Hi Oggy, je hebt dus die filter kunnen kopen voor 15 euro? Waar vind ik die in de shop?Oggy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:35:
De knop doorgehakt, met die kleine die bij ons rondloopt is het te veel gedoe om telkens de grote slede te pakken.
Via ING rentepunten de V8 absolute gekocht met ene extra filter omdat ik anders geen 100 euro kortingcode kon toepassen. De V8 absolute daardoor voor 314 kunnen kopen. Ben benieuwd!
Dit filmpje heeft voor mij de keuze gemaakt tussen de V8 en V10.
YouTube: Dyson V8 vs V10 - Which should you buy?
https://shop.dyson.nl/filter-965661-01MacbookProx schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:23:
[...]
Hi Oggy, je hebt dus die filter kunnen kopen voor 15 euro? Waar vind ik die in de shop?
Dank. Net even bij MediaMarkt bekeken. Binnenkort maar even bestellen 
V10 meerprijs niet te rechtvaardigen op een scherpe V8 prijs.
Dinsdag heeft Expert een dagdeal met Dyson’s ook. Geen idee of het wat is, maar even in de gaten houden.
V10 meerprijs niet te rechtvaardigen op een scherpe V8 prijs.
Dinsdag heeft Expert een dagdeal met Dyson’s ook. Geen idee of het wat is, maar even in de gaten houden.
[ Voor 24% gewijzigd door MacbookProx op 02-02-2019 11:12 ]
Onze jongste dochter heeft ook de V7 in haar appartement (laminaat, 40m2) en mist de fluffy borstel niet. Wel heeft ze de mini turbo borstel erbij gekocht voor haar fluwelen bank en vloerbedekking op de trap.MacbookProx schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:04:
Dyson V7 nu op dyson.nl van 299 naar 249 en met ING 50,- bon nog 199e.
Goede deal lijkt me?
- 70m2 appartement met laminaat
- geen huisdieren
- met name kruimels (van koek/chips enz.) en zand/pluis/stof het gebruikelijke eigenlijk.
Zie dat je bij die V7 (Motorhead) praktisch alleen de Fluffy zuigmond mist t.o.v. Absolute. Is dat een gemis? Los zijn die toch weer 70 euro.
Edit: de V8 Absolute was afgelopen week 311e bij CoolBlue. Dacht dat dat langer zou duren, is nu helaas weer duurder.
Dank voor de feedback, maar begrijp dat die ING bon niet geldig is op aanbiedingen, waardoor een V7 basis 249e is en een V8 absolute met alle accessoires (en een onnodige extra filter) en geldige bon 314e is. Dan weet ik het wel
Een vraagje voor V10 bezitters. Ik heb vandaag mijn V10 teruggebracht naar de mediamarkt, omdat er in mijn optiek 2 barsten/haarlijnen zaten in het plexiglas van de stofzuigerkop met zachte borstel. Volgende week mag ik een nieuwe ophalen.
Nu belt de medewerker mij ‘s middags terug, met de mededeling dat de V10 die zij in de winkel het ook heeft. Dus dat het gewoon zo hoort. Ik kan het mij niet voorstellen.
Zou iemand nav de onderstaande foto kunnen bevestigen of het hier om schade gaat?

Nu belt de medewerker mij ‘s middags terug, met de mededeling dat de V10 die zij in de winkel het ook heeft. Dus dat het gewoon zo hoort. Ik kan het mij niet voorstellen.
Zou iemand nav de onderstaande foto kunnen bevestigen of het hier om schade gaat?

Ik moest echt heel goed kijken onder een spot maar inderdaad, dezelfde lijnen zijn er bij mijn fluffy ook. Hoort dus zo.ZouteReus schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:38:
Een vraagje voor V10 bezitters. Ik heb vandaag mijn V10 teruggebracht naar de mediamarkt, omdat er in mijn optiek 2 barsten/haarlijnen zaten in het plexiglas van de stofzuigerkop met zachte borstel. Volgende week mag ik een nieuwe ophalen.
[Afbeelding: Dyson V10 (1) schade ?]
[Afbeelding: Dyson V10 (2) schade?]
hmmm,
ik blijf het raar vinden. Vooral de lijn die langs/door het Dyson logo loopt, leek echt als er een scherp voorwerp een ster met daarop volgend een barst had gemaakt. Ook onderaan kon je het verschil voelen met je nagel.
Nou ja, dank iig. Ik ga deze week eens even kijken of ik bij de nieuwe kan constateren dat het zo hoort.
ik blijf het raar vinden. Vooral de lijn die langs/door het Dyson logo loopt, leek echt als er een scherp voorwerp een ster met daarop volgend een barst had gemaakt. Ook onderaan kon je het verschil voelen met je nagel.
Nou ja, dank iig. Ik ga deze week eens even kijken of ik bij de nieuwe kan constateren dat het zo hoort.
Begin December een Dyson V10 besteld via ING met €100 korting. Geweldig apparaat! echt heel erg tevreden van, tot vorige week. De poetshulp meldde dat de stofzuiger heel snel leeg was. Naja, wellicht niet goed in de lader gehangen en kan natuurlijk wel gebeuren. Zelf nog getest en kon het hele appartement zuigen met 1 acculading.
Gisteren zelfde verhaal (ze poetst altijd op woensdag). Mijn vrouw was toevallig thuis en die bevestigde het verhaal. Schakelaar zou wel in de middenstand gestaan hebben. Zelf wederom getest en werkt gewoon zoals het hoort, kan zelfs op de hoogste stand alle vloerkleden zuigen. Vreemd.
De Dyson helpdesk stuurt echter zonder omhaal een nieuwe accu.
Komt dit bekend voor? Ik vind zo snel niks van gelijkaardige problemen. Wel dat Dyson 1-2-3 een nieuwe accu stuurt van plm €90,- is vreemd. Zou toch eerder verwachten dat ze de hele machine terughalen voor testen.
Gisteren zelfde verhaal (ze poetst altijd op woensdag). Mijn vrouw was toevallig thuis en die bevestigde het verhaal. Schakelaar zou wel in de middenstand gestaan hebben. Zelf wederom getest en werkt gewoon zoals het hoort, kan zelfs op de hoogste stand alle vloerkleden zuigen. Vreemd.
Komt dit bekend voor? Ik vind zo snel niks van gelijkaardige problemen. Wel dat Dyson 1-2-3 een nieuwe accu stuurt van plm €90,- is vreemd. Zou toch eerder verwachten dat ze de hele machine terughalen voor testen.
Of het bekend voorkomt of de poets er niet mee om kan gaan? Want daar lijkt het dan op.
Netjes dat ze direct een nieuwe accu sturen. Zou ik alleen maar blij van worden. Wat minder van die poets.
Netjes dat ze direct een nieuwe accu sturen. Zou ik alleen maar blij van worden. Wat minder van die poets.
Dat soort perfect rechte lijnen zijn gewoon de naden van de mal uit de fabriek. Scheurtjes zien er heel anders uit.ZouteReus schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:12:
hmmm,
Ondertussen een nieuwe opgehaald bij Mediamarkt. Nog niet uitgepakt, maar wel even daar op de werkvloer rondgekeken. Allemaal hadden ze het. Van V8 to V10. Maar wel allemaal bij de zachte borstel. De harde borstel voor vloerkleden had dit niet.MadMarky schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:40:
[...]
Dat soort perfect rechte lijnen zijn gewoon de naden van de mal uit de fabriek. Scheurtjes zien er heel anders uit.
Ach ja, een beetje een gedoe, maar wel een zorg minder. Ik ga dit weekend maar weer eens de woning rond met de Dyson
Dyson heeft nu 80 euro cashback, vraag me af of de ING waardebon van 100 euro er dan nog overheen kan? Officieel niet, maar heeft iemand het geprobeerd? Ben anders mn rentepunten kwijt als blijkt dat het niet kan.
Hoeveel rentepunten wil je hebben? Ik heb er nog zo'n 250.000 waar ik zelden iets mee doe. Het product aanbod is beperkt en koop er zelden iets mee. Had een nieuwe tv nodig, maar hun aanbod is veel te duur.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:31:
Dyson heeft nu 80 euro cashback, vraag me af of de ING waardebon van 100 euro er dan nog overheen kan? Officieel niet, maar heeft iemand het geprobeerd? Ben anders mn rentepunten kwijt als blijkt dat het niet kan.
Hoeveel/hoe groot is je appartement?Ramon 73 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:01:
Begin December een Dyson V10 besteld via ING met €100 korting. Geweldig apparaat! echt heel erg tevreden van, tot vorige week. De poetshulp meldde dat de stofzuiger heel snel leeg was. Naja, wellicht niet goed in de lader gehangen en kan natuurlijk wel gebeuren. Zelf nog getest en kon het hele appartement zuigen met 1 acculading.
Ik ben zelf al langere tijd naar een Dyson aan het kijken maar iedereen die ik er over spreekt zegt "Nee niet doen want je kan je huis er niet mee doen, zijn zo leeg" als ik dan vraag of ze er ervaring mee hebben hebben ze dat niet maaaaar je kan toch je hele huis niet met zo'n ding doen. Of "ja maar als je dan een poetsbui hebt en je wilt je hele huis een stofzuigen....nou dat heb ik nooit, is niet nodig en ik heb nog een kleine zuiger met snoer
Nou is mijn huis ca 110m2 en hoef ik echt het hele huis niet te doen, beneden is voldoende.
Zou ik dat met een V8 redden, max 35m2, laminaat/ steen/ 1m2 mat), geen huis dieren, 2 kinderen dus gewoon elke dag kruimels zuigen ?
70m² en ik heb vandaag stof gezogen op gemiddelde sterkte. Ik had nu genoeg accu over om de kleden in de woonkamer nogmaals op max kracht te zuigen.
De hulp heeft 2x achter elkaar lege accu gehad. Zou zij veel trager zuigen dan ik?
Morgen nieuwe accu erin en dan eens afwachten wat het brengt.
Ja of hele appartement max kracht en terwijl hij aanstaat nog wat spullen aan de kant zetten ofzo ?Ramon 73 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:37:
[...]
70m² en ik heb vandaag stof gezogen op gemiddelde sterkte. Ik had nu genoeg accu over om de kleden in de woonkamer nogmaals op max kracht te zuigen.
De hulp heeft 2x achter elkaar lege accu gehad. Zou zij veel trager zuigen dan ik?
Morgen nieuwe accu erin en dan eens afwachten wat het brengt.
Is een trigger switch dus je moet vasthouden om te zuigen. Zomaar aan laten staan kan niet.sapphire schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:40:
[...]
Ja of hele appartement max kracht en terwijl hij aanstaat nog wat spullen aan de kant zetten ofzo ?
Mijn ervaring met de V10 is dat we een hele verdieping (90m2) op een lading kunnen doen op de middelste stand. Dan ben ik ook effectief onder banken, tafels en stoelen geweest zeg maar. Op de zwaarste stand haal ik dat bij lange na niet overigens, maar die gebruik ik eigenlijk alleen op onze matten en de banken/stoelen zelf. Ook onze hulp heeft vergelijkbare ervaring en die doet het nog net iets grondiger dan ik gok ik 
Overigens is hij alleen al aan te raden voor gebruik in je auto. Dat scheelt zó veel frustratie.
Overigens is hij alleen al aan te raden voor gebruik in je auto. Dat scheelt zó veel frustratie.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ben heel benieuwd of het gewoon werkt, zo ja dan bestel ik er direct een V10CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:31:
Je kan hem hier eventueel ook voor gebruiken:
Dyson-bende rooft parkeermeters leeg met stofzuiger
Lokale autoriteiten in de Londense wijk Kensington en Chelsea hebben alarm geslagen vanwege stofzuigerbendes die het afgelopen jaar voor 150.000 euro aan kleingeld hebben gestolen uit parkeermeters.
Het is geen kwestie van een draadloze Dyson voor de gleuf houden. De dieven boren vanaf de zijkant een gat in de parkeermeter, stoppen de stofzuigerslang in het gat en zuigen zo het geld eruit. De gemeenteraad van beide wijken vraagt mensen om geen contant geld te gebruiken om te parkeren en in plaats daarvan te betalen met een creditcard.
In Londen, de stad van drugs en mensenhandel en geweldsmisdrijven, zei woordvoerder van de Raad, Will Pascall de BBC. ,,Het is een trend die we moeten stoppen en automobilisten die geen contant geld meer gebruiken, vormen de meest simpele oplossing.” Diefstal van kleingeld uit parkeermeters komt op de hele wereld voor, maar de stofzuigermethode was tot nu toe nog niet bekend.
Dyson-bende rooft parkeermeters leeg met stofzuiger
Lokale autoriteiten in de Londense wijk Kensington en Chelsea hebben alarm geslagen vanwege stofzuigerbendes die het afgelopen jaar voor 150.000 euro aan kleingeld hebben gestolen uit parkeermeters.
Het is geen kwestie van een draadloze Dyson voor de gleuf houden. De dieven boren vanaf de zijkant een gat in de parkeermeter, stoppen de stofzuigerslang in het gat en zuigen zo het geld eruit. De gemeenteraad van beide wijken vraagt mensen om geen contant geld te gebruiken om te parkeren en in plaats daarvan te betalen met een creditcard.
In Londen, de stad van drugs en mensenhandel en geweldsmisdrijven, zei woordvoerder van de Raad, Will Pascall de BBC. ,,Het is een trend die we moeten stoppen en automobilisten die geen contant geld meer gebruiken, vormen de meest simpele oplossing.” Diefstal van kleingeld uit parkeermeters komt op de hele wereld voor, maar de stofzuigermethode was tot nu toe nog niet bekend.
Burp
Ik overweeg nu ook een Dyson. Met name het snoerloze en het gemak waarmee hem dus pakt spreekt me erg aan. Wat me tegenhoudt is de accuduur...
Om de week wordt het huis van boven naar beneden gedaan door de schoonmaakster, maar ik vermoed dat accuduur dat niet gaat volhouden. Huis is 130m2 qua oppervlakte. Wel zou ze tussen de verdiepingen in hem opnieuw kunnen opladen, maar dat is wel erg omslachtig....
Hoe lang kan je gemiddeld zuigen met de Dyson?
Alternatief is de Bosch BBS1224NC... die heeft verwisselbare accu
Om de week wordt het huis van boven naar beneden gedaan door de schoonmaakster, maar ik vermoed dat accuduur dat niet gaat volhouden. Huis is 130m2 qua oppervlakte. Wel zou ze tussen de verdiepingen in hem opnieuw kunnen opladen, maar dat is wel erg omslachtig....
[ Voor 6% gewijzigd door Valandil op 04-03-2019 15:03 ]
wijze woorden
Dat moet je kunnen halen. We hebben afgelopen weekend eens het hele huis gedaan (iets > dan 200m2). De trap erbij gedaan. Alles op de middelste stand, met de fluffy borstel (alles is plavuis, laminaat en hout, dus geen tapijt). Het laatste lampje brandde, maar hij deed het goed tot het einde.Valandil schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:00:
Ik overweeg nu ook een Dyson. Met name het snoerloze en het gemak waarmee hem dus pakt spreekt me erg aan. Wat me tegenhoudt is de accuduur...
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Thanks voor de update... ga nog even wat reviews lezen, maar de verwisselbare accu van de bosch spreekt me erg aan!!BeQuietAndDrive schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:13:
[...]
Dat moet je kunnen halen. We hebben afgelopen weekend eens het hele huis gedaan (iets > dan 200m2). De trap erbij gedaan. Alles op de middelste stand, met de fluffy borstel (alles is plavuis, laminaat en hout, dus geen tapijt). Het laatste lampje brandde, maar hij deed het goed tot het einde.
wijze woorden
Probeer de Dyson en die Bosch eerst even fysiek vast te houden in een mediamarkt.Valandil schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:23:
[...]
Thanks voor de update... ga nog even wat reviews lezen, maar de verwisselbare accu van de bosch spreekt me erg aan!!
Het grote voordeel van de Dyson is dat deze goed in balans is doordat de motor achteraan hangt en de accu onderaan. Bij de Bosch hangt alles voor het handvat, je merkt daardoor het gewicht meer en bent vaker met twee handen bezig om de stofzuiger te corrigeren.
Heb het inderdaad even uitgeprobeerd bij de mediamarkt. Hij zuigt goed, zover het daar kon.MadMarky schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:46:
[...]
Probeer de Dyson en die Bosch eerst even fysiek vast te houden in een mediamarkt.
Het grote voordeel van de Dyson is dat deze goed in balans is doordat de motor achteraan hangt en de accu onderaan. Bij de Bosch hangt alles voor het handvat, je merkt daardoor het gewicht meer en bent vaker met twee handen bezig om de stofzuiger te corrigeren.
Dyson ligt ook inderdaad wat fijner in de hand dan de Bosch. Deze is wat groter en lomper.
Ik voorzie dat je deze stofzuiger sneller even pakt dan de huidige stofzuiger.
Laatste vraag; is het een waardige vervanger voor een "standaard" stofzuiger?
Het is en blijft een enorme uitgave, vandaar dat ik het moet hebben van jullie ervaringen
wijze woorden
Het is gewoon een volwaardige vervanger. Misschien zelfs meer dan dat omdat al die verschillende accesoires zo'n steelstofzuiger breder inzetbaar maakt.
Al moet ik zeggen dat we de oude stofzuiger nog op zolder hebben staan, deze gebruiken we soms nog voor de 'vieze' klusjes waarbij veel zand of bouwstof komt kijken. Maar dat is vooral omdat een stofzak in die gevallen fijner is dan zakloos, niet omdat een steelstofzuiger daarvoor niet krachtig genoeg is.
Al moet ik zeggen dat we de oude stofzuiger nog op zolder hebben staan, deze gebruiken we soms nog voor de 'vieze' klusjes waarbij veel zand of bouwstof komt kijken. Maar dat is vooral omdat een stofzak in die gevallen fijner is dan zakloos, niet omdat een steelstofzuiger daarvoor niet krachtig genoeg is.
Bij bol.com nu leuke kortingen op dysons. Twijfel nog tussen een v7 fluffy en v8 animal extra(90m2 met vier katten en om de week een hond).
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Vergelijk ook eens met de Xiaomi Roidmi F8:WolfsRain schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:21:
Bij bol.com nu leuke kortingen op dysons. Twijfel nog tussen een v7 fluffy en v8 animal extra(90m2 met vier katten en om de week een hond).
Is qua specificaties als zuigkracht, gebruiksduur enzo te vergelijken met een Dyson V10 van 500 euro, maar veel beter geprijsd met 300 euro.
https://tweakers.net/pric...e/1237009;1159567;699675/
Zoals @MadMarky al schreef zijn dit duidelijk naden van de spuitgietmal, misschien niet heel mooi maar wel heel normaal. Ik heb dezelfde V10 en mij was het niet eens opgevallen. Misschien omdat ik er mee stofzuig en hem niet om de pols draag.ZouteReus schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:12:
hmmm,
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Omdat wij met katten en kinderen vaak hier en daar snel ophopend vuil hebben als haren en kruimels rondom banken en stoelen leek mij zo’n “kruimeldief versie 2019” ook wel wat. We hebben nog een klassieke Miele 2000W stofzuiger die echt super goed zuigt maar het is altijd een heel ritueel eer je gewapend in de Freddy Mercury pose staat.MadMarky schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:05:
Het is gewoon een volwaardige vervanger. Misschien zelfs meer dan dat omdat al die verschillende accesoires zo'n steelstofzuiger breder inzetbaar maakt.
Dus na lang lezen en vergelijken, ondanks de vele minder goede recenties naast de lovende recenties, toch voor de Dyson V10 gegaan. En geen seconde spijt. Sowieso al om de €80,00 cashback actie aan de kassa.
De meeste negatieve gebruikers klagen over de accuduur en dat is simpel te verklaren. In de hoogste stand 3 en met de motorborstel aan is de accu met 5-7 minuten continue zuigen compleet leeg maar je hoogpolig tapijt is dan ook gelijk geschoren. Stand 3 is echt niet overal en misschien wel erg weinig echt nodig.
Wij gebruiken de V10 vaak in stand 1 en soms 2, met de motorborstel er op en dan krijg je het huis prima schoon zonder hoog werktempo en zonder de accu leeg te trekken. Zonder motorborstel gaat de accu natuurlijk nog langer mee maar die wil je echt niet missen.
De meeste prille V10 gebruikers welke voor het eerst tapijt met de motorborstel stofzuigen schamen zich rot als ze zien wat er in de container terecht komt. Op de gemiddelde kappersvloer kom je minder stof en haren tegen.
En dan het geluid. Persoonlijk vind ik het heel erg meevallen en zeker niet te hard. De motor maakt een hoogfrequent geluid wat sowieso al stukken minder is dan een doorsnede stofzuiger, of als de prehistorische Black&Decker kruimeldief. (Wie had hem niet aan de muur hangen.)
TIP:
Kijk eens rond bij onze Chinees Ali, die heeft een paar leuke Dyson accessoires voor betaalbare prijzen.
Wij hebben een uitbreidingsrekje gekocht wat je in de accessoire-gaten van de lader klikt en waardoor je extra accessoires op kunt hangen.
Onlangs de originele kleine motorborstel bijbesteld voor de trap en de banken en die kan hier nu prima bijgehangen worden.
Dat dacht ik gisteren ook maar je kan de ING voucher niet gebruiken met andere acties.MacbookProx schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:04:
Dyson V7 nu op dyson.nl van 299 naar 249 en met ING 50,- bon nog 199e.
Voor de V8 Fluffy gegaan. Ga hem eigenlijk alleen gebruiken voor hoekjes, bank, ongelukjes enz. Heb al een robotstofzuiger voor het grote werk.
Twijfelde zelf tussen de Fluffy en de Motorhead met harde borstel omdat wij meer harde vloeren dan tapijt hebben. De verkoper vertelde dat de Motorhead met harde borstel in principe ook harde vloeren aankan en de Fluffy door de zachte rol daarentegen niet echt lekker op tapijt werkt. Bij te hard in het tapijt drukken kan de zachte rol misschien smelten. En ik moet zeggen dat de Motorhead prima zijn werk doet op harde vloeren.Marc3l schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:44:
[...]
Dat dacht ik gisteren ook maar je kan de ING voucher niet gebruiken met andere acties.
Voor de V8 Fluffy gegaan. Ga hem eigenlijk alleen gebruiken voor hoekjes, bank, ongelukjes enz. Heb al een robotstofzuiger voor het grote werk.
Het is niet dat de Motorhead niet goed op harde vloeren zou werken. Het is meer dat die harde borstel potentieel bepaalde vloeren zou kunnen beschadigen. En daar is de Fluffy voor gemaakt. Vanwege onze houten vloer beneden en de rest parket was juist de Fluffy ideaal. De inloopmat trekt die ook nog wel redelijk voor wat betreft oppervlakkig zand en vuil, maar vast niet zo diep/grondig als de Moterhead.Theo74 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:48:
[...]
Twijfelde zelf tussen de Fluffy en de Motorhead met harde borstel omdat wij meer harde vloeren dan tapijt hebben. De verkoper vertelde dat de Motorhead met harde borstel in principe ook harde vloeren aankan en de Fluffy door de zachte rol daarentegen niet echt lekker op tapijt werkt. Bij te hard in het tapijt drukken kan de zachte rol misschien smelten. En ik moet zeggen dat de Motorhead prima zijn werk doet op harde vloeren.
Sinds weekje in bezit, versie absolute. Bevalt erg goed, hoge zuigkracht, lange accuduur, borstel die zelf ondergrond bepaald en aanpast. Topding als je het mij vraagt. Hebben hem nu maandje op proef, maar of ik 650,- ervoor zou betalen weet ik zo net nog nietMacbookProx schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:03:
Iemand al ervaring met die V11?
De Fluffy versie zal inderdaad beter of prettiger werken op harde vloeren, al geloof ik niet dat de Motorhead met zijn borstel snel beschadigingen aan een harde vloer zal geven. De borstelharen zijn niet heel hard en raken de vloer niet heel diep. Je merkt met stofzuigen op harde vloeren wel dat de borstels heel licht over de grond 'trillen' terwijl een Fluffy versie waarschijnlijk echt trillingsloos veegt.Ray-zor schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:08:
[...]
Het is niet dat de Motorhead niet goed op harde vloeren zou werken. Het is meer dat die harde borstel potentieel bepaalde vloeren zou kunnen beschadigen. En daar is de Fluffy voor gemaakt. Vanwege onze houten vloer beneden en de rest parket was juist de Fluffy ideaal. De inloopmat trekt die ook nog wel redelijk voor wat betreft oppervlakkig zand en vuil, maar vast niet zo diep/grondig als de Moterhead.
De verkoper adviseerde met een harde vloer en tapijt combinatie in huis om toch voor de Motorhead te gaan. Omdat deze op zich prima harde vloeren aan kan en de zachte rol van de Fluffy juist door de wrijving zou kunnen smelten als je deze langdurig en intensief over tapijt beweegt.
Daarentegen is de Motorhead echt een tapijtmonster doordat de borstels het tapijt uitkammen. Ook op de banken, deurmatten, etc. Geen haar blijft liggen, het wordt echt diep gereinigd. Met katten echt een pree.
Daarom heb ik ook de kleine Motorhead er bij besteld, om de trappen en de banken er mee te stofzuigen. Deze kleine Motorhead zit toch bijgeleverd bij de Fluffy versie?
(Echt hoogpolig tapijt of langharige kussens werkt niet met een Motorhead, daarin draait hij zich vast.)
[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 05-04-2019 09:46 ]
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een kruimeldief. We hebben een robotstofzuiger die prima zijn werk doet. Maar voor de trap en af en toe de bank zoek ik dus een kruimeldief. Want met de stofzuiger de trap op om schoon te maken vind ik niet handig. Laatst viel hij al van een trede met deukjes tot gevoel.
De meeste kruimeldieven hebben een harde zuigmond, deze geeft krassen op de trap als je er overheen gaat. Ik zoek een kruimeldief die een borstel heeft (hoeft nog niet eens gemotoriseerd) zodat de trap iets zachter behandeld wordt.
Daarnaast komt en kruimeldief erg van pas nu we een kleine meid hebben die veel kruimelt. De Dyson V7 ziet er goed uit maar heeft wel een hoge prijs voor hetgeen ik er mee wil doe. Ik zag een Philips kruimeldief (voor zo’n 75 euro). Deze heeft een mooie borstel, maar kan alleen op de bijbehorende slang van ca 1 meter. Dat is niet praktisch (alleen voor in de auto, waar hij eigenlijk voor bedoeld is).
Ik lees ook over Xiaomi, een merk waar ik echt fan van ben (Xiaomi robotstofzuiger, 2 telefoons die prima werken). Heeft deze een ‘goedkoper’ model in het assortiment, die te vergelijk is met een Dyson V7? En zonder steel?
De V7 is bij Mediamarkt 299 euro, ik heb nog een bon voor 50 euro. Maar vind het zonde om hem daar te kopen als je hem bij Dyson zelf voor 249 kunt bestellen.
De meeste kruimeldieven hebben een harde zuigmond, deze geeft krassen op de trap als je er overheen gaat. Ik zoek een kruimeldief die een borstel heeft (hoeft nog niet eens gemotoriseerd) zodat de trap iets zachter behandeld wordt.
Daarnaast komt en kruimeldief erg van pas nu we een kleine meid hebben die veel kruimelt. De Dyson V7 ziet er goed uit maar heeft wel een hoge prijs voor hetgeen ik er mee wil doe. Ik zag een Philips kruimeldief (voor zo’n 75 euro). Deze heeft een mooie borstel, maar kan alleen op de bijbehorende slang van ca 1 meter. Dat is niet praktisch (alleen voor in de auto, waar hij eigenlijk voor bedoeld is).
Ik lees ook over Xiaomi, een merk waar ik echt fan van ben (Xiaomi robotstofzuiger, 2 telefoons die prima werken). Heeft deze een ‘goedkoper’ model in het assortiment, die te vergelijk is met een Dyson V7? En zonder steel?
De V7 is bij Mediamarkt 299 euro, ik heb nog een bon voor 50 euro. Maar vind het zonde om hem daar te kopen als je hem bij Dyson zelf voor 249 kunt bestellen.
Kijk eens naar de Xiaomi Roidmi F8: pricewatch: Xiaomi Roidmi F8Binnetie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:41:
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een kruimeldief. We hebben een robotstofzuiger die prima zijn werk doet. Maar voor de trap en af en toe de bank zoek ik dus een kruimeldief. Want met de stofzuiger de trap op om schoon te maken vind ik niet handig. Laatst viel hij al van een trede met deukjes tot gevoel.
Is qua zuigkracht en gebruikersduur te vergelijken met de Dyson V10, maar kost slechts 275 euro.
Is wel iets meer dan een normale kruimelduif, heeft van allerlei borstels, waaronder een zachte meubelborstel, rechtsonderin te zien op deze foto (naast het kleine kruimeldiefopzetstuk)

@slico dank voor je informatie. Er zitten een heleboel accessoires bij, dat is mooi. Maar ook dit blijft een boel geld omdat ik hem meer als kruimeldief gebruik (zonder steel).
Ik zie ook de Xiaomi Deerma VC20 en die is een stuk vriendelijker geprijsd.
Zal eens kijken of er een vergelijking is.
Ik zie dat er ook een VC40 is maar er is bijzonder weinig over te vinden. Terwijl hij zo qua specificaties goed lijkt. Is de grote broer van de VC20.
Maar echt verschillen kan ik niet vinden.
Qua vergelijking met een Dyson V7 gaat het niet omdat deze gewoon beter is. Maar ik hoef de kruimeldief alleen maar voor een paar kleine dingen te gebruiken.
Maar echt verschillen kan ik niet vinden.
Qua vergelijking met een Dyson V7 gaat het niet omdat deze gewoon beter is. Maar ik hoef de kruimeldief alleen maar voor een paar kleine dingen te gebruiken.
Iemand hier die me wellicht kan helpen aan een ING kortingsbon van € 100,- voor een dyson V10/V11 of is er op moment ergens een andere goede aanbieding ervoor?
Vind het nogal zonde om de volle prijs te betalen als er ook goedkopere mogelijkheden zijn, zit zelf echter niet bij ING.
Toevoeging: Dankzij Ramon 73 inmiddels een kortingsbon ontvangen en nu wachtende op mijn bestelling bij Dyson.
Vind het nogal zonde om de volle prijs te betalen als er ook goedkopere mogelijkheden zijn, zit zelf echter niet bij ING.
Toevoeging: Dankzij Ramon 73 inmiddels een kortingsbon ontvangen en nu wachtende op mijn bestelling bij Dyson.
[ Voor 17% gewijzigd door Phoenix-X op 06-06-2019 18:50 ]
PBPhoenix-X schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:22:
Iemand hier die me wellicht kan helpen aan een ING kortingsbon van € 100,- voor een dyson V10/V11 of is er op moment ergens een andere goede aanbieding ervoor?
Het prijsverschil is inderdaad groot.Binnetie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
@slico dank voor je informatie. Er zitten een heleboel accessoires bij, dat is mooi. Maar ook dit blijft een boel geld omdat ik hem meer als kruimeldief gebruik (zonder steel).
Kijk eens op dit kanaal
Daar zijn vergelijkingen gemaakt tussen luxe kruimeldieven (lager geprijsd) en varianten in de Dyson prijsklasse (vanaf dik 300 euro zeg maar). Er is een duidelijk prijsverschil aanwezig tussen de twee prijsklassen maar als de prestaties vergelijkt, blijkt dat de dure ook duidelijk veel beter presteren. Je krijgt dus wel waar voor je geld. Of je het er voor over hebt, is een ander verhaal.
Na een tijd van reviews en YouTube gekeken te hebben, was ik ervan overtuigd dat deze stofzuiger een hele goede vervanger was voor m'n uit elkaar vallende Miele van 10 jaar oud.
Van de Miele sprong vaak de accessoireklep open, sprong het filter eraf, bleef (altijd al) haken achter meubels en muren en rolde niet over zijn snoer heen. Ook stoot ie een hoop lucht en warmte uit.
Een voordeel was wel de extra lange uitschuifbare stang, zodat ik met mijn lengte geen kromme rug heb en een enorme reikwijdte :-)
Nu de V10 Absolute binnen en ondanks dat ie een kortere stang heeft, loop ik er verrassend makkelijk mee door de kamers. Ook kan dat ding plat op de grond, zodat ik onder de bedden kan stofzuigen. De borstelkop blijft dan ook recht naar voren wijzen.
Op de Medium stand haal ik prima resultaat en het is natuurlijk leuk om te zien wat je allemaal hebt opgezogen.
Van de Miele sprong vaak de accessoireklep open, sprong het filter eraf, bleef (altijd al) haken achter meubels en muren en rolde niet over zijn snoer heen. Ook stoot ie een hoop lucht en warmte uit.
Een voordeel was wel de extra lange uitschuifbare stang, zodat ik met mijn lengte geen kromme rug heb en een enorme reikwijdte :-)
Nu de V10 Absolute binnen en ondanks dat ie een kortere stang heeft, loop ik er verrassend makkelijk mee door de kamers. Ook kan dat ding plat op de grond, zodat ik onder de bedden kan stofzuigen. De borstelkop blijft dan ook recht naar voren wijzen.
Op de Medium stand haal ik prima resultaat en het is natuurlijk leuk om te zien wat je allemaal hebt opgezogen.
Gadgets FTW!
Wil ook graag een Dyson gaan aanschaffen, en zag ook in de ING winkel dat ik er een kortingsbon voor kan kiezen kom alleen helaas wat punten te kort voor de €100,- bon. Zou iemand mij hieraan kunnen helpen?
Ook ik sta op het punt om een Dyson aan te schaffen, al blijf ik twijfelen tussen de V8 en V10 (absolute). Voornaamste reden, zoals voor velen: de prijs. De mediumstand van de V10 lijkt me voor mijn huis met harde vloeren en qua oppervlakte wel ideaal.
Iemand (winkelmedewerker?
) enig idee of er binnenkort nog ergens een actie voor die V10 komt? Of is de ING-actie de enige actie die loopt? Aangezien ik geen ING-klant ben, gaat dat 'm sowieso niet worden. Ik heb uiteraard al gespeurd, maar ik zie zelf momenteel nergens een aanbieding.
Iemand (winkelmedewerker?
Is er iemand die een kortingsbon van 100 euro vande ing over heeft?
Wil graag zon model aanschaffen en zou mooi zijn als dat kon met wat korting.
thx
Wil graag zon model aanschaffen en zou mooi zijn als dat kon met wat korting.
thx
Hebben we binnenkort niet weer 'black friday' misschien?robhof schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:17:
Ook ik sta op het punt om een Dyson aan te schaffen, al blijf ik twijfelen tussen de V8 en V10 (absolute). Voornaamste reden, zoals voor velen: de prijs. De mediumstand van de V10 lijkt me voor mijn huis met harde vloeren en qua oppervlakte wel ideaal.
Iemand (winkelmedewerker?) enig idee of er binnenkort nog ergens een actie voor die V10 komt? Of is de ING-actie de enige actie die loopt? Aangezien ik geen ING-klant ben, gaat dat 'm sowieso niet worden. Ik heb uiteraard al gespeurd, maar ik zie zelf momenteel nergens een aanbieding.
Die V10 Absolute met fluffy voet is perfect voor harde vloeren op de medium stand. Tapijt doen we liever met die andere voet met groffere borstel, die pakt de hondenharen echt veel beter op.
Via Dyson kun je ze 100 dagen op proef krijgen trouwens.
[ Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-09-2019 14:09 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Thx voor het delen van je ervaring op de mediumstand! Ik wacht inderdaad geduldig op een goede actie.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:07:
[...]
Hebben we binnenkort niet weer 'black friday' misschien?
Die V10 Absolute met fluffy voet is perfect voor harde vloeren op de medium stand. Tapijt doen we liever met die andere voet met groffere borstel, die pakt de hondenharen echt veel beter op.
Via Dyson kun je ze 100 dagen op proef krijgen trouwens.
Na ruim een jaar plezier van de V10 toch een mindere ervaring delen. Sinds gister last van een "pulserende" motor. Bij het inhouden van de knop pulseert de motor ene stuk op 3-4 keer en stopt dan. Volgens internet een vaak voorkomend symptoom als gevolg van een blokkade in de borstel/stang/opvangbak of en verstopte filter. Het "blokkade" icoon licht ook op. Ik reinig echter regelmatig het filter en van een zichtbare blokkade is geen sprake. Ik ben zelfs een stapje verder naar "onzichtbare" (lees: wat schroeven losdraaien) gaan kijken maar geen ophopingen gezien.
Nu dus op weg naar reparatie.
EDIT: Binnen een week weer gefixed en terug. (Gekocht bij Coolblue en die hebben dat soort retouren/reparaties toch wel goed op orde.) Er werd in de werkbon niet vermeld wat er precies is gerepareerd, maar hij doet het iig weer.
Nu dus op weg naar reparatie.
EDIT: Binnen een week weer gefixed en terug. (Gekocht bij Coolblue en die hebben dat soort retouren/reparaties toch wel goed op orde.) Er werd in de werkbon niet vermeld wat er precies is gerepareerd, maar hij doet het iig weer.
[ Voor 16% gewijzigd door Ray-zor op 04-11-2019 23:23 ]
Na het schoonmaken van het filter ook pulserende stofzuiger.
Maar na verloop niets meer.
Enigste wat hij nu doet is alle 3 de blauwe accu leds die 1 keer knipperen.
Weet iemand of er een reset handeling is om hem weer tot leven te krijgen?
Hier ook in de running voor een V10 op korte termijn. We gebruiken al jaaaaren Dyson en hier komt nooit meer iets anders in huis. Service met de hoofdletter S en monteurs die niet te beroerd zijn iets extra te doen en goed advies geven
Laatst ook gehad. Filter schoon gemaakt en draait weer als een zonnetje!Crxtreem schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:42:
Na het schoonmaken van het filter ook pulserende stofzuiger.
Dyson lijkt korting te hebben van 50,- (voor de v11 en 20 voor de V10). In weet alleen niet of dat ook te combineren is met ING waardebon.
https://shop.dyson.nl/dys...dyson-snoerloze/dyson-v11
https://shop.dyson.nl/dys...dyson-snoerloze/dyson-v11
Zoo net ook een V10 besteld
bij Coolblue is ie nu flink afgeprijst
pricewatch: Dyson Cyclone V10 Motorhead
pricewatch: Dyson Cyclone V10 Motorhead
begin jan een Dyson V10 gekocht bij BCC, en sinds afgelopen week zit er een klein geleide wieltje in de vloerborstelunit helemaal vast waardoor je niet meer rechtuit kan stofzuigen. Voor zover ik simpel kon open maken, unit schoongemaakt (vrouwen met lang haar ....), maar geen beweging in het wieltje te krijgen. Omdat ik niet weet of sommige wieltjes aangedreven worden door de motor oid heb ik het maar even zo gelaten. De hele set is tenslotte vrij nieuw.
Vandaag terug naar de winkel: geen garantie op de vloerunit, want dat is een 'accesoire'. We hebben de hele unit incl deze accesoires gekocht: zat in één doos, dus ik ging er niet vanuit de de garantie alleen op de dyson hoofdunit zat. We mogen dus nu voor €75 een nieuwe vloerunit kopen
We gaan hier nog wel even verder tegenin, maar is dat normaal bij Dyson? Ik vind het ongehoord.
Vandaag terug naar de winkel: geen garantie op de vloerunit, want dat is een 'accesoire'. We hebben de hele unit incl deze accesoires gekocht: zat in één doos, dus ik ging er niet vanuit de de garantie alleen op de dyson hoofdunit zat. We mogen dus nu voor €75 een nieuwe vloerunit kopen
We gaan hier nog wel even verder tegenin, maar is dat normaal bij Dyson? Ik vind het ongehoord.
Wij hebben direct bij Dyson onze stofzuiger gekocht.superduper schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:18:
begin jan een Dyson V10 gekocht bij BCC, en sinds afgelopen week zit er een klein geleide wieltje in de vloerborstelunit helemaal vast waardoor je niet meer rechtuit kan stofzuigen. Voor zover ik simpel kon open maken, unit schoongemaakt (vrouwen met lang haar ....), maar geen beweging in het wieltje te krijgen. Omdat ik niet weet of sommige wieltjes aangedreven worden door de motor oid heb ik het maar even zo gelaten. De hele set is tenslotte vrij nieuw.
De zuigkop voor op de harde vloer liet na een tijdje zwarte strepen, dat kwam doordat de stoffe geleider aan de zijkant kapot was. Ik kreeg zonder problemen een nieuwe.
De nieuwe bleek de borstel het gehele zwarte borstel streep te missen. Wederom zonder problemen een nieuwe gekregen.
Dit was na 6 maanden.
Nu een jaartje verder en geen enkel probleem meer gehad.
Dus jij hebt het direct bij Dyson afgehandeld? Dan ga ik dat ook maar proberen.. super slecht van BCC dat ze je een oor proberen aan te naaien.anc schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Wij hebben direct bij Dyson onze stofzuiger gekocht.
De zuigkop voor op de harde vloer liet na een tijdje zwarte strepen, dat kwam doordat de stoffe geleider aan de zijkant kapot was. Ik kreeg zonder problemen een nieuwe.
De nieuwe bleek de borstel het gehele zwarte borstel streep te missen. Wederom zonder problemen een nieuwe gekregen.
Dit was na 6 maanden.
Nu een jaartje verder en geen enkel probleem meer gehad.
Beetje flauw om dat als accesoire te bestempelen terwijl het een essentieel onderdeel van de stofzuiger is.
Correct, direct via Dyson afgehandeld. Successuperduper schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Dus jij hebt het direct bij Dyson afgehandeld? Dan ga ik dat ook maar proberen.. super slecht van BCC dat ze je een oor proberen aan te naaien.
Zelf spuit ik m'n filter, eigenlijk de hele stofzuiger uit met de compressor. Ik heb 'm nu net iets meer dan een jaar en eigenlijk nog nooit uitgespoeld.
Maar misschien zit er elders nog stof? Ik verbaas me altijd hoeveel stof ik uit de rest van de stofzuiger blaas.
Maar misschien zit er elders nog stof? Ik verbaas me altijd hoeveel stof ik uit de rest van de stofzuiger blaas.
Gadgets FTW!
Onze dysonV10. Heerlijk zonder snoer , dat is een feit. Maar hij past niet onder het bed zoals een normale stofzuiger. Hebben een 1-gezinswoning en kan het hele huis niet doen. Na elke verdieping opladen dus. Hij is nu 2 jaar oud en op max stand voor m’n tapijt gaat hij nog maar 2/3 minuten mee. Zonde voor zo een dure zuiger.....maar zo handig dat er geen snoer aan zit. Je pakt hem effe snel.
Die max stand gebruik ik eigenlijk nooit. Voor onder de bank en het bed gebruik ik de motorhead, die met alleen de borstels. Die kan wel helemaal plat, ook als je de stofzuiger 90 graden draait.
Of heb je alleen de fluffyhead?
Of heb je alleen de fluffyhead?
Gadgets FTW!
Verder lijkt ie nog behoorlijk schoon, maar ik kan ook wel eens perslucht proberen.Ursamajor schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:56:
Zelf spuit ik m'n filter, eigenlijk de hele stofzuiger uit met de compressor. Ik heb 'm nu net iets meer dan een jaar en eigenlijk nog nooit uitgespoeld.
@Ottiess de max stand gebruik ik bijna nooit, alleen voor hardnekkig kattenhaar op de deurmat ofzo. Als je de tapijtborstel gebruikt werkt de middelste stand eigenlijk net zo goed. Heb hem nu ook twee jaar en merk nog weinig van een slechtere accu, zou denk ik nog steeds alle drie verdiepingen in één lading kunnen doen. Maar niet op de max stand
Ik heb de filter ook schoongemaakt onder de kraan (v8) maar dat doe ik niet meer. Dan begint het te stinken als een rund. Dus heb nieuwe filters besteld. Daarnaast deed mijn accu het nog maar 1 minuut ofzo. Heb een nieuwe accu erin gezet en de V8 kan er weer een paar jaar tegenaan
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
iemand als eens durven knutselen met een LED-strip oplossing voor de Dyson? Vind ik toch een gemis dat er geen verlichting op zit zodat je in donkere hoekjes de vloer niet goed ziet.
Ben aan 't denken om een el cheapo LED stripje met bewegingssensor er op te kleven (Action spul of zo).
En ook: tip ivm waar een goedkope passende filter te scoren is voor de V10? Of advies over hoe te reinigen (met water onder kraan en 24 uur laten drogen of uitblazen met lucht op druk)
Ben aan 't denken om een el cheapo LED stripje met bewegingssensor er op te kleven (Action spul of zo).
En ook: tip ivm waar een goedkope passende filter te scoren is voor de V10? Of advies over hoe te reinigen (met water onder kraan en 24 uur laten drogen of uitblazen met lucht op druk)