Stop slaat door als ik stekkerdoos aan doe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Beste tweakers,

De laatste tijd heb ik last van een erg vervelend probleem.
Dit probleem is niet altijd maar wel vaak 1x per week (ongeveer)
Als ik mijn stekkerdoos aanzet slaat er 1 stop om, dit houd in dat ik de stoppenkast een stop weer om moet zetten. Dit is niet door het hele huis maar alleen met een paar stekkers boven en beneden die dan niet meer werken.
In deze stekkerdoos zitten de volgende stekkers:
2 beeldschermen, 1 vaste computer. Hiervoor had ik er geen last van, sinds ik van kamer ben verwisseld en de stekkerdoos steeds uit en aan zet heb ik dit probleem.
Dus heb ik recentelijk een nieuwe stekkerdoos gekocht, ik dacht dat dit het probleem wel zou oplossen. Helaas heeft dit niet geholpen.
Het huis is gebouwd rond 1989.
(EDIT) Geen geaard stopcontact (vorige kamer had dat ook niet)

Weet iemand raad? Dit is een pittig vervelend probleem + ben ik bang dat er apparaten kapot kunnen gaan die ergens anders in de stekkers zitten aangezien de stroom steeds uitvalt.

Alvast erg bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door FinnCoding op 29-03-2018 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Tel eens de wattage's op van alle apparatuur dat is aangesloten op de groep. Mogelijk dat tijdens het inschakelen er geen marge is voor het piek vermogen dat wordt gevraagd bij het opstarten van alles.

Verder kan je het nog op andere groepen proberen om uit te sluiten dat het je voeding is die (soms) sluiting maakt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:23
Koppel eens 1 voor 1 de stekkers van de aangesloten apparaten los. Grote kans dat een van je aangesloten apparaten een sluiting maakt.

Wat gebeurt er als je de stekkerdoos los aansluit met andere apparatuur? op die manier kun je een beetje uitsluiten waar het probleem zou kunnen liggen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Standeman schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:34:
Tel eens de wattage's op van alle apparatuur dat is aangesloten op de groep. Mogelijk dat tijdens het inschakelen er geen marge is voor het piek vermogen dat wordt gevraagd bij het opstarten van alles.

Verder kan je het nog op andere groepen proberen om uit te sluiten dat het je voeding is die (soms) sluiting maakt.
Beeldscherm 1: Stroomverbruik standby = 0,5 watt (Energieverbruik Tooltip 23 W)
Beeldscherm 2: Vermogen (watt) 65W
Computer: niet zeker kan het nergens vinden maar dit is de computer
https://tweakers.net/pric...-(lf956ea)/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
TheIbex schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:38:
Koppel eens 1 voor 1 de stekkers van de aangesloten apparaten los. Grote kans dat een van je aangesloten apparaten een sluiting maakt.

Wat gebeurt er als je de stekkerdoos los aansluit met andere apparatuur? op die manier kun je een beetje uitsluiten waar het probleem zou kunnen liggen.
Aangezien dit afentoe is heeft dit niet echt vaak nut. Dit gebeurt niet elke keer dat hij uitvalt en geen stroom geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb ook wel eens gehad dat het omschakelen van de stekkerdoos zorgde dat de stop eruit klapte. Het was in mijn geval een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging waar mijn computer spul op zat.

Nieuwe gekocht en niet veel later omdat ik al problemen had met het aanzetten van mijn pc geconstateerd dat mijn voeding niet goed was. Na het plaatsen van een nieuwe voeding werkte alles weer perfect en met de oude stekkerdoos was uiteindelijk niets mis.

2 beeldschermen en 1 PC daarvan zou de boel er niet zomaar uitklappen. Of wat @Standeman zegt moet je heel veel apparaten hebben in dezelfde groep die al veel stroom vergen (Droger/ Magnetron oid)

Ik weet niet hoe oud je voeding van je PC is maar als die ineen keer een piek geeft dan zou dat wel eens de boosdoener kunnen zijn. Die schermen (lcd's neem ik aan) trekken echt niet zoveel stroom dat de stop eruit klapt of ik kan dat me niet voorstellen.
FinnCoding schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Na wat zoekwerk blijkt dat je een (no-name) HP External Bordeaux-B 460W activ, 570857-001 voeding hebt.

Misschien toch een A merk erin zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 29-03-2018 13:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Frostbite schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:41:
Ik heb ook wel eens gehad dat het omschakelen van de stekkerdoos zorgde dat de stop eruit klapte. Het was in mijn geval een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging waar mijn computer spul op zat.

Nieuwe gekocht en niet veel later omdat ik al problemen had met het aanzetten van mijn pc geconstateerd dat mijn voeding niet goed was. Na het plaatsen van een nieuwe voeding werkte alles weer perfect en met de oude stekkerdoos was uiteindelijk niets mis.

2 beeldschermen en 1 PC daarvan zou de boel er niet zomaar uitklappen. Of wat @Standeman zegt moet je heel veel apparaten hebben in dezelfde groep die al veel stroom vergen (Droger/ Magnetron oid)

Ik weet niet hoe oud je voeding van je PC is maar als die ineen keer een piek geeft dan zou dat wel eens de boosdoener kunnen zijn. Die schermen (lcd's neem ik aan) trekken echt niet zoveel stroom dat de stop eruit klapt of ik kan dat me niet voorstellen.
Deze computer is al 10 jaar oud of meer. Maar wel door de jaren heen ge-upgrade etc. Dus niet denken dat ik hier met windows 98 zit te klooien ;-) is nog een prima PC en deze stekkerdoos heeft surge protection etc. dat die andere ook had. Maar dit stopcontact is niet geaard, kan dit een probleem zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FinnCoding schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Deze computer is al 10 jaar oud of meer. Maar wel door de jaren heen ge-upgrade etc. Dus niet denken dat ik hier met windows 98 zit te klooien ;-) is nog een prima PC en deze stekkerdoos heeft surge protection etc. dat die andere ook had. Maar dit stopcontact is niet geaard, kan dit een probleem zijn :/
Waar zeg ik dat ? De problemen die ik beschrijf heb ik pas geleden nog gehad met mijn huidige systeem.
Dat niet geaarde stopcontact zou inderdaad ook wel de oorzaak kunnen zijn maar als hij het altijd al gedaan heeft denk ik dat het probleem elders zit.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Frostbite schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Waar zeg ik dat ? De problemen die ik beschrijf heb ik pas geleden nog gehad met mijn huidige systeem.
Dat niet geaarde stopcontact zou inderdaad ook wel de oorzaak kunnen zijn maar als hij het altijd al gedaan heeft denk ik dat het probleem elders zit.
Je hebt dat niet gezegd ;-) maar gewoon even duidelijk maken dat het geen gevaarlijk oud apparaat is :P.
Had jij dan ook dat het AFENTOE gebeurde? dat de stroom eruit ging, niet elke keer als je de stekkerdoos aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
Frostbite schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:41:

[...]

Na wat zoekwerk blijkt dat je een (no-name) HP External Bordeaux-B 460W activ, 570857-001 voeding hebt.

Misschien toch een A merk erin zetten?
Eigenlijk zou ik GEEN nieuwe dingen in deze computer willen zetten aangezien ik spaar voor een nieuwe. Maar als dit het probleem is dan weet ik het zeker dat ik gewoon een nieuwe computer moet halen.
Wat is precies het verschil tussen a merk enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FinnCoding schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:50:
[...]

Eigenlijk zou ik GEEN nieuwe dingen in deze computer willen zetten aangezien ik spaar voor een nieuwe. Maar als dit het probleem is dan weet ik het zeker dat ik gewoon een nieuwe computer moet halen.
Wat is precies het verschil tussen a merk enzo?
Op zich presteren die A merken gewoon beter en zijn deze ook stabieler.
Genoeg te lezen hierover in dit topic : Voeding advies en informatie topic - Deel 34

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zal wel gewoon een inschakel piek zijn van de voedingen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
FinnCoding schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Je moet wel goed lezen, er word gevraagd naar het vermogen van alle op de groep aangesloten apparaten. Dus niet alleen wat er in die stekkerdoos zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 22:50

Harrie

NederVlaming

skipe schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:55:
[...]

Je moet wel goed lezen, er word gevraagd naar het vermogen van alle op de groep aangesloten apparaten. Dus niet alleen wat er in die stekkerdoos zit
Dat is natuurlijk alleen relevant als die apparaten ook daadwerkelijk aanstaan op het moment dat het gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 20:28
Het probleem zit hem waaschijnlijk in de condensatoren die in bijna alle voedingen toegepast worden. Een condensator die leeg is zal zich bij inschakeling kortstondig gedragen als een volle kortsluiting. Naarmate er meer apparaten worden toegepast, wordt dit fenomeen steeds heftiger.

Voor mijn werk heb ik vrij regelmatig installatieautomaten waar bij inschakeling de vlammen uitkomen. Een paar keer achter elkaar proberen en de condensatoren zijn weer ver genoeg opgeladen om de automaat weer in te kunnen schakelen. Als je vervolgens belasting gaat meten dan kan het zomaar zijn dat er nog geen 1A (230Watt) aan verbruik is. (Alle pc's en monitoren in slaapstand)
Pagina: 1