Niet nakomen van deal - Vraag om advies moderator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:04
Beste,

Ik informeer graag even naar het al dan niet terecht plaatsen van mijn beoordeling voor Simii, die u hier kan terugvinden: https://tweakers.net/aanbod/rating/561285/.

Komt er in het kort op neer dat Simii me een bod doet op mijn videokaart, wat ik na 11 min. aanvaard en vervolgens laat Simii na 4 dagen weten dat de deal toch niet kan doorgaan ...

Ik ben van mening dat er een deal is (bod van Simii en aanvaarding langs mijn kant = deal), dus dat mijn beoordeling terecht is, echter is Simii een andere mening toegedaan.

Ik kan de vraag van Simii begrijpen om deze beoordeling te verwijderen indien dit niet binnen de regels valt, echter stel ik me dan de vraag hoe ik als verkoper een negatieve ervaring kan delen als er wordt afgezien van een aankoop waarbij er duidelijk een bod en aanvaarding zijn, m.a.w. als de deal gesloten is.

Alvast bedankt voor uw inzicht in deze.

Met vriendelijke groeten,

Pieter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Kan mij in de kwestie van Pieter ook vinden.

Echter, naar mijn inzien is, volgens het V&A 'reglement', een review geldig bij een daadwerkelijke (ver)koop.
Zolang dit de norm is zou ik dit zelf ook toch willen nastreven.

Mocht ik hier fout in zijn dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groeten,
Simon

cursief

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor beide is wat te zeggen. Aan de ene kant was er een overeenkomst en moeten beide partijen die nakomen. Aan de andere kant heeft Simii netjes aangegeven er van af te zien. Dit is blijkbaar in goed overleg verder afgehandeld, zo lees ik ook uit de review. De review is dus op zijn plek, er is geen reden om deze te verwijderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:04
Ok, bedankt voor je inzicht in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2.DIE.4 @Simii Er staan in de Algemene Voorwaarden wel wat dingen, maar de basis die hier van toepassing is staat beter uitgelegd in de sticky - wanneer is de koop tot stand gekomen.

Zoals je daar kan zien, was er een aanbod door koper die geaccepteerd is door verkoper. We weten dat het wellicht bij de snelle online handel soms wat lastig is, maar dat verandert de wet niet. Wie meerdere lijntjes wil uitzetten zal dus eigenlijk altijd een voorbehoud moeten inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Met andere woorden: wat we veel zien in vraag en aanbod is een scenario als dit:
Mogelijke koper stuurt een bericht: "Ik bied 500 euro"
Verkoper reageert: "Prima"
Ook al is er verder nog helemaal niets besproken, is er voor de wet een overeenkomst gesloten. En die kan niet zomaar eenzijdig worden opgezegd. De koper is nu gebonden de prijs te betalen, de verkoper is gebonden te leveren.
^^^^ Hier was ik niet van op de hoogte, had het idee dat het bij Tweakers meer concrete bevestiging vereist was voor een definitieve koop.

Maar ik zat dus fout doordat ik geen voorbehoud had genoemd. Weer wat geleerd!

Wat mij betreft is het prima opgelost, review mag gewoon blijven staan.

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simii schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:00:
[...]

^^^^ Hier was ik niet van op de hoogte, had het idee dat het bij Tweakers meer concrete bevestiging vereist was voor een definitieve koop.

Maar ik zat dus fout doordat ik geen voorbehoud had genoemd. Weer wat geleerd!

Wat mij betreft is het prima opgelost, review mag gewoon blijven staan.
Het punt is dat dit niet door Tweakers bepaald is, maar wettelijk zo is vastgelegd :)

De enige uitzondering die wij hebben toegevoegd is in gevallen waar het gaat om verkoop per opbod. Daar geldt dat de hoogste bieder slechts een 'uitnodiging' heeft om in gesprek te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:18
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:02:
[...]

Het punt is dat dit niet door Tweakers bepaald is, maar wettelijk zo is vastgelegd :)

De enige uitzondering die wij hebben toegevoegd is in gevallen waar het gaat om verkoop per opbod. Daar geldt dat de hoogste bieder slechts een 'uitnodiging' heeft om in gesprek te gaan. :)
Volgens mij is het bij opbieden (voor de wet) hetzelfde (maar dan precies andersom) als de verkoper akkoord gaat met het geboden bedrag dan bestaat er ook een koop overeenkomst, komt er een hoger bod na het akkoord dan is de verkoper alsnog wettelijk verplicht de producten voor de overeengekomen prijs te verkopen aan de bieder.

zie ook deze link (best interessante casus)

*Misschien zei jij dit ook wel en lees ik daar overheen :-) maar wilde ook gewoon de casus delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Paul1987 op 04-04-2018 17:18 ]

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:18:
[...]

Volgens mij is het bij opbieden (voor de wet) hetzelfde (maar dan precies andersom) als de verkoper akkoord gaat met het geboden bedrag dan bestaat er ook een koop overeenkomst, komt er een hoger bod na het akkoord dan is de verkoper alsnog wettelijk verplicht de producten voor de overeengekomen prijs te verkopen aan de bieder.

zie ook deze link (best interessante casus)

*Misschien zei jij dit ook wel en lees ik daar overheen :-) maar wilde ook gewoon de casus delen.
Dat klopt in basis, maar daarvan is expliciet in onze voorwaarden van afgeweken. Had ik wellicht even kunnen vermelden ;)
Pagina: 1