SSD start niet op na wisselen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
Hallo.

Ik heb een SSD met windows 7 ultimate uit mijn oude MSI over gezet op een nieuwere toshiba sattelite
c855-14E.

Na de installatie start ;( te de toshiba keurig op met de nieuwe SSD.
Echter kreeg ik de melding windows activeren, gedaan,
vervolgens de melding serial niet correct geeft product code op.

Ik heb de productcode onder de toshiba ingetoetst (ultimate)
vervolgens geen effect.

De laptop uitgeschakeld om er de volgende dag mee verder te gaan start de toshiba niet meer op.
Krijg steeds bios opstart en vervolgens gaat de laptop uit.

De setup in de bios laat de SSD keurig zien.

Dus de SSD er maar weer uit gedaan en de originele HDD van de toshiba er weer in en hoppa geen probleem.

De ssd er weer in en ja hoor weer niet te starten.

De ssd in de orginele msi en hoppa gewoon starten met licenty code van toschiba.

Ik wil graag de oude SSD behouden met de volledige installatie en de gegevens.
Ho kan ik dit probleem oplossen????

Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toshiba heeft toch Home premium licentie w7-64bit ?
Het is btw niet altijd mogelijk om bestaande schijf met OS zo over te zetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
nvt

[ Voor 135% gewijzigd door binbero op 30-03-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had een backup moeten maken van al je oude gegevens voordat je dit allemaal ging doen. Nu kan het zelfs zo zijn dat je alles bent kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met hardware te maken maar met de beperkingen van je (Windows) software. Windows Clients is de plek voor dit soort vraag.

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.neut schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:46:

Ik wil graag de oude SSD behouden met de volledige installatie en de gegevens.
Ho kan ik dit probleem oplossen????

Iemand een idee
Je nieuwe laptop heeft (hoogstwaarschijnlijk) heel andere hardware (moederbord, chipset, wlan, etc) dus dat gaat sowieso niet feilloos werken.
Bij zoveel veranderingen van hardware zul je toch echt een nieuwe installatie moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Je nieuwe laptop heeft (hoogstwaarschijnlijk) heel andere hardware (moederbord, chipset, wlan, etc) dus dat gaat sowieso niet feilloos werken.
Bij zoveel veranderingen van hardware zul je toch echt een nieuwe installatie moeten doen.
De tijd dat dit zo was is tijden geleden (Windows XP en lager waar je de hal verplicht moest aanpassen). Wel is een nieuwe installatie beter tenzij je weet hoe je een sysprep kan uitvoeren (/generalize).

https://docs.microsoft.co...e--a-windows-installation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06
Starke schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:05:
[...]

De tijd dat dit zo was is tijden geleden (Windows XP en lager waar je de hal verplicht moest aanpassen). Wel is een nieuwe installatie beter tenzij je weet hoe je een sysprep kan uitvoeren (/generalize).

De bootmethode is nog steeds funest.

Staat de ssd in ahci, ide of raid mode met opstarten? Dit moet gelijk zijn aan de vorige machine.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
DutchKel schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:09:
[...]

De bootmethode is nog steeds funest.

Staat de ssd in ahci, ide of raid mode met opstarten? Dit moet gelijk zijn aan de vorige machine.
Ja maar tenzij je dit zelf hebt aangepast draait het allemaal in AHCI van Windows 7 (zeker op laptops). Windows 7 heb je inderdaad nog verplicht nodig dat je die sysprep doet voor de HAL, maar als je het over Windows 8 of hoger hebt die starten in een soort device driver installation mode als je de boot schijf met installatie naar een andere computer verplaatst.

Als je zelf RAID hebt gedraaid dan wordt er vanuit gegaan dat je zelf ook weet dat je dan aan herinstallatie niet ontkomt (tenzij je een HW raid kaart met eigen BIOS/UEFI gebruikt).

Maar goed daarom gaf ik dus aan het is beter om een herinstallatie te doen (gezien sysprep generalize extra drivers toevoegt zonder de oude te verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starke schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:05:
[...]

TS heeft het over win7, daar zou ik het persoonlijk niet mee doen.
Win8.1 en Win10 gaat 9 van de 10 keer prima, echter zit je dan nog steeds met de achter gebleven "zooi".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Inderdaad:

De enigste weg met kans op slagen bij zwaar verschillende hardware :

-SSD terug in oude laptop
-DATA BACKUPPEN indien nog niet gedaan.
-in de bios gaan kijken in welke bootmode de laptop staat (AHCI IDE od RAID)
-Nieuwe laptop ook zo instellen ( indien mogelijk )
-Een sysprep doen Zie post @DutchKel en @Starke , deze maakt de windows "systeemneutraal " (kuch)
-SSD overbouwen in andere laptop
-Weesgegroetje doen (of iets vergelijkbaars bij andere religies)
-Booten.
-Indien je in windows raakt : Configuratiescherm > apparaatbeheer > hardware detecteren.
-Windows kan je telefonisch activeren via Windows activatiecentrum indien nodig.

Helpt deze procedure niet werkt, kan je nog eventueel een upgrade overwegen naar Windows 10
Bij Windows 10 installaties gaat die overstap "redelijk" eenvoudig.

Indien bovenstaande niet helpt is een clean install de enige goede optie.
Let ook op, bij windows 7 is de key die onder op de laptop plakt enkel voor de versie die er op vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
Pagina: 1