Dyson.... to dyson or not to dyson

Pagina: 1
Acties:
  • 5.978 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Onze stofzuiger heeft niet een heel lang leven meer en ben aan het kijken naar zo'n Dyson.

Behalve dat ze lelijk zijn, zijn ze ook nog eens extreem duur maar goed das was 'De Miele' wasmachine was dat...

V10, V8, V6 iemand al ervaring met het uitzoeken waarom je de V10 moet kiezen over de V8.

Als ik voor een V8 kies dan kan ik nog een paar nieuwe emmers voor moeder de vrouw kopen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dyson V10 toevallig gister aangemaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Dyson is overhyped, overrated en al helemaal overpriced. Het is een stofzuiger hè... het zuigt stof van je vloer, geen supercomputer. Voor iets minder heb je een top stofzuiger van Miele.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 04-04-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Xiaomi robot stofzuiger + een goedkoop normaal stofzuigertje voor de zitbank etc. 95% van ons zuig werk doet de robot nu, zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik wil sowieso geen stofzuiger zonder zak... Gooi liever de zak weg dan gekloot met het schoonmaken van de bak.

Ik zweer inderdaad ook bij Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
WVB >>> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik zou inderdaad aanraden om in dat andere topic verder te gaan.
Ikzelf zou wel een handzame stofzuiger willen hebben zonder snoer waar ik het hele huis op een accu mee rond kan. Onze huidige stofzuiger voldoet, maar moet toch voor de zolder en het uiterste stuk van de 1e verdieping het snoer los halen en mee nemen. Is vervelend omdat de trap wel in één keer kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ga voor een stille stofzuiger, heb nu een model van AEG, produceert net zoveel geluid als een videokaart echt ongelofelijk kan gewoon stofzuigen met de radio aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wat is trouwens een "Digitale motor" (behalve marketingpraat) ? :')

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MikeyMan schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:33:
Ik wil sowieso geen stofzuiger zonder zak... Gooi liever de zak weg dan gekloot met het schoonmaken van de bak.

Ik zweer inderdaad ook bij Miele.
Schoonmaken van de bak, dat houdt in dat je een knopje indrukt terwijl je de bak boven de kliko houdt, en dat je dan even schudt, en dan het klepje weer dicht doet. Wat een werk...

Dyson is duur, maar reken ook even uit wat zakken kosten over de levensduur van een Dyson. Dan wordt het prijsverschil een stuk kleiner. Ik heb ook nog een model waarbij je ook geen filters en andere shit hoeft te kopen. Ik heb dus alleen aanschafkosten. En ze zuigen gewoon goed. Kan niet zeggen of een miele beter of slechter is, maar mijn dyson zuigt alles op wat ie moet opzuigen. Ik weet dat je met B-merken dat niet altijd hebt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Imnoa schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:38:
Dat vroeg ik mij ook al af...
Bart ® schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:38:
[...]

Schoonmaken van de bak, dat houdt in dat je een knopje indrukt terwijl je de bak boven de kliko houdt, en dat je dan even schudt, en dan het klepje weer dicht doet. Wat een werk...
Ja dan is ie leeg, maar niet schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MikeyMan schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:41:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af...

[...]

Ja dan is ie leeg, maar niet schoon.
Je hebt je stofzuiger in een vitrinekast staan? Of zuig je er ranja mee op? Nee, hij is dan niet klinisch schoon, maar je kunt er gewoon weer prima mee zuigen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Bart ® schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:42:
[...]
Je hebt je stofzuiger in een vitrinekast staan? Of zuig je er ranja mee op? Nee, hij is dan niet klinisch schoon, maar je kunt er gewoon weer prima mee zuigen.
Dat dus, de slang met al die ribbeltjes maak je van binnen toch ook niet schoon?

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 04-04-2018 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Je kan mij niet vertellen dat er in zo'n stofbak na een jaar niet een laag met kneiter hard stof/vilt heeft ontwikkeld. Waar vervolgens weer etensresten en andere gore zooi in gaat zitten.

Zak is gewoon hygiënischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Imnoa schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:38:
Ik vermoed dat de digitale motor een borstelloze motor is.
Borstelloze motoren zijn aanzienlijk efficiënter dan een ouderwetse elektromotor, dus meer zuigkracht met een lager wattage. Omdat ze 'borstelloos' zijn kunnen ze ofwel

zeer hoge toerentallen (zoals deze stofzuiger) of een hoog koppel hebben (interessant bij bijv. elektrische auto's zonder versnellingsbak.) produceren

Borstelloze motoren zijn efficiënter en hebben een langere levensduur.
Borstelloos zoals Dyson gebruikt zou onmogelijk zijn zonder de digitale elektronica om een drie fase uitvoer van de snelheidsregelaar te produceren.

Feitelijk is dus de snelheidsregelaar het digitale stukje.
Dus naast een stukje marketing is er wel iets van meerwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul1987 op 04-04-2018 09:54 ]

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:47:
Je kan mij niet vertellen dat er in zo'n stofbak na een jaar niet een laag met kneiter hard stof/vilt heeft ontwikkeld. Waar vervolgens weer etensresten en andere gore zooi in gaat zitten.

Wij hebben nu al 4 jaar een Dyson. Bak bevat geen kneiter hard stof/vilt waar vervolgens allemaal gore zooi en etensresten in zitten . Volgens mij heeft mijn vriendin hem alleen maar leeggegooid de afgelopen vier jaar en niet gewassen. Hij staat overigens in een afgesloten kast.

En de zuigkracht , ik moet eerlijk toegeven, ik stofzuig niet heel vaak. Maar is nog niet afgenomen. Wat blijkbaar een probleem is met goedkopere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Paul1987 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:53:
[...]

Ik vermoed dat de digitale motor een borstelloze motor is.
Borstelloze motoren zijn aanzienlijk efficiënter dan een ouderwetse elektromotor, dus meer zuigkracht met een lager wattage. Omdat ze 'borstelloos' zijn kunnen ze ofwel

zeer hoge toerentallen (zoals deze stofzuiger) of een hoog koppel hebben (interessant bij bijv. elektrische auto's zonder versnellingsbak.) produceren

Borstelloze motoren zijn efficiënter en hebben een langere levensduur.
Borstelloos zoals Dyson gebruikt zou onmogelijk zijn zonder de digitale elektronica om een drie fase uitvoer van de snelheidsregelaar te produceren.

Feitelijk is dus de snelheidsregelaar het digitale stukje.
Dus naast een stukje marketing is er wel iets van meerwaarde.
Feitelijk heeft dyson dus mijn wasmachinemotor "uitgevonden" :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik ga jou vertellen dat ik in de 12 jaar die ik met mijn eerste Dyson heb gedaan, daar geen last van had.
Want al het vuil en stof komt in de zak terecht? Je zit nu appels met peren te vergelijken. Zo kan ik ook merk X of Y afkraken. Ik zeg niet dat Dyson heilig is, maar een zak is dat ook zeker niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Imnoa schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:55:
[...]

Feitelijk heeft dyson dus mijn wasmachinemotor "uitgevonden" :+
Die draaien natuurlijk maar op 1600 rpm (hebben wel een hoog koppel). Maar voor zover het de koolborstel vrije wasmachines betreft hebben ze deze bewezen techniek handig geleend :-)

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Paul1987 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:56:
[...]

Die draaien natuurlijk maar op 1600 rpm (hebben wel een hoog koppel). Maar voor zover het de koolborstel vrije wasmachines betreft hebben ze deze bewezen techniek handig geleend :-)
Ter vergelijking, de V10 motor 125.000 rpm (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Indien nodig was je de zooi.
Ik zie zelf geen reden voor de V10 vs de V8 en heb dan ook de V8 (naast mn "gewone" stofzuiger.) Het resultaat is dat je die veel vaker even pakt omdat er wat zut ligt terwijl het een hele heisa is om je normale stofzuiger te pakken en de stekker in het stopcontact te doen.

First world problems... Besef ik heel goed, maar ik merk wel heel erg het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:59
Hier verschillende merken zonder stofzak gehad, en nu al een jaar of 8 Nilfisk. Die heeft een verbouwing meegemaakt, en toen heb ik de slanghaspel moeten vervangen.

Dik voordeel is dat je alle wisselstukken makkelijk kan krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Heb zelf een Dyson al ruim 8 jaar en het is een degelijk stukje techniek, en betreft de garantie is die ook erg goed ik had een voet die niet goed werkte na 5 jaar en die werd zonder discussie gratis vervangen.

We hebben ook een draadloze dirtdevil en je merkt dat deze toch na verloop van tijd minder degelijk in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Er is in witgoed idd al een topic voor ervaringen over de Dyson stofzuigers. Één topic is wel voldoende dus gelieve de discussie omtrent ervaringen van de dyson stofzuiger in Dyson V10 voort te zetten :).

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.