Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samenstellen PC 4000/4500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil het gebruiken om games te kunnen streamen 1080p 60fps op goede kwaliteit ook wil ik 4k 60fps games kunnen spelen en virtual machines te kunnen draaien zonder lag
ik run meestal 4 vm's tergelijk waaronder 1 windows server 2016 1 member server en 1 kali linux 1 windows 10 vm
ik wil spellen zoals bf1 bf4 op 4k ultra kunnen spelen 60fps
ook wil ik 3 BenQ XL2430 aan toevoegen wanneer de pc build komt dus moet genoeg power hebben voor 3 x 144hz

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tussen de 4000euro en 4500euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nopes nieuwe build

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
een SLI config zou nice zijn en RGB fans RGB ram en Watercooling 32gb ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
MSI en NZXT ik wil graag hoge kwaliteits merken zoals samsung voor de ssd

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
energieverbuik maakt me niet uit zou wel handig zijn als die still is onder grote werk load

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee ik ga niet overclocken stock

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zou graag willen of iemand me kan helpen met een goeie PC te samenstellen aangezien ik niet echt goed ben met samenstellen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 169,82€ 169,82
2MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Lightning Z€ 982,95€ 1.965,90
1Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB€ 60,-€ 60,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 142,89€ 142,89
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR€ 395,-€ 395,-
1Corsair RM1000x Zwart€ 159,90€ 159,90
1Samsung 850 EVO 1TB€ 285,-€ 285,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 196,41€ 196,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.709,92

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 11:34 ]

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

OverloadOfRed

Bla, blabla

Zet je lijstje even in de pricewatch. In dit forum staat een vastgeprikt draadje hoe dat precies moet. Kijkt wat makkelijker :)

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Waar denk je 1000w voor nodig te hebben dan? 550w is meer dan genoeg en dan is icm een 1080Ti een be quiet! Straight Power 11 550w de beste keuze.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

OverloadOfRed

Bla, blabla

Uszka schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:40:
Waar denk je 1000w voor nodig te hebben dan? 550w is meer dan genoeg en dan is icm een 1080Ti een be quiet! Straight Power 11 550w de beste keuze.
Hij geeft wel aan SLI te willen gebruiken, 2x 1080ti lijkt me wel iets zwaarder dan 550w :P

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:44
OverloadOfRed schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:24:
[...]

Hij geeft wel aan SLI te willen gebruiken, 2x 1080ti lijkt me wel iets zwaarder dan 550w :P
Maar SLI is toch weggegooid geld momenteel. Kan hij beter die extra €1000 in zijn zak houden en volgend jaar upgraden naar een daadwerkelijk 4K ready kaart.

Verwijderd

Waarom 1 pc als je wilt streamen. Koop een goede game pc voor 1500 en koop en stream pc met videocapturecard en plug ze naar elkaar. De streaming PC doet het streaming werk zodat je op de main pc er geen last van hebt.Genoeg opstellingen te vinden via google. Lijkt me het beste met een dergelijk budget

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
4000 euro voor een pc. Heb je überhaupt wel gekeken wat je wilt? Met een pc van 1800 euro kun en al de dingen doen diende wenst.

Ik zou me eerst verdiepen in wat je echt nodig hebt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wazig topic. De 960 is halverwege vorig jaaral gekocht door @Verwijderd en snap dus niet dat iemand die dergelijke disks al gebruikt, denkt een PC van 4K nodig te hebben in de huidige vraagstelling.

Daarbij, VM's draaien is een bekend gegeven dus zorg ervoor dat je systeem aan je requirements voldoet; niet een overkill aanschaffen omdat je (mogelijk) niet weet wat je VM's nodig hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:35:
Wazig topic. De 960 is halverwege vorig jaaral gekocht door @Verwijderd en snap dus niet dat iemand die dergelijke disks al gebruikt, denkt een PC van 4K nodig te hebben in de huidige vraagstelling.

Daarbij, VM's draaien is een bekend gegeven dus zorg ervoor dat je systeem aan je requirements voldoet; niet een overkill aanschaffen omdat je (mogelijk) niet weet wat je VM's nodig hebben.
960 die ik heb gekocht gebruik ik voor me laptop..

Verwijderd

Topicstarter
grote_oever schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:20:
4000 euro voor een pc. Heb je überhaupt wel gekeken wat je wilt? Met een pc van 1800 euro kun en al de dingen doen diende wenst.

1800? met wat voor specs?

• Philip Ross
Specs doen er niet toe zolang je maar voldoet aan je eisen voor gebruik. Maar die eisen ben je niet heel duidelijk in.

Denk aan de volgende vragen:
Wat voor VM's, welke eisen hebben die? Hoe veel heb je er?
Wat voor spellen? moet het op ultra settings?

Zonder die antwoorden kan je voor 10K een PC kopen die misschien nog steeds niet voldoet of ben je voor 1K klaar omdat je eisen heel laag blijken te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Philip Ross schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Specs doen er niet toe zolang je maar voldoet aan je eisen voor gebruik. Maar die eisen ben je niet heel duidelijk in.

Denk aan de volgende vragen:
Wat voor VM's, welke eisen hebben die? Hoe veel heb je er?
Wat voor spellen? moet het op ultra settings?

Zonder die antwoorden kan je voor 10K een PC kopen die misschien nog steeds niet voldoet of ben je voor 1K klaar omdat je eisen heel laag blijken te zijn.
heb het geupdate ;)

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 05:49:
Zet je lijstje even in de pricewatch. In dit forum staat een vastgeprikt draadje hoe dat precies moet. Kijkt wat makkelijker :)
bedankt voor de tip heb m bewerkt ;D
Modbreak:Vanaf hier aub meerdere quotes in één post. De kickt nu onbedoeld je topic, wat als storend wordt ervaren. Zodra je een reactie quote, zie je onder je reactieveld de rest van het topic staan met quoteknoppen. Die horen dus allemaal in één reactie.

[ Voor 31% gewijzigd door br00ky op 30-03-2018 11:42 ]

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-11 15:32
Wel een heel erg goedkope kast voor zo'n dure pc. Hebben er hier ook 1 in de winkel staan maar bijvoorbeeld een fractal design r6 tempered glass is 10x mooier en betere bouwkwaliteit.

• grote_oever
In iedergeval 1 van je 2 1080ti laten vallen. Twee keer 1080ti in sli is gewoon zonde geld. Heeft op geen enkel vlak voordelen. Sli werkt al niet lekker met games en 1x 1080ti is meer dan voldoende. Ook zijn de videokaarten nog steeds aan de hoge kant.

32gb geheugen... tja, je kan het met de huidige geheugenprijs doen, maar wat ga je er mee doen? Welke game speel je die zoveel geheugen gebruikt? Ga je grote video’s bewerken? Op dit moment zou ik 16gb doen en later bijprikken.

Verwijderd

Topicstarter
grote_oever schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:34:
[...]

In iedergeval 1 van je 2 1080ti laten vallen. Twee keer 1080ti in sli is gewoon zonde geld. Heeft op geen enkel vlak voordelen. Sli werkt al niet lekker met games en 1x 1080ti is meer dan voldoende. Ook zijn de videokaarten nog steeds aan de hoge kant.

32gb geheugen... tja, je kan het met de huidige geheugenprijs doen, maar wat ga je er mee doen? Welke game speel je die zoveel geheugen gebruikt? Ga je grote video’s bewerken? Op dit moment zou ik 16gb doen en later bijprikken.
ik heb genoeg ram nodig voor virtual machines aangezien ik aan 16 niet genoeg heb en zou meschien een titan xp niet beter zijn dan sli 1080 ti of single 1080 ti

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij @Verwijderd, waarom één extreem zware machine? Ik neem aan dat je je games niet in een VM draait, dus waarom niet een normale game machine en een server zonder GPU met een HDMI capture card en genoeg resources om je VMs te draaien.

Ik heb zelf een paar jaar geleden dat gedaan met een toen vorige generatie server. Ik had uiteindelijke een Ivy Bridge-E systeem met 128GB ram/Xeon E5-1660V2/Generickast en Koeler voor minder dan 1000 euro. Een goede game PC voor ca 1800 Euro en de rest bespaar je.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:36:
[...]

ik heb genoeg ram nodig voor virtual machines aangezien ik aan 16 niet genoeg heb en zou meschien een titan xp niet beter zijn dan sli 1080 ti of single 1080 ti
Een Titan Xp gaat je niet veel helpen. Die zijn er alleen met een reference design en overclocken niet geweldig. Een stock overclocked 1080Ti is voor gaming minstens net zo snel.

Je kan voor $3000 een Volta kaart kopen voor 15-20% extra framerates in games die werken! Maar dat is geld weggooien, Voltas zijn voor compute, niet voor gaming.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 12:42 ]

• grote_oever
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Je wil een huis bouwen, waar je 6 houten planken voor nodig hebt. Maar omdat je geld hebt voor 30 planken bestel je maar 30 houten planken.

Zo vergelijk ik het een beetje. Ik bewerk video, maar dat doe ik niet zo vaak. Daardoor hoef ik niet de top of de hill pc voor te hebben. Kan prima op minder. Wat wil je precies met virtualmachine en hoeveel ga je het gebruiken. Om een beetje goede streamer te zijn moet je veel gamen, goed kunnen praten en een behoorlijke pc hebben. Als je een pc neemt die je bouwt voor gamen, streamen EN virtuelmachine dan vraag ik me af of je een goede beslissing neemt. Je hebt heel veel geld, dus waarom niet voor twee pc gaan?

Verwijderd

Topicstarter
grote_oever schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Je wil een huis bouwen, waar je 6 houten planken voor nodig hebt. Maar omdat je geld hebt voor 30 planken bestel je maar 30 houten planken.

Zo vergelijk ik het een beetje. Ik bewerk video, maar dat doe ik niet zo vaak. Daardoor hoef ik niet de top of de hill pc voor te hebben. Kan prima op minder. Wat wil je precies met virtualmachine en hoeveel ga je het gebruiken. Om een beetje goede streamer te zijn moet je veel gamen, goed kunnen praten en een behoorlijke pc hebben. Als je een pc neemt die je bouwt voor gamen, streamen EN virtuelmachine dan vraag ik me af of je een goede beslissing neemt. Je hebt heel veel geld, dus waarom niet voor twee pc gaan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC€ 185,-€ 185,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 937,75€ 937,75
1NZXT H700i Wit/Zwart€ 179,95€ 179,95
1Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm Liquid CPU Cooler€ 155,-€ 155,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR€ 247,40€ 247,40
1Corsair TX650M V2€ 79,90€ 79,90
1Samsung 850 EVO 1TB€ 278,95€ 278,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 196,-€ 196,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.594,95

dit beter met een server die vm's runt?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:20:

Dat betwijfel ik ten zeerste. Of SLI helpt is een tweede hoor. Maar een 1080TI haalt misschien eens 70 fps op 4k bij BF1. TS wil uiteindelijk 3x1080p 144Hz. Nu is 3x1080p puur op aantal pixels iets minder dan 4k, maar dan nog gaat die echt niet in de buurt komen van 144 fps.

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Of SLI helpt is een tweede hoor. Maar een 1080TI haalt misschien eens 70 fps op 4k bij BF1. TS wil uiteindelijk 3x1080p 144Hz. Nu is 3x1080p puur op aantal pixels iets minder dan 4k, maar dan nog gaat die echt niet in de buurt komen van 144 fps.
ook niet met SLI?

• Philip Ross
SLI werkt niet goed in battlefield 1. De test die ik gezien heb gaf met 2x 1080ti in SLI zelfs minder FPS dan 1x 1080ti

• Sissors
  • Niet online
Google levert me deze op: https://nl.hardware.info/...-ti-slinschaling-per-game

Gemiddeld genomen op ultra 4k bij verschillende spellen levert SLI +30% framerate op, op alle andere instellingen is het eigenlijk insignificant (tegelijk draai je ook niet op iets anders als je dat in SLI hebt). Echter BF1 is één van degene die het achteruit trekt en zelfs minder framerate heeft met SLI. Misschien hebben patches het ondertussen verbeterd hoor, maar ik zou lekker met een enkele kaart beginnen, tenzij je zeker weet dat bij spel wat je speelt het goed ondersteund wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Google levert me deze op: https://nl.hardware.info/...-ti-slinschaling-per-game

Gemiddeld genomen op ultra 4k bij verschillende spellen levert SLI +30% framerate op, op alle andere instellingen is het eigenlijk insignificant (tegelijk draai je ook niet op iets anders als je dat in SLI hebt). Echter BF1 is één van degene die het achteruit trekt en zelfs minder framerate heeft met SLI. Misschien hebben patches het ondertussen verbeterd hoor, maar ik zou lekker met een enkele kaart beginnen, tenzij je zeker weet dat bij spel wat je speelt het goed ondersteund wordt.
of wachten tot de nieuwe GTX serie komt?

• Sissors
  • Niet online
Tja met jouw budget krijg ik niet het idee dat het heel relevant is als je een paar honderd Euro erop verliest. Ik zou dan eerder gewoon nu kopen en daarna upgraden en deze tweedehands verkopen. Als je geluk hebt duur het niet heel lang meer voor de nieuwe videokaarten en zakken RAM prijzen ook al wat, als je pech hebt niet.

Je weet het niet, maar tenzij er echt een goede reden is (als in, nieuwe benchmarks zijn al beschikbaar en over 2 weken komt de nieuwe serie uit), zou ik niet snel gaan wachten met zo'n budget. Ter referentie, anderhalf jaar geleden wilde ik een nieuwe PC. En ik wilde mooie monitor, maar met mijn budget werd dat toch echt Freesync en niet G-sync. Vega zat er toen aan te komen, dus wachten, of kopen? Sommige adviseerde om te wachten, ik besloot te kopen, vooral omdat er Fury videokaarten werden verkocht voor aantrekkelijke prijzen.
Uiteindelijk heeft het daarna nog bijna een jaar geduurd voor Vega voor consumenten beschikbaar kwam, met eigenlijk wel tegenvallende prestaties. Prijzen waren hoog door alle miners, RAM prijzen waren gestegen, etc. Onder de streep als ik een jaar had gewacht had ik wel wat betere CPU gehad voor mijn geld, minder RAM, en hooguit gelijkwaardige GPU.

Maar garanties kan ik niet geven natuurlijk, misschien sla je je voor je kop straks dat je niet nog een paar maanden had gewacht.

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:55:
Tja met jouw budget krijg ik niet het idee dat het heel relevant is als je een paar honderd Euro erop verliest. Ik zou dan eerder gewoon nu kopen en daarna upgraden en deze tweedehands verkopen. Als je geluk hebt duur het niet heel lang meer voor de nieuwe videokaarten en zakken RAM prijzen ook al wat, als je pech hebt niet.

Je weet het niet, maar tenzij er echt een goede reden is (als in, nieuwe benchmarks zijn al beschikbaar en over 2 weken komt de nieuwe serie uit), zou ik niet snel gaan wachten met zo'n budget. Ter referentie, anderhalf jaar geleden wilde ik een nieuwe PC. En ik wilde mooie monitor, maar met mijn budget werd dat toch echt Freesync en niet G-sync. Vega zat er toen aan te komen, dus wachten, of kopen? Sommige adviseerde om te wachten, ik besloot te kopen, vooral omdat er Fury videokaarten werden verkocht voor aantrekkelijke prijzen.
Uiteindelijk heeft het daarna nog bijna een jaar geduurd voor Vega voor consumenten beschikbaar kwam, met eigenlijk wel tegenvallende prestaties. Prijzen waren hoog door alle miners, RAM prijzen waren gestegen, etc. Onder de streep als ik een jaar had gewacht had ik wel wat betere CPU gehad voor mijn geld, minder RAM, en hooguit gelijkwaardige GPU.

Maar garanties kan ik niet geven natuurlijk, misschien sla je je voor je kop straks dat je niet nog een paar maanden had gewacht.
Hoelang kan zo'n 1080 Ti of SLI config mee gaan? in zin van tijd voor upgrade

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:42

Jorissie87

No diggity

Je geeft aan niet te gaan overclocken maar wil wel waterkoeling, waarom precies? Als je niet gaat overklokken is dit niet noodzakelijk. Tenzij het is voor je Epeen :+

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 22:32
@Verwijderd

Wil je geld uitegeven of een prima pc? Je budget is absurd voor je doel. Daarbij is het niet handig om voor 4k gaming te gaan. Je geeft bakken met geld uit aan net een beetje meer prestatie. Volgend jaar (of over 2 a 3 jaar) komt er een nieuwe game uit met weer iets zwaardere eisen en dan kan je weer gaan upgraden.

Ik heb via de dure weg geleerd dat het geen zin heeft om veel geld uit te geven aan prestaties die je niet gebruikt of die weinig opleveren. Uiteraard kan ik je niet in de portemonnee kijken maar met €1500,- kan je een uitstekende pc halen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:42

Jorissie87

No diggity

stevens20 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:25:
@Verwijderd

Wil je geld uitegeven of een prima pc? Je budget is absurd voor je doel. Daarbij is het niet handig om voor 4k gaming te gaan. Je geeft bakken met geld uit aan net een beetje meer prestatie. Volgend jaar (of over 2 a 3 jaar) komt er een nieuwe game uit met weer iets zwaardere eisen en dan kan je weer gaan upgraden.

Ik heb via de dure weg geleerd dat het geen zin heeft om veel geld uit te geven aan prestaties die je niet gebruikt of die weinig opleveren. Uiteraard kan ik je niet in de portemonnee kijken maar met €1500,- kan je een uitstekende pc halen.
Wat jij zegt alhoewel maak er dan 2000 van. Je houdt 2000 op zak die je kunt gebruiken om over een jaar of 2 weer een hoop nieuwe componenten bij te prikken/vervangen. Of koop een gamePC en daarnaast een PC voor streamen/VM's maar 4.500 euro voor 1 PC is gewoon geld weggooien. Er zullen vast een hoop tweakers reageren omdat ze dan hun droomlijstje neer kunnen zetten maar of het een verstandige aanschaf is, is een tweede.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01

SomerenV

It's something!

Op basis van de vragen die je (@Verwijderd ) stelt heb ik het idee dat je niet echt weet wat je aan het doen bent. Een beetje hetzelfde als een hele dure auto kopen en dan verwachten dat je opeens beter kunt rijden. In principe weet je nooit wanneer er nieuwe GPU's komen die zó goed zijn dat de vorige generatie opeens een stuk minder goed lijkt. Hetzelfde geldt voor CPU's.

En gamen op 3 schermen is niet zaligmakend omdat je altijd blijft zitten met randjes tussen de schermen. Dan zou ik eerder voor een fatsoenlijk 21:9 scherm gaan dat gewoon lekker groot is. Qua streamen levert het je ook een stuk minder kopzorgen op ;)

VM's heb ik geen verstand van dus daar kan ik weinig over zeggen maar ik ben het wel eens met de anderen hier: koop twee computers. Je kunt beter twee systemen hebben die beiden afgestemd zijn qua hardware op de taken die ze uit moeten voeren dan één systeem dat alles moet kunnen. Streamen is tegenwoordig gelukkig niet meer zo zwaar trouwens. Nvidia kaarten hebben native ondersteunen in de software om te streamen. Op mijn i5-2500K, 16GB RAM en met een GTX1060 6GB kan ik prima in 1080p op 60hz streamen met een fatsoenlijke bitrate zonder dat de prestaties van mijn games er onder lijden.

Maar goed, mijn tip: ga wat benchmarks opzoeken van videokaarten en games en ga dan nog een keer goed na wat je precies wilt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1