Goede luchtcompressor 2018

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 12:38
Ik ga deze lente starten aan de bouw van een garage in houtskelet.
Hiervoor ben ik nog op zoek naar een goede luchtcompressor om nagels en klemmen in het hout te schieten.

Wat zijn anno 2018 goede compressoren voor deze toepassing, want ik zie soms door de bomen het bos niet meer? Graag een onderhoudsvrij examplaar, dus ik denk dat olievrij dat wel een must is.

Normaal gezien koop ik materiaal van makita, maar blijkbaar zouden (van horen zeggen) deze compressoren niet zo geweldig zijn, dus ik sta open voor alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:46
Maakt geluidsproductie uit? Anders zou ik zeggen pak gewoon een bouwmarkt ding voor €90, olieloos. Tenzij je van plan bent om hem veelvuldig te gebruiken, al draait die van mij ook al 3 jaar vlekkeloos.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
En wat heb je zelf al gevonden? Heb je hier al gekeken? [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-07 17:10
Waarom olie vrij? zo'n nagel pistool moet ook weer gesmeerd worden. Olievrij hangt af van de kwaliteit die de machines eisen. Tandarts boren willen wèl olie vrij, en regel pneumatica houd daar ook wel van.

Smeren is een kwestie van het niveau af en toe eens bijhouden.
Daarnaast zal je er altijd iets aan werk aan hebben, zoals het afblazen van de ketel om het condens eruit te krijgen.

Zoiezo even letten op het type aansluiting. Er zijn er nogal een paar (Euro en nog een paar). Kan je allemaal met een verloopstukje oplossen, maar het is maar dat je het weet:

Als je hem alleen om te spijkeren gaat gebruiken, dan lijkt me dat de ketel niet al te groot hoeft te zijn (maar ook niet al te klein). Je kan immers wel even wachten tot de druk weer op niveau is. Maar kijk eens naar het druk en luchtverbruik van een spijkerpistool en schat in hoeveel spijkers je achter elkaar wilt kunnen schieten.

Ook kan je niet alle compressoren lang laten lopen, sommige moeten eerst afkoelen of zoiets. Dus dat beperkt de opbrengst per uur.

Als je hem later nog wilt gaan gebruiken om bijv verf, mee te spuiten dan is een beetje buffervat wel lekker. (Luchtkwaliteit om thuis mee te verven heb ik opgekrikt met een vriesdroger ertussen. Soms kom je een leuke tegen op marktplaats.)
Of banden verwisselen, knutselen aan plaatwerk. Of wordt de garage een opslag? ;)

Maar qua verhouding, vergelijk een deze drie, allemaal hetzelfde vermogen:
3 PK - 50 Liter, DIrect
3 PK Low Noise, 70 Liter
3PK, 100 Liter, snaar/zuiger

[ Voor 19% gewijzigd door The_Vice op 03-04-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
Ondertussen wat verder kunnen grasduinen.

Makita MAC2400 lijkt een prachtig product, maar op het eerste zicht enkel te verkrijgen in de US

Dewalt DEWDPC10QTC is ook een zeer solide oplossing, deze is wel te krijgen in Benelux, voor mij momenteel een goede kandidaat

Verder zie ik ook veel goede reviews voor metabo, maar hier heb ik zelf geen enkele ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Gewoon een tweedehands halen? Als zo'n ding het al een paar jaar doet weet je dat het geen DOA is. Dan ga je hem eerst zelf een onderhoudsbeurt geven ( leer je ook van) en dan weet je ook gelijk hoe goed dat onderhoud gedaan is omdat je het zelf gedaan hebt. ( In tegenstelling tot wat men denkt zit gereedschap af fabriek regelmatig helemaal niet zo goed in elkaar.) Is nog een stuk goedkoper ook.

(Ten minste, dit is wat ik gedaan heb. Geld besparen terwijl je iets leert, nieuwe mensen tegen komt en exact weet hoe je eigen gereedschap in elkaar zit, met de zekerheid dat dat onderhoud goed gedaan is.)

[ Voor 9% gewijzigd door 461943 op 03-04-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosemoose
Ik ken er niet genoeg van om te zien/weten of een tweedehands toestel nog in goede staat is. Het is iets anders dan een PC jammergenoeg :)

De kost van het toestel maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44
Ik heb deze in mijn werkplaats staan, de kleinere footprint is prettig, ik heb in de 6 jaar dat ie er staat 1 keer de olie bijgevuld, maar ik gebruik hem dan ook niet dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 11:49
moosemoose schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:46:
Hiervoor ben ik nog op zoek naar een goede luchtcompressor om nagels en klemmen in het hout te schieten.
Even helemaal de andere kant uit denken he. Er zijn tegenwoordig ook tackers op accu.

Bijvoorbeeld:

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Of als je iets meer power nodig hebt:

https://www.gereedschapce...21awNDEAkYASABEgKj8_D_BwE

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 04-04-2018 14:31 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kaeser compressoren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1