over wat je onderzocht hebt. Je topicstart (in dit topic) laat niet echt zien wat je hebt uitgezocht en waarom je een vraag stelt. Hierdoor is het lastig inschatten welke kennis je al bezit en welke specifieke(re) antwoorden je van ons zou willenn hebben.
Dagelijks? 1x per jaar? Waarom? Zuid-Frankrijk is, bij wijze van spreken, om de hoek... Tenzij je daar 10x per jaar heen moet, is alsnog de overweging diesel/benzine niet interessant. Ik vind het wel interessant; wil je nu een auto voor dagelijks verkeer en veel kilometers in eigen land of ga je daadwerkelijk 10x per jaar naar Marseille heen en weer?

Want ik zal wel verwend zijn maar zelfs met een 1.6 blok (Ford, 2008-model) heb ik echt moeite gehad om "relaxed" te rijden. Zeker op langere afstanden en hogere snelheden, heb ik een aversie van de kleinere blokken en/of hun 6e (nutteloze) versnelling.

Begin me nu dus af te vragen wat je zelf wil/gewend bent. Als je het financieel kan verantwoorden; voor veel, vaak langere afstanden en goede wegen, raad ik je uit persoonlijke ervaring een auto aan met een grotere motor en zo veel mogelijk versnellingen. Ik rij 30 tot 40K per jaar en ben de afgelopen 10 jaar van 1.4 naar 1.6 naar 1.9 naar 2.0 naar 3.0 gegaan en van 5-handbak naar 7-automaat; ik vind groter veeeel rustiger rijden (maar misschien komt dat ook omdat ik ook een dagje minder jong wordt).

En ga zeker een proefrit maken!!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:58:
[...]

Informeer ons dan over wat je onderzocht hebt. Je topicstart (in dit topic) laat niet echt zien wat je hebt uitgezocht en waarom je een vraag stelt. Hierdoor is het lastig inschatten welke kennis je al bezit en welke specifieke(re) antwoorden je van ons zou willenn hebben.

[...]

Dagelijks? 1x per jaar? Waarom? Zuid-Frankrijk is, bij wijze van spreken, om de hoek... Tenzij je daar 10x per jaar heen moet, is alsnog de overweging diesel/benzine niet interessant. Ik vind het wel interessant; wil je nu een auto voor dagelijks verkeer en veel kilometers in eigen land of ga je daadwerkelijk 10x per jaar naar Marseille heen en weer?

Want ik zal wel verwend zijn maar zelfs met een 1.6 blok (Ford, 2008-model) heb ik echt moeite gehad om "relaxed" te rijden. Zeker op langere afstanden en hogere snelheden, heb ik een aversie van de kleinere blokken en/of hun 6e (nutteloze) versnelling.

Begin me nu dus af te vragen wat je zelf wil/gewend bent. Als je het financieel kan verantwoorden; voor veel, vaak langere afstanden en goede wegen, raad ik je uit persoonlijke ervaring een auto aan met een grotere motor en zo veel mogelijk versnellingen. Ik rij 30 tot 40K per jaar en ben de afgelopen 10 jaar van 1.4 naar 1.6 naar 1.9 naar 2.0 naar 3.0 gegaan en van 5-handbak naar 7-automaat; ik vind groter veeeel rustiger rijden (maar misschien komt dat ook omdat ik ook een dagje minder jong wordt).

En ga zeker een proefrit maken!!!
Ik kan je niet alles uitleggen wat ik heb onderzocht want het is best veel maar ik kan je wel de link naar de forum geven: http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?t=34656
Het komt erop neer dat beide zijn eigen voordelen hebben.
2.0 heeft meer PK rijd rustiger en is beter voor lange afstanden.
1.4 heeft een ketting en verbruikt minder.
Dus ik maakte een topic om te vragen wat jullie mening was.
Ik heb mijn vriendin beloofd om naar zuid frankrijk te rijden om haar familie te bezoeken.
maar ik ben van plan om elke jaar minstens 1 keer ver te rijden
dus laten we zeggen ongeveer 2000 km elke jaar voor de lange rit.
voor mijzelf doe ik dagelijk ongeveer 50 of 30 km.
Ik snap wel dat een 3.0 beter rijdt maar ik heb momenteel niet zo veel geld en mijn budget is 2500 euro.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je misschien iets van 20k km per jaar gaat rijden waarom dan een diesel ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:11:
[...]

Ik kan je niet alles uitleggen wat ik heb onderzocht want het is best veel maar ik kan je wel de link naar de forum geven: http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?t=34656
Het komt erop neer dat beide zijn eigen voordelen hebben.
2.0 heeft meer PK rijd rustiger en is beter voor lange afstanden.
1.4 heeft een ketting en verbruikt minder.
Dus ik maakte een topic om te vragen wat jullie mening was.
Ik heb mijn vriendin beloofd om naar zuid frankrijk te rijden om haar familie te bezoeken.
maar ik ben van plan om elke jaar minstens 1 keer ver te rijden
dus laten we zeggen ongeveer 2000 km elke jaar voor de lange rit.
voor mijzelf doe ik dagelijk ongeveer 50 of 30 km.
Ik snap wel dat een 3.0 beter rijdt maar ik heb momenteel niet zo veel geld en mijn budget is 2500 euro.
30 of 50KM per dag? Da's niet veel. Dan kan je wel uit de voeten met een 1.4. 2l rijdt beter natuurlijk, maar is in verbruik ook wat duurder en dat is nu juist wat je gaat merken.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:20:
Als je misschien iets van 20k km per jaar gaat rijden waarom dan een diesel ?
dat was aangeraden door een vriend van mij, maar het maakt niet uit nu. veel mensen raden mij aan om benzine te kopen en ik denk dat het ook slimmer is wegens de euronormen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:25:
[...]

dat was aangeraden door een vriend van mij, maar het maakt niet uit nu. veel mensen raden mij aan om benzine te kopen en ik denk dat het ook slimmer is wegens de euronormen.
Zoek eens op vanaf hoeveel km een diesel voordeliger is waar je woont. Dan eens goed kijken naar wat je precies denkt te gaan rijden. Als een diesel pas bij 30k voordeliger zou zijn zie ik niet waarom je een diesel zou kopen als je maar 20k rijd. Een diesel koop je alleen omdat ie goedkoper is als je veel rijd, anders is het nutteloos. Dit nog los van alle regels die steeds strenger worden zoals inderdaad bepaalde steden niet meer in mogen en dikke afschrijving omdat steeds minder mensen diesels kopen.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:28:
[...]

Zoek eens op vanaf hoeveel km een diesel voordeliger is waar je woont. Dan eens goed kijken naar wat je precies denkt te gaan rijden. Als een diesel pas bij 30k voordeliger zou zijn zie ik niet waarom je een diesel zou kopen als je maar 20k rijd. Een diesel koop je alleen omdat ie goedkoper is als je veel rijd, anders is het nutteloos. Dit nog los van alle regels die steeds strenger worden zoals inderdaad bepaalde steden niet meer in mogen en dikke afschrijving omdat steeds minder mensen diesels kopen.
Ik doe ongeveer 25k per jaar minimum, Ik heb alles berekent en een diesel is tegenwoordig niet waard.
het klopt dat diesel goedkoper is maar de belasting is wel veel hoger dan benzine.
en zoals je hebt gezegd de regels voor diesel blijven strenger worden dus daarom zal ik gewoon een benzine kopen.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:46

houthakker

Poehé

Begin anders even hier \[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget

Verder kunnen we nog heel veel modellen opnoemen, en occasions tonen. Is het niet verstandiger om eens met een kennis of familielid met wat autoverstand en/of goede ervaringen bij de lokale occasionsdealers eens te gaan kijken? Uitendelijk kunnen we geen 100% zekerheid geven, en is het wel zo fijn als je terug kan gaan, misschien nog een maand of 3 garantie kan regelen, etc...

Specs

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:25:
Alle apen apen andere apen na.

Feit is gewoon dat men nu heel erg op diesel zit te bashen. Maar ik zou me niet daarop staren want de overheid is de meest waardeloze huwelijkspartner die er bestaat. Iedereen moest aan de diesel voor C02, nu moet iedereen aan de benzine. Maar dan redden we de C02 niet meer. Laten we maar niet over elektrisch beginnen, de afschakelplannen liggen nog maar net terug in de lade van afgelopen winter. Het is het gevolg van het korte termijn denken voor electoraal gewin.

Ik zou vooral kijken naar jouw eigen gebruik. Ga je nooit naar Antwerpen of Brussel dan boeit het niet. Ga je een enkele keer per jaar, ik zou vooral afvragen wat je er verloren hebt. Of je neemt gewoon de boete en klaar is kees, dat is nog steeds beter als een andere auto te kopen.

Met het budget dat je voor ogen hebt dan is afschrijving het minste van je problemen. Dan is de onderhoudshistorie veel belangrijker, zeker in geval van een diesel. De turbo kan kapot gaan bijvoorbeeld. De wegenbelasting is 400 euro tegenover 160 euro ongeveer. Hoe de BIV is Wallonië weet ik niet maar daar maakt benzine vs diesel weinig uit zover ik me herinner.

Met 20 000km per jaar, ik zou diesel nemen want je rijdt stiekem toch het veel meer als je denkt. Ik zit bijvoorbeeld op 50 000 per jaar terwijl ik eigenlijk maar 30 000 zou moeten maken.

Conclusion conduit avec des voiture et acheter la voiture qui te faite plaisir.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:48:
als dit met een benzine kan dan is er geen probleem
Want bij een benzineauto kan je niet tanken?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Chevy454 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 00:49:
[...]
De wegenbelasting is 400 euro tegenover 160 euro ongeveer.
Ik schat ook zo iets.
Wil zeggen dat je met 25k km per jaar in België nog steeds €500 - €600 goedkoper uit bent met een diesel. Zelf al wordt de brandstofprijs van benzine en diesel gelijk EN verdubbelt de belasting volgend jaar, kom je nog break-even uit. Ik schat dat je die auto dus nog een paar jaar kan houden voor je begint in te boeten.

Ik ga hier wel enkel uit van brandstof en belasting. Niet van eventueel onderhoud. Als je een benzinewagen vindt die in betere staat is dan een diesel-variant, neem dan gewoon de benzine.

Yes, but no.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
LPG, zeker met de prijzen in belgie!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11 11:29
Zelf heb ik een Toyota Corolla 1.4 Turbo D4D Linea Terra en ben daar heel tevreden mee. Ik rij ongeveer 250 kilometer per dag en per jaar denk ik wel 60000 kilometer en het bevalt prima. Voor het extra vermogen heb ik de 2.0 in ieder geval niet nodig! Zowel op forums, als van garagehouders heb ik gehoord dat de 1.4 betrouwbaarder is. En het is ook nog eens een stuk zuiniger!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ybos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:06:
Alleen zijn die Toyota blokken niet heel erg geschikt voor gas

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Topicstarter
Chevy454 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 00:49:
[...]

Alle apen apen andere apen na.

Feit is gewoon dat men nu heel erg op diesel zit te bashen. Maar ik zou me niet daarop staren want de overheid is de meest waardeloze huwelijkspartner die er bestaat. Iedereen moest aan de diesel voor C02, nu moet iedereen aan de benzine. Maar dan redden we de C02 niet meer. Laten we maar niet over elektrisch beginnen, de afschakelplannen liggen nog maar net terug in de lade van afgelopen winter. Het is het gevolg van het korte termijn denken voor electoraal gewin.

Ik zou vooral kijken naar jouw eigen gebruik. Ga je nooit naar Antwerpen of Brussel dan boeit het niet. Ga je een enkele keer per jaar, ik zou vooral afvragen wat je er verloren hebt. Of je neemt gewoon de boete en klaar is kees, dat is nog steeds beter als een andere auto te kopen.

Met het budget dat je voor ogen hebt dan is afschrijving het minste van je problemen. Dan is de onderhoudshistorie veel belangrijker, zeker in geval van een diesel. De turbo kan kapot gaan bijvoorbeeld. De wegenbelasting is 400 euro tegenover 160 euro ongeveer. Hoe de BIV is Wallonië weet ik niet maar daar maakt benzine vs diesel weinig uit zover ik me herinner.

Met 20 000km per jaar, ik zou diesel nemen want je rijdt stiekem toch het veel meer als je denkt. Ik zit bijvoorbeeld op 50 000 per jaar terwijl ik eigenlijk maar 30 000 zou moeten maken.

Conclusion conduit avec des voiture et acheter la voiture qui te faite plaisir.
merci!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
Vergeet wanneer je een benzine overweegt niet te checken of de auto die je wil kopen 95E10 aankan, niet elke auto kan dit namelijk aan, waardoor je aan de 98 moet wat een stuk duurder uitvalt.

Ik zou zelf eigenlijk profiteren van de dieselwagens waarvan de waarde nu gedaald is, en wanneer je dan toch eens écht in Brussel of Antwerpen (Gent en Mechelen ook in de toekomst) moet zijn (hoewel een Euro 4 voorlopig nog binnen mag) kan je nog altijd voor die ene keer de trein nemen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mylan Piron schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:08:
en wanneer je dan toch eens écht in Brussel of Antwerpen (Gent en Mechelen ook in de toekomst) moet zijn (hoewel een Euro 4 voorlopig nog binnen mag) kan je nog altijd voor die ene keer de trein nemen.
Laten we wel serieus blijven, met de auto door die steden is een ellende. En dan moet je nog eerst een parking vinden. Het meest logische is om met de auto tot aan de rand (waar geen LEZ) is en dan verder met het OV. Dus we hebben het over een probleem wat eigenlijk niet bestaat. Maar ik zou zelf nooit naar die steden gaan. Eens per 10 jaar is genoeg, wij gaan wel naar Trier, Düsseldorf of Eindhoven dan als dat we ook maar zouden overwegen om naar Brussel te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 07-04-2018 21:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

ybos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:06:
Dat valt zeker te overwegen met een literprijs van EUR0,40 in .be
Enige probleem zou misschien kunnen zijn dat lang niet alle pompstations LPG hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2018 22:04 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:34:
[...]

Ik doe ongeveer 25k per jaar minimum, Ik heb alles berekent en een diesel is tegenwoordig niet waard.
het klopt dat diesel goedkoper is maar de belasting is wel veel hoger dan benzine.
en zoals je hebt gezegd de regels voor diesel blijven strenger worden dus daarom zal ik gewoon een benzine kopen.
Diesel gaat alleen maar minder voordelig worden in België. Zelfs al wordt diesel netto goedkoper, de accijnzen gaan niet dalen. En met de emissiezones die steeds meer steden ook in België instellen gaat het je alleen maar meer kosten.

Diesel heeft afgedaan, en alleen de Duitse constructeurs houden het nog recht (grote industrie = weinig politici die ze echt durven aanpakken).

Ik weet dat je al overtuigd bent ondertussen, maar jouw vriend werkt nog met oude info. De kaarten liggen nu echt wel anders dan 5-10 jaar terug.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 18:53

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoi,

Ik zou graag jullie mening horen tussen deze 2 vruchten.
welke is beter en waarom?

1) Appel
2) Peer
De appel is beter, want die is ronder. De peer is beter, want die is het sappigst. De appel is beter, want die is zuurder. De peer is beter, want hij weegt net wat meer dan de appel.

Wat ik hiermee wie zeggen is dat de vraag ‘wat is beter’ niet te beantwoorden valt zonder beoordelingskader. Wat zijn de criteria die je keuze beïnvloeden en hoe weeg je die tegen elkaar af?

In jouw geval zijn die criteria kennelijk of je ermee naar Frankrijk kunt, het vermogen, hoe rustig hij rijdt, of hij een distributieketting of distriebutieriem heeft, het verbruik, de aanschafprijs en de gebruikskosten. Welke van deze criteria tellen zwaar of zijn allesbepalend en welke criteria doen er pas toe als er voor de rest nauwelijks verschillen zijn? Concreet vertaald: hoeveel extra aan investeringskosten en jaarlijkse verbruikskosten is een zwaardere motor jou waard? Pas als je daar wat zinnigs over kunt zeggen, valt er een zinnige reactie op jouw vergelijking van appels met peren te geven. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

Iets heel anders: wat dacht je van dit ding? Oude diesel, goedkoop vanwege de problemen met milieuzones maar voor een paar jaar is dat misschien niet eens zo'n probleem, en hoewel de motor vrij rauw is rijdt de auto best goed.

https://www.2dehands.be/a...ur-te-koop-405851781.html

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:03:
[...]

Dat valt zeker te overwegen met een literprijs van EUR0,40 in .be
Enige probleem zou misschien kunnen zijn dat lang niet alle pompstations LPG hebben.
Ach, er hoeft maar 1 tankstation met LPG in de buurt van huis of van je route voor woon-werkverkeer te zitten om in je Lpg te voorzien.

De enkele keer dat je in 'onbekend gebied' je Lpg tank leeg rijdt, kun je op euro95 verder rijden tot je weer een pompstation met LPG tegen komt. Wel zorgen dat je benzinetank altijd voor minimaal een kwart gevuld is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:De topicstart is ver onder maat en voldoet in geen zin aan wat we op Tweakers willen zien.

Zie Het algemeen beleid #quickstart voor tips waaraan een goed topic moet voldoen. Dit topic gaat nu op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.