Het is hier echt verschrikkelijk op het moment on Drenthe. Gelukkig heb ik geen Astma of COP, desondanks merk ik het ook dat het hier gewoon benauwd is. Best wel bizar dat die gewoon kan in de tijd waar men erg druk bezig is met duurzaamheid en het terug brengen van hoeveelheid uitstoot.Het RIVM meldt dat op sommige plaatsen in het zuidwesten van het land de luchtkwaliteit onvoldoende is, en lokaal zelfs slecht. Oorzaak van de smog zijn de paasvuren van gisteravond in Duitsland.
De milieudienst in de regio Rijnmond had vanmiddag al meer dan 200 klachten binnengekregen over stankoverlast door die Duitse paasvuren, schrijft RTV Rijnmond. Ook bij de brandweer Haaglanden kwamen meldingen binnen over een brandlucht. De Ammunitiehaven in Den Haag werd daarom tijdelijk afgesloten. De brandweer dacht aan een brand, maar kon geen brandhaard vinden.
Het RIVM meldt dat de fijnstofconcentraties in het zuidwesten zijn verhoogd. Vanavond kan de luchtkwaliteit ook in andere regio's achteruitgaan, als daar paasvuren branden. Naar verwachting is er vanavond weinig wind, waardoor de rook kan blijven hangen.
Bron:Nos
Zou er hier niet iets aan kunnen worden gedaan van uit de politiek. Ik heb zelfs het idee dat hier in meer winst is te behalen dan dat we met ze alle elektrische gaan rijden.