Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ter vervanging van onze kruimeldief kwam ik ook Dyson stofzuigers tegen.

Nu zie ik dat er een Dyson V10 is die als kruimeldief en als volwaardige stofzuiger te gebruiken is.

Als ik de reviews lees zuigt deze de spijkers uit de plinten en houdt dat een uur vol.

Maar....
Hoe doet hij dat na zeg maar 2 jaar?
Ik heb al menig accuboormachine’s gehad en de accu’s overlijden toch wel na een paar jaar.

Aangezien de V10 629€ kost vraag ik me af of de accu te vervangen is.
Het lijkt me zonde dat zo’n duur apparaat na vermindering van de batterij niet meer bruikbaar is.

Op internet kan ik hier niets over vinden dus houdt dit me nog tegen om hem te kopen.

Iemand ervaring met dit soort stofzuigers van Dyson?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

According to James Dyson, who founded the company back in 1987, that won’t be an issue for the Cyclone V10.

“Fifteen years of daily use might get you down to 80% battery,” he said at a roundtable discussion with journalists after the New York City unveiling. He added: “But by then you’ll probably want to upgrade to our new model anyway.

https://www.techradar.com...clone-v10-cordless-vacuum

Nou ben ik ouderwets maar voor 629 Euro (adviesprijs), kan je ook 7x een Philips FC8246/09 PowerGo kopen en laatstgenoemde is Beste Koop bij de Consumentenbond geweest bij de laatste test. Wil je een portable model, de Bosch BBS1224NC is 100 Euro goedkoper dan de Dyson en die wordt zelfs met 2 accu's geleverd.

Persoonlijke mening; een losse kruimeldief en een goede "grondzuiger" heb je voor 200 Euro totaal en zelfs gaann die dingen maar 3 jaar mee, ben je dus de komende 10 jaar goedkoper uit dan met de Dyson V10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59

WouterG

Dit is geen ondertitel

Wij hebben nu bijna twee jaar een V8 en hij zuigt nog net zo hard als kort na aanschaf. Ik heb nog nooit een platte accu gehad maar ons huis is dan ook niet zo groot dat ik langer als een half uur over het stofzuigen doe.
Bizar veel geld voor een stofzuiger, dat vind ik nog steeds, maar nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 12:23

TheBorg

Resistance is futile.

Of koop gewoon de beste stofzuiger ooit gemaakt. Een Numatic Henry. Loopt zo ongeveer elk schoonmaak bedrijf mee. Daarnaast door het ton model veel efficienter, minder herrie, en grotere stofzak dan andere stofzuigers. Oke, een Dyson heeft geen stofzak maar dat is het enige voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Okee, ik vind de Dyson V10 een met marketing slang doordrenkt stuk plasic fantasic. Maar laten we er een serieus topic van maken want er zit wel degelijk een stuk fascinerende ontwikkeling achter.

Dyson V10Numatic Henry HVN-200Bosch Unlimited
Prijs€ 629,-€ 219,-€ 529,-
Air Watts150220
Accu2,600mAh-
Spanning25,2 Volt230 Volt18 Volt
SnoerGeen12,5 meterGeen
Accuduur Normaal60 minutenN.v.t.60 minuten
Accuduur Turbo7,5 minutenN.v.t.
Geluid87 dB72 dB76 dB
Gewicht1,6 kg8,2 kg3,5 kg

Het zijn twee niet te vergelijken apparaten. De Henry zuigt harder en is stiller maar is zwaarder en groter. De Dyson heeft een rolborstel die veel mensen fantastisch vinden, bij de Henry moet je die er los bij kopen.

Ik zal de Bosch later toevoegen. Ik begrijp het gemak van een stofzuiger op accu wel. Alleen is de prijs echt absurd.

[ Voor 35% gewijzigd door TheBorg op 04-04-2018 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf de DC-34 kruimeldief. Kostte destijds ook iets van 300 euro. Een van de weinige dure aankopen waar ik oprecht nog blij mee ben, vooraf was ik skeptisch.
Ja veel marketing, maar het product is top qua design en gebruiksgemak. En de garantie is no nonsense: bellen en een vervangend deel wordt prompt gratis verzonden.
Ook veel spare parts voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Wij hebben een Numatic Charles (kan ook water opzuigen) met een accessoireset, was € 105,00 bij Amazon.de. Wat betreft apparaat perfect! De nadelen zijn het snoer en de grootte van het apparaat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je toevallig makita apparaten hebt dan kun je ook een makita kruimeldief voor 60 euro er bijhalen waar je dezelfde batterijen op klikt. M'n vriendin vind 'm ook vet. :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

De accu van de Dyson is dus 25,2 Volt x 2,6Ah = 65,52. Als de accu in 7,5 minuten leeg is dan is de motor 524 Watt. De Henry is 620 Watt. Dat betekend dus dat de digitale turbo cyclone Dyson motor met 24 miljoen metalen lamellen, 79.000g krachten en flux capacitor minder efficient is dan de Henry. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door TheBorg op 04-04-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 10:59

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het gaat toch niet om het aantal watt’s of efficiency? Het gaat erom dat met de minst mogelijke inspanning en kortst mogelijke tijd de vloer weer schoon is. En daarin voldoet de Dyson voor mij. Ik heb de Henry ook gebruikt in een vakantiehuisje, prima apparaat maar helaas een snoer en een bak op wieltjes. Erg irritant 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Mijn eerste intensie is eigenlijk om mijn zoveelste kruimeldief te vervangen voor een versie die wel blijft zuigen.
Deze dingen zijn meestal wel na een jaar of 2 hun accukracht kwijt en komen de kruimels net zo hard weer terug dan dat ze opgezogen worden.

Als ik de Dyson bekijk heeft deze ook als meerwaarde dat hij als normale stofzuiger is te gebruiken.

Handige hiervan is dat je hem uit zijn laadstation trekt en direct kan zuigen.
Als ik mijn normale stofzuiger weer van zolder moet halen heb ik er al weer geen zin in.
Dit is echter ook een Dyson en denk ik ook al wel weer een jaartje of 8 oud.
Qua zuigkracht bevalt deze nog steed goed, alleen het mee trekken van de stofzuiger en overal achter haken is toch best irritant.

Als ik dus 2 vliegen in 1 klap kan oplossen lijkt het me een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:11
Ik heb zelf een Philips Jewel al meer dan 10 jaar welke nog steeds prima werkt. Begint wel lekkage te krijgen in de aansluitingen van de slang, maar is er nog eentje met het oude vermogen. :P
Daarnaast op de BG en op de 1e een handzuiger, maar die dingen zijn drie keer niks.

Wil zelf best wel een draadloze hebben zodat je van beneden naar boven kunt gaan zonder het snoer los te trekken, mijn vrouw vind hem duur en verwacht er weinig van. Echter wil ze wel de Dyson hot and cool ventilator hebben. >_< Maar goed. Dat is een andere discussie.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb zelf de V8 en man wat is dat ding toch duur. Echter hebben wij een kleine man rondhuppelen en liggen overal continu kruimels. Veel te veel voor een kleine kruimeldief, maar het is suer irritant om de gewone stofzuiger elke keer te pakken. Nu Pak je snel de de Dyson en is het zo weg. We hebben deze nog niet al te lang dus ik weet niet het het 2-jaar effect.

Ik ben er in ieder geval blij mee.
(Ook zeer handig om snel de auto even goed te doen, wederom met een kleine... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Vorig jaar heb ik bij de Lidl een accu steelstofzuiger gekocht. Een Dyson vond ik echt te duur en mijn nepperd van 80 Euro doet het ook prima.

Hij doet niet veel onder voor normale stofzuiger op 230 volt. Alleen merk ik dat de techniek wat gevoeliger is, zo zit het borsteltje wel eens verstopt met haren van mijn vriendin :X en blaas ik zo nu en dan de filters uit met de compressor als de zuigkracht te ver afneemt.

Ik vind het wel een super handig apparaat. Ik kan net met een acculading mijn hele huis stofzuigen, maar het ding is vooral handig om even snel een rondje te maken door de huiskamer of een plek waar je hebt zitten eten/klussen/wat-dan-ook even snel op te ruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:09
Crxtreem schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:14:
Aangezien de V10 629€ kost vraag ik me af of de accu te vervangen is.
Het lijkt me zonde dat zo’n duur apparaat na vermindering van de batterij niet meer bruikbaar is.
Als antwoord op bovenstaande vraag: ja de batterij is te vervangen maar wordt in principe niet aan consumenten verkocht:
https://www.dyson.com/sup....969352-03.244393-01.html

Ding zit sowieso met schroeven vast en is dus niet zomaar los te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:05

Part

Helemaal niets.....

Wat Dyson zelf aan geeft over de V10:
Dit genereert dezelfde zuigkracht als een stofzuiger met snoer.
Zuigkracht getest volgens EN 60312-1 CL5.8 en CL5.9 bij de stang, met vol stofreservoir, in de MAX-stand.

Nu is mijn ervaring met (Miele)stofzuigers dat deze totaal niet voldoende zuigkracht genereren met een volle stofzak. Even uitgaande dat de bewering van Dyson juist is dan gaat deze niet mijn stofzuiger vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:11
Maar gaat het hier over de Dyson met vol stofreservoir in de max stand of een willekeurige andere stofzuiger. Want dat laatste is inderdaad wel heel slecht. Maar praktijk voorbeelden zijn een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 05-04-2018 12:46 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:51

Soggney

Zeekomkommer

Zelf de V6 fluffy voor pak m beet 2 a 300 euro aangeschaft. Het gemak van een kruimeldief nu bij de stofzuiger. Ik neem em nu sneller, stofzuig vaker dan vroeger, niet omdat het nu sneller vuil is, maar omdat ik er nu niet hoef tegenop te zien om zo'n log ding rond te sleuren over 3 verdiepingen. Geen zakken, dus geen extra kosten. harde vloer of mat kan ik met dezelfde borstel doen.
Uitermate tevreden over, mijn oude kruimeldief ondanks dat die nog goed was gebruik ik niet meer.
Eigenlijk hoef je niet het laatste model te kopen, een V7 of V8 kan je voor de helft van de prijs vinden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Hier ook een Dyson V8. Heb hem nu ruim een jaar en zeker geen spijt van mijn aankoop. De prijs heeft me er wel even van weerhouden en heb op een aanbieding gewacht (nog steeds erg duur).

Met twee behoorlijk slordige katten in huis moet ik zeker om de dag stofzuigen. De gewone stofzuiger met snoer was me daarvoor echt te omslachtig met als gevolg dat het soms wel een troepje was in huis :$.

Een andere reden de Dyson aan te schaffen, was de minimale bergruimte die hij nodig heeft. Ik woon in een appartement en heb dus niet heel veel ruimte. De Dyson hangt aan de muur in de bijkeuken (waar ook de kattenbakken staan), dus altijd bij de hand en zo gepakt. Reservoir legen is ook een simpele handeling.

Tot op heden geen klachten over het apparaat.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 22:53
maratropa schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:10:
Als je toevallig makita apparaten hebt dan kun je ook een makita kruimeldief voor 60 euro er bijhalen waar je dezelfde batterijen op klikt. M'n vriendin vind 'm ook vet. :p
amen... ik heb zo'n dyson & ben er niet 3echt tevreden over. Bepaald niet ergonomisch (je moet het knopje vasthouden om te zuigen, super-irritant)

Aangezien ik al een set accu's van Makita (18v) heb, en deze after-market ook goed te krijgen zijn, heb ik toen de Makita stofzuiger gekocht die jij hier ook linkt. Prima ding. Ook bij mij een ruime WAF... (Wife Acceptance Factor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 11:12
Ik heb zo'n kruimeldief van Dyson van ik denk 3 jaar oud. De accu & zuigkracht zijn nog steeds geweldig; voor het werk wat ie moet doen. Da's nooit langer dan een paar minuutjes.
Wat me echt enorm tegenvalt is dat hij enorm slecht is in bepaalde zaken opzuigen. We hebben bv een papagaai en de zaadjes die die op de grond laat vallen worden niet opgezogen worden door de Dyson.
Of ze vallen er weer uit als je de zuigknop loslaat. Voor mij geen nieuwe, maar deze blijft het wss nog wel een paar jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb zelf deze:
https://www.coolblue.nl/p...SHl47Yu4e2LxoCIR8QAvD_BwE

Werkt prima om even snel het huis te doen. Wat me altijd opvalt is dat die accu stofzuigers het ook veel moeten hebben van de borstel in het zuigstuk, en dat werkt niet altijd evengoed. Ben eigenlijk ook wel erg benieuwd of een Dyson het wat dat betreft beter zou doen.

De claim dat het een normale stofzuiger kan vervangen ben ik het ook niet mee eens, mijn normale stofzuiger doet het echt wel ietsje beter... Maar met een kleine is het wel superhandig dat je hem ff snel erbij kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb zelf vorige jaar een refurbished Dyson V8 Absolute op Ebay UK gekocht voor 370 euro (hij was toen nieuw nog 520 dacht ik?).

Ik ben er in ieder geval enorm blij mee. Super handzaam, zuigt goed, veel opzetstukken die perfect werken (hij verslindt kattenharen op vloerkleden/trappen!) en de accu gaat voor mij lang genoeg mee. Gebruik hem voornamelijk in de laagste stand om stof/haren op te zuigen en switch soms naar turbo stand om kattenharen van kleden etc. weg te zuigen of om de keuken te doen. Vooral je auto of de trap fatsoenlijk kunnen stofzuigen is echt fantastisch.

Nadelen? De prijs is absurd natuurlijk, hoog gadget gehalte. Daarnaast moet je altijd de aanknop inhouden om te zuigen. Ik vind het geen issue, maar veel mensen wel. Verder is de maximale accuduur met gemotoriseerde borstel zo'n 25 minuten meen ik in de normale zuigstand; op turbo slechts 7 minuten. Heb zelf echter nog nooit zonder accu gezeten en heb een appartement van 100m2 die ik 1x per week volledig stofzuig met de Dyson.

M'n 'normale' bedrade Dyson staat in ieder geval al een half jaar stil, die gebruik ik niet meer. Voor mij nooit meer een stofzuiger met snoer :) Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik weinig troep heb/maak, het is bij mij puur stof/kattenharen/kruimels opzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Ik heb 1 V6 een jaar gebruikt en ingewisseld voor de V8. Na een jaar deed hij het nog prima, en ik gebruik het ding voor mijn hele huis. Dat was ook de reden om te switchen naar de V8: die doet 2x zo lang op 1 accu lading, vooral ook op MAX.

Zijn ze duur? Ja, maar ze doen vooralsnog wat ze beloven.

Edit:
O ja, ik heb een langharige hond die alles mee sleept dus ik zuig voornamelijk haren, modder, zand en stukjes blaadjes en takjes die er in blijven hangen op.

Het is hard werken voor de Dyson.

[ Voor 25% gewijzigd door LOTG op 04-04-2018 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 21:01
Ik ren Dyson voorbij. Ik heb ooit een Dyson Animal hatseflats gehad.

1: De rolhaspel van de stroomkabel is erg zwak en heeft na relatief weinig gebruik nu al hulp nodig om op te rollen.
2: Zelfs als de stofzuiger niet aan staat, trekt ie stof aan, hij is enorm statisch.
3: Door het gebruikte plastic voelt ie goedkoop aan.
4: Oudere modellen hadden een telescopische stang, deze heeft dat niet, daarbij komt dat de stang zelf te kort is ik last krijg van het “voorover” gebukt stofzuigen.
5: De roterende borstels zijn niet goed te reinigen, de opgerolde haren zijn moeilijk te verwijderen.
6: Indien de stang aan de achterkant van de stofzuiger rechtop is gestoken, wordt de stofzuiger topzwaar, je loopt hem zo omver en anders valt ie vanzelf wel om.
7: de over/onderdruk trekker aan het handvat van de stang, die moet je zelf open houden tijdens het stofzuiger! Wie bedenkt zoiets?
8: Hij stinkt, ook met een grondige reinigingsbeurt, blijft ie stinken.
9: Bij het legen van de emmer blijft er rotzooi aan het rubber plakken, dit moet ik dan met de hand! verwijderen.
10: Het opbergen van het apparaat is ook onhandig, je kunt de slang om de zuiger heen oprollen, maar die blijft zo nooit zitten, omdat je hem niet kunt vastzetten. Zie ook punt 6, staand opbergen kan ook niet, want hij kiepert zo om.
11:Zuigkracht is matig en hij maakt een hoge fluittoon.

Ik heb dit destijds naar Dyson gemaild en wat ik me nog herinner was dat ik als reactie kreeg dat het plastic van hetzelfde materiaal is dat ook in vliegtuigen gebruikt wordt. Nou, good for you!

Stofzuigen is voor de meeste geen hobby. Koop gewoon een degelijke machine en geen marketing verhaal. We hebben nu een Miele en die doet het al jaren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
TheBorg schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:34:
Of koop gewoon de beste stofzuiger ooit gemaakt. Een Numatic Henry. Loopt zo ongeveer elk schoonmaak bedrijf mee. Daarnaast door het ton model veel efficienter, minder herrie, en grotere stofzak dan andere stofzuigers. Oke, een Dyson heeft geen stofzak maar dat is het enige voordeel.
Heel blij met mijn Henry. Zuigt zonder problemen alles op, inclusief as uit mijn open haard.

Herhaaldelijk as gezogen met dat ding, en het filter is na 2 jaar nog steeds perfect schoon. Vele andere stofzuigers (incl. een €200 bosch) spuugt het as gewoon door het hele systeem heen en aan de achterkant weer eruit.

Stofzuigers geef je gewoon de as-test: Als het as aan de achterkant eruit komt, stuur 'm maar weer terug.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 04-04-2018 16:24 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik raad je deze aan, normaal €330 maar vandaag €230. http://www.ibood.com/nl/n.../dyson-v6-slim-extra.html
Hier staat hij al ongeveer een jaar en is echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jumpman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:07:
Wij hebben een Numatic Charles (kan ook water opzuigen) met een accessoireset, was € 105,00 bij Amazon.de. Wat betreft apparaat perfect! De nadelen zijn het snoer en de grootte van het apparaat.
Voordeel van deze uitvoering is dat ie vaak in staat is om je verstopte afvoer schoon te zuigen. Niks HG, gewoon Charles gebruiken, dat alleen al is een prettige bijkomstigheid. Prijs was destijds een foutje op Amazon.de, maar Charles werd uiteindelijk wel uitgeleverd voor het foute bedrag ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik ben toch voor een V10 Absolute gegaan.

Gisteren eindelijk de stofzuiger binnen gekregen, en ben toch wel verrast over de stofzuiger.
Op zijn laagste stand is het geluid minder dan mijn normale stofzuiger en hij zuigt toch alles op wat hij tegenkomt.

Ook de gemotoriseerde borstels zijn super.
Vergeleken met mijn normale borstel maakt hij de droogloopmat bij de deur veel beter schoon.

Het legen is ook super handig.
Je propt de container in een vuilniszak en dan trek je het touwtje aan zodat de zak eromheen afsluit.
Je schuift dan de container open en alles valt in de zak zonder stofwolk.

Helaas heb ik gisteren nog niet echt zelf kunnen stofzuigen omdat bij thuiskomst de stofzuiger uit mijn handen werd gepakt door mijn vrouw en die ging er vrij enthousiast mee aan de slag op de benedenverdieping.

Eens kijken of vanavond het huis van boven tot onder spik en span is als ik thuis kom. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:39
Heb hem vandaag ook besteld, de V10 Absolute. Ben wel van de gadgets en dit lijkt me een ideaal apparaat. Ben heel benieuwd, de reviews zijn uitermate positief. De prijs is inderdaad absurd.
Morgen komt ie en ga ik hem meteen uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 06-05 01:06

Wom

Momenteel krijg je bij Bol.com een cadeaubon van 60 euro als je een V10 aanschaft en een review schijft hier over. https://www.bol.com/nl/cm...Reviewactie-Dyson-V10.pdf

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 22:17
beetje misselijk als ik in het vorige topic lees dat dyson overpriced stofzuigers zijn. terwijl alle andere merken zo een beetje alles jatten van dyson(cycloon technologie wat ze werkelijk 1 op 1 kopieren en er vervolgens hun eigen naampje opzetten). volgens mij is het patent na 25 jaar verlopen en kopieert iedereen erop los. afijn de stofzuiger(dyson animal pro dc08 destijds 499) hier zuigt na 13 jaar ook niet meer goed dus tijd voor een nieuwe.
weet iemand of de dysons op batterijen ook direct op het stopcontact met een omvormer kunt zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door FireSheep op 02-06-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren een V6 slim extra binnengekregen. Lekker handzaam voor in ons chalet dacht ik. Maar ik stoor me aan het gebrek aan zuigkracht? Minikruimeltjes ok. Maar verder? Hij zuigt nauwelijks grotere brokjes soepstengel op. Of van die clipjes die om het brood zitten. Of andere stukjes die groter dan een kruimel zijn.

Uiteraard op de max stand geprobeerd. Betreft een houten vloer en dat icm de V6 en die rolborstel. Als ik denk dat het opgezogen is en stop, dan valt het er gewoon uit?

Is dat normaal? Want dan breng ik hem liever terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:02
Heb je wel de goede borstel er onder zitten? Ik heb sinds twee weken de v8 en kreeg daar zowel de zachte "fluffy" borstel voor harde vloeren bij als die tapijt borstel. Met die tapijt borstel op ons laminaat pikt hij ook bij niks op. Met die fluffy borstel verdwijnen zelfs de kleine playmobiel dingetjes van mijn dochter in het het apparaat. En dan heb ik de turbostand nog niet eens aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

FireSheep schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:38:
beetje misselijk als ik in het vorige topic lees dat dyson overpriced stofzuigers zijn. terwijl alle andere merken zo een beetje alles jatten van dyson(cycloon technologie wat ze werkelijk 1 op 1 kopieren en er vervolgens hun eigen naampje opzetten). volgens mij is het patent na 25 jaar verlopen en kopieert iedereen erop los. afijn de stofzuiger(dyson animal pro dc08 destijds 499) hier zuigt na 13 jaar ook niet meer goed dus tijd voor een nieuwe.
weet iemand of de dysons op batterijen ook direct op het stopcontact met een omvormer kunt zetten?
Je wilt ze batterijen demonteren en apart opladen? Of snap ik niet direct wat je bedoelt? Bij de V10 zitten deze namelijk ingebouwd en niet eenvoudig demontabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
jelveen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:59:
Heb je wel de goede borstel er onder zitten? Ik heb sinds twee weken de v8 en kreeg daar zowel de zachte "fluffy" borstel voor harde vloeren bij als die tapijt borstel. Met die tapijt borstel op ons laminaat pikt hij ook bij niks op. Met die fluffy borstel verdwijnen zelfs de kleine playmobiel dingetjes van mijn dochter in het het apparaat. En dan heb ik de turbostand nog niet eens aan staan.
Hmm...Dan zou ik dus weer 80,- extra uit moeten geven voor een borstel in de hoop dat ie het dan wel goed doet...Lastige keuze. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:56

Opx

Ik ben het helemaal eens met de positieve verhalen hierboven. Bij de Mediamarkt keuze tussen de V8 en V10. Ben voor de V8 absolute gegaan met alle accessoires. Geen moment spijt. Het deed even pijn in de portemonnee maar blij dat ik voor de V8 heb gekozen. Zuigkracht is goed en accuduur is lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:02
readytoflow schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Hmm...Dan zou ik dus weer 80,- extra uit moeten geven voor een borstel in de hoop dat ie het dan wel goed doet...Lastige keuze. :|
Ik vrees dat je dan in eerste instantie de verkeerde uitvoering hebt gekocht voor jouw soort vloer... Omruilen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 23:07
Hier sinds 2 weken de Dyson V7 Motorhead. Ik ben er super enthousiast over. Met 3 (verharende) labradors rondlopen, ligt er regelmatig haar en zand. Ik gebruik al 30 jaar een Miele stofzuiger, maar deze doet er niet voor onder. Ik ben veel sneller klaar en omdat hij voor het grijpen hangt, pak je hem ook veel eerder. Mijn huis is beduidender schoner.
Ik sta er van te kijken hoe makkelijk hij een mat of hondenkussen harenvrij maakt. Ik heb wel een plavuizenvloer, maar zelfs de kamer van mijn zoon waar vloerbedekking ligt, doet hij met het grootste gemak.

Omdat ze bij de ING rentepuntenwinkel een mooie kortingsbon hebben voor aanschaf van een Dyson, hebben we voor mijn dochter de V8 absolute besteld. Hier zaten mooie extra’s bij. Hier valt wel op dat hij wat zwaarder in de hand ligt door de grotere accu. De fluffy borstel die er bij zit is wat lastiger in een rechte lijn op het laminaat te gebruiken, hij zwabbert wat meer. De miniborstel die erbij zit vind ik ideaal om de leren bank van hondenharen te ontdoen, al doet de originele borstel dit ook goed. En als je de miniborstel zonder buis op de stofzuiger zet, heb je een fijne kruimeldief.

Kortom het lijkt een verkooppraatje, maar ik ben zo enthousiast dat ik het wel moest delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nog een extra ervaring:

Ik had een defecte motorische borstel van mn V8:
Maandag Dyson gebeld
Woensdag lag er een nieuwe op de stoep.

Hoefde niets op te sturen en het was zeer snel geregeld. Dat is uiteraard ook waarom je een premium prijs betaalt, maar dat komen ze op die manier dan ook na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 09:50

Praetextatus

the dutch_paki

Part schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:47:
Wat Dyson zelf aan geeft over de V10:
Dit genereert dezelfde zuigkracht als een stofzuiger met snoer.
Zuigkracht getest volgens EN 60312-1 CL5.8 en CL5.9 bij de stang, met vol stofreservoir, in de MAX-stand.

Nu is mijn ervaring met (Miele)stofzuigers dat deze totaal niet voldoende zuigkracht genereren met een volle stofzak. Even uitgaande dat de bewering van Dyson juist is dan gaat deze niet mijn stofzuiger vervangen.
De Dyson is getest met een volle stofreservoir ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:20
Ik zit te kijken naar de dyson V8 en V10.
Nu is de V8 met 400 euro duur maar betaalbaarder dan de 630 van de V10. Alleen ben ik bang dat ik met de V8 wat ouds in huis haal omdat de V10 er al weer is.
Of zit het meeste verschil hem nu toch echt in de accu duur/capaciteit?

/edit;

Ik ben toch maar voor de V8 gegaan. Scheelde 230 euro met de v10.
Heb van het weekend het hele huis gedaan met de V8 (3 kamer app, 100m2).
-Geluid op normaal is stiller dan vorige stofzuigen (miele).
-Op normale stand zuigt hij alles op wat hij tegenkomt.
-Stoffen trap en bank gedaan met kleine opzetstuk, ging ook perfect!
-Legen van vuil reservoir gaat makkelijk en blijft weinig in achter qua haar/vuil etc.

Nadelen tot nu toe;
-Grote opzetstuk voor tapijt en matten blijven lange haren in zitten. 30cm plus haren.
-Na een half uur zuigen kreeg ik toch wel een beetje een lamme hand

[ Voor 52% gewijzigd door wokkelz op 06-08-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb zo'n stickvacuum (V8) van Dyson gehad, en vond hem echt knap waardeloos, mede doordat ie veel onderhoudt vergt en een erg hoge prijs heeft. Werk nu weer opnieuw met een oldskool Miele en wil niet meer terug. Heb de Dyson verkocht aan een maat, en voel me er nog steeds schuldig over wanneer ik in de spiegel kijk omdat ik hem nu opzadel met die ellende. :o

Vraag jezelf het volgende eens af: hoeveel professionele schoonmakers heb jij gezien, die werken met Dyson? Ik zal je dit zeggen: vrijwel geen! Die werken allemaal met een "ouderwetse" stofzuiger met grote tank en slang. Hogere zuigkracht, minder onderhoudsgevoelig en past veel meer vuil in.

[ Voor 13% gewijzigd door Janssen op 07-08-2018 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 22:47

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Dyson is echt belachelijk duur en komt volgens mij qua prestaties nog maar net in de buurt van een simpele stofzuiger met snoer.

Dat gezegd hebbende, gister is de V10 Fluffy (wat een naam) binnengekomen. Met als belangrijkste, en beetje beschamende reden dat onze schoonmaakster een paar maanden uit de running is en ik echt geen zin heb om zelf met die oude, stinkende stofzakhouder aan een draad door het huis te banjeren. (Of om ruzie thuis te krijgen dat ik niks in het huishouden doe ;) )
Dus zelfs geheel tegen de wil van de vrouw heb ik mezelf "getrakteerd" op een enorm veel handzamer, goed aangeschreven maar veel te dure stofzuiger. Hopelijk gaat die alsnog in de smaak vallen bij mijn beter helft, anders zal ik dit nog lang moeten aanhoren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik ben geïnteresseerd in de Dyson. Ik vroeg mij alleen af of je geen pijnlijke vinger krijgt van het ingedrukt houden tijdens het zuigen.

Hoop op reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ronaldcycling schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:47:
Ik ben geïnteresseerd in de Dyson. Ik vroeg mij alleen af of je geen pijnlijke vinger krijgt van het ingedrukt houden tijdens het zuigen.

Hoop op reactie
Dat valt serieus mee en ik heb absoluut geen kracht in mijn vingers. Het is niet ideaal, een vergrendeling zou beter zijn maar het is voor mij geen reden hem niet te gebruiken. Je houdt er een iets andere manier van stofzuigen op na, waardoor je toch meer over pakt of verpakt heb ik het idee. Maar het is wel een nadeel, dat zeker.

• Catanan
Ronaldcycling schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:47:

Hoop op reactie
Toen ik hem net had vond ik het vervelend dat je de knop ingedrukt moest houden. Ik merkte dat ik mijn vinger er nogal verkrampt op drukte, nou houd ik hem iets anders vast (gewoon als een soort handvat) en heb ik er helemaal geen last meer van.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Janssen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:39:
Ik heb zo'n stickvacuum (V8) van Dyson gehad, en vond hem echt knap waardeloos, mede doordat ie veel onderhoudt vergt en een erg hoge prijs heeft. Werk nu weer opnieuw met een oldskool Miele en wil niet meer terug. Heb de Dyson verkocht aan een maat, en voel me er nog steeds schuldig over wanneer ik in de spiegel kijk omdat ik hem nu opzadel met die ellende. :o

Vraag jezelf het volgende eens af: hoeveel professionele schoonmakers heb jij gezien, die werken met Dyson? Ik zal je dit zeggen: vrijwel geen! Die werken allemaal met een "ouderwetse" stofzuiger met grote tank en slang. Hogere zuigkracht, minder onderhoudsgevoelig en past veel meer vuil in.
Compleet irrelevante vraag, omdat professionele zuigers complete kantoren moeten doen en dus anders gebruikt worden.
De kracht van de Dyson is juist het even snel pakken en rond de tafel even stofzuigen, want kruimels. Je kunt er prima een wat kleiner huis compleet mee doen en de trap is echt veel makkelijker met de dyson dan het gerommel met een snoer en in 1 hand de stofzuiger en andere hand de steel.

Welk onderhoud vergt dat ding? Je doet net alsof je elke 10 min dat ding moet doorsmere ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Heb zelf een oude Dyson steelstofzuiger gaat tegen de 10 jaar oud ofzo. Die accu is wel al 5 jaar minimaal helemaal op.
Ook een Dyson bolletje, reguliere stofzuiger.
Ik zal ze niet meer kopen. Veel te duur, biedt uiteindelijk weinig meerwaarde boven het gadgetgehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Hann1BaL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:00:
[...]

Compleet irrelevante vraag, omdat professionele zuigers complete kantoren moeten doen en dus anders gebruikt worden.
De kracht van de Dyson is juist het even snel pakken en rond de tafel even stofzuigen, want kruimels. Je kunt er prima een wat kleiner huis compleet mee doen en de trap is echt veel makkelijker met de dyson dan het gerommel met een snoer en in 1 hand de stofzuiger en andere hand de steel.

Welk onderhoud vergt dat ding? Je doet net alsof je elke 10 min dat ding moet doorsmere ofzo? :)
Okay, de vraag die ik stelde is wellicht niet geheel relevant in deze kwestie.

Voor kleine klusjes was het inderdaad een handig ding. Dat neemt echter niet weg dat het zuigen van mijn bungalow met 4 slaapkamers toch echt teveel was voor zo'n ding. (juist, geen trap hier)

Wat het onderhoud betreft: keer op keer de roterende zuigmond schoonmaken (zat telkens vol met honden/ katten/mensenhaar), het regelmatig reinigen van het filter en het leegmaken van het kleine stofreservoir. (met een zakstofzuiger is dit een minder vies karweitje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:19
Zelf recent de Dyson V8 Absolute (vanwege verschillende opzetstukken, we hebben vnl. laminaat maar voor de matten is de tapijt-borstel ideaal) aangeschaft voor €298,- (€100,- korting via ING rentepunten). Voorlopig erg tevreden maar ook geen idee op de lange termijn betreft accu.

De V10 vs V8 rechtvaardigt volgens mij niet het prijsverschil van €229,- ondanks dat de V10 wel nieuwe serie/techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:13

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een Philips FC6822 (Dyson kloon) kunnen kopen voor 269 euro. Is ook 25 Volt en die bevalt best goed. Ik heb ook ee Dyson overwogen, maar vond die erg duur. Qua duurzaamheid heb ik wisselende ervaringen met Philips producten.

Wat ik minder vind is het regelmatig schoon moeten maken van de filters en vooral de borstel. Bij ons is het een aanvulling op de gewone stofzuiger. We pakken hem wel sneller om tussendoor even wat op te zuigen.

Ik heb de indruk dat de doelgroep vooral singles in kleine stadsappartementen zijn. Voor die mensen is het een goed alternatief voor een snoerstofzuiger.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:53
Videopac schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:32:
Ik heb de indruk dat de doelgroep vooral singles in kleine stadsappartementen zijn. Voor die mensen is het een goed alternatief voor een snoerstofzuiger.
Heb zojuist op iBOOD de V7 Fluffy gekocht, hiervoor hadden we een Chinese kloon maar die was helaas na 6 maanden stuk. Doelgroep is denk ik toch vrij divers hoor. Wij wonen in een (ruime) rijwoning met 3 verdiepingen. Beneden een robot + traditionele stofzuiger en voor de twee verdiepingen er boven hebben we graag de steelstofzuiger. Ook voor even de badkamer en even de trap bijvoorbeeld is het handig natuurlijk :)

Ben benieuwd naar de prestaties en de meegeleverde opzetstukken/accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mvdbeld schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:52:
Zelf recent de Dyson V8 Absolute (vanwege verschillende opzetstukken, we hebben vnl. laminaat maar voor de matten is de tapijt-borstel ideaal) aangeschaft voor €298,- (€100,- korting via ING rentepunten). Voorlopig erg tevreden maar ook geen idee op de lange termijn betreft accu.

De V10 vs V8 rechtvaardigt volgens mij niet het prijsverschil van €229,- ondanks dat de V10 wel nieuwe serie/techniek is.
Hey goeie tip. Ik heb gisteren de V8 Absolute besteld op de mediamarkt site en die komt vandaag binnen. Die ga ik gelijk terug sturen en hem middels de ING rentepunten bestellen. Toch 100 euro verdient. En dan doe ik ook eens wat met die punten.

Edit: Dyson is binnengekomen. Zonder open te maken retour haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 11-09-2018 14:49 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:41
Dagdeal bij Expert. De V8 Absolute nu voor 343,20. Laagste in de PW is 390 pricewatch: Dyson V8 Absolute

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 06-05 18:35
Mede naar aanleiding van dit topic toch de Dyson V10 gekocht. Wat is goed en niet goed aan de V10 na een paar dagen in gebruik. Het is overigens mijn eerste Dyson

Niet goed:
- De prijs.
629 euro voor de Absolute versie is heel veel geld. Echter de concurrentie met vergelijkbaar specs en mogelijkheden zit in dezelfde (hoge) prijsrange. De prijs lijkt daarom wel gerechtvaardigd
- De powerknop.
Je moet de powerknop constant ingedrukt houden. Dat is voor iemand met stramme gewrichten wel een opgave. Het is voor ons (nog) geen probleem maar wel een merkbaar verschil t.o.v een traditionele stofzuiger
- Het gewicht.
Het absolute gewicht is niet echt hoog te noemen maar je hebt het wel continu in de hand. Als je een hele woonkamer en gang gezogen hebt, merk toch wel goed het gewicht. Voor gezonde mensen is toch echt wel te doen maar ik kan me voorstellen dat voor een bepaalde groep niet prettig is.

Wel goed:
-Het zuigen:
Stofzuigen doet de Dyson heel goed. Met onze traditionele Miele stofzuiger hebben we best wel moeite om de droogloopmat schoon (van zichtbare dingen) te krijgen. Met V10 en de Torquehead is dit een peuleschil.
Het zuigen met de Fluffyhead op de harde ondergrond gaat ook super.

We hebben de trap maar eens gedaan met de kleine gemotoriseerde zuigmond. Nadat de trap klaar was, schrokken we van de hoeveelheid vuil in opvangbak. Deze zat bijna helemaal vol. Onvoorstelbaar dat de V10 dit er allemaal uit krijgt.
-Gebruiksgemak
Doordat er geen snoer aanwezig is, is de Dyson zeer eenvoudig van de een naar de andere ruimte te brengen. Daarnaast is de zuigmond zeer wendbaar en kan je de V10 heel makkelijk om tafelpoten, etc heen draaien.
Met Fluffyhead kan je ook heel goed de hoeken mee pakken. Het vuil wordt goed uit de hoeken gezogen.

Al met al veel geld maar toch zeer tevreden. Het is vooral het gebruiksgemak wat de hoge prijs moet doen vergeten. Alleen de zuigkwaliteiten vind ik de hoge prijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Deze set van Dyson v8 is nu in de aanbieding. https://shop.dyson.nl/dys...dyson-v8-animal-248367-91. In dien je 10.000 ing rente punten hebt, kun je kortingsbon aanvragen bij ing. Je moet wel nog 20 euro aan accessoires erbij kopen, om de korting te kunnen krijgen. Is pas geldig bij 399 euro.

Ik twijfel alleen of het zijn prijs waard is en of het zijn meerprijs waard is tov Dirt Devil dd777 https://www.coolblue.nl/p...e-total-home-dd777-3.html of Dibea D18 https://www.gearbest.com/...uums/pp_009995458920.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104161

Sinds kort zijn wij ook bezitter van de Dyson V10 Absolute. Kost veel geld, maar kwaliteit is nu eenmaal duur. Ik vind het gewoon een hebbeding. Sinds ik hem heb pak ik hem dagelijks even tussendoor erbij. Altijd een schone vloer! _/-\o_

Ik gebruik hem ook om af te stoffen met de zachte borstel. De lamp boven de tafel, de plinten, luxaflex, bovenkant van schilderijtjes, enz. Werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik ga de black friday deals eens in de gaten houden, hopelijk komt er een V8 of V10 voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook nog flinke discussie in huis want ik wil eigenlijk ook zo'n ding, V8 misschien?

Met kinderen hier is dagelijks stofzuigen echt wel nodig en ik word helemaal gek van het irritante snoer die dan weer nét te kort is omdat hij om allerlei stoelen heen zit ofzo. Stofzuigers die langzaam aan gaan stinken of haren tussen de wielen waardoor ze een eigen wil krijgen.
Heb al eens gehad dat ik aan de slang trok en dat ik deze los trok waardoor hij als een zweep gelanceerd werd en een glazen stop in de vensterbank aan stukken sloeg :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wij hebben thuis ook sinds een paar maanden een V10 Absolute. Had dit topic niet eerder gezien, zal hier de ervaringen eens delen.

Achtergrond
We hadden een oude Philips stofzuiger die vervangen moest worden. Ook zitten we met twee grote langharige katten die overal haar achterlaten. Vooral het stoffen bankstel is een crime om schoon te krijgen, we waren eigenlijk altijd met een latex handschoen aan het vegen om de haren los te krijgen en op te kunnen zuigen.

Enter Dyson V10
Leek ons een geschikt apparaat vanwege de roterende borstels waarmee hopelijk alle haren zonder problemen opgezogen kunnen worden. Ook het feit dat het een draadloze steelstofzuiger/kruimeldief is, is handig met meubels, de trap en de bekleding van de auto. De drie borstels (fluffy -> harde vloer, grote borstel -> vloerbedekking, kleine borstel -> meubels) zouden ervoor moeten zorgen dat we alle klussen kunnen doen.

De praktijk
Dyson zegt dat ie geschikt is voor huisdieren, maar onze katten hebben er een bloedhekel aan :/

Even zonder gekheid: de drie zuigstanden zijn een uitkomst, de stilste stand is voldoende voor harde vloeren en scheelt met accuduur en herrie. De middenstand is nodig voor vloerkleden en meubels, de hoogste gebruiken we bijna nooit vanwege de herrie en de accu die erg snel leeg is.
De fluffy borstel voor harde vloeren werkt goed en het is bijzonder om te zien hoe snel kattenharen uit matten en vloerbedekking geveegd worden met de grote borstel.
De kleine borstel is nogal wisselend. In de basis werkt ie wel goed, maar de lange kattenharen draaien er in no-time omheen waardoor je de borstel steeds schoon mag plukken. De bank wordt schoon maar je bent er alsnog wel druk mee. Wat we nu uiteindelijk doen is eerst de bank langsgaan met de grote borstel die daar niet voor bedoeld is en onhandig werkt, maar die wel de meeste kattenharen alvast verwijderd. Daarna gaan we er nog eens overheen met de kleine borstel om de bank schoon te krijgen. Deze combo is dubbel werk, maar het gaat alsnog sneller dan tussendoor 6x de kleine borstel schoon moeten plukken.
De accuduur is verder prima, ik kan zonder problemen het hele huis doen (130m2) op 1 acculading als ik de laagste stand gebruik voor de harde vloeren.

Voor- & nadelen
+ Accuduur
+ Gewicht
+ Maakt goed schoon
+ Breed inzetbaar
- Prijs
- Kleine borstel is ongeschikt voor lange haren
- Hoogste stand is LUID
- Mooie ophangbeugel meegeleverd, maar geen opbergsysteem voor de accessoires

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Zojuist de V8 absolute + besteld op dyson.nl, nu voor een nette prijs dacht ik zo.

[ Voor 44% gewijzigd door karazz op 23-11-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:51
karazz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:31:
Zojuist de V8 absolute + besteld op dyson.nl, nu voor een nette prijs dacht ik zo.
Bij Mediamarkt en Coolblue de V8 Total Clean voor dezelfde prijs (379,-). Dan kun je toch beter die nemen? Als ik het goed heb, heeft deze laatste 2 namelijk extra accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

NOg beter is eerst bij de ING je spaarpunten omzetten in een dyson giftcard van 100 euro ;) dan issie nog goedkoper.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
sparow schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:41:
[...]

Bij Mediamarkt en Coolblue de V8 Total Clean voor dezelfde prijs (379,-). Dan kun je toch beter die nemen? Als ik het goed heb, heeft deze laatste 2 namelijk extra accessoires.
Dank! Order geannuleerd en bij coolblue geplaatst. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

karazz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:31:
Hoe nuttig is dit in een topic die over de V10 gaat? met alle respect, maar de v8 is natuurlijk wel een achterhaald model.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 23-11-2018 11:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Gunner schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:34:
[...]

Hoe nuttig is dit in een topic die over de V10 gaat? met alle respect, maar de v8 is natuurlijk wel een achterhaald model.
Redelijk nuttig, daar de V8 geen apart topic heeft en er hier nogal wat mensen twijfelen tussen het aanschaffen van de verschillende versies.

Het feit dat ikzelf hem gekocht heb dan weer helemaal niet nuttig, maar dat krijg je er gratis bij.

En achterhaald omdat het een ouder model is? Of hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

karazz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:45:
[...]

Redelijk nuttig, daar de V8 geen apart topic heeft en er hier nogal wat mensen twijfelen tussen het aanschaffen van de verschillende versies.
Er staat nota bene V10 in de titel?
En achterhaald omdat het een ouder model is? Of hoe bedoel je?
Verdiep je eens in de specs, en trek je eigen conclusies ;)
Of je dat de meerprijs waard vind moet je zelf beoordelen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karazz
Gunner schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:51:
[...]
Er staat nota bene V10 in de titel?

[...]
Dat klopt, maar een los topic aanmaken voor de V8 om te vermelden dat ik 'm gekocht had vond ik ook wat overtrokken. ;)

Daarnaast is deze discussie is ook niet echt een nuttige aanvulling voor dit topic, laten we hier dan ook maar mee ophouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Sinds een aantal maanden zijn wij ook in de bezit van de V10 Absolute.
Wat vinden wij er van?

Een geweldig apparaat. We hebben een combinatie van harde vloeren en vloerbedekking. Vandaar de Absolute.
Het eerst wat opviel was hoe schoon de droogloopmat bij voordeur wordt. 2 keer heen en weer en de mat was schoon. Dit kregen we met een traditionele stofzuiger (van Miele) niet voor elkaar. Dat was absoluut het eerste Wauw!! moment.

Op de harde vloeren super. Omdat er geen snoer aanzit en het een steelstofzuiger is, loop je heel makkelijk in 1 keer de hele kamer door zonder dat er een ding achter je aankomt die overal achter blijft haken. Al het kattenhaar (kort haar) verdwijnt probleemloos in de opvangbak en er blijft niets op de zachte borstel achter.
Dat het een snoerloze steelstofzuiger is, is ook een enorm voordeel op slaapkamers. Je wandelt in no-time de kamers door.

De harde borstel (motorhead) werkt grandioos op vloerbedekking. Ook hier wordt al het kattenhaar moeiteloos opgezogen. Daarnaast verdwijnt ook heel langzaam, beetje bij beetje je vloerbedekking zelf in de opvangbak. Zo veel rommel als de V10 opzuigt (i.c.m een gemotoriseerde borstel). Top!

Het geluid in low modus is aanzienlijk minder dan een traditionele stofzuiger die op halve stand (kracht) werkt.

De accuduur is meer dan genoeg voor een normaal tot groter huis. Mijn inschatting is dat tot ongeveer 200 m2 woonoppervlak met 1 lading goed te doen moet zijn.

Uiteraard is niet allemaal zonneschijn.

Het apparaat is duur t.o.v een traditionele stofzuiger.
Echter. Ga je de V10 vergelijken met zijn concurrenten (qua specificaties). Dan is de V10 ineens niet zo duur meer maar zit wel aan de bovenkant van het prijssegment. De V8 zit dan weer aan de onderkant van dit segment.

De absolute zuigkracht is toch echt minder (in stand Low) t.o.v een traditionele slede stofzuiger met snoer. Snoeppapiertjes en vergelijkbaar afval wordt minder goed tot soms helemaal niet opgezogen door de Dyson. Dit komt deels door de mindere zuigkracht maar ook doordat de mondopening is niet al te groot. Deze is wat samengeknepen. Ik vermoed om een venturi effect op te wekken.
De gemotoriseerde borstels hebben een groot invloed op de prestaties van de V10

Iemand noemde al dat de V10 huisdiervriendelijk moet zijn. Dat valt dus inderdaad tegen.
We hebben 2 katten. De eerste heeft er echt aan moeten wennen maar vind het nog wel een raar ding en komt zeker niet dichtbij. De andere kat verdwijnt al achter het gordijn wanneer ik de Dyson alleen nog maar in de hand heb. Die is als de dood voor dat ding.

Onder aan de streep is het een duur ding maar zeker het geld waard. We willen geen traditionele slede stofzuiger meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 06-05 15:34

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij zitten ook te kijken naar de Dyson V10. Na het doorlezen van dit topic, zijn we gewoon even naar de MM gegaan om ze te vergelijken, de tweakers pricewatch geeft namelijk de verschillen niet aan.

Volgens mij is het dit:
V10 Absolute heeft een extra hulpstuk voor tapijt
V10 Absolute heeft een groter reservoir
V10 Absolute maakt iets meer geluid dan de Fluffy (meer vermogen?)

Klopt dit, en ontbreekt er dan nog iets? Ik zoek naar het prijsverschil van 50 euro. De V10 Absolute voelt iets zwaarder aan door het grotere reservoir, maar dat is vooral de gewichtsverdeling denk ik. En als ik alleen laagpolig tapijt vloerkleed en een schoonloopmat heb om te zuigen, en verder alleen harde vloeren, heb ik dan die tapijtborstel wel nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-01-2019 22:04 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 14:19

Grin

Ride si sapis.

Omdat ik alleen een harde vloer heb (geen tapijt) heb ik gekozen voor de V10 Motorhead. Deze was enkele weken geleden in de aanbieding bij BOL.com, tot zover geen enkele spijt. Wat een verschil met een traditionele stofzuiger! Ik heb wel het idee dat de zuigkracht minder is dan mijn Miele maar de V10 maakt zeker zo goed schoon, komt waarschijnlijk door de gemotoriseerde borstelkop. Ik gebruik hem eigenlijk alleen op de laagste stand, dat is meer dan genoeg voor een harde vloer. Alleen bij de deurmatten en enkele vloerkleden gebruik ik de middelste stand, ik kan het hele huis d'r mee schoonmaken en hou doorgaans nog 33% batterij over.

Dit is mijn eerste draadloze stofzuiger en ben enthousiast, prima apparaat. Maar dat moet ook wel voor dat geld...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Athome schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:09:
[...]
Iemand noemde al dat de V10 huisdiervriendelijk moet zijn. Dat valt dus inderdaad tegen.
We hebben 2 katten. De eerste heeft er echt aan moeten wennen maar vind het nog wel een raar ding en komt zeker niet dichtbij. De andere kat verdwijnt al achter het gordijn wanneer ik de Dyson alleen nog maar in de hand heb. Die is als de dood voor dat ding.
[...]
Nouja, Dyson zegt geschikt voor huisdieren(bezitters). Dat is iets anders dan huisdiervriendelijk :P

Inmiddels tolereren onze beide katten de Dyson op de laagste stand. Om de ene kan ik letterlijk heen stofzuigen en de ander vindt het prima zolang ik niet dichterbij kom dan een halve meter. Zet ik de zuigkracht hoger dan zijn ze beide weg.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:04:
Wij zitten ook te kijken naar de Dyson V10. Na het doorlezen van dit topic, zijn we gewoon even naar de MM gegaan om ze te vergelijken, de tweakers pricewatch geeft namelijk de verschillen niet aan.

Volgens mij is het dit:
V10 Absolute heeft een extra hulpstuk voor tapijt
V10 Absolute heeft een groter reservoir
V10 Absolute maakt iets meer geluid dan de Fluffy (meer vermogen?)

Klopt dit, en ontbreekt er dan nog iets? Ik zoek naar het prijsverschil van 50 euro. De V10 Absolute voelt iets zwaarder aan door het grotere reservoir, maar dat is vooral de gewichtsverdeling denk ik. En als ik alleen laagpolig tapijt en een schoonloopmat heb om te zuigen, heb ik dan die tapijtborstel wel nodig?
De Fluffy is voor de houten (en harde) vloeren en heeft roterende zachte borstel. Deze is een stuk stiller dan de motorhead, welke juist geschikt voor tapijt. Met de Fluffy heeft het weinig zin om tapijt te doen.
Met motorhead gaat het super op tapijt. Ook harde vloeren gaat goed met de motorhead, zolang er geen kieren of naden zitten. Daar ligt juist de kracht van de Fluffy. De zachte borstel pikt net wat makkelijker de rommel tussen de kieren en naden van de vloer op.

Het verschil tussen de 3 versies zijn de meegeleverde accessoires. De stofzuiger zelf is bij de 3 versies identiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:22
Athome schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:53:
[...]
Het verschil tussen de 3 versies zijn de meegeleverde accessoires. De stofzuiger zelf is bij de 3 versies identiek
Dit klopt niet helemaal, de absolute heeft een groter stofreservoir en inderdaad meer accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Je hebt gelijk, was mij nog helemaal niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Athome schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:53:
[...]

De Fluffy is voor de houten (en harde) vloeren en heeft roterende zachte borstel. Deze is een stuk stiller dan de motorhead, welke juist geschikt voor tapijt. Met de Fluffy heeft het weinig zin om tapijt te doen.
Met motorhead gaat het super op tapijt. Ook harde vloeren gaat goed met de motorhead, zolang er geen kieren of naden zitten. Daar ligt juist de kracht van de Fluffy. De zachte borstel pikt net wat makkelijker de rommel tussen de kieren en naden van de vloer op.

Thanks! Ik bedoelde met tapijt een vloerkleed, verder is het hele huis voorzien van harde vloeren. Ik zie nu dat ik dat niet helemaal duidelijk verwoord heb.

Ik kan dus de Fluffy nemen, maar ik heb wel een stukje vloerkleed en een deurmat/droogloopmat. Red ik dat met de zachte borstel ook, of ga ik dan dat extra hulpstuk van de Absolute missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:22
Ik heb zelf ook de absolute en heb juist voor deze versie gekozen omdat de borstel voor tapijt er bij zit. Ik heb ook alleen een vloerkleed en verder laminaat maar ik vind het wel het geld waard omdat hij echt goed het vuil uit het kleed haalt. Dit is natuurlijk wel afhankelijk hoe voorlopig het kleed is, bij mij is het niet heel hoog en komt de borstel naar verhouding dus vrij diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Droogloopmat met de Fluffy gaat gewoon niet goed. Er is dan te veel wrijving tussen de mat en de borstel waardoor de borstel weinig doet. De Motorhead gaat als een trein op de droogloopmat. Je schrikt ervan als je de eerste keer de motorhead er op los laat. Je reservoir is dan leuk gevuld en je mat is heel mooi schoon.

De Fluffy is echt alleen voor harde vloeren. Zodra er iets van een vloerkleed, mat, etc is, moet je toch echt bij de motorhead zijn. De motorhead gaat ook best goed op harde vloeren, al wordt deze niet aanbevolen voor zachtere (houten) vloeren

Met de gemotoriseerde mini borstel zou je ook wel mat of een vloerkleed kunnen doen. De gemotoriseerde mini borstel is in feite een mini motorhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 14:19

Grin

Ride si sapis.

Wanneer je een hele zachte houten vloer hebt die minutieus in de lak is gezet; dan zou ik idd niet voor de Motorhead variant gaan. Maar voor alle andere type harde vloeren, incl gewoon parket, zie ik geen enkel probleem met/voor de Motorhead. Mijn tegelvloer wordt prima schoon op de laagste stand + Motorhead borstel. Ik zit nog wel na te denken om de Fluffy borstel los te bestellen, rond de 70 Euro is deze te koop. Dan heb ik de V10 Motorhead + Fluffy voor iets meer dan 500 Euro, thanks BOL! :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe is jullie ervaring met hondenharen? Heb een labrador die enorm haart en ik wil niet elke keer binnen no time de stofzuigzak vervangen.

Kijk dan zelf meer naar een V8, maar ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met het stofzuigen van hondenharen op de bank

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Christiano007 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:19:
Hoe is jullie ervaring met hondenharen? Heb een labrador die enorm haart en ik wil niet elke keer binnen no time de stofzuigzak vervangen.
[...]
Lees dat dikgedrukte stuk nu zelf nog eens goed. Kijk nog eens naar zo'n Dyson.

Meer zeg ik er niet over.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

MadMarky schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Lees dat dikgedrukte stuk nu zelf nog eens goed. Kijk nog eens naar zo'n Dyson.

Meer zeg ik er niet over.
Ik heb het over mijn huidige stofzuiger.... Elke keer stofzuigzakken kopen voor alleen de hondenharen is niet echt goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Christiano007 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Ik heb het over mijn huidige stofzuiger.... Elke keer stofzuigzakken kopen voor alleen de hondenharen is niet echt goedkoop.
Hier een flatcoated retriever en een Jack Russel en een V8.
Meestal 2 keer per dag even door het huis en moet dan echt wel legen wat echt 2 tellen werk is.

Heb alleen wel last van haren rond 1 van de kleine wieltjes van de fluffy borstel. Krijg ze slecht weg en het wieltje zit na een maand gebruik gewoon vast. Volgens de klantenservice moet je het wegknippen met een klein schaartje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
Christiano007 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:19:

Kijk dan zelf meer naar een V8, maar ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met het stofzuigen van hondenharen op de bank
Ik heb de V7 motorhead sinds juni en ben er nog iedere dag blij mee. Er lopen hier 3 labradors rond (doordeweeks zelfs 4) en mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. Hiervoor heb ik 30 jaar een Miele stofzuiger gehad en hij doet er zeker niet voor onder. Hij werkt zelfs beter op de deurmat en het hondenkussen, die zijn binnen een paar tellen haarvrij. En het legen van het stofreservoir is een makkie, even boven de prullenbak houden en aan het hendeltje trekken. Je hebt dus nooit meer stofzakken nodig. Het filter spoel ik eens per maand uit onder de kraan, deze moet je daarna 24 uur laten drogen. Ik heb wel een reserve filter gekocht want 24 uur mijn stofzuiger niet gebruiken is niet echt fijn met zoveel honden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:18
op amazon wordt ook wel de Hoover als alternatief aangeboden. Iemand ervaring met dit merk? schijnt ook al een stofzuigermerk te zijn wat heel lang bestaat. Ik vind vooral Amerikaanse reviews, waarvan ik niet weet of deze gesponsord/gekleurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de V8 absolute net besteld bij fonq.nl voor €359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 22:20

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb de V6 top dog (kruimeldief), maar kan ik hiervoor gewoon een dyson buis kopen om het als een koordloze stofzuiger te maken?

Of heeft dyson voor beide soorten apparaten een aparte aansluiting om te voorkomen? :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Mediamarkt heeft vandaag 20% korting op Dyson stofzuigers. Net de V10 Absolute voor €503 gekocht. Scheelt toch mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Idem hier. Je ziet wel pas de korting als hij in de winkelmand zit, maar hier ook een mooie korting gescoord. En een cashbackxl erop scheelt ook weer 7 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
koendio schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:27:
op amazon wordt ook wel de Hoover als alternatief aangeboden. Iemand ervaring met dit merk? schijnt ook al een stofzuigermerk te zijn wat heel lang bestaat. Ik vind vooral Amerikaanse reviews, waarvan ik niet weet of deze gesponsord/gekleurd zijn.
Deze video al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:27
Mijn ouders hebben de V8 absolute pro in november 2017 gekocht maar die heeft nu opeens het probleem dat wanneer je er een borstel opzet en in de hoogste stand zet dat hij dat aan/uit aan/uit gaat, in de lage stand geen probleem en zonder borstel ook niet. Zo Dyson bellen en hopelijk zijn ze behulpzaam heb nog geen ervaring met hun helpdesk.

Komt slecht uit ze hebben de stofzuiger hard nodig volgende week

[ Voor 9% gewijzigd door baco101 op 25-01-2019 12:11 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Athome
Controleer of er geen verstopping zit in het gedeelte vanaf de zuigmond tot in het reservoir. Ook zou het filter verstopt kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:27
Athome schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:51:
Controleer of er geen verstopping zit in het gedeelte vanaf de zuigmond tot in het reservoir. Ook zou het filter verstopt kunnen zitten.
Ze sturen een nieuw filter en ik heb het filter schoongemaakt staat nu te drogen

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
DNA_Saint schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:08:
Ik heb de V6 top dog (kruimeldief), maar kan ik hiervoor gewoon een dyson buis kopen om het als een koordloze stofzuiger te maken?

Of heeft dyson voor beide soorten apparaten een aparte aansluiting om te voorkomen? :p
Ik heb Google eens rond laten kijken, maar ik kom hier niks over tegen. Lijkt me ook stug dat Dyson het op deze manier zou aanbieden. Verschillende producten voor verschillende toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
DNA_Saint schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:08:

Het lijkt mij wel mogelijk, al is een echte vloerborstel wel makkelijker. Er staat een review van de Dyson V6 trigger+ en die gebruiker heeft achteraf ook een buis aangeschaft.

productreview: Dyson V6 Trigger+ review door Poebie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nadeel van de Dysons is dat je er zo lang tevreden mee bent. Ik heb al jaren een DC32 en DC43h en kijk toch altijd met interesse naar nieuwe modellen (toch ook gadget hè) maar heb geen reden om m'n huidige set te willen vervangen. :+

Wellicht een idee om hier een algemeen Dyson zuigertopic van te maken? Of heeft TS daar geen behoefte aan? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Laatst online: 06-05 21:38
De knop doorgehakt, met die kleine die bij ons rondloopt is het te veel gedoe om telkens de grote slede te pakken.

Via ING rentepunten de V8 absolute gekocht met ene extra filter omdat ik anders geen 100 euro kortingcode kon toepassen. De V8 absolute daardoor voor 314 kunnen kopen. Ben benieuwd!

Dit filmpje heeft voor mij de keuze gemaakt tussen de V8 en V10.
YouTube: Dyson V8 vs V10 - Which should you buy?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Dyson V7 nu op dyson.nl van 299 naar 249 en met ING 50,- bon nog 199e.

Goede deal lijkt me?
- 70m2 appartement met laminaat
- geen huisdieren
- met name kruimels (van koek/chips enz.) en zand/pluis/stof het gebruikelijke eigenlijk.

Zie dat je bij die V7 (Motorhead) praktisch alleen de Fluffy zuigmond mist t.o.v. Absolute. Is dat een gemis? Los zijn die toch weer 70 euro.

Edit: de V8 Absolute was afgelopen week 311e bij CoolBlue. Dacht dat dat langer zou duren, is nu helaas weer duurder.

[ Voor 57% gewijzigd door MacbookProx op 01-02-2019 22:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste